Braucot rokām jābūt uz stūres! 25

 
22.aprīlis 2010 9:07

Pareizai roku pozīcijai uz stūres un manevru veikšanai ir ļoti liela nozīme, ja runājam par drošu braukšanu. Renault Braukšanas Skolas instruktori brīdina par nevēlamajiem ieradumiem, kuri var kļūt par cēloni satiksmes negadījumiem.

Svarīga ir pozīcija

„Stūre ir viens no svarīgākajiem automašīnas vadības mehānismiem. Ja roku pozīcija uz stūres un manevru veikšana ir pareiza, tas iespējams ātri un efektīvi reaģēt uz bīstamām situācijām uz ceļa,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Tieši tāpēc autovadītājiem vajadzētu ievērot pamatprincipus un vienmēr, izņemot brīžus, kad tiek pārslēgti ātrumi, turēt abas rokas uz stūres. Ja stūri salīdzina ar pulksteņa ciparnīcu, tad pareizā pozīcijā rokām vajadzētu atrasties uz pulksten deviņiem un pulksten trijiem. Īkšķiem vajadzētu aptvert stūri, pretējā gadījumā sadursmes laikā drošības spilveni var tos ievainot. Šāda roku pozīcija uz stūres padara braukšanu stabilāku, vienlaikus nodrošinot optimālu drošības spilvenu darbību tiešas sadursmes gadījumā. Tā, piemēram, ja autovadītāja rokas atrodas stūres augšējā daļā, tad sadursmes gadījumā, eksplodējot drošības spilveniem, tie sākotnē trāpa rokām, un tas var radīt nopietnus ievainojumus.

Bīstamie ieradumi

Tomēr jānorāda, ka autovadītājiem piemīt vairāki bīstami ieradumi. „Ļoti bieži vērojamas situācijas, kad autovadītāji stūrē tikai ar vienu roku, turklāt pagriezienos nereti tie izdara manevru, turot stūri ar atvērtu plaukstu. Diemžēl pat neliela manevra veikšana šādā manierē var izraisīt pilnīgu kontroles zaudēšanu pār automašīnu,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Kā vēl viena ļoti bieža kļūda jānorāda turēšanās pie stūres vidus. Arī šāda situācija ir ļoti bīstama, jo manevra izdarīšanai nepieciešams ilgāks laiks. Turklāt, ja nepieciešama strauja reakcija, šī situācija var kļūt sevišķi bīstama. „Ja vadītāja rokas atrodas uz stūres vidus, tad, nostrādājot drošība spilveniem, vadītājs var gūt nopietnus plaukstas locītavas un elkoņa ievainojumus,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Dinamisks darbs

Ne tikai roku pozīcijai, bet arī kopējai darbībai, veicot manevrus, ir ļoti liela nozīme, ja runa ir par drošību. Precizitātei un braukšanas ātrumam ir ļoti būtiska nozīme, ja notiek automašīnas aizmugures saslīdēšana. Lai atgrieztu automašīnu atpakaļ uz vēlamās trajektorijas, priekšējie riteņi būtu jāgriež aizmugures sānslīdes virzienā, un šo manevru veiksmīgi iespējams veikt, pareizi darbojoties ar stūri. 

„Labie” autovadītāju ieradumi

- turēt abas rokas uz stūres
- turēt rokas uz pulksten deviņiem un pulksten trijiem
- „nesapīt” rokas, izdarot U-veida pagriezienus un citus manevrus

„Sliktie” autovadītāju ieradumi

- turēt stūri tikai ar vienu roku
- nepareiza roku pozīcija uz stūres, piemēram, novietojot tās uz stūres augšējās daļas
- Turēties pie stūres vidusdaļas
- griezt stūri ar atvērtu roku
 

 
Visi komentāri
 
276479. viesis 22.aprīlis 2010 9:39
0 0 Atbildēt

mnde

interesanti kāds kontroles zudums var notikt parkingā grozot stūri ar atvērtu plauksu?

276480. viesis 22.aprīlis 2010 9:41
0 0 Atbildēt

degunu var urbināt?

276483. viesis 22.aprīlis 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Attiecībā uz reno rakstam ir pilnīga taisnība. Reni ir jāstūrē ar abām rokām, cieši iekrampētām stūrē, asākos pagriezienot vēl ar kājām jāatsperas no grīdas.

276485. viesis 22.aprīlis 2010 10:20
0 0 Atbildēt

Hmm, reāli dzīvē sānslīdes ir daudz vieglāk/precīzāk koriģēt ar vienu roku, jā tiesa otrai arī vēlams atrasties uz stūres vai tās tuvumā. Savukārt ja ir vēlme braukt ātri, precīzi un bez izslīdēšanas (tipa kā šosejas sacīkstēs), tad viennozīmīgi abām rokām ir jābūt uz stūres un arī attiecīgi jāstrādā, nereti arī fiziski !!

276486. viesis 22.aprīlis 2010 10:23
0 0 Atbildēt

Abām rokām uz stūres ir jēga tikai tad, ja uz tās ir arī ātrumu pārslēgšna.

276491. viesis 22.aprīlis 2010 10:59
0 0 Atbildēt

par 9 un3 nepiekriitu, - 10 un 2

276501. viesis 22.aprīlis 2010 14:35
0 0 Atbildēt

:D Slima suņa murgi. Kā izrādās, visu braukšanas laiku jāuzmanās no airbag spilvena, kurš var traumēt īkšķus un bojāt makeup'u, ka tik netrāpa. Runāšana - sudrabs, klusēšana - zelts, renault braukšanas skolas instruktori!

276502. viesis 22.aprīlis 2010 14:39
0 0 Atbildēt

Liekot CSDD eksāmenu arī dabūju aizrādījumu, ka vienmēr jātur rokas uz stūres, ir pierasts kamēr pārslēdzu uz augšu tikmēr turu uz kloķa. Arguments inspektoram bija tāds, ka redz stūri tā izsitīšot no rokām, ja bedrē iebraukšu.

Nekas nav mainījies arī pēc 8 gadiem pie stūres(cik iespējams turu abas rokas uz stūres), un nekad nav gadījies, ka stūri "nenovaldītu", drīzāk zobus var izsist bedrē iebraucot.

276503. viesis 22.aprīlis 2010 15:06
0 0 Atbildēt

Sviests, pareizi ir uz desmitiem un diviem. Dažiem auto modeļiem nemaz fiziski nevar tā turēt rokas - spieķi traucē, a šamais te lej....

276505. viesis 22.aprīlis 2010 15:51
0 0 Atbildēt

Jau vairākas reizes ir lasīti rakstiņi šīs mistiskās Iestādes vārdā-varbūt redakcija varētu atklāt,kur tāda ir un no kādiem speciālistiem sakomplektēta.

P.S.Par pareizu roku stāvokli piekrītu(pats gan lietoju 10-4),par stūrēšanu ar plaukstu kategoriski nē(veiksmīgi lietoju jau trešo gadu desmitu).

276508. viesis 22.aprīlis 2010 16:45
0 0 Atbildēt

Kā ir - avārijas gadījumā nav jāņem rokas nost no stūres, lai netraumētu? Rokas nav jāsaliek uzreiz X-iņā uz krūtīm kā nelaiķim? Pofig ka feiss pret stūres ratu, bet rokas veselas!

276509. viesis 22.aprīlis 2010 16:50
0 0 Atbildēt

Reku ir tā braukšana skola:

www.delfi.lv/archive/article.php?id=27174977

"Renault Braukšanas Skola ir pirmā Renault zīmola braukšanas tehnikas uzlabošanas skola pasaulē. Tā atrodas Varšavā, pie Varšavas-Bemowo lidostas. Skola piedāvā gan individuālu, gan grupu apmācību kursus, piedāvā seminārus par satiksmes drošību, eko braukšanu un pirmās palīdzības sniegšanu. Kopumā skolas rīcībā ir laukums 50 000m2 platībā."

276510. viesis 22.aprīlis 2010 16:50
0 0 Atbildēt

kliks - tā gan nevajag darīt, it īpaši likt rokas priekšā savam ķermenim - tikko kaut kā ne tā noliksi rokas uz airbega kas veras vaļā - tā pa seju ar rokām dabūsi ka maz neliksies. Tieši tādēļ arī rekomendē turēt rokas minētajās pozīcijās, ka sprāgstot airbegam tās rokas atradīsies tādā vietā kur vismazāk var tik traumētas un arī vismazāk traumēs citas ķermeņa daļas !!!

276511. viesis 22.aprīlis 2010 16:54
0 0 Atbildēt

Un vēl tā paša airbega dēļ - jo tālāk jūs atradīsities no stūres rata avārijas brīdī jo labāk !!! Taču protams jāņem vērā arī ka pedāļus tomēr ir vēlams spēt aizsniegt, tāpat kā stūri - citāk to vairs nevarēs nosaukt par drošu braukšanu lai arī pasīvā drošība būs palielinājusies, "aktīvā" būs krietni (vairākas reizes) samazinājusies, ja nespēsit atbilstoši rīkoties ar stūri un pedāļiem !!!

276512. viesis 22.aprīlis 2010 16:58
0 0 Atbildēt

Nu labi, figviņzin par tām rokām.

Poļi gan labāk varēja uzrīkot trabantiem un sūdvezumiem skolu - ko darīt, kad lielā ātrumā no aizmugures tuvojas pepelacs ar LV un LT nr. zīmēm.

276513. viesis 22.aprīlis 2010 17:01
0 0 Atbildēt

Par to Airbag. Mītu apgāzēji vienreiz mēģināja pirkstus salauzt ar to Airbag. Mēģināja gan tā, gan šā, bet nekas nesanāca- kā nelūza, tā nelūza. Beigās izdomāja rokas likt kaut kādā izcili tizlā stāvokli, kurā viņas nekad nevarētu atrasties, tad gan Airbags roku piespieda un īkšķi atlauza. Tā ka nav tik traki, kā Tu te saki...

276516. viesis 22.aprīlis 2010 19:43
0 0 Atbildēt

nu jā - kā ir jābrauc stūrējot mašīnu ar vienu roku lai nepamanītu tik milzīgu bedri, kas var izsist no rokām stūri...?

Interesanti zināt - kas par stūres mehanismu tiem reņiem ir, ka tik viegli raujas stūŗes rats no rokām ārā???

Un ja ir tāda bedre normālam auto, pieļauju, ka nav tālu līdz piekares sadalīšanai reizinātājos, pēc kā jebkādas darbības ar stūri var zaudēt jēgu...

276517. viesis 22.aprīlis 2010 19:55
0 0 Atbildēt

276513. viesis būsi švakri skatījies - standarta vitā protams nekas un nekur nlūza, bet tiklīdz uzlic tipa rokas bezmaz "taurei" pa vidu - minimums būs lauzts īkšķis, sliktākajā gadījumā būs lauztas rokas un izšķaidīts deguns !!!

Pie kam tādu abu roku "lauzienu" paziņas ir dabūjuši paši gatavu !!!

276518. viesis 22.aprīlis 2010 21:01
0 0 Atbildēt

Ko var ņemties-kreisajā rokā aliņš un un labā roka uz 12,normāli var visur izbraukt un apkārtējie braucēji arī respektē un dod ceļu.

276519. viesis 22.aprīlis 2010 21:56
0 0 Atbildēt

ja man nav airbag'u es visu šito varu ignorēt? es jau esmu pieradis pa taisni braucot turēt uz 3'iem (stūre atļauj) un kreiso roku atbalstīt uz durvīm. veicot sarežģītākus manevrus gan cenšos nepazaudēt stūri, bet stāvvietās gan tak būs ērtāk griezt tikai ar plaukstu. priekš tam jau lielākajam vairākumam auto ir stūres pastiprinātājs lai nebūtu ar abām rokām jāieķeras stūrē un sviedrainu muguru jāgriež stūres ratu.

276520. viesis 22.aprīlis 2010 22:35
0 0 Atbildēt

Paskatījos viņu mājas lapu-neviena trenera uzvārda,nevienas amatpersonas uzvārda-tikai divu PR cilvēciņu telefoni....varbūt direktors ir britos slavenais Pravo Jazdy :D

276524. viesis 23.aprīlis 2010 7:41
0 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no situācijas un braucamā!

Fwd vw var ideāli ar vienu roku stūrēt = runājot pa mobīlo un ar kreiso kāju spaidot bremzi = smuki frēzējot...

audi quattro prasās ar abām rokām un riktīgi stūri pagrozīt...

(bauda nāk no quattro un ātrums cits - cits miers)

Ja nefrēzē , tad var ar celi pieturēt stūri - rokas izmantot citām lietām...

A_P

276542. viesis 26.aprīlis 2010 8:36
0 0 Atbildēt

Viss ir labi, kameer nekas nav noticis. Reiz ziemaa braucu paari pa salu tiltu. Stuureeju ar vienu roku un vnk nemanot ar kreiso pusi iebraucu shiega shluraa. Knapi notureeju stuuri, lai neiebrauktu sadaloshajaa barjeraa. Ja buutu ar abaam rokaam stuureejis, tad tas stress nebuutu tik liels. Ja veel tur buutu manvers jaaveic, kad auto vnk vilka pa kreisi, tad ar vienu roku vareetu arii nesanaakt. Vnk nevajag nolikt citus un sevi par maasteru uzskatiit, kameer pats reaali neesi su... iebraucis ar vienu roku ;)

276543. viesis 26.aprīlis 2010 9:23
0 0 Atbildēt

klau - viesi 276524. moš vienkārši vajag vairāk pievērst uzmanību braukšanai, un domāt līdzi tam, kas notiek uz ceļa un kas var notikt, tad nesanāks nejauši pietiekamā ātrumā iebraukt pļurā, kas izrādās tik staigna, ka mēģina visu auto ivilkt sadalošajā joslā...

Gluži tas pats attiecināms uz to, ka jebkuru pagriezienu var izbraukt ar tam atbilstošu ātrumu, ja pagriezienā iebrauc ar pārāk lielu atrumu, tad no tā izbraukt pa ceļu varētu būt pamatotas grūtības...

276561. viesis 27.aprīlis 2010 7:27
0 0 Atbildēt

Es nenolieku,

Es katru reizi cenšos braukt labāk,

Cenšos tikt tuvāk labākajam rezultātam,

Protams, ka man daudz jāmācās, lai es būtu ...

TAPĒC ATCEROS Vorobjobjova vārdus:

"KATRS NOBRAUKTAIS KILOMETRS NĀK PAR LABU MEISTARĪBAI"

P>S mana mīļākā grāmata bija, ir un būs Zasada "DŖOŠ ĀTRUMS"

(no laikiem, kad vēl lasīt nepratu)

Es saku no pieredzes...

protams, ka jāskatās pēc situācijas...

tapēc vajag braukt, braukt un braukt...

no katra brauciena paņemt ko labu un analīzēt ...

UN VIENMĒR BŪT GATAVAM :-D

A_P

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti