Vai ir vērts braukt ar gāzi? 34

 
7.oktobris 2001 11:38

Par auto gāzes plusiem ir rakstīts simtiem rakstu, kādas gan slavas dziesmas par to gan nav dzirdētas, bet ne par to ir šis raksts.

1999. gadā kad benzīna cena sāka pamatīgi kāpt uz augšu un pat nedomā kāpties lejā, pēc situācijas izpētes, nolēmu savu BMW 518, kurš būdams vecs pēc gadiem bija labā tehniskā un vizuālā stāvoklī, aprīkot ar gāzes sistēmu. Tāda pārbūve manam 1984.gada auto izmaksāja Ls170. Ņemot vērā tā laika gāzes cenu Ls 0.14 par litru (benzīns E95 Ls 0,347) investīcija pie manas braukšanas intensitātes atpelnīja diezgan ātri. Nekādu tehnisku ķibeļu dēļ gāzes nenotika, bet tas tikai tādēļ, ka dzinējs bija ”karburātornieks”. Gāzes patēriņš vidēji bija par 15% lielāks par benzīna. 2000. gada janvārī nopirku sev citu BMW. Šoreiz mana izvēle krita uz 1989.gada 525i. Rūdīts ar gāzes plusiem un ievākdams informāciju par pārbūves izmaksām spēru atkārtotu soli pretī auto pārbūvei. Tā kā šis auto jau ir ar iešprices dzinēju un lamda zondi tad auto gāzes sistēmas uzstādīšana man izmaksāja jau Ls300. Uz auto pārbūves brīdi gāze jau maksā Ls0.185 par litru pie benzīna cenas Ls 0.36. Pēc divām nedēļām pienāca X diena un mans auto šķīrās no dzinēja. Kas tad notika? Nelaimīgā kārtā nostrādāja gaisa mērītāja aizsargvārsts, kurš tiek uzstādīts lai gāze, kura var aizdegties gaisa traktā ar sprādzienu nesalauztu gaisa mērītāju, un gāzes sistēmas ražotāja brāķa dēļ salūza un tika iesūkts degvielas sadegšanas kamerā. Tā šis atlūzušais vārstulis sadragāja virzuļu virsmas un saskrāpēja dzinēja cilindra sienas kā arī sadauzīja cilindru galvu. Rezultāts - dzinēja nomaiņa. Tā kā, auto gāzes sistēmu uzstādīja solīda firma, viņa skādi novērsa uz sava rēķina. Cik izmaksā dzinēja nomaiņa vai remonts? Domāju pietiekoši daudz. Bet ar to jau šis stāsts nav galā. Gāze neatpalikdama no benzīna ceļas cenā un par gāzes, kā arī benzīna kvalitāti diskutēt ir lieki, jo viss nāk no Krievijas. Ja benzīnam vēl “piegāž” klāt ķīmiju un pafiltrē tad par gāzi viss ir miglā tīts. Un nav jau brīnums, ka pieaug arī patēriņš gan benzīnam, gan gāzei. Braucot pa šoseju ar benzīnu (E95 Ls0,368) 90 km/h patēriņš 9.5l uz 100km, bet ar gāzi ( Ls0.23 )12.5l. Secinājums, ka ekonomija pašreiz pie gāzes un benzīna starpības ir tikai Ls0.617 uz 100. km. Vai vērts? Un tas jau nav viss, jo nelaimīgais drošības vārsts ne vienmēr pasargā gaisa mērītājus, kurš manas automašīnas modelim maksā Ls 200 un gada laikā jau uzspēju nomainīt jau trīs reizes. Vismaz man braukt ar gāzi neiznāca lēti. Un līdz ar to nolēmu šo balastu savam auto ņemt, ko arī izdarīju. Pēc sistēmas demontāžas konstatēju, ka mans auto iet krietni vien labāk, jo gāzes mikseris un aizsargvārsts traucēja dzinējam saņemt pietiekošā daudzumā gaisu. Arī atsperes, kuras gribēju nomainīt izrādījās pietiekoši labas un auto kļuva acij tīkamāks, un kur nu vēl mans bagāžnieks, jo tas tagad ir funkcionāls. Ieteikums - gāze vislabāk der auto, kurš darbojas ar karburātora dzinēju, vai iešprices dzinējam, kur gāzei nokļūst sadegšanas kamerā līdzīgi benzīnam caur sprauslām. Pēc manā rīcībā esoša informācijas neviena firma nepiedāvā šādas gāzes un benzīna iesmidzināšanas sprauslas. Tādas ir manas pārdomas pēc detalizēta tēriņu un ieguvumu salīdzinājuma pie pašreizējām gāzes un benzīna cenām. Jāpiebilst, ka gāzes uzpildes staciju tīkls Latvijā ir strauji attīstījies. Tas priecē, bet jāpiezīmē, ka interesentu skaits, īpaši starp tiem cilvēkiem, kas agrāk ir lietojuši automašīnas ar gāzes iekārtu, pēdējā laikā sarūk. To veicina arī pēdējā laika runas par akcīzes nodokļa palielināšanu autogāzei. Lai nebūtu savos spriedumos klaji subjektīvs, nolēmu aptaujāt vairākus paziņas, lai noskaidrotu viņu viedokli. No trīs cilvēkiem kas agrāk brauca ar gāzi un bija ļoti apmierināti, pēc automašīnas nomaiņas, visi nolēmuši savus spēkratus neaprīkot ar gāzes iekārtām. Jautāju kāpēc? Pirmkārt, pārāk niecīgā benzīna un gāzes cenas starpība. Otrkārt, investīcija gāzes iekārtas uzstādīšanā vairāk kā Ls 200 apmērā. Treškārt, runas par turpmāku gāzes cenas pieaugumu, īpaši saistībā ar akcīzes nodokli. Šie cilvēki ir ar mieru arī turpmāk braukt ar gāzi – taču tikai tad, ja noskatītais auto jau ir aprīkots ar gāzes iekārtu un auto nav dārgāks par tirgus cenu. Šie cilvēki aprēķinot izdevums un laiku, kurā tie atmaksājas un ļauj ieekonomēt ir nonākuši pie līdzīgiem secinājumiem. Ja gada laikā nobraucat mazliet vairāk par vidējo, tas ir riskants ieguldījums, Bez tam, cilvēka nemitīgā vēlme uzlabot savu autoparku arī ierobežo vēlmi aprīkot savu auto ar gāzes iekārtu. Ja jums rodas iespēja pēc pusgada nomainīt savu auto pret labāku, veco auto, īpaši ņemot vērā ieguldījumu par gāzes iekārtas uzstādīšanu, kas vēl nav atpelnīts, būs grūti pārdot par izdevīgu cenu. Pēc maniem pētījumiem, psiholoģiski labu iespaidu uz potenciālo klientu gāzes cena atstāj tad, ja nepārsniedz aptuveni pusi no benzīna cenas. Ja gāzes iekārtu un autogāzes cenas nemainīsies vai turpinās kāpt, nav izslēgts, ka interese par autogāzi kritīsies, saglabājot augstāku ieinteresētību taksistu aprindās. Šis raksts bija publicēts avīzē "AutoInfo" Marta numurā, bet uz doto brīdi maz kas mainijies. Gāzes cena ir 1.99, bet benzīna cena 3.78. Rēķiniet un domājiet. Kaspars Bergmanis (Atvars)
 
Visi komentāri
 
2190. viesis 9.oktobris 2001 11:37
0 0 Atbildēt

Kādas tik muļķības cilvēki neraksta. ''Nelaimīgā kārtā nostrādāja gaisa mērītāja aizsargvārsts'' - ?

Varbūt mēģināšu mazliet izstāstīt, kā tas izskatās no mana viedokļa.

Parasti 95% visu gaisa mērītāju saspridzināšanas gadījumos, uzsākot lietot auto ar gāzi, ir vainojamas sen sasāpējušas auto problēmas.

1) Visbiežāk tie ir svečvadi, kas ir pielīdzināmi nevis vadiem, bet kokiem(īpašnieka nolaidības dēļ), līdz ar to strāvas impuls kurš pa tiem skrien, nonāk tur kur tam nav jānonāk, bet degkamerā, kurai ir atvērts ieplūdes vārsts uz ieplūdes kolektoru, kurš ir pilns ar degmaisījumu(sekas skaidras - briesmīgs blīķšķis).

Protams raksturīgi dzinējiem ar inžektorsistēmām, ieplūdes kolektora iespaidīgo izmēru dēļ. Iesaku pirms likt autiņam gāzes iekārtu, nenožēlot liekus latiņus un noskaidrot, kādā stāvoklī ir aizdedzes sistēma, vai vismaz tumsā atvērt motora pārsegu un vizuāli pārliecināties vai "tur nav ziemassvētku eglīte".

2) Nepareizs aizdedzes moments - parasti pa ātru, vai vienkārši ierūsējis paātrinātājs autiņiem ar sadalītājiem, kurš ir iestrēdzis un kustās neprognozējami.

3) Autiņiem, kam jau ir "smadzenes" sāpe var būt arī dziļāk meklējama, bet pamātā tas viss ir saistīts ar aizdedzi.

4) Protams ir autiņi, kam paši gāzes iekārtu ražotāji atsakās uzstādīt iekārtas. Piemēram FIAT BRAVO, BRAVA.

Bet augstāk minētais Bembis nebūt nav tas autiņš kas būtu niķīgs vai naidīgi noskaņots pret gāzi. Bembis ir ļoti kvalitatīvs izstrādājums un tāds tas ir ilgi, ja to pienācīgi uztur.

Labojums - arī gāzei ir inžektorsistēmas, kaut arī "bērnu autiņos"(firmas BRC, LOVATO u.t.t), bet mūsu trūcīgajai tautai tas protams nav pa kabatai.

www.lovatogas.it/eng/iniezione.htm

Starp citu, cerams arī Latvijas cilvēks izaugs līdz uzskatiem, kas valda pasaulē, ka gāze ir ne vien ekonomisks produkts, bet tieši ekoloģisks. Protams ar nosacījumu, ka to lieto prātīgi. Pilna Rīga ir autiņiem, kam gan jēls benzīns, gan arī gāze gāžās arā. Tādos gadījumos arī ekoloģija protams ir ar mīnus zīmi.

Starp citu arī dīzelīši tīri labi sadzīvo ar gāzi. Rīgā bija projekts, kur viens Ikarus tika aprīkots ar gāzes iekārtu. 5% dīzelis un 95% dabas gāze un aiziet. Ja nemaldos arī Kamazi tika pakļauti šādām lietām.

Alternatīvo degvielu ēra vairs nav aiz kalniem. Gāze ir tikai redzamā daļa.

2193. viesis 9.oktobris 2001 12:21
0 0 Atbildēt

Man arī draugam bija gāze, bet tagad benzīns, lai gan uzskats, ka gāze ir laba viņam nav zudis. Es atbalstu visus, kas brauc ar gāzi, jo tā tiešām ir arī ekoloģiska lieta, bet pats pagaidām vēl nē...varbūt info trūkums...

2225. viesis 10.oktobris 2001 3:44
0 0 Atbildēt

a bet tur jau tas viss aakjis sleepjas -- CENA! n par to arii lieekaas, ka ir shis raksts...

2289. viesis 10.oktobris 2001 20:25
0 0 Atbildēt

Kad ap 1998.g. benzinam uzpumpeja akcīzes nodokli, tad valdibai bija divi argumenti - lai palielinatu autoceļu fondu un lai vairāk lietotāji sāktu izmantot ekoloģiski tīrāko gāzi.

Tagad valdībai tas kažoks uz otru pusi bezinam ir - gāzei jāpieliek visparējās taisnības vārdā, pie tam tādos apjomos, lai jebkuram pilnigi zustu jebkada interese par gāzes izmantošanu.

Ekoloģijai tomēr ir loti liela nozime, kaut vai katrs no mums saglabatu normalas darba spejas. To dabuju izjust ziemā, kad pats aiz sava autiņa slēpoju. Ikdienā jau piecukotā vide to pamana mazak.

2379. viesis 11.oktobris 2001 23:46
0 0 Atbildēt

Manam uznjeemumam ir triis a/m no kuraam divas ir apriikotas ar gaazi. Ford Sierra un VW Transporter.

Kaadas probleemas

1.Fordam sen jau karburaators ir mieraa. Visas membraanas ir izkaltushas un sapliisushas. Rezultaataa benziina pateerinsh fanastisks. Tas pats arii ar VW.

2. Man gaazes filros ir salkti magneeti, kuri 2 meeneshu laikaa pilniigi apaug ar dzelzs skaidaam. No kurienes shiis skaidas? Tieshi taa- no nekvalitatiivaas gaazes.

Ja, ne mana darba specifika tad taa gaaze tikai kakjiem.

Lielajam speciaalistam, kursh mineeja svechu vadus un tt. varu mineet, ka BMW 525i, kursh bija mineets shai rakstaa bija ljoti labaa tehniskaa staavokli un it sevishchi svechu vadi:))

BMW inzhenieri nav paredzeejushi, ka BEMis ies ar gaazi.

2398. viesis 12.oktobris 2001 9:54
0 0 Atbildēt

Vienam maate, otram meita, tressam kleita. Ar ko gribi ar to brauc.

2430. viesis 12.oktobris 2001 15:18
0 0 Atbildēt

Lai karburātora membrānas neizžūtu, laiku pa laikam vajag izmantot benzīnu, kaut vai iedarbinot no rītiem. Svečvadiem tiešām jābūt labiem, kā jau jebkuram Otto motoram. Gāzes filtros skaidas ir nevis no pašas gāzes, bet gan no netīras taras kurā tā tiek glabāta, tā teikt ražošanas kultūras jautājums. Pats braucu ar gāzi jau >2 g, patēriņš 7,5 - 8,5 l/100 km. (VW Golf 1,8) Labi iet, motors gan ir nedaudz forsēts. Aizdedzes momentam tieši ir jābūt agrākam, nekā ar benzīnu, jo gāze deg lēnāk(augstāks oktānskaitlis). JURIS.

2437. viesis 12.oktobris 2001 16:24
0 0 Atbildēt

Man jau ir trešais auto(AUDI), kuram ir gāzes iekārta. Pirmie divi MAZDA un BMW, katrs noskrēja ap 400000 km. Katram no sākuma bija kādi knifiņi, bet citādi OK. Lielākie jaudas zudumi tiešām rodas no miksera, jo tas samazina dzinējam gaisa pieplūdi. Bet ko lai dara, šī tehnoloģija tika izdomāta kaut kad 30~jos un tāda tā ir vēl šodien. Rīgā ir BRC firmas BMW, kuram ir uzlikta gāzes inžektorsistēma. No tās rodas mežonīgs troksnis, jo tajā ir ap 10000 kustīgo detaļu. Cerams ar laiku šis sistēmas progresēs un paliks klusākas. Iet tā pat, kā ar benzīnu. Patēriņš arī ļoti līdzīgs. Cena protams .... . Vēl pie vainas ir tas, ka gāzes maisījumam ir gandrīz 2x mazāks sadegšanas siltums kā benzīnam, bet toties augstāks oktānskaitlis(Butāns ~95, Propāns ~110). Kāda ir šī maisījuma attiecība skaidri nav zināms laikam nevienam(cerams vismaz 60:40). Tā kā oktānskaitlis ir lielāks(~100), tas nozīmē, ka var braukt ar augstākiem pārnesumiem pie zemāka ātruma, bet tas nedetonēs. Ir vel tāda lieta, ka gāze neoksidējas eļļā, kā to dara benzīns. Līdz ar to, eļļu var mainīt retāk. Šādi tādi plusi ir tam pasākumam. Lielākais mīnus protams ir bagažnieka izbojāšana. Dažiem vāģiem var atrast interesantus risinājumus.

2440. viesis 12.oktobris 2001 16:57
0 0 Atbildēt

Pēc 2,5 gadu ilgas braukšanas ar gāzi manai Hondai karburatora pludiņkameras iekšpuse bija pārklājusies ar smilšakmenim līdzīgām nogulsnēm, nedarbojās karburatora brīvgaitas sistēma un paātrinātāja sūknītis. Radušās nogulsnes nešķīdina karburatora tīrīšanai paredzētie brīnumlīdzekļi pat ielejot tos koncentrētus tieši pludiņa kamerā. Vairākas stundas noņēmos, līdz izurbu un iztīrīju visus iespējamos karburatora kanālus. Kanālus pēc tīrīšanas aizkniedēju ar lodalvas kniedēm. Pēc šāda remonta karburators tomēr nestrādā pilnīgi nevainojami un domāju, ka lai auto varētu iedarbināt arī ziemas salā, kad liela nozīme ir karburatora brīvgaitas sistēmai, tas būs jānomaina. Vai kāds var pateikt kādu benzīnu vai tā piedevas vajadzētu izmantot, lai pārslēdzot uz gāzi benzīna paliekas nesabojātu karburatoru. Varbūt pievienot benzīnam eļļu kā divtaktu dzinējiem to dara?

2457. viesis 12.oktobris 2001 21:31
0 0 Atbildēt

Jurim~

Tas neko nedod, ja tikkai auto iedarbina ar benziinu, uzsilda un brauc taalaak ar gaazi. Tik un taa karbinsh tiek sabojaats. Reaali manai Sierrai bija izdilis pushu pludinsh, kursh striikjeejaas karburatora , benziin liimenja kameraa. Par ko mees runaajam?

Ja, gribi Fordam nopirkt jaunu karburatoru tad zini pats cik tas maksaa. Logjiski, ka ja ar galvu viss O.K nopirksiet lietotu, bet kur lai rauj sho mantu retam a/m modelim?

Otrkaart. Cik procenti no autovadiitajiem ir profinji? Lielaako ties cilveeks kursh grib ekonomiju, uzkjeras uz leeta reklaams trika un liek to gaazi un taalaak vinju slauc, jo saakas visaadas "shaizes".

Manam radiniekama ir Ford Scorpio 2.9i / Lops eeda benziinu, bet tagad vairs to nevar, jo degvielas spraulas ir deformeejushas un ir jaamaina spraulas.

Es, pats ikdienaa braucu ar BMW 525tds un saprotu, ka auto pielaagoshana braukshanai ar gaazi rada ljoti daudz neveelamu probleemu.

Atvars

2580. viesis 15.oktobris 2001 15:28
0 0 Atbildēt

VIESIM

Ja man dod, tad arī citiem vajadzētu. Vai esi pārliecināts ka pirms gāzes iekārtas uzlikšanas karburātors bija 100% kārtībā? Varbūt tās membrānas jau bija puskautas? Benzīna kvalitāte arī ietekmē membrānu darbamūžu, jo daudzos krūmu tankos mīl benzīnu jaukt ar šķīdinātājiem. Ja ar galvu viss ir O.K, tad nepērk retus autiņus, lai pēc tam galva nesāpētu.

2581. viesis 15.oktobris 2001 15:30
1 0 Atbildēt

VIESIM

Ja man dod, tad arī citiem vajadzētu. Vai esi pārliecināts ka pirms gāzes iekārtas uzlikšanas karburātors bija 100% kārtībā? Varbūt tās membrānas jau bija puskautas? Benzīna kvalitāte arī ietekmē membrānu darbamūžu, jo daudzos krūmu tankos mīl benzīnu jaukt ar šķīdinātājiem. Ja ar galvu viss ir O.K, tad nepērk retus autiņus, lai pēc tam galva nesāpētu. Zini cik tavam BMW maksā sprauslas (6gab) un dažādi devēji? JURIS.

2582. viesis 15.oktobris 2001 15:31
0 0 Atbildēt

VIESIM

Ja man dod, tad arī citiem vajadzētu. Vai esi pārliecināts ka pirms gāzes iekārtas uzlikšanas karburātors bija 100% kārtībā? Varbūt tās membrānas jau bija puskautas? Benzīna kvalitāte arī ietekmē membrānu darbamūžu, jo daudzos krūmu tankos mīl benzīnu jaukt ar šķīdinātājiem. Ja ar galvu viss ir O.K, tad nepērk retus autiņus, lai pēc tam galva nesāpētu. Zini cik tavam BMW maksā sprauslas?(6 gab) JURIS.

2592. viesis 15.oktobris 2001 17:02
0 0 Atbildēt

Jurim~

Es nezinu cik maksaa deveeji, sprauslas un tt. Es zinu cik izmaksaaja mana auto dzineeja nomainja beec pabraukshanas ar gaazi. Galvenais jau ir tas , ka mums ir jaamaksaa ljoti liela cena par nekvalitatiivu produltu- auto gaazi. Vai kaads var pateikt kas pie mums kontrolee gaazes kvalitaati? Vai ir ieveerota propaana un butaana dozeeshanas koificients?

Es lapraat arii turpmaak barukt ar gaazi apriikotu auto, ja gaaze buutu taada kaadai tai jaabuut, bet gaazes cena neatbilst taas kvalitaatei. Domaaju, ka ja kaads iedomaasies te braut ar OPEL ZAFIRA CNG tad arii tur var buut probleemas. Tik ielgi kameer pie mums tirgos suudu par EIRO cenu tik ilgi arii buus probleemas.

Taakaa negribu braukt ar vecu lamatu, bet jaunam auto gaazi likt nav praata darbs tad es izveelos diizeli. Mani draugi, kuri agraak brauca ar a/m apriikotas ar gaazi tagad ir diizelju juugaa un neviens nenozheelo sho mainju.

ATVARS

2623. viesis 16.oktobris 2001 9:23
0 0 Atbildēt

VIESIM Kurš var pateikt, ka dīzeļdegviela un benzīns ir tādi, kādiem tiem jābūt? Starp citu gāzes mazumtirgotājiem ir ļoti problemātiski izmainīt gāzes sastāvu tai kaut ko piejaucot klāt (traucējošs ir lielais spiediens -16 atm). Benzīnam un dīzelim var pieliet kaut ēzeļu mīzalus, kā tajā slavenajā filmā. Bet ko var piejaukt gāzei un kā un kapēc tas būtu jādara? Es arī esmu braucis ar dīzeli un nožēloju tikai to, ka viņu nospēra. Bet ar vecām dīzeļlamatām var būt ļoti lielas problēmas.

2727. viesis 17.oktobris 2001 12:24
0 0 Atbildēt

Viesim kuram nospeera diizeli~

Jaabrauc ir ar pusliidz jaunu diizeli un laikus jaakrataas valjaa no vecaa.

Atvars

2885. viesis 19.oktobris 2001 11:33
0 0 Atbildēt

2886. viesis 19.oktobris 2001 11:35
0 0 Atbildēt

Vai ir verts sastapties ar shitaadaam probleemaam? Kaada tur veel ekonomija, beigti nervi un nauda.

Gaazes pieviltais.

3325. viesis 30.oktobris 2001 14:26
0 0 Atbildēt

Mjā.. man bija līdzīga situācija. (VW G60 motors) Knapi novilku līdz brīdim, kad iekārta bija pa nullēm un demontēju to.

Man sanāk, ka lētāk ir braukt ar ekonomisku dīzeļauto ( īpaši, ja ir iespēja dīzeļdegvielu nopirkt "pa lēto" (~0,25 Ls/litrā).

Pēc visa pieredzētā mans spriedums - ir auto, kuru motori ir "Gāzei draudzīgi" (karburātormotori, vienkāršas iešprices), bet ir motori, kuri "nesaprot" gāzi ( turbīnas, "Gudras" iešprices, kas ņem vērā daudz dažādu parametru u.t.t.) Tātad pirms uzstādīt savam auto gāzes iekārtu, vajadzētu pakonsultēties (ne tikai ar firmu, kas piedāvā uzstādīšanu) par attiecīgā motora atbilstību gāzes iekārdas uzlikšani.

6262. viesis 6.decembris 2001 11:10
0 0 Atbildēt

Esmu tikai dzirdejis, ka ari dizelim piesauj gazi...

Bet kada tur ekonomija, ja gazes iekrata ari maksaa, un cenu starpiba dizelim un gazei nav tik liela? Kas man iedos kadu saiti, kur var pasmelties info?

Pirmaja komentara atradu, ka:"Starp citu arī dīzelīši tīri labi sadzīvo ar gāzi. Rīgā bija projekts, kur viens Ikarus tika aprīkots ar gāzes iekārtu. 5% dīzelis un 95% dabas gāze un aiziet."

palabs@navigators.lv

9302. viesis 15.janvāris 2002 13:50
0 0 Atbildēt

Mans AUDI 200 (pabraukaju kadu 1 gadu) sakotneji man skita loti ideali ar gazi braukat. Ielikta bija "krutaka" gazes iekarta. Bet kad sakas problemas, tad mani vairs nekada ekonomija nespeja parliecinat par gazes plusiem. Motors saka zaudet jaudu, apgriezieni motoram kritas zem normas . Visu laiku braucu tirit iekartu u.t.t. u.t.t. Beigas man ta masina piegriezas un nopardevu cilvekiem, kuriem iluzija par gazes iekartam vel nebija sagrauta. Nopirku B4 (ar benzinu), paterins normals, jauda ari un gazi nemaz negribu.

9335. viesis 15.janvāris 2002 16:32
0 0 Atbildēt

nu taa lai gaazi uzstaadiitu motoram ir jaabut labaaa kartiibaa savaadaak pec gaazes uzsataadiishanas var rasties problemas - gaaze parasa labu motoru. man auto(Audi Avant Quattro 2.2i) jau ripo uz gaazi vairaak kaa 3 gadus nav probleemu vienreiz nomainiiju filtru, un gumijas kuras bija paarkoksneejushaas - un viss oki.

tas tiesa paterinsh gaazei pieaug, jauda arii kriit - bet to var reguleet piegriezju vai atgriezu gaazes padeves ventiilu. Gribu piegriezju>>mazaaks pateerinsh un jauda arii kriit, var jau ar atgriest tik daudz valjaa ka autinsh ies labaak kaa uz benziinu.

9338. viesis 15.janvāris 2002 16:37
0 0 Atbildēt

...... turpin >>>>>kad beidz braukt (nolieku autinju uz nakti) vajag paarsleegties uz benziinu biku padarbinaat, taa pat arii noriita kad motors auksts biku pasildu un tad sleedzos paari uz gaazi. taa kaa gaaze nav tik suudiigi, bet nezinu kaa taa nokauj motoru, jo gaaze tach ir sausaakaa kaa benziins un tuir atkal savs shtuks

9941. viesis 22.janvāris 2002 11:26
0 0 Atbildēt

VISIEM GĀZISTIEM "SVEIKS"!!!...ar gāzi var braukt, ja ievēro dažus noteikumus. Un šie noteikumi daudzējādā ziņā raksturo daudzu attieksmi pret savu braucamrīku. Pirmkārt lielākoties gāzes iekārtas uzstāda veciem autiņiem. Otrkārt aiz skopuma parasti liek lētākos modeļus un vislētākajās darbnīcās. Treškārt, ja nav automātiskas pārslēgšanās benzīna/gāzes režīmam(skat. otrkārt), visbiežāk kad vien iespējams iedarbina aukstus motorus ar gāzi, kas neglābjami čakarē membrānas un vārstus.Ceturtkārt parasti arī aukstā laikā brauc ar puspildītiem baloniem, kas veicina palielinātu kondensāta veidošanos un koroziju. Piektkārt visi brauc kamēr kaut kas noplīst, bet vispirms vajag ieregulēt normālu sadegšanas režīmu, regulāri tīrīt filtrus un izlaist kondensātu, apmainīt membrānas un veikt citu elementāru apkopi. Un visbeidzot neviens aiz kaifa ķeršanas ar gāzi nebrauc un ja gribi ietaupīt, tad apgūsti elementāras zināšanas par iekārtas ekspluatāciju, tās uztādīšanas īpatnībām un piemērotību konkrētam modelim, un šad tad pakustini savas slinkās roķeles. Tad viss būs OK.

11569. viesis 7.februāris 2002 15:10
0 0 Atbildēt

Heh Gaze gaze bojaa tik to mashiiniiti

11922. viesis 12.februāris 2002 9:01
0 0 Atbildēt

Gribētos dzirdēt no visiem tiem gudriniekiem, kas saka ka gāze čakarē automašīnas motoru, kā īsti tas notiek. Nekādi nespēju saprast. JURIS.

21461. viesis 24.aprīlis 2002 11:42
0 0 Atbildēt

ja rib ekonomijuvajag puirkt ekonomiskas masiinas neviss taisiit parodijas !!!! smird taa gaaze!!!

30703. viesis 12.jūlijs 2002 16:24
0 0 Atbildēt

Automašīnu dzinējus darbina benzīns

Lauksaimniecības tehniku darbina dīzeļdegviela

Gāzes plītis darbina gāze

(ja auto jaunāks par 4 gadiem, 2. punktu neņemt vērā)

Kādreiz, kad būs brīvs laiciņš nedēļas nogalē pie kompīša, uzrakstīšu savus novērojumus par gāzi un tās eksplozijām dažādos auto nodalījumos...

50002. viesis 17.novembris 2002 12:52
0 0 Atbildēt

Bij man reiz opelis, ar 18 gadiem. Un par sho opeli bij man liels prieks. Tas bija mans pirmais auto. Kad to nopirku, tas nebija ideaalaa teh. staav., tacju ruuca un ripoja. Vecais teica ''Pirmo autinju vajag vecu, lai vareetu maaciities.'' Darbs taalu, turp un shurp kaadi 160km. Braucaam divataa. Otram puisim auto bija apriikots ar gaazi, bet sabliezts auto. Noskatiijaamies kaa un ko. Nonjeemaam, uzmonteejaam manam REKORDAM 2.0s. Nonjeemos mellu muti, tad tas, tad shitas. Nekas tomeer leetaak. Kaadu pusotru gadu nomaucu. Kad opelim gaaju tehnisko, visu nonjeemu, bet smaka? Man atmazka bija "Ieprieksheejais saimnieks utt." Regulaari izleeju tiolu. Kaa jau daudzi min to, ka uz nakti paariet uz bendziinu, es arii taa dariiju. Tad mans opelis nomira, naaves ceelonis-mashiinu kariess (korozija), nejau gaaze. Dabuuju pirkt citu, panjeemu Honda Accord 2.0. Taa neko auto, bet gaazei Nee! Taas smakas deelj. Tas viss.

78320. viesis 13.maijs 2003 19:22
0 0 Atbildēt

par to smaku- nu nesmird taa gaaze ja normaali sareguleeta ir, t.i.esmird ssalonaa, a tas ka araa drusku nosmird- nu sorry bet jebkurs diizelis vecaaks par 5-6 gadi smird vairaak

karburaatoru gaaze bojaat nevar- jo parasti gaaze caur karbuli nemaz neiet

84415. viesis 25.jūnijs 2003 16:49
0 0 Atbildēt

Benziins 0.39Ls 10Litri 100kilometri. KOPAA: 3.90 Ls

Gaaze 0.22 Ls (+ 15%) - 11.5 Litri 100 km KOPAA: 2.53Ls

Peec maniem apreekjiniem sanaaca 30% starpiiba.

Ja meenesii benziinam teeree 60 Ls, tad gaazei tie buutu 40 Ls

Gadaa pie shii pateeriina benziinam 720Ls, gaazei 480 Ls

Taatad peec mana stulbaa apreekjina videeji varam ietaupiit 200 Ls. Iespeejams ka daudziem taa nav nauda, tachu man deel taa ir veselu meenesi jaastraadaa.

120416. viesis 24.marts 2004 14:04
0 0 Atbildēt

nu ko, es ar ir noleemis iemest gaazes iekaardu mazdai.

Nez kur visi leetaas iekaartas atrod pa 200-240 ls, bet man sanaaca kaa minimums 300 ls.

Redzees kaa buus un ko varu secinaat - visi kas gaudo, ka gaaze sabeidz motoru, parasti vispaar laikam neruupeejas par autinju?!

Vai tad karburators, ja brauc uz benziinu, nekad nav jaatiira ?

Vai tad gaisa filtrs, braucot uz benziinu, nav jaatiira ?

Maaris

177608. viesis 4.septembris 2005 0:31
0 0 Atbildēt

Lappuses saakumaa vesis 2190 mineeja ka arii Riigaa ir bijis projekts dabas gaazes izmantoshanai diizeljiem !!!Ja kaadam ir tuvaaka informaacija luudzu dodiet zinju?G3000x@mail.ru

278130. viesis 1.augusts 2010 17:16
0 0 Atbildēt

muļki, gāze rullee

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti