Eiropā lielākajam autobūvētājam "Volkswagen AG" trūkst jaunu automodeļu, kuri spētu veicināt kompānijas izaugsmi, vēsta aģentūra "Bloomberg", atsaucoties uz analītiķiem.
"Volkswagen" vadītājs Bernds Piščetrīders šogad plāno ieviest 20 jaunus automodeļus, taču ar šādu jaunievedumu skaitu nepietiks izaugsmes nodrošināšanai un tas ļaus vienīgi atgriezties tādā pārdošanas līmenī, kāds kompānijai bija pirms diviem gadiem, pauž analītiķi. Detroitas autoizstādei veltītā preses konferencē Piščetrīders sacīja žurnālistiem, ka visas "Volkswagen" sastāvā ietilpstošās kompānijas šogad pārdos "vismaz" piecus miljonus automobiļu pretstatā 4,98 miljoniem automašīnu 2002.gadā un 5,08 miljoniem 2001.gadā. Šogad plānotā minivena "Touran", džipa "Touareg", "Beetle" vabolītes ar paceļamu jumtu un jaunas konstrukcijas "Golf" laišana tirgū nespēs kompensēt pieprasījuma kritumu pēc pašreizējiem "Golf" un "Passat" modeļiem, norāda analītiķi. Pēc viņu vārdiem, divas visvairāk pārdotās "Volkswagen" automašīnas zaudē konkurences cīņā ar jaunākiem modeļiem, tādiem kā "PSA Peugeot Citroen" 307.modelis un "Ford Motor Co." automašīna "Mondeo". ""Volkswagen" ir gaidāms grūts gads. Peļņa kritīsies vairāk nekā pārdošanas apjoms, jo ar kompānijas jaunajiem modeļiem nepietiks, lai kompensētu pieprasījuma kritumu pēc vecākiem modeļiem," sacīja "WestLB" analītiķis Arndts Elinghorsts. Pēc viņa prognozes, "Volkswagen" peļņa 2003.gadā saruks par 15 procentiem - līdz 3,4 miljardiem eiro pretstatā 2002.gadā gaidāmajiem četriem miljardiem eiro. "Volkswagen" šogad pārdos 55 000 "Touareg" un 140 000 "Touran" automašīnu, bet "Golf" un "Passat" pārdošanas jomā šogad gaidāms samazinājums attiecīgi par 140 000 un 130 000, lēš analītiķis. Galvenais "Volkswagen" izaugsmes tirgus šogad būs Ķīna, kur kompānija nākamajos trijos līdz četros gados iecerējusi pārdot vairāk nekā miljonu automašīnu. Savukārt pieprasījuma jomā Eiropā un Ziemeļamerikā kompānija būtiskas izmaiņas negaida. "ASV tirgum "Volkswagen" nav nekādu patiešām interesantu jaunu modeļu, izņemot "Touareg"," teica kompānijas "Bankhaus Metzler" analītiķis Jurgens Pīpers. "Volkswagen" cenšas panākt izmaiņas šajā ziņā, un Detroitas autoizstādes ietvaros koncerna sastāvā ietilpstošā luksusa automašīnu būves kompānija "Audi" prezentēja džipu "Pikes Peak", kuru plāno sākt būvēt tuvākajos divos gados. "Audi" ir vienīgā no četrām koncerna kompānijām, kurai pērn izdevās palielināt realizācijas apjomus - 2002.gadā "Audi" pārdošanas apjoms visā pasaulē pieauga par 2,1 procentu - līdz 741 700 automašīnu. 2002.gada deviņos pirmajos mēnešos "Volkswagen" pirmsnodokļu peļņa samazinājās par 20 procentiem, un tas lika autobūvētājam pazemināt peļņas prognozi līdz četriem miljardiem eiro. DETROITA, JAN 06, BNS/"Bloomberg"- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Dzipins bus laps. Buss ar laikam bus smuks. Bet peggiji visus eisopa tagad draz!