Jaunā «Opel Meriva» - ergonomiska un daudzpusīga 14

 
11.maijs 2010 12:04

Otrā Opel Meriva paaudze, kas parādīsies tirgū jūnijā, iepriecina ar elegantu dizainu un daudzām inovatīvām īpašībām – tas viss radīts ar mērķi, vēl ērtāk izmantot pieejamo telpu.

2003. gadā ar pirmās paaudzes Meriva Opel radīja īpašu mazo minivenu segmentu par pieejamu cenu. Pateicoties revolucionārajai aizmugurējo sēdekļu koncepcijai FlexSpace, augstajai sēdpozīcijai un plašajam salonam, Meriva uz ilgu laiku izvērtās par tirgus līderi savā segmentā gan realizācijas skaitļu ziņā (pārdots vairāk kā miljons), gan savas augstās kvalitātes dēļ. 2007. gada automašīnai Meriva Vācijas TÜV apstiprināja zemāko defektu un bojājumu koeficientu no visiem 113 dažādiem pārbaudītajiem modeļiem.



Otrā Meriva paaudze – tās dizains un koncepcija radīti Riselsheimā – nedus uz lauriem, bet izvirza skaidrus mērķus: ar savām dinamiskajām proporcijām jaunā Meriva ienesīs eleganci mazo vienapjoma auto klasē. Izteiksmīgajās formās atbalsojas jaunā Opel dizaina valoda. Bez tam šis auto pavisam jaunā līmenī paceļ salona funkcionalitātes, ergonomijas un kvalitātes pielāgojamību.

Opel ir pirmais masveida autoražotājs, kas ievieš FlexDoors ar inovatīvo aizmugurē stiprināto aizmugurējo durvju sistēmu atvieglotai iekāpšanai un izkāpšanai. Tā kā tādā automobilī kā Meriva aizmugurējie sēdekļi tiek izmantoti biežāk kā citos modeļos, šāda durvju koncepcija ir īpaši noderīga. Jāpiemin arī kā papildaprīkojums pieejamais aizmugurējā buferī integrētais FlexFix velosipēdu turētājs. Tas ir ne tikai vienkāršs lietošanā, bet arī īpaši draudzīgs mugurai.

Milzīgas pārmaiņas arī salonā: jaunā Meriva ievieš savus standartus ar augstvērtīgu dizainu, līdz šim neredzētu daudzpusību un savā klasē labāko labsajūtas potenciālu. Īpašas kvalitātes pazīmes ir uzlabotā FlexSpace sēdekļu sistēma aizmugurē, FlexRail novietņu koncepcija, kas gluži revolucionārā veidā ar savu individuāli pielāgojamo viduskonsoli sniedz vēl vairāk vietas dažādu sīkumu ērtai novietošanai salonā, kā arī priekšējie sēdekļi ar savā segmentā lielāko regulēšanas amplitūdu un kā papildaprīkojums – īpaši mugurai draudzīgi ergonomiski sēdekļi ar atbilstošu sertifikātu.

Kopumā četri īpaši ergonomiski jaunās Meriva elementi ir spējuši pārliecināt Vācijas neatkarīgu muguras veselības speciālistu un terapeitu apvienību par šī automobiļa īpašo pieeju muguras problēmu jomā. Par FlexDoors, FlexSpace un FlexFix, kā arī papildaprīkojumā pieejamajiem daudzveidīgi regulējamajiem ergonomiskajiem sēdekļiem Meriva saņēma vispārēju AGR sertifikātu no Savienības Muguras Veselībai (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Meriva ir pasaulē pirmā automašīna, kuru iesaka veselības eksperti, pamatojoties uz tik plašu īpašību klāstu.

FlexDoors atklāj jaunu salona izmantošanas ēru

Aizmugurē piestiprinātās aizmugurējās durvīs automašīnā Meriva atklāj jaunas dimensijas otrās sēdekļu rindas pieejamībā. FlexDoors gadījumā runa ir par pilnvērtīgām durvīm, kuras iespējams atvērt neatkarīgi no priekšējām durvīm. Tas ir iespējams pateicoties stabilajam, vienkāršajam vidējam statnim, kas tai pat laikā uzlabo virsbūves stingrību un pasīvo drošību.



FlexDoors padara iesēšanos un piecelšanos no aizmugurējiem sēdekļiem īpaši vienkāršu arī šaurās pilsētas ielās, bez neveiklas ķermeņa sagriešanas un neērtas slīdēšanas. Pie tam intuitīvu palīdzību šādās situācijās sniedz arī stabilie rokturi pie vidējā statņa. Visu četru durvju atvēršanas leņķis ir 84 grādi – tādējādi tas ir lielāks kā parasto durvju gadījumā, kad tas vidēji ir tikai 67 grādus plats. Atverot, durvis nofiksējas četrās pozīcijās.

FlexDoors
ir ārkārtīgi praktiskas īpaši vecākiem: viņi daudz vienkāršāk var pielikties salonā un daudz ērtāk piesprādzēt savus bērnus. Ja abas durvis vienā pusē ir atvērtas vienlaicīgi, rodas tāda kā drošības zona, kuras ietvaros vecākus no bērniem izkāpšanas laikā neatdala nekāds šķērslis kā, piemēram, durvis. Tādējādi pieaugušajiem vienmēr ir iespēja paturēt mazuļus acīs. Vadītājam un blakussēdētājam bez tam ir krietni ērtāk atvērt aizmugurējās durvis un nolikt uz aizmugurējā sēdekļa tādus ikdienišķus priekšmetus, kā jakas, somas vai lietussargus. Bez tam FlexDoors visam procesam piešķir arī netveramu šarmu: iekāpšana un izkāpšana no automašīnas nenotiek gluži ierasti, tas izskatās stilīgi un eleganti.

FlexDoor koncepcija kā tehnisks jaunums tika attīstīts jau kopš 2005. gada, lai garantētu visaugstāko kvalitāti, funkcionalitāti, ergonomiku un drošību. Pasažieru aizsardzībai Opel inženieri apveltīja šīs durvis ar patentētu automātisko slēgmehānismu. Vienmēr funkcionējošā mehatroniskā sistēma durvis brauciena laikā visu laiku tur cieši noslēgtas.

{page}

Salona ērtības jaunās dimensijās

Jaunās Meriva katrā jomā izšķiroša loma atvēlēta auto spējai pielāgoties tās īpašniekam. Inovatīvā Meriva pirmās paaudzes FlexSpace aizmugurējo sēdekļu sistēma ir attīstīta un uzlabota: sēdekļu pārbīdīšana un nolocīšana tagad notiek tikai ar dažām roku kustībām vēl intuitīvāk un vienkāršāk. Pabīdot sēdekļus uz sāniem salona vidusdaļas virzienā, diviem aizmugures pasažieriem rodas īsta atpūtas atmosfēra ar ļoti plašu telpu kājām. Tāpat aizmugurējos sēdekļus iespējams pabīdīt uz priekšu, tādējādi paplašinot bagāžnieku. Siksnu sistēma, ar kuras palīdzību pavisam viegli ar vienu roku var nolocīt sēdekļus, atļauj palielināt bagāžas telpas tilpumu līdz pat 1 500 litriem. Pateicoties papildu siksnām, nolocīšana iespējama gan no salona, gan bagāžnieka puses. Bez tam FlexSpace sēdekļu sistēmā aizmugurējo pasažieru sēdpozīcija ir augstāka kā vadītājam un blakussēdētājam. Tas rada līdzīgu atmosfēru kā kinoteātrī un ļauj ērti pārskatīt apkārtni.

Visā salonā ir izvietotas arī vairākas sīklietu novietnes. Inženieri un dizaineri radījuši kopumā 32 novietnes tām lietām, kas parasti tiek vestas līdzi braucienos. Revolucionārā FlexRail novietņu sistēma sastāv no maināmiem moduļiem, kurus iespējams izvietot un pārbīdīt uz alumīnija sliedēm starp priekšējiem sēdekļiem, turklāt vienkāršots ir elkoņbalsta modulis. FlexRail iespējamu padara augstā ātrumpārslēga kloķa pozīcija un standartaprīkojumā ietvertā elektriskā stāvbremze, tās vairo arī komfortu un braukšanas prieku.




No jauna radītie priekšējie sēdekļi atgādina tos, kas atrodami Astra un Insignia salonos, tie sniedz savā klasē labākās regulēšanas iespējas – 240 milimetrus garenvirzienā un 65 milimetrus augstumā. Jebkuras komplekcijas pasažieriem tiek dota iespēja ieņemt visērtāko sēdpozīciju. Turklāt jauno Meriva iespējams arī par papildu samaksu aprīkot ar daudzveidīgi regulējamajiem ergonomiskajiem sēdekļiem, kam piešķirts AGR sertifikāts. Tiem ir regulējams sēdvirsmu leņķis, mugurkaula un jostasvietas balsts, izvelkams augšstilbu atbalsts un četrās pozīcijās regulējami aktīvie galvas balsti.

Jaunā Opel dizaina interpretācija vienapjoma virsbūves gaumē

Opel modeļi kā Meriva turpina savu jaunā, izteiksmīgā dizaina valodas ceļu–elegantās formas apvienojumā ar vācu inženieru precizitāti – liekot galveno uzsvaru, kā jau ar Insignia un Astra, uz dinamisku eleganci un kvalitāti.

Lejupvērstā jumta līnija un raksturīgā sirpjveidīgā rieva sānu dizainā apvienojumā ar viļņoto līniju aizmugurējos sānu logos pastiprina jaunās Meriva neatkārtojamo raksturu. Vienlaicīgi šīs formas arī uzlabo pārskatāmību aiz loga, kas īpaši patīk bērniem.

Izliektais, visaptverošais un nu vēl dziļāk novietotais, uz priekšu izvirzītais vienapjoma priekšējais panelis arī salonā pastiprina plašuma un brīvības iespaidu. Uz priekšu noliektā viduskonsole vēl vairāk papildina šo iespaidu un iepriecina ar savu skulpturālo eleganci. Salonu iespējams izveidot sešās dažādās krāsu un aprīkojuma kombinācijās. Tas ir līdz šim lielākais izvēļu spektrs, kuru Opel jebkad ir piedāvājis kādā no saviem modeļiem.

Ekonomisku dzinēju palete

Ar 4288 milimetriem jaunās Meriva riteņu garenbāze atšķirībā no priekšteces ir izaugusi par 15 milimetriem. Priekšējā šķērsbāze ir izaugusi par 39 milimetriem, aizmugurējā - par  45 milimetriem – gan braukšanas komfortam, gan lietošanas ērtumam tas ir nācis tikai par labu. Priekšējā un aizmugurējā ass ir atvasinājums no Zafira, tādējādi ievedot mazo vienapjoma auto jau kompaktklases standartu līmenī. Elektrohidrauliskais stūres pastiprinātājs aizvietojis līdz šim izmantoto elektrisko sistēmu. Sērijveidā jaunā Meriva aprīkota ar tādām aktīvās drošības sistēmām, kā disku bremzēm gan priekšā, gan aizmugurē, elektronisko stabilitātes programmu (ESP), kā arī kontrolierīci saķeres ar ceļu regulēšanai (TC).

Jaunās Meriva motoru palete veidota ar mērķi sasniegt augstus ekonomiskuma un jaudas rādītājus. Šeit konsekventi tiek izmantota Opel stratēģija samazināt gabarītus, vienlaicīgi saņemot labus jaudas rādītājus un zemu reālo degvielas patēriņu. Jaudas amplitūda sniedzas no 55 kW/75 ZS līdz 103 kW/140 ZS. Visi agregāti atbilst stingrajiem Euro-5 atgāzu normatīviem.

Benzīna dzinēju gadījumā pieejami trīs 1,4 litru četrvārstu motora varianti:

  • Maināma vārstu vadība labākai gaisa pieplūšanai ir mazākā 74 kW/100 ZS dzinēja galvenā iezīme, tas ir vienīgais motors bez turbopūtes;
     
  • Jaunais 1,4 litru Turbo ar 88 kW/120 ZS un 175 Nm maksimālo griezes momentu pirmoreiz jaunajā Meriva. Tas aizstāj 1,6 litru dzinēju ar 77 kW/105 ZS un par spīti par 15 procentiem lielākajai jaudai, CO2 izmeši un degvielas patēriņš tam mazāki par 10 procentiem;
     
  • 1.4 Turbo ar 103 kW/140 ZS ir jaudīgākais Meriva dzinējs. Tas izstrādā 200 Nm maksimālo griezes momentu un pieejams ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Salīdzinājumā ar priekšgājēja 1,8 litru motoru, tam ir par 12 procentiem lielāka jauda un par 10 procentiem mazākas CO2 emisijas.

Jaunajai Meriva ienākot tirgū, tās rīcībā būs arī divi dīzeļmotori:

  • Vismazākais būs 55 kW/75 ZS jaudīgais 1.3 CDTI dzinējs ar „Closed Loop“ tehnoloģiju. Šī slēgtā loka tehnoloģija uzlabo degmaisījuma sadegšanu, tādējādi samazinot degvielas patēriņu. Opel ir pirmais autoražotājs, kas šo sistēmu izmanto automobiļiem ar tik mazu dzinēja tilpumu.  Ar šo motoru Meriva nepieciešami tikai 4,9 litri dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas atbilst CO2 rezultātam 129 gramiem uz kilometru;
     
  • Pieejams arī 1.7 CDTI ar 74 kW/100 ZS un 260 Nm griezes momentu. Par papildu samaksu pirmoreiz Meriva modelī tā spēka pārnese būs iespējama arī ar sešpakāpju automātiskās ātrumkārbas palīdzību.

Vēlāk šī gada gaitā sekos vēl trīs dīzeļmotori: Meriva ecoFLEX ar vismazākajām CO2 emisijām piedziņu nodrošinās 70 kW/95 ZS jaudīgs 1.3 CDTI. Turklāt vēl pieejami būs divi jauni 1.7 CDTI varianti, viens ar 81 kW/110 ZS un viens ar 96 kW/130 ZS. Abi 1,7 litru dzinēji kombinējami ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Jaunā Meriva tiks ražota Saragosā, Spānijā. Automobiļa cena pagaidām netiek nosaukta.

 
Visi komentāri
 
276729. viesis 11.maijs 2010 18:02
0 0 Atbildēt

Izskatās lieliski! Domāju, ka ap 2012.-2014.gadu varētu šādu Merivu iegādāties.

276730. viesis 11.maijs 2010 18:08
0 0 Atbildēt

tad jau būs šitā novecojusi :D

276731. viesis 11.maijs 2010 18:18
0 0 Atbildēt

Žopelis... godīgi sakot, neizskatās sevišķi drošs braucamrīks...

276733. viesis 11.maijs 2010 18:53
0 0 Atbildēt

Jau pavasarī skatījos ka smuks izskatās. Vienīgais ļoti žēl ka nevienam nav motora :(

276737. viesis 11.maijs 2010 21:11
0 0 Atbildēt

vai jumta priekšējais balsts būs caurspīdīgāks, nekā esošajam? tas ir vislielākais mīnuss manā uztverē esošajai virsbūvei.

276740. viesis 12.maijs 2010 8:55
0 0 Atbildēt

Diezgan neglīts aparāts!

276748. viesis 12.maijs 2010 14:28
0 0 Atbildēt

kā nav motora... būs :) 1.7 cdti ar 130zs uz šito mopēdu būs ok

276750. viesis 12.maijs 2010 14:55
0 0 Atbildēt

Gribas viņu dzīvē redzēt – tad jau varēs precīzāk ko pateikt – uz bildēm jau vienmēr viss smuki izskatās.

276751. viesis 12.maijs 2010 15:32
0 0 Atbildēt

276748. viesis pirms 1 stundas

tev nav galīgi poņas par tās tačkas parametriem...

tas "mopēds" jau fana 1.3 dīzeļversijā trāpa nodokļa grupā 1800+ kilogrami

netici, paprasi pašam fanam :D:D:D

276753. viesis 12.maijs 2010 19:08
0 0 Atbildēt

Pirmais, tu gribi teikt, ka dīzelis ar saviem 300nm un 130zs nepavilks to kasti?

neesi smieklīgs. Tad jau visi benzina motori līdz 2 litriem būtu ārā metami.

Un kāpēc tu domā, ka man nav poņas... ir ar tādu merivu izbraukts gabals, lai saprastu, ka tas ir mopēds un ne sūda neiet ar 1.4 benzinu motoru.

Ikdienā braukāju ar auto kam ir 190zs un 400 nm . Bet pilnā masa ir 2200kg.

Ja tā meriva būs max 1850kg, tad uz to auto jauda pietiks.

Tagad visādi bulku vāģi (combo), mierīgi iztiek ar veco 1,7 dīzeli un 100zs... un viņiem pilnā masa ir virs 2t, starp citu

276754. viesis 12.maijs 2010 19:12
0 0 Atbildēt

Jā, Pirmajam taisnība - šogad jau samaksāju ,,lielo,, nodokli 75 latus.

276759. viesis 13.maijs 2010 10:50
0 0 Atbildēt

276753. viesis pirms 16 stundām

Pirmais grib teikt, ka pilnas masas ziņā meriva nav nekāds mopēds :D

pat ar 1.3 bezmotora dīzeli

276760. viesis 13.maijs 2010 11:32
0 0 Atbildēt

nu Pirmais, ja nemaldos brauc ar plastmasu :D

nav un nebūs jaunie auto vairs tik viegli kā vecā fiesta. Ja nu vienīgi kaut kādi reņi :haha: un elektrobrīnumi

276761. viesis 13.maijs 2010 13:04
0 0 Atbildēt

Mjā, opelim atkal smuks auto sanācis. Jāsaka gan, ka iepriekšējie corsa un insignija arī ir glīti un veiksmīgi braucamie. Bet ja ieskatamies auto vēsturē, 80-90-tajos gados arī vairums autovadītāji atzina, ka opel rekord un opel omega ir ļoti labi auto... Arī kadets un askona bija lielā cieņā.

Laiks iet.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti