Lai uzlabotu luksoforu signālu redzamību un paaugstinātu energoefektivitāti, Rīgā turpina luksoforu remontu, vecos lampu luksoforus nomainot ar gaismas emisijas diožu luksoforiem.
Tāpat pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma tiek turpināts darbs pie luksoforu signālplānu optimizācijas satiksmes drošības un plūsmu uzlabošanai. Kopumā šogad remonts tiks veikts desmit krustojumos Rīgā.
Deviņos krustojumos remonta laikā lampu luksofori tiks nomainīti ar gaismas emisijas diožu luksoforiem.
„Šis risinājums nodrošina pietiekamu luksoforu signālu redzamību jebkuros laika apstākļos un novērš tā saucamo fantoma efektu, kad saules stari atstarojas neiedegtā luksofora lēcā un rada šķitumu par tā darbību,” saka Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītāja vietnieks Ilgvars Lipsts. Viņš arī norāda, ka jaunie luksofori patērē divas reizes mazāk elektroenerģijas nekā lampu luksofori.
Jaunajiem luksoforiem atbilstoši Latvijas valsts standarta prasībām nebūs zaļā mirgojošā signāla.
Darbi tiks veikti šādās vietās: Miera, Aristida Briāna un Tallinas ielu krustojumā; Uzvaras bulvāra, Slokas ielas un Raņķa dambja krustojumā; Brīvības un Pērnavas ielu krustojumā; Brīvības, Miera un Matīsa ielu krustojumā; Brīvības un Elizabetes ielu krustojumā; Brīvības un Dzirnavu ielu krustojumā; Brīvības un Lāčplēša ielu krustojumā; Brīvības un Ģertrūdes ielu krustojumā; Brīvības un Stabu ielu krustojumā.
Kārļa Ulmaņa gatves un Vienības gatves krustojumā satiksmes drošības paaugstināšanai paredzēts pilnveidot luksoforu signālplānu, pārprogrammējot luksoforu kontrolleri, uzstādīt jaunus luksoforus, veikt ceļa zīmju, kā arī ceļu horizontālā apzīmējuma nomaiņu un citus darbus.
Kopš 2005. gada Rīgā luksofori ir pārbūvēti 155 vietās un jauni luksofori izbūvēti 68 vietās pilsētā. Luksoforu pārbūvi Rīgā plānots pabeigt līdz 2014. gadam.
Ir jau labi, ka vecos nomaina pret jaunajiem. Bet, svarīgāk tomēr ir uzstādīt tos vietās, KUR TO NAV, bet kur būtu nepieciešami. Un viena no tādām vietām - Zolitudē, Jūrkalnes un Apuzes krustojums. Tiesa, dienā tur ir klusi, bet rītos un vakaros plūsma intensīva. Arī redzamība slikta (līkums) un ātrumi diezgan lieli + vēl autobusa pieturas traucē. Arī crachi tur jau bijuši ļoti daudz, apsitušies jau arī pietiekoši daudz - bet luksofora kā nav, tā nav. Un par to zaļā "mirgošanas" režimu arī piekrītu - labāk un drošāk bez tā iztikt. Citādi, 90% vadītāji pie zaļā mirgošanas režima liek pedāli grīdā, un finālā paliek krustojuma pašā vidū...