Sācies «OCTA mēnesis» 8

 
24.maijs 2010 9:48

Lai izglītotu sabiedrību par tās tiesībām un iespējām saņemt kompensāciju pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) OCTA mēnesī rīko sociālu kampaņu „Sargi sevi un citus ar OCTA!”.

Kampaņas mērķis ir atgādināt sabiedrībai par OCTA būtību – pēc līdzīgiem principiem izveidotu sistēmu daudzās pasaules valstīs, kas aizsargā ceļu satiksmes negadījumos cietušo finansiālās intereses.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Latvijā apdrošinātāji no 1997.-2009.gadam atlīdzībās ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem izmaksājuši vairāk nekā 190 miljonu latu. Lielāko daļu izmaksāto atlīdzību veido nodarītie zaudējumi transportlīdzekļiem. Pēdējos gados strauji pieaug izmaksātās atlīdzības arī par personai nodarītajiem zaudējumiem: no 2006. - 2009.gadam šajā atlīdzību veidā izmaksāti jau vairāk nekā 8 miljoni latu. Vismazāko īpatsvaru atlīdzībās veido trešo personu mantu bojājumi, kā arī kaitējums, kas nodarīts videi un ēkām.”

Šogad LTAB, balstoties uz citu valstu praksi, ir iedibinājis jaunu tradīciju – OCTA mēnesi, kas sāksies šī gada 24.maijā. OCTA mēneša tēma ir veltīta ceļu satiksmes negadījumos cietušo izglītošanai par savām tiesībām uz kompensācijām pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā. Vairāk informācijas www.ltab.lv.

OCTA – vienota sociālā aizsardzība Zaļās kartes sistēmas valstīs

OCTA ir kompleksa negadījumos cietušo sociālās aizsardzības sistēma, kas darbojas ne tikai Latvijā, bet pēc līdzīgiem kompensēšanas principiem visās Zaļās kartes valstīs – 45 valstīs. Tas nozīmē papildu drošības garantu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja negadījums ir noticis kādā no šīm valstīm vai arī kādā no šīm valstīm reģistrēts auto izraisa negadījumu Latvijā.

Juris Stengrevics: „Lielai daļai sabiedrības OCTA asociējas ar iespēju saņemt atlīdzību par ceļu satiksmes negadījumā bojātu transportlīdzekli, kuram zaudējumus nodarījis cits auto. Bet OCTA sistēmas sniegtās iespējas ir daudz plašākas – tā ir ceļu satiksmes negadījumos cietušo personu aizsardzība, kas ļauj saņemt kompensāciju par ārstēšanos un ilgstošu rehabilitāciju, pārejošu un nepārejošu darba nespēju, apgādnieka zaudējumu, kā arī bojātu trešās personas mantu. OCTA atlīdzina zaudējumus ne tikai cietušajām personām, kuras ceļu satiksmes negadījumā nokļuvušas ne savas vainas dēļ,, bet arī valstij un pašvaldībai par šo personu ārstēšanu, rehabilitāciju, tām izmaksātajiem pabalstiem, u.tt.. Nopietnu un smagu traumu gadījumos apdrošināšanas atlīdzības tiek maksātas pat daudzu gadu garumā līdz tiek sasniegts atlīdzību limits.”

OCTA sedz vainīgās automašīnas nodarītos zaudējumus cietušajiem – gājējiem, riteņbraucējiem, pasažieriem, kā arī transportlīdzekļiem un citai mantai. Par personai nodarītajiem zaudējumiem (saistībā ar negadījuma rezultātā gūtu traumu) cietušajiem tiek izmaksātas atlīdzības arī gadījumos, kad negadījuma izraisītājs nav identificēts. OCTA atlīdzina zaudējumus arī pasažieriem, kuri atradušies vainīgajā automašīnā, bet neatlīdzina tos vainīgā transportlīdzekļa vadītājam par ārstēšanos un īpašniekam par transportlīdzekļa un mantai nodarītajiem bojājumiem. Izņēmums, ja negadījumā izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieks negadījuma brīdī atradies automašīnā kā pasažieris – viņam ir tiesības saņemt atlīdzību par personai nodarīto zaudējumu.

Kampaņas „Sargi sevi un citus ar OCTA!” organizētājs ir LTAB. Kampaņa tiek finansēta no Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

LTAB nodrošina ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību, veicina OCTA sistēmas stabilitāti un attīstību, kā arī saskaņā ar likumdošanu nodrošina izmaksas no OCTA garantijas fonda. LTAB ir Zaļās kartes Biroju Padomes biedrs un pilda Latvijas Zaļās kartes biroja funkcijas.

 
Visi komentāri
 
277067. viesis 24.maijs 2010 10:23
0 0 Atbildēt

nu labi, labi - nopirkšu uz mēnesi to OCTA :))

277074. viesis 24.maijs 2010 11:49
0 0 Atbildēt

nekas tev viesi #277067 nesanāks:D

277102. viesis 24.maijs 2010 18:35
0 0 Atbildēt

Liekas, ka OCTAm neiet, ja ar kampaņām jāstutē valsts pasūtījums :(

277103. viesis 24.maijs 2010 20:44
0 0 Atbildēt

nu sodi tagad pārāk smuki, lai nepirktu octu. ja atrod kur lēti dabūt, tad nav problēmu, vakar letakpasam.lv dabūju par 30 ls uz gadu.

277107. viesis 25.maijs 2010 6:43
0 0 Atbildēt

ja brauc ar vecu ņivu un dzīvo Muhasranskā, var arī par 30ls dabūt, tas tiesa.

277159. viesis 25.maijs 2010 21:51
0 0 Atbildēt

ja kād taisās Baltikumā pirkt octu, tad iekš

www.polise24.lv (tas pats Baltikums)

ar atlaižu kodu oj5500 sanāks vēl lētāk!!

277169. viesis 26.maijs 2010 9:49
0 0 Atbildēt

277107. viesis pirms 1 dienas

ja brauc ar vecu ņivu un dzīvo Muhasranskā, var arī par 30ls dabūt, tas tiesa.

===

loh, cena nu nekādi nav atkarīga no mašīnas vecuma... manai gadu vecajai mašīnai ar manu 16. b-m klasi maksāja 18LVL uz gadu.

277173. viesis 26.maijs 2010 13:50
0 0 Atbildēt

Nudien, brīnos par pašreizējām supercenām. Manai sonatai (17 līmenis) OCTA uz trim mēnešiem - 4,34 ls...pagājušogad, škīet, pavasarī maksāju par tādu pašu vēl ap 40 ls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti