Zagļi iecienījuši Mazda, Opel un Volkswagen, kas vecāki par 10 gadiem 17

 
25.maijs 2010 8:23

Katru gadu, apkopojot datus par Latvijā zagtiem auto, nākas secināt, ka nemainīgi liels ir zagto auto skaits, kas ir vecāki par 10 gadiem.

2009.gadā šādu automašīnu īpatsvars bija 41% no visiem pērn nozagtajiem auto, stāsta If apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs. Tādējādi var secināt, ka ne vienmēr autoīpašnieki pareizi novērtē to, cik iekārojami zagļiem ir 10-gadīgi un vecāki auto.

<250>Ir vairāki faktori, kas ne tikai jaunas, bet arī ap 10 gadiem un vecākas automašīnas padara par samērā ienesīgu zagļu rūpalu. Pirmkārt, Lietuvā ir samērā liels rezerves daļu tirgus un nav noslēpums, ka Lietuvas kriminālie grupējumi izdara zādzības Latvijas teritorijā. „Faktiski divu stundu laikā pēc zādzības izdarīšanas automašīna atrodas citā valstī un mūsu tiesībsargājošajām iestādēm, ir sarežģīti atrast nozagto spēkratu,” norāda K.Duburs. Otrkārt, līdz ar Eiropas Savienības robežu atvēršanu ir pārtraukta arī kontrole uz valstu robežām, kas stipri palielina iespēju ar zagtu auto šķērsot robežu.

Ap 10 gadiem un vecākas automašīnas, kurām nav pretaizdzīšanas ierīču un kuras attiecīgi ir viegli nozogamas, galvenokārt tiek zagtas izjaukšanai rezerves daļās. Pašlaik rezerves daļu realizācija ir daudz vienkāršāka, jo tās netiek vestas pāri Eiropas Savienības robežai, legalizētas un tirgotas citviet kā automašīnas, bet gan izjauktas rezerves daļās tepat Latvijā vai Lietuvā. Rezerves daļas bez jebkādiem šķēršļiem nokļūst apritē un tāpēc vecāka izlaiduma auto zagšana ir ienesīgs rūpals gan zagļiem, gan auto detaļu realizētājiem.

2009.gadā Latvijā pavisam kopā nozagtas 1529 vieglās automašīnas. No tām 247 bija vecākas par 20 gadiem (1988.izlaiduma gads un vecākas), 627 bija 10 līdz 20 gadus vecas (izlaiduma gads 1989.-1999.), bet 655 zagtie auto bijuši jaunāki par 10 gadiem (2000. izlaiduma gads un jaunākas).

Sīkāk analizējot automašīnu, kas vecākas par 10 gadiem zādzības, var secināt, ka, piemēram, Mazda, Opel, Volkswagen, arī Ford un Audi markas auto zagļi vairāk nekā jaunās, zog automašīnas, kas ir 10 līdz 20 gadus vecas. Piemēram, no pagājušajā gadā nozagtā 31 Mazda markas auto, 3 bija jaunākas par 10 gadiem, 21 auto - no 10 līdz 20 gadiem, bet vēl 7 auto bija vecāki pat par 20 gadiem. Līdzīgi dati ir arī par nozagtajām Volkswagen markas automašīnām – no 433 pērn nozagtajiem auto, 77 bija jaunākas par 10 gadiem, 257 auto - no 10 līdz 20 gadiem, bet vēl 99 vecākas par 20 gadiem. „Arī no 2009.gadā nozagtajām 42 Opel markas mašīnām lielākā daļa – 26 – automašīnas bija vecumā no 10 līdz 20 gadiem, bet no 260 nozagtajiem Audi gandrīz puse – 124 auto – bija vidējās klases auto”, norāda K.Duburs.

Zagto auto dati arī liecina, ka, piemēram, BMW, Mercedes Benz un Mitsubishi markas automašīnas tiek zagtas neatkarīgi no izlaiduma gada, proti, tiek zagtas gan jaunas, gan vecākas automašīnas.
 

 
Visi komentāri
 
277112. viesis 25.maijs 2010 9:25
0 0 Atbildēt

vai raksta autors var pierādīt, ka lietuvai ir krimināli grupējumi?

277113. viesis 25.maijs 2010 9:27
0 0 Atbildēt

Ja Tu skatītos TV, tad zinātu, ka ir. Piedevām mūsu policisti reizēm tur ir iesaistīti...

277119. viesis 25.maijs 2010 10:16
0 0 Atbildēt

Kāpēc viņi neliek pilnu tabulu, ar visu marku automašīnām, vai vismaz saiti uz pirmavotu?

277129. viesis 25.maijs 2010 11:38
0 0 Atbildēt

mūsu policisti????

pasaki to lindiņai ;)

277147. viesis 25.maijs 2010 13:45
0 0 Atbildēt

Par mazdām piekrītu. Lai apmierinātu pieprasījumu pēc rezerves daļām, dienā jānozog vismaz 10 mazdas.

277149. viesis 25.maijs 2010 13:50
0 0 Atbildēt

Nekas nav pasaulē briesmīgāks par vecu mazdu. Mans kaimiņš zoļļukā joprojām brauc ae 1995. gada 626 mazdiņu un stāsta, ka šogad tajā auto jau ieguldījis jau 500 ls, bet pēc TA - izskatās, ka jāiegulda vēl vismaz 300 ls....

277152. viesis 25.maijs 2010 14:34
0 0 Atbildēt

626 mazda ir košmaršovs, bij tādas divas, nefiga neiet, liec tikai iekšā naudu. Pūst nejēgā, bremzes nekādas, reizi mēnesī jātaisa. Murgs ne auto. Vienīgā sieviešu mašīna, kura man ir bijusi.

277155. viesis 25.maijs 2010 17:38
0 0 Atbildēt

Un kur beigās ir viņu Kasko piedāvājums šīm vecajām mašīnām??? Kad mēs beidzot būsim Eiropā??? If mātes uzņēmumam Somijā tā nav problēma.

277156. viesis 25.maijs 2010 18:01
0 0 Atbildēt

Mizx 9

Ja esi gatavs maksāt 500 Ls kasku par 1000 Ls vērtu auto, tad varam slēgt līgumu kaut šovakar.

277158. viesis 25.maijs 2010 21:31
0 0 Atbildēt

Viens no iemesliem ir, ka jaunākiem auto, pamatā ir atslēgās iebūvētie imobilaizeri. Tātad krietni lielāks čakars, dēļ kā jēga zagt ir tikai tiešām jaunas un no dārgā gala. Līdz 2-3 g vecus. Vai arī vecos detaļām.

277160. viesis 25.maijs 2010 22:43
0 0 Atbildēt

jā, jā atslēgās iebūvēts imobilaizers ļoti attur no spoguļu zagšanas vai jebkuras citas detaļas noskrūvēšanas. Sapņo vien tālāk. Tepat iauto bija bildes no Krievijas, kur pa nakti auto tiek nevis nozagts, bet apskrūvēts līdz plikai virsbūvei.

277162. viesis 25.maijs 2010 23:07
0 0 Atbildēt

nu gana labs piedāvājums tādām mašīnām ir octa+.. mašīnām, kam vērtība zem 3000 ls..

277163. viesis 26.maijs 2010 0:32
0 0 Atbildēt

Tādiem padsmitgadīgiem auto Kasko ir nevis Ls500, bet Ls150 un mazāk. Šķiet, standartā Latvijas apdrošinātāji Kasko apdrošina līdz 15g. vecus auto.

Atslēgā iebūvēts imobilaizers ir arī padsmit gadus vecos Chrysleros.

277165. viesis 26.maijs 2010 8:33
0 0 Atbildēt

aha :D

1000latīgu autu apkaskojot tirgū palielinās pieprasījums pēc "oficiāli" nopērkamām lētām detaļām

277178. viesis 26.maijs 2010 15:20
0 0 Atbildēt

627 bija 10 līdz 20 gadus vecas (izlaiduma gads 1989.-1999.), bet 655 zagtie auto bijuši jaunāki par 10 gadiem - te tak skaidri paradits, ka visvairak zog tieši jaunākus auto par 10 gadiem, nevis pretēji kā virsrasktā minēts, atkal kārtējais auto tirgotāju pasūtīts raksts. Nu nepirks neviens jaunus auto, neceriet!

277258. viesis 28.maijs 2010 16:07
0 0 Atbildēt

paga :D

vai tad apdrošinātāji nebija tie labie, kas nemeklēja rentēšanos, bet gribēja tikai lai klientam būtu labi? :D:D:D

277297. viesis 30.maijs 2010 10:05
0 0 Atbildēt

Fig viņu zina, rentējas vai nerentējas, bet fakts ir tāds, ka apdrošina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti