Vai pa ES ielām brauks tējkannas? 25

8.jūnijs 2010 10:09

Turpmāk automašīnu ražotāji vairs nedrīkstēs izsniegt garantijas, nosakot, ka eļļas maiņa vai citi automašīnu apkopes pakalpojumi jāveic vienīgi pilnvarotos servisos.

Automašīnu īpašniekiem tiks atvieglota dzīve, taču vai tam sekos dzīres mazajiem servisiem un bēres autorizētajiem? Eiropas Savienībā notiks autoservisu tirgus reforma, sašķeļot vienošanās starp automašīnu tirgotājiem, remontētājiem, rezerves daļu piegādātājiem un ražotājiem.

<250>Eiropas Komisija (EK) cer, ka tādējādi tiks nodrošināta normāla konkurence, jo jaunie noteikumi sniegs taustāmu rezultātu patērētājiem, samazinot remontu vai apkopju izmaksas, kuras veido ievērojamu daļu no automašīnas kopējām izmaksām. EK lēš, ka remonta izdevumi veido 40% no automašīnu uzturēšanas kopējām izmaksām, un šīs izmaiņas nodrošinās iespēju cīnīties ar ražotāju garantiju ļaunprātīgu izmantošanu, kad tie pieprasa, lai automašīnas tiktu apkalpotas tikai pilnvarotos servisos.

Jaunie Eiropas Komisijas (EK) noteikumi automašīnu apkopes un servisu pakalpojumiem spēkā stājas šonedēļ, bet automašīnu tirgotājiem trīs gadu laikā.

Paredz tehniskas problēmas jaunajiem auto

Jānis Gudovskis, autoservisa „Jonex” vadītājs: „Uzskatu, ka lielākie ieguvēji šajā situācijā ir patērētāji, kuriem tā būs iespēja izvēlēties sev tīkamāko autoservisu, tādējādi paverot iespēju samazināt remonta vai apkopes izmaksas, kuras veido lielu daļu no automašīnas kopējām izmaksām. Garantiju piešķiršana ar noteikumiem, ka pakalpojumi būtu veicami tikai pilnvarotos servisos, ir nepareiza jau savā būtībā. Arī nelielie autoservisi spēj nodrošināt augstāko kvalitāti, runājot gan par rezerves daļām, gan darbu.”

Savukārt „Gros Auto” autoservisa vadītājs Ints Trokša esamaja.lv ar melnā humora piesitienu retoriski vaicā – ja „Porsche” markas automašīnai servisā būs uzlikti nekvalitatīvi bremžu kluči, ar ko nevar apstāties, braucot ar ātrumu 150 kilometru stundā, tā iebrauks tieši kapā. „Kā ar avārijā cietuša „Posche” vadītāja radiniekiem un apdrošinātājiem norēķināsies serviss, kur ir tikai viens pacēlājs un īpašnieks staigā ar beidzamajām biksēm kājās, ja luksa auto iepriekš būs ticis labots tur, nevis autorizētā servisā?”

„Automašīna nav tējkanna, kuru var remontēt aiz stūra, tā sastāv no daudziem sarežģītiem mezgliem un katrs no tiem ir īpaši jāapkalpo daudzu gadu garumā. Autorizēto servisu īpatnība ir specializētie instrumenti, par kuriem ik gadu tiek maksāta barga nauda. Patiesībā par šo garantijas remontu darbu servisi saņem kapeikas, tā nav nekāda privilēģija vai peļņas avots, tas ir pilnvaroto servisu pienākums, kas ir pietiekami sarežģīts, jo balstīts uz rūpnīcas prasībām. Jebkurš cits serviss, nepārzinot šīs prasības, automobili apkops un remontēs nepareizi,” uzskata I. Trokša. „Gros Auto” pārstāvis paredz, ka jaunajām automašīnām būs tehniskas problēmas, jo pat autorizēto servisu pārstāvji mēdz izteikt bažas par jaunāko automobiļu modeļu iekārtu apkalpošanu, jo tās ir ārkārtīgi sarežģītas. Vieglākos darbus var paveikt arī mazie, bet kas remontēs elektroniku? Tas nav tik forši, kā uzlikt bremžu klučus,” ironizē I. Trokša.
„Liela nozīme, protams, ir autoservisa darbības ētiskajiem aspektiem – mazajiem autoservisiem nevajadzētu apņemties veikt remontdarbus, kurus spēj kvalitatīvi paveikt tikai pilnvarotie autoservisi, jo nepieciešamas īpašas iekārtas vai zināšanas. Pretējā gadījumā tiks zaudēti klienti,” norāda J. Gudovskis.

Paredz, ka sāksies riņķa dancis ar sūdzībām

BMW automašīnu un motociklu, kā arī „Mini” automašīnu pilnvarotā pārstāvja Latvijā uzņēmuma „BM Auto” direktors Ivars Norvelis esmaja.lv pauda nostāju, ka EK plāns veikt reformu tomēr ir atbalstāms, jo noteikumiem jākļūst pilnīgākiem. „Esošie nepaskaidro neko un nenosaka neko. Šobrīd dažus remonta darbus var veikt ārpus oficiālā dīlera, bet tikai gadījumā, ja tas tiek veikts sertificētā servisā. Es sagaidu skaidrību no jaunajām prasībām arī par to, kas sertificēs tos servisus, kuri vēlas konkurēt ar pilnvarotajiem servisiem,” norādīja I. Norvelis. „Turpmāk nepieciešama precīza definīcija par servisu sertifikāciju un tiem izvirzītajām prasībām. Ja EK nodefinēs prasības, viss būs kārtībā,” sacīja I. Norvelis.

<250>„Mēs pārstāvam premium segmentu, līdz ar to visi mūsu auto ir tehniski tik sarežģīti, ka remontēt tos bez īpašām iekārtām un apmācītiem speciālistiem nemaz nav iespējams. Savukārt, ja mazie servisi nopirks oficiālo aparatūru un programmatūru, cena par pakalpojumu būs tāda pati kā oficiālo dīleru servisos. Tādējādi vienīgais, kas mainīsies, būs biežākas konfliktsituācijas ar klientiem, jo cilvēki būs veikuši kādus apkopes vai remontdarbus servisā, kur kaut kas nav kvalificēti izdarīs, tad var sākties riņķa dancis ar klienta sūdzībām.”

Savukārt autorizētā „Volvo” un „Renault” automašīnu dīlera „Mūsa Motors Rīga” vadītājs Andrejs Masulis ir drošs par pilnvaroto servisu peļņu arī nākotnē. „Lielāka daļa jaunu automašīnu īpašnieku izvēlas apmeklēt autorizēto servisu ne tikai garantijas laikā, bet arī kādu brīdi pēc tā. Tas izskaidrojams ar to, ka automašīnai, kamēr tā ir jauna, nepieciešami speciāli darbarīki un iekārtas, kas ir tikai ierobežotam servisu skaitam, lai veiktu remontu,” sacīja A. Masulis un piebilda, ka „Mūsa Motors Rīga” servisa pakalpojumi visticamāk veiksmīgi turpinās konkurēt arī turpmāk.

Raivis Bahšteins
Žurnālists

www.esmaja.lv

 
Visi komentāri
 
277441. viesis 8.jūnijs 2010 10:19
0 0 Atbildēt

automašīnai, kamēr tā ir jauna, kā reiz nebūtu nepieciešami nekādi superspecifiski rīki un aprīkojums, ja vien ražotājs netaisa pēdējos mēslus.

277443. viesis 8.jūnijs 2010 10:34
0 0 Atbildēt

Anonīmiķi - nelaime jau ir tāda ka ne visi servisa zina dažādu lietu obligātos servisa intervālus !!! Panemsim kaut vai nu jau ne tik jauno Civic type R, jamajam no rūpnīcas ir uzlikts ierobežotājs, kamēr nenobrauc 5kkm vai mazliet vairāk tikmēr ierobežotāju nenoņem. Nez vai neautorizēts Honda dīleris ko tādu būs spējīgs paveikt, un vispār jautājums vai par tādu zinās.

277444. viesis 8.jūnijs 2010 10:50
0 0 Atbildēt

Jautājums jau ir cits - dīlerservisi reizēm nepamatoti apšauba citu servisu spējas apkopt mašīnas. Ķipa viņi vienīgie. Ir zināmi gadījumi, ka paši dīlerservisi ar visu spacializēto elektroniku un specštrumiem taisa tādus brīnumus...

Un ko dīleri saka, ka pēc garantijas apkopes beigām tāpat milzu daļa apkopjas viņuprāt "kaktu" servisos? Apkopjas un brauc. Un bieži vien dīleris "oriģināldaļās" piedāvā par kosmiskām cenām...

Te jau vairāk ir jautājums par to, ko servisa sircapziņa ļauj darīt/nedarīt un ko latvietis nopērk par pēdējo naudu.

Eiropā cilvēki lielākoties neslimo ar tadicionālo latvijas autoīpasnieka bacili vai slimību nopirkt premium klases sedanu, dārgu bobiku vai sportmašīnu, kuras pienācīgai apkopei naudas nav nemaz....

277445. viesis 8.jūnijs 2010 10:53
0 0 Atbildēt

Šis likums atbrīvo auto īpašnieku no rūpnīcas diktāta, kas prasa veikt lampiņas nomaiņu par 30Ls stundā. Neviens ar varu nespiedīs to poršes īpašnieku mainīt bremzes apdrupušu silikāta ķieģeļu būdā.

277448. viesis 8.jūnijs 2010 12:51
0 0 Atbildēt

Ir specifiskas lietas kuras braucu novērst pie dīlera un ir lietas, kuras taisu pie gadu gaitā pārbaudītiem "koļām"...

Ir bijušas specifiskas lietas kuras dīleris neredz/nemāk vai negrib sataisīt (kaut gan kā vēlāk izrādījās, bija jāzin), bet spēj saprast un novērst "koļa"...

Pie dīleriem, personīgi (nevis viena tante teica) ir bijuši gadījumi, kad:

1. maina neesošas detaļas;

2. piedāvā kārbas remontu par 700.-Ls, bet "koļa" apmēram stundas laikā (ar visu detaļas piegādi un nomaiņu) nodiagnosticēja Bosch mezglu, kas maksāja 43.-Ls;

3. Dīleris konstatē ECU "noklāšanos" (ir pat defektācijas akts) jauns ECU 1073.-Ls, bet "koļa" atrod, ka spararatam izlūzuši 2 zobi (lietots zobvainags 25.-Ls...

Jā ir gadījies, ka "koļa" sataisa sūdus, bet es zinu uz ko parakstos....

Manā klātbūtnē, dīlera servisa meistars, diagnosticējot kļūdu, nespēja paskaidrot, kas tur rakstīts, jo vienkārši nejēdza vāciski... piedāvājums bija vienkārši nodzēst...

277449. viesis 8.jūnijs 2010 12:55
0 0 Atbildēt

Ir jau arī stāsti ka pie dīlera parasta R4 dzinēja galvas "oriģinālā" blīve maksā uzminiet cik? 127 lati un ar atlaidi varot dabūt pa ~85...

277450. viesis 8.jūnijs 2010 13:16
0 0 Atbildēt

P.S. Un tīri subjektīvi broļukas dīleri liekas stipri elastīgāki un komunicēt spējīgāki kā vietējie bāleliņi... vēl nevienu reizi nav bijis samaitāts garastāvoklis dēļ termiņiem, detaļu ne/esamību un tml...

Pie latvju bāleliņa divas nedēļas iepriekš pierakstījos, izbrīvēju laiku, iekrāju naudiņu degvielai, noteiktajā datumā braucu uz galvaspilsētu (~200km uz vienu galu) bērīti apkopt, nākot tuvāk, jūtu, ka kavēšu kādas 15 min, sazvanu, painformēju, mani nomierina - ok, ok brauciet tik... aizbraucu, atdodu, būšot gatavs pēc stundām 7 (pēc viņu pašu teiktā, tik normstundas ir nepieciešamas pasūtītajiem darbiem)... Vazājos pa galvaspilsētu, nāk noteiktais brīdis, zvanu - vajagot vēl pāris stundas... labi, vazājos tālāk.

Viņu pašu noteiktajā laikā, ierodos.

Neesot nekas darīts, jo no iepriekšējās dienas esot auto palicis, tūlīt (18:00) ķeršoties klāt... prasu kā tad paliek ar normstundām, ko ražotājs noteicis - mēģināšot tikt galā... nebiju ar mieru, savācu auto un braucu mājās... tos darbus paveica "koļa"...

277451. viesis 8.jūnijs 2010 13:44
0 0 Atbildēt

Ja dīlerservisi būs elastīgāki pakalpojumu cenu izvēlē, klientu tuvā nākotnē netrūks arī viņiem. Tā jau nu nebūs, ka visi jauno auto turētāji tagad tikai skries uz garāžu "pie onkuļa Vaņas", kur eļļu maina pa piecīti un bremžu klučus 7 ls. Bet, nav jau arī smuki, ka šobrīd par numura apgaismojuma lampiņas maiņu dīlerservisā paprasa ceineri.

277453. viesis 8.jūnijs 2010 13:57
0 0 Atbildēt

Pie dīlera gabarītlapiņa 18 lati – pie koļas 3 :D

277455. viesis 8.jūnijs 2010 14:10
0 0 Atbildēt

Ne pie Vaņas - eļļas maiņa Ls 3.50 : www.vw-club.lv/lv/forum/showthread.php?t=398

277460. viesis 8.jūnijs 2010 16:20
0 0 Atbildēt

J aman jābrauc uz VW siguldā vai rīgā, tad labāk izvēlos vietējo kaktu servisu, jo dīlera servisā strādā pilnīgi mūjābeļi, kas nejēdz pat lukturus noregulēt :)

277462. viesis 8.jūnijs 2010 16:53
0 0 Atbildēt

Svaigs citāts no cita foruma, kas labi raksturo dīlera kompetenci:

"...

Bet stāsts ir par to, ka tikko biju aizbraucis vēlreiz un tagad man tajā pat VW centrā atklāj, ka eļļas līmeņa nav jo jāmaina interkūlera radiators.

..."

Gudri meistari, ko lai saka.

277465. viesis 8.jūnijs 2010 17:30
0 0 Atbildēt

Nu tu šos pamatīgi sabiedēji... :D

277466. viesis 8.jūnijs 2010 17:34
0 0 Atbildēt

Nu man liidziigi, visas apkopes taisu pie koljaam un arii citus darbus taisu pie koljaam, jo dileri nebuut nepiedaavaa to labaako servisu.

Man fordam bija jaauztaisa ierastaa apkope, laiciigi pierakstiijos, pateicu kas par auto, cik km nobraukums, tur kaadu nedeelu bija jaagaida, kameer mani panem. Kad aizbraucu pateicu visu savu saapi, auto pieneema no riita. Uz vakara pusi teica, ka viss ir kaartiibaa, iznemot tas, ka dzekiem nebija salona gaisa filtrs uz vietas un nebija kondiki paarbaudiijushi vispaar, kaut gan biju teicis, lai paskataas kas tur ir, mosh jaauzpilda.

Tam visam bonuss bija taads, ka man peec 2 nedeelaam izbeidzaas bremzu kluchi, metaals jau pret diskiem riiveejaas.

Tad jautaajums, kas tas par autorizeeto servisu, ja nav elementaaras detalas uz vietas + veel ko tad vini tajaas apkopees dara un skataas, ja pat kalodkas nevar paarbaudiit. Detalu cenas vispaar kosmoss.

277467. viesis 8.jūnijs 2010 17:58
0 0 Atbildēt

Ir kantori kuri nopietni konkurē ar dīleriem.

Un koļa pie kā braucu – remontē tikai un vienīgi vienas markas autosus :D Esmu apmierināts vienmēr ar rezultātu.

277468. viesis 8.jūnijs 2010 18:10
0 0 Atbildēt

Kārtējo reizi raksts neparko. Konkrēti, lūdzu - kas, kur, kā un kas par to būs? Kur noteikumi, kas tur rakstīts? Un, ja nezin, ko putas celt?

277470. viesis 8.jūnijs 2010 19:26
0 0 Atbildēt

Imho, eļļu un filtrus nomainīt var vairākumam auto bez speciāla aprīkojuma... Un lielāko daļu citu darbu, kas ir pie regulārajām apkopēm - arī. Vismaz par to ir runa tajā EK lēmumā.

A remonti, sevišķi jau garantijas laikā - viennozīmīgi pie autorizētā dīlērservisa - citur jau bez maksas netaisīs :D

277475. viesis 8.jūnijs 2010 23:55
0 0 Atbildēt

Chrysler centra automehāniķis nezina, ka paceļot tikai vienu priekšas velkošā tilta pusi, auto var iedarbināt un testēt. Otrs, uz zemes esošais ritenis negriezīsies un auto nekur nebrauks.

Tas ir, tie mehāniķi tur nemaz nezina, ka automašīnai ir diferenciālis un kāda ir tā funkcija.

Otrs gadījums - kraisleram tekošā apkope. Apskatot auto uz pacēlāja šie pasaka diagnozi - kādas 5 pilnīgi beigtas bukses - to nomaiņa -darbs+detaļas maksās 250Ls.

Par laimi pietika prāta nemainīt.

Pēc pāris dienām bija jāiet tehniskā apskate Rīgā. Tika izieta pilnīgi pa nullēm :D ;D

Nu sakiet, kā lai nopietni uztver tos autorizētos dīlerservisus???

277477. viesis 9.jūnijs 2010 9:46
0 0 Atbildēt

ValdisM 70 [?] pirms 10 stundām

Chrysler centra automehāniķis nezina, ka paceļot tikai vienu priekšas velkošā tilta pusi, auto var iedarbināt un testēt. Otrs, uz zemes esošais ritenis negriezīsies un auto nekur nebrauks.

Tas ir, tie mehāniķi tur nemaz nezina, ka automašīnai ir diferenciālis un kāda ir tā funkcija.

-----------------------------

Taa dariit vispaar nav labais tonis, jo:

a) diferenciaaljiem meedz stipri nepatikt darbs shaadaa rezhiimaa;

b) a ko dariit, ja ir pashblokjeejoshais diff? :-)))

c) ja diff šamelo", kaut uz sekundes dalju "iekozh", pasaakums jau

kljuust biistams. Ir bijushi gadiijieni... :-(

277479. viesis 9.jūnijs 2010 10:09
0 0 Atbildēt

Skaidrs, ka jebkuram mezglam slogošanana nepatīk un veicina mezgla nolietošanos, īpaši vēl galējos režīmos.

Runa ir par to, ka tad kad es mehāniķim pateicu par to vienas puses celšanu uz augšu (ka var ari vienu pusi), mehāniķa acis bija "kvadrātā" (t.i. cilvēks vispār nezina neko par diferenciāļiem)

277491. viesis 9.jūnijs 2010 22:50
0 0 Atbildēt

ValdisM 71 [?] pirms 23 stundām

Nu, uz apskatēm arī nevar paļauties. Ir bijuši gadījumi, kad kondicioniera kondensāts tiek atzīmēts kā stūres pastiprinātāja eļļas noplūde, kā arī uz riepām nemāk atrast ātruma indeksu.

Tai pašā laikā - pēdējā apskatē man norādīja, ka, vecīt, viss tev ir pa nullēm, tikai kakova hrena tev priekšējie riteņi ir ne pēc griešanās virziena (vot tev - mehāniķis "koļa"). Pateica - davai, ja stundas laikā vari pārmontēt, piebrauc no otras puses un pasauc. Neko, pabraucu līdz pirmajai brīvai vietai un pats pārskrūvēju, 20 min laikā apskate kārtībā.

277524. viesis 12.jūnijs 2010 14:15
0 0 Atbildēt

pats esmu "kolja" un remonteju galvenokart tikai BMW un redzot citu daritaju sastradatos sudus, tad principa nav lielas nozimes vai taisijis cits kolja skjuni, tauta zinams serviss vai dileris.

Pec kvalitates varetu sekot: dileris/dargais kolja > parasts tauta zinams serviss > letais kolja

Patiesiba nekompetence aug attalinoties no galvaspilsetas, lai cik smiekligi vai kuriozi tas liktos - taa nav vienmer, bet loti biezi. Itkaa pie dilera teoretiski visam ir jabut super, bet praktiski idiotiem ari kautkur ir jastrada un visi kadreiz ir bijushi studenti, kas nav ari neesoha pozicija dilera servisa.

un jauniem autosiem ir jaatsaka garantija automatiski, ja netiek izmantotas originalaprikojuma razotaja daljas (taa pasha razotaja, kas no rupnicas nak)

uzliki SCT bremzu kluchus, atteikt garantiju bremzu mehanismiem

uzliki leeto lambda zondi, nevis bosch/siemens, atteikt pilniba garantiju kataliazatoram un daleji motoram

ieliets dzeses sistema skidrums ar nosaukumu tosols, atteikt garantiju visai dzeses sistemai un motora aluminija daljam (vai visam motoram, ja viss no Al)

277526. viesis 13.jūnijs 2010 17:43
0 0 Atbildēt

pilnigs murgs ! Esmu saskaries ar Bm autoservisu = remonte veci visu i bmw i roverus i vel visadas mizas = sakiet ja BMW dileris sak remontet visu pec karts = ka Jus domajiet vinjiem ir spec strumi == ne nau =( bet vinji remonte ! Un kas tur strada - jauni gurki kas neko ipasi nejedz - jo labu specialistu neiemanisi pa leto stradat = vinjam pietiek pratinja atvert savu servisinju!

Ne es ar auto remontu neesmu saistits - tikai ka sana skatitajs un pazinju repliku atskanjotajs !

277527. viesis 13.jūnijs 2010 17:49
0 0 Atbildēt

Man ir LandRovera masinite - 3 gadi ! Biju autorizēta servisā - noklausijos ka ir nobeigušies kadi 4 datori ! Par remontu un datoriiem cena bija kadi 4000 Ls! Iebraucu pie viena kunga , ko ieteica mans draugs = pa nieka 120Ls viņs tos blokus pieprogramēja atpakaļ un teica lai es vairs nebraucot pie debiliem kaktu specialistiem ( autorizets BMW Darzciema iela ):))))))))))))) pats jaukakais - viņš to auto man saprogramēja sava seta 15 min. laika = a dileri jājās 2 dienas = un tadu cenu paprasij

277556. viesis 14.jūnijs 2010 20:42
0 0 Atbildēt

Dīleros, kungi, nav vairs neviena domājoša speciālista. Visi atlaisti. This is latvia.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 1

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti