Speciālists par «saskaņoto paziņojumu» 13

10.janvāris 2003 0:03

Kopš gada sākuma bieži vien ir pacelts jautājums par saskaņotajiem paziņojumiem, kas it kā varētu atvieglot sīku satiksmes negadījumu formēšanā bez policijas izskaukšanas. Piedāvājam speciālista komentāru.

Transportlīdzekļa vadītāja rīcību pēc ceļu satiksmes negadījuma nosaka Ceļu satiksmes likums (27.pants), Ceļu satiksmes noteikumi (34.,35. un 36. punkti), Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums (35.pants) un citi likumdošanas akti. Viens no nosacījumiem - Vadītājam, kas iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā, par negadījumu jāpaziņo policijai un turpmāk jārīkojas pēc tās norādījumiem. Par to neievērošanu, pārkapjot CSN vai izraisot CSNg, policija nosaka sodu vainīgajam vadītājam APK noteiktā kārtībā. Apdrošināšanas sabiedrības likumdošanas aktu noteiktā kārtībā pieņem lēmumu un soda atbildīgo personu (transportlīdzekļa īpašnieku, vainīgo vadītāju, ceļa īpašnieku vai pārvaldītāju, autotransporta uzņēmuma atbildīgo personu par kravas/pasažieru pārvadājumiem ar autotransportu) par zaudējuma radīšanu trešajai personai, nosakot regresu vai apdrošināšanas prēmijas paaugstināšanu. Ja jauna veidlapa no valsts insticūcijas puses – LR Satiksmes biroja tiek laists apritē (apdrošināšanas sabiedrībām to ir iespējams saņemt), tad jābūt ir skaidrojošiem aktiem, kas ar attiecīgām institūcijām un atbilstošā kārtībā (arī ar policiju) ir saskaņoti. Saskaņošanas procesā ir jāparedz rīcība/sods par to, ko darīt/kas varētu tikt pielietots gadījumos, ja noteikto kārtību neievēro kāds ar saskaņoto paziņojumu savā darbībā saistīts valsts ierēdnis, apdrošināšanas sabiedrības vai firmas darbinieks, ceļu satiksmes dalībnieks. Šobrīd mēs runājam par Latvijas valsts institūcijas izdotu un ar CEA autortiesības aizsardzību bruņotu dokumentu, no otras puses kura vārds ir veidlapa. Veidlapas nosaukums Eiropas ceļu satiksmes negadījuma paziņojums ir rakstīts vienā tās pusē, bet otrā pusē veidlapa ir nosaukta Saskaņotais paziņojums par ceļu satiksmes negadījumu. Veidlapas lietošanas norādījumos izdevējs ir pieļāvis maldināšanas elementus, kas var radīt zaudējumus personām, kuras aizpilda veidlapu. Ja runa ir par veidlapu, tad norādījumos izdevējs skaidro, ka francūzim būs līdzīga veidlapa un nav svarīgi, kura tiek aizpildīta. Patiešām, Eiropas valstīs izmanto līdzīgu veidlapu. Bet salīdzinot to ar Latvijā izdoto, redzama ir atšķirība pašā būtībā - Latvijā Eiropas vārdu veidlapas izdevējs izmanto, lai kāds uzņemtos vainu par ceļu satiksmes negadījumu. Eiropas valstīs šāda veidlapa neparedz cietušajam vadītājam stresa apstākļos (pēc trieciena ar transportlīdzekli) izvērtēt situāciju un uzņemties vainu, pēc tam veidlapu nogādājot policijā. Iesaistītās puses veidlapā apraksta negadījuma apstākļus, iesaistītās personas un transportlīdzekļus. Apdrošināšanas speciālisti veidlapas datus izmanto zaudējumu atlīdzības noteikšanā un lēmuma pieņemšanā. Tur vainu par izraisītu ceļu satiksmes negadījumu nosaka īpaši apmācīti speciālisti – eksperti, jo vainas noteikšana prasa apgūt zināšanas un tās attiecīgi pielietot. Atbilstoši pastāvošai likumdošanai (CSN 35.punkts), vadītāji var sastādīt un parakstīt CSNg shēmu, kurā vismaz viens no ceļu satiksmes dalībniekiem ir apliecinājis savu izdarīto pārkāpumu. Bet tam ir saistība tikai ar Latvijas likumdošanas aktiem, ne Eiropas. Kad Latvijā tiks izmainīti likumdošanas akti un varēs atsauksmē uzrādīt Eiropas vārdu, tad esošā veidlapa vairs nebūs izmantojama. Iesakām jau savlaicīgi pieteikt autortiesības uz Latvijā pavisam tuvā nākotnē izmantojamā Saskaņotā paziņojuma par ceļu satiksmes negadījuma izgatavošanu, kas atbilstu Eiropas apdrošināšanas un cilvēktiesību aizsardzības vadlīniju prasībām. Ar cieņu un patiesu skatu Eiropas virzienā Mgr., Dipl.inž. Ēriks Griģis BCDE EKSPERTS vadītājs
 
Visi komentāri
 
58285. viesis 10.janvāris 2003 0:24
0 0 Atbildēt

Es arī diez vai pildīti šādu papīru, ja iekļūtu avārijā (tpu tpu tpu). Domāju, ka sauktu CP, nevis ietu strīdēties, kurš tad tagad ir vainīgs.

58300. viesis 10.janvāris 2003 7:04
0 0 Atbildēt

Hmm...jaa:)

Izvelc vienu virpotu beisbola vāli arā - nu, kurš te vainīgais? I var dzīvot vēl labāk viens otrs kā maksājot pa kluso. Tagad nav jāmaksā un mute kādam jāaizbāž - viss varētu notikt legāli.

Un ja vēl žņaudzas par vainas uzņemšanos - jāzvana Fedjam un Djimam:):)

58329. viesis 10.janvāris 2003 9:32
0 0 Atbildēt

Sho lapeli Televiizija reklameeja, ka ar to var nezinot policijai, bet braukt uzreiz pie apdroshinaataaja.

Vai kaads atmaksaas policijas uzlikto sodu, kas buus skatiijushies reklaamu un sapratushi, ka var nezinot policijai?

58349. viesis 10.janvāris 2003 10:24
0 0 Atbildēt

58355. viesis 10.janvāris 2003 10:34
0 0 Atbildēt

Sveiki!

Īsti neizprotu: "kas var radīt zaudējumus personām, kuras aizpilda veidlapu?" Kas ir šie minētie zaudējumi? Paldies!

58363. viesis 10.janvāris 2003 10:41
0 0 Atbildēt

Cik nopratu no raksta, ir veidlapa, kura ir pretrunaa ar Latvijaa speekaa esoshajiem likumiem un citaam normaam. taatad neskaidriibu gadiijumaa iespeejama dazjaada interpretaacija (lasi- par labu resnaakajam). Jauki! Mees jau sen visi pie taa esam pieradushi! :)

vasjox

58396. viesis 10.janvāris 2003 11:52
0 0 Atbildēt

Zaudējumi var rasties un var arī nebūt. Svarīgs ir pierādījums, kas apstiprina vai noliedz zaudējumu rašanos un to saistību ar veidlapas aizpildīšanu.

Mēs šobrīd tikai diskutējam un apspriežam, izsakot savus viedokļus, bet neko nepierādām!

Viedoklis.

CSNg vietā iesaistītiem vadītājiem aizpildot veidlapu informācijas no reklāmas televīzijā ietekmē,

kur atkārtoti tiek izcelts fakts, ka pēc CSNg bez policijas var savstarpēji vienoties, sastādot saskaņotu paziņojumu un tad doties uz policiju (manuprāt 2-os raidījumos skaidroja, ka nav jādodas uz policiju, bet tieši pie apdrošinātāja, to TVNETā var pārbaudīt), un dodoties uz tuvāko ceļu policijas posteni,

abi vadītāji tiek sodīti par CSN 34. punkta pārkāpumu, atbilstoši APK 126.2.p. 2. daļai ar naudas sodu Ls 200-500 vai transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanu uz laiku no 24 līdz 36 mēnešiem.

Pierādot tiesā zaudējumu rašanos vadītājiem saistībā ar saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu, radītie zaudējumi ir šis policijas noteiktais un uzliktais sods, negūtie vidējie ienākumi un peļņa, kas rodas saistībā ar tiesību atņemšanu, izdevumi, kas saistīti ar nosalušo bērnu ārstēšanu, kuri visu šo procesa laiku ir atradušies automobilī un ir saaukstējušies, un pārējie pierādāmie zaudējumi.

58971. viesis 14.janvāris 2003 12:57
0 0 Atbildēt

Autoram - vareeji jau nu skaidraak uzrakstiit, kas shim pazinjojumam ir par vainu. Raksta ideju it kaa var saprast, bet arii tikai uzmaniigi un leenaam lasot.

Galvenie suudi shim pazinjojumam ir nevis Eiropas vaarda lietoshanaa, bet tie, ko Autonets apraksta drusku augstaak - buus avaarija ar kaadu biezo vai vienkaarshi fiziski speeciigaaku un nekauniigu vadiitaaju - un nevainiigais uzrakstiis kaa miljinjkijs, ka ir vainiigs ... un peec tam ej un pieraadi, ka Tevi piespieda :((

Par autora peedeejo komentaaru - abus vadiitaajus jau nu toch nesodiis par CSNg vietas atstaashanu. Un zaudeejumus par nosalusho beernu aarsteeshanu arii neiedziisi nevienaa tiesaa ...

JanisPuu

59052. viesis 14.janvāris 2003 17:57
0 0 Atbildēt

To JanisPu

Jau divos CSNg abi iesaistītie vadītāji un policija ir mēģinājusi izšķirties, ko darīt, kad dalībnieki "ir labprātīgi padevušies". Jums tikai jāpalasa tas, ko esam agrāk atbildējuši. Par bērnu apaukstēšanu maksā nekaulējoties, tikai uz CSNg vietu ir jāizdabū ārsts un eksperts.

Es ceru, ka pie administratīvās atbildības procesuālās kārtības nonāksim arī likumīgā ceļā, tāpēc bezspēcības gadījumā var izsaukt ugunsdzēsējus, pretterorisma vienību. ekspertu vai vienkārši par to paziņot policijai.

59675. viesis 17.janvāris 2003 11:25
0 0 Atbildēt

To eriks_grigis

Var jau izsaukt ekspertu uz CSNg. Ja vinsh ir no registreetas juridiskas iestaades, taatad instituucija. Likumi par CSNg apliecinaajumu nosaka policijas vai citas instituucijas izdotu uzzinu.

Tas noziimee, ka apdroshinaataajiem shaada ekspertu instituucijas uzzina par CSNg ir jaanem veeraa.

Bez tam eksperts uzreiz pateiks, kursh ir vainiigs, kaads ir zaudeejums, kuraa servisaa var remonteet un saskanoto pazinojumu vares aizpildiit internetaa.

Aatraas reageshanas grupas eksperts.

60031. viesis 20.janvāris 2003 11:02
0 0 Atbildēt

Lasot šos komentārus uzpeldēja variants. Par avāriju kur ir pierādīts, konstotēts safabricējums. Ar visu pierādīto safabricējumu par avāriju prokuratūra šo jautājumu atmet atpakaļ un ko tad? Kur tālāk ? Kurš šos jautājumus varētu oficiāli risināt?

60072. viesis 20.janvāris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

To viesis 20.01.2003

Mēs uzticam risināt jautājumus prokuratūrās, kurās prokurors vai procesa virzītājs ir kaut nedaudz kompetents arī safabricētas avārijas jautājumos. Bet nekompetences avots ir jānoskaidro. Iespējams, ka pierādījumi nav sagatavoti pārliecinoši vai to gatavošanas procesā ir pielaistas kļūdas. Par pierādījumu būtību, to sagatavošanas procesuālo kārtību apmācām atbilstošā procesa virzītājus. Bez tam piedāvājam konsultācijas ministriem, kuri ir uzņēmušies atbildību par to, lai patiesība nebūtu tāda, kā Jūs to aprakstāt. Ja Jums uzpeldējušais variants rada grūtības, centīsimies palīdzēt. Sākumā, labprāt, iepazītos ar pierādījumiem. Mūsu pakalpojumi ir par maksu, arī ministriem.

60276. viesis 21.janvāris 2003 9:48
0 0 Atbildēt

Izvērtēšanai vakar mums tika nodots materiāls, kurā speciālista nedrošību/neprasmi/nelīdzsvarotību rīkoties atbilstoši sarežģītas situācijas apstākļiem un sagatavot pierādījumus lēmuma pieņemšanai par zaudējumu atlīdzināšanu vai atteikumu, analizējām kopīgi ar procesa virzītāju.

Pēc iepazīšanās ar lietas materiāliem secinām:

institūciju vadītāji, kuru pakļautībā sagatavo/strādā tehniskie speciālisti! Dodiet iespēju tehniskiem ekspertiem un speciālistiem saņemt konsultācijas un apmācības pierādījumu izņemšanā un sagatavošanā lēmumu pieņemšanas procesam CSNg atlīdzības lietās.

Pieteikties personīgi BCDE EKSPERTS konsultācijām vai dalībai speciālistu forumos nedēļas otrdienās varat e-pastā: [email protected], uzrādot savu e-pasta adresi, tālruni un jūsu institūciju, kas virza konsultācijai pakļautos procesus.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 2

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti