Goodyear laiž klajā nākamās paaudzes tālsatiksmes treileru riepu – Marathon LHT II. Riepa, kas transporta uzņēmumiem nodrošinās ne tikai ievērojamu ekspluatācijas izdevumu ietaupījumu, bet arī samazinās CO2 izmešu daudzumu.
<250>Marathon LHT II ir jaunākais izstrādājums Goodyear Max Technology FuelMax koncepcijā, kas vērsta uz degvielas izmaksu samazinājumu. Ar šo riepu Goodyear ir izdevies panākt kaut ko gandrīz neiespējamu – radīt riepu ar ārkārtīgi mazu rites pretestību un lielisku saķeri pat uz mitra ceļu seguma. Turklāt ir paaugstināta lietderīgās slodzes un nobraukuma spēja un pazemināts trokšņa līmenis.
Gudra riepu tehnoloģija un konstrukcija rod jaunus risinājumus
Apvienojot jaunus, gudrus konstrukcijas risinājumus, protektoru rakstus un materiālus, LHT II nodrošina gan mazu rites pretestību, gan izcilu saķeri ar ceļu arī slapja seguma apstākļos. LHT II karkasam ir jauns veidols, balstīts uz datorizēti optimizētiem komponentu izmēriem, kas pazemina gan temperatūru, gan rites pretestību, kam ir būtiska nozīme degvielas patēriņa samazināšanā un izturības palielināšanā. Stingrais un izturīgais riepas karkass garantē ilgu izturību un labas atjaunošanas iespēju. LHT II kompaktais protektora raksts samazina enerģijas zudumu.
Daudzkontūru rādiuss nodrošina vienmērīgu nodilumu, un, pateicoties platajām un masīvajām rievām riepas malējās daļās, tiek novērsti bojājumi un panākts liels nobraukums. Jauns vienrindas dalījuma dizains nodrošina izcilus bremzēšanas rādītājus pat uz slapja ceļa seguma, vienlaikus pazeminot trokšņa līmeni. Jaunākā gumiju maisījuma metode un liels silīcija dioksīda saturs riepu padara teicami līdzsvarotu, lai tā varētu sasniegt mazinātu rites pretestību un izcilu veiktspēju, kā arī lielu nobraukumu.
LHT II jau šobrīd atbilst likumā noteiktajām minimālajām prasībām, kādas paredzētas ES jaunajos normatīvajos aktos attiecībā uz riepām, kas stāsies spēkā 2012. gada beigās, un Goodyear rēķinās ar to, ka LHT II saņems izcilu novērtējumu. Jaunā marķēšanas sistēma darbosies kā riepas veiktspējas klasifikācija, kas patērētājiem atvieglos lēmuma pieņemšanu par riepu iegādi.
Ietaupījumu un palielinātas kravnesības piedāvājums
Pateicoties zemajai rites pretestībai, LHT II transporta uzņēmumiem krietni ietaupa degvielas izmaksas, turklāt tiek samazināts CO2 izmešu daudzums. Piemēram, tipiska 40 tonnu 4X2 kravas automašīna ar trīsasu puspiekabi, aprīkota ar LHS II stūrējošām, LHD II dzenošajām un LHT II piekabes riepām, transporta uzņēmuma degvielas izmaksas samazinās par līdz pat 2300 eiro uz vienu kravas automašīnu gadā un CO2 izmešu daudzumu par 5200 kg uz vienu kravas automašīnu gadā1. Transporta uzņēmumam ar 400 tādām kravas automašīnām tas sniedz potenciālu 920 000 eiro ietaupījumu gadā un samazina CO2 izmešu daudzumu par vairāk nekā 2 milj. kg. LHT II ir par 7,5 kg vieglāka kā tās priekštece un attiecīgi palielina trīsasu treilera kravnesību par 45 kg. Tas savukārt transporta uzņēmumā ar 400 treileriem nozīmē potenciālu papildu lietderīgo slodzi 9 tonnas uz vienu kravas automašīnu gadā jeb par vairāk nekā 3600 tonnām uz visu autoparku.
{page}
”Goodyear Marathon LHT II ir nepārspējams mūsu degvielu ekonomējošā tālsatiksmes sortimenta papildinājums, un mēs pamatoti lepojamies to ietaupījumu dēļ, kādus šī riepa sniegs mūsu klientiem. Mūsu inženieru darba grupa patiešām ir sasniegusi neiespējamo: radījusi riepu ar ilgu darbmūžu; riepu, kas pazemina degvielas izmaksas, samazina CO2 izmešu daudzumu un paaugstina lietderīgo slodzi,” saka Boriss Stevanovičs /Boris Stevanovic/, Goodyear kravas automašīnu riepu tirdzniecības direktors Eiropā.
<250>Jaunās riepas testēšanā2 piedalījās austriešu uzņēmums „Zeller Transport”, un rezultāti apliecināja degvielas izmaksu samazinājumu par 3,7% salīdzinājumā ar šīs riepas priekšteci. Tas nozīmē 3313 eiro ietaupījumu uz vienu kravas automašīnu gadā.
1. Pamatojoties uz 315/70R22.5 LHS II stūrējošo riepu, 315/70R22.5 LHD II dzenošo riepu un 385/55R22.5 LHT II piekabes riepu kombināciju, degvielas cenu EUR 1,15 par vienu litru, 200 000 km nobraukumu un vidējo degvielas patēriņu 34 l/100 km, salīdzinājumā ar tādas pašas kravas automašīnas sniegumu, kas aprīkota ar LHT+ riepām.
2. 2009. gada oktobrī, novembrī un decembrī uzņēmums „Zeller Transporte” veica testēšanu ar 385/55R22.5 LHT II riepām uz saviem treileriem. Pēc tam viņi salīdzināja degvielas patēriņu ar to patēriņu, kāds bija ar 385/55R22.5 LHT+ piekabes riepām 2010. gada februārī, martā un aprīlī, abos testēšanas periodos nobraukums pārsniedza 55 000 km. Stūrējošas riepas un dzenošas riepas abos periodos bija 385/55R22.5 LHS II un 315/70R22.5 LHD II. Rezultāts parādīja, ka degvielas patēriņš ar vecākajām riepām bija 33,41 l/100 km. Savukārt LHT II testēšanā tika panākti iespaidīgi rādītāji – 32,17 l/100 km.
Goodyear Marathon LHT II no 2010. gada septembra būs pieejamas šādos 3 izmēros:
MARATHON LHT II |
SLODZE/ĀTRUMS |
PIEEJAMĪBA |
385/55R22.5 |
160 K (158 L) |
2010. g. sept. |
435/50R19.5 |
160 J |
2010. g. sept. |
385/65R22.5 |
160 K (158 L) |
2010. g. sept. |
Par Goodyear
Goodyear (galvenais birojs Akronā, Ohaijo štats, ASV) ir viens no lielākajiem riepu ražošanas uzņēmumiem pasaulē ar 60 rūpnīcām 25 valstīs, tirdzniecības uzņēmumiem visā pasaulē un aptuveni 71 000 darbiniekiem, no kuriem aptuveni 17 000 strādā Eiropā. Goodyear izstrādātie produkti nu jau vairāk nekā 100 gadu nosaka autotransporta nozares standartus.
Goodyear piedāvā vairāk nekā 400 dažādu riepu, kas pieejamas 55 izmēros, komerctransportam, autobusiem un kravas automašīnām. Ar Fleet First, kas ir visaptverošas transporta uzņēmumu servisa koncepcijas vienojošais nosaukums, Goodyear piedāvā tādus pakalpojumus kā TruckForce servisu tīklu, ServiceLine 24h palīdzību uz ceļa, FleetOnlineSolutions un novatorisko vulkanizācijas procesu Next Tread.
Goodyear Dunlop Nordic ir uzņēmuma struktūrvienība Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs; galvenais birojs atrodas Stokholmā. Šajā uzņēmumā ir 150 darbinieku, un šeit tiek veikta daļa no izstrādājumu testēšanas, proti, Ziemeļsomijā un Zviedrijā.
Riepas no smiltīm. Tagad tik jāparēķina vai riepas cena atsver benzīna patēriņu.