Negadījumos iekļūst vidēji 5% motociklu vadītāju 23

 
30.jūnijs 2010 11:34

Salīdzinot divu iepriekšējo gadu statistiku, 2009. gadā divkārt samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros vainojami motociklisti.

<250>2008. gadā tika reģistrēti 158 ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisījuši motociklisti, bet 2009. gadā – 82 šādi negadījumi. Pērn visvairāk negadījumu motociklisti izraisīja aprīlī, kad motociklu sezona tikko bija sākusies, un jūlijā, kad valdīja īpaši silts laiks.

Neraugoties uz to, ka pēdējā laikā motociklistu izraisīto satiksmes negadījumu skaits būtiski samazinājies, katru gadu negadījumos tomēr iekļūst vidēji 5 % motociklu vadītāju. Statistiski lielākais risks iekļūt satiksmes negadījumā ir motociklistiem vecumā no 18 līdz 22 gadiem – šīs vecuma grupas motociklisti izraisa avārijas vai iekļūst negadījumos gandrīz trīs reizes biežāk nekā 31 līdz 35 gadus vecie motociklisti un aptuveni piecas reizes biežāk nekā 36 līdz 45 gadus vecie motobraucēji. Šāda statistika saistāma ar gados jaunāko satiksmes dalībnieku nelielo braukšanas pieredzi, pārgalvību un braukšanas ātruma nepareizu izvēli. Raksturīgi, ka lielāko daļu negadījumu uz ceļa izraisa motociklisti, kur ir jaunāki par 30 gadiem.

Motociklu īpašnieku vidējais vecums ir 31 gads

80 % no visiem motociklistu izraisītajiem satiksmes negadījumiem notiek Rīgā un Rīgas rajonā.

Aprīlī, kad sākās motociklu sezona, AAS „Seesam Latvia” uzsāka OCTA polišu pārdošanas akciju motociklu vadītājiem. Tagad apkopoti šīs akcijas pirmo divu mēnešu rezultāti.

Šogad aptuveni 3000 motociklu īpašnieku jeb apmēram 28 % no motociklistiem Latvijā OCTA polises saviem spēkratiem iegādājušies AAS „Seesam Latvia”. Līdz ar to „Seesam Latvia” kļuvusi par vadošo motociklu apdrošinātāju valstī. „Seesam Latvia” sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas riska parakstītājs Pēteris Lečmanis šādu klientu izvēli skaidro ar to, ka apdrošināšanas kompānija ļoti rūpīgi pārdomājusi apdrošināmo risku un prēmiju apmēru, padarot šo apdrošināšanas veidu klientiem pievilcīgu. Aptuveni 30 % klientu šogad motocikla OCTA polisi iegādājušies internetā, jo šajā gadījumā polises pirkumam papildus tiek piemērota 10 % atlaide.

Aptuveni puse motociklu īpašnieku OCTA parasti iegādājas uz trīs mēnešiem, kas ir minimālais laika periods, uz kuru tiek slēgts transporta līdzekļa vadītāja civiltiesiskās atbildības līgums. Gadās, ka motociklu īpašnieki automātiski izvēlas šo īsāko apdrošināšanas periodu, taču apdrošinātāju pieredze liecina, ka šiem vadītājiem vasaras nogalē bieži vien nākas iegādāties vēl vienu polisi atkal uz trīs mēnešiem. Tieši tāpēc „Seesam Latvia” motociklistiem piedāvā slēgt OCTA līgumu uz sešiem vai deviņiem mēnešiem jau motosezonas sākumā par izdevīgāku cenu.

44 % no visām motociklu OCTA polisēm tiek iegādātas aprīlī, kad sākas motociklu sezona.

Vairāk nekā puse no visām pārdotajām motociklu OCTA polisēm ir līgumi uz trīs mēnešiem. 37 % gadījumu motociklu īpašnieki iegādājas polisi uz sešiem mēnešiem un tikai 7 % gadījumu – uz 12 mēnešiem.

Vidējais atlīdzības apmērs, kas izmaksāts cietušajiem pēc motocikla vadītāja izraisīta satiksmes negadījuma, ir 472 lati. Ja negadījumā cietis motocikls, tad vidējais izmaksātās atlīdzības apmērs ir 1300 lati.
 

 
Visi komentāri
 
277717. viesis 30.jūnijs 2010 11:53
0 0 Atbildēt

Tas vēl ir maz, jo kādi 50% motociklistu ir sev un apkārtējiem bīstami dolbojobi, kas pārkāpj noteikumus pa labi pa kreisi (pavirši manevrē, ievērojami parsniedz plūsmas vidējo ātrumu, mīcās starp mašīnām pa joslām pilnīgi kā patīk)

Turklāt saprast, ko uz ceļa veido motociklists ir krietni grūtāk nekā gājēju un mašīnu. Tiem vismaz ir redzami signālu/ķermeņa valoda, motociklisti bieži tā tirinās, ka nevar saprast, ko viņš grib.

277718. viesis 30.jūnijs 2010 12:06
0 0 Atbildēt

Tad sanāk ka 95% motociklu vadītāju aizbēg no notikuma vietas?

277722. viesis 30.jūnijs 2010 12:23
0 0 Atbildēt

Vēl ir tāda motociklistu kategorija - priekšā līdēji. Es ar savu kruto M5 nostājos pirmais pie stoplīnijas, lai izceltu startu, jo priekšā aiz krusta ir šķērslis vai arī vajag pārlekt uz citu joslu, bet te nu bija, kautkāds tirlāns ar savu moci izbrauc starp joslām un nostājās priekšā (aiz stoplīnijas - pārkāpums). Un pie zaļā nevar saslēgt ne robus, ne izcelt startu. ZB šitādi *******! Un kad viņiem sāk pīpināt tie vēl apvainojās un sāk visādas zīmes mētāt. Pārītis jau atrāvās pa muti šosezon.

277739. viesis 30.jūnijs 2010 13:43
0 0 Atbildēt

Kur nu bez Bauskas čmošņika dekstera. Visur, kur smird, tur deksters klāt ar spaini...

277740. viesis 30.jūnijs 2010 14:03
0 0 Atbildēt

Kurš piekāva deksteru?

277744. viesis 30.jūnijs 2010 15:52
0 0 Atbildēt

Masn ar ir nācies uz šitādiem mopēdistiem uzrauties :D

277748. viesis 30.jūnijs 2010 16:07
0 0 Atbildēt

277722. viesis

Motociklists tev pabrauc garām un nostājas priekšā tādēļ, lai arī aiz viņa cits motociklists varētu izdarīt to pašu, nevis automašīnām sākot braukt paliktu pa vidu joslai ar attiecīgi krutiem M5 abās pusēs, kam jāpārlec uz citu joslu.

277754. viesis 30.jūnijs 2010 16:42
0 0 Atbildēt

varētu pašvaldībnieki pačekot situaciju Vecāķos , Pludmales ielas galā. tur pilns ar čoperiem un motopļeckam samests! normāls cilvis tur nevar dūmu uzvilkt, bet šitie ar saviem krutajiem kāvasaki čopiem smirdina gaisu :)

277761. viesis 30.jūnijs 2010 17:22
0 0 Atbildēt

277722. viesis pirms 5 stundām

Vēl ir tāda motociklistu kategorija - priekšā līdēji. Es ar savu kruto M5 nostājos pirmais pie stoplīnijas, lai izceltu startu

=========

Ko Tu tur pļurksti!!! Ar sūdainu veco Javiņu Tu pat nevari sacensties, kur nu vēl ar baikiem!

Ja jau mocis izlīda pirmais, tad ar garantiju, ka šis stratēs ļoti aši, lai nevienu nepatraucētu. Tā ka nevajag ļurināt par to ka kāds nevar saslēgt ātrumus. Drīzāk pats neesi spējīgs saštepselēt tos ātrumus un tādēļ pukojies.

Tiem motociklistiem kuriem nav kur steigties, un netaisās ātri startē, nekad nelīdīs pirmais krustojumā.

Kārtējais dīvānāpirdēju topiks, kur paraudāt uz kāda pleca, jo redz mocicts iedomājās šo apsteigt.

277768. viesis 30.jūnijs 2010 18:38
0 0 Atbildēt

Tas ka mocis aptaisīts ar plastmasu vēl nenozimē ka tas ir baiks un kur nu vēl mocis.

iEdgar – iemācies taču močus atšķirt no mopēdiem, uz pasaules nav tikai JAWAs.

277770. viesis 30.jūnijs 2010 19:55
0 0 Atbildēt

HIPPY, moci, baiku un sūdainu motorolleri (pardon skūteri) atškiru!

277779. viesis 30.jūnijs 2010 21:58
0 0 Atbildēt

Un cik no jūsu krutajiem baikiem, močiem u.c. sūdiem var palīst zem 4 sek līdz 100-tam? 5%? 2%?

277780. viesis 30.jūnijs 2010 22:03
0 0 Atbildēt

Pat krutais baikeris deksters mīž paraut ratā... velosipēdu

277783. viesis 30.jūnijs 2010 23:21
0 0 Atbildēt

i_edgars 75 [?] pirms 6 stundām

par NORMĀLIEM mocistiem nav bazara.... bet vēl šodien pēcpusdienā uz deglavenes piebrauca man priekšā viens baikeris pie krusta.... tagad palasiju tavu praideru slavināšanu un nodomāju - ehhh kā nevajadzēja bremzēt un piļīt jamajam pakaļā...

un tas nebija mopēds....

277793. viesis 1.jūlijs 2010 9:44
0 0 Atbildēt

siamriP, pats Tu esi vistīrākais praideris!! Piļij vien - sen laikam neesi pēc jauniem spoguļiem skrējis uz bodi!

277796. viesis 1.jūlijs 2010 9:57
0 0 Atbildēt

Ir vēl tāda motociklistu kategorija - klauni. Prikids kā cirka klaunam, tikai sarkanā deguna trūkst, brauc ar kautkādu urālu, jawu vai emku uz 50 pa joslas vidu. Troksnis nenormāls, it sevišķi urālam, bet tolka nekāda. Pat picas piegādātājs ar rolli saliek vienos vārtos.

277807. viesis 1.jūlijs 2010 10:36
0 0 Atbildēt

i_edgars 76 [?] pirms 46 minūtēm

a huļiš tam praideram ir jālien man pie krusta priekšā, ja viņš nespēj pie zaļā saštepselēt robos un uzsākt braukt????

es pie zaļā dodu gāzi pilnā pārliecībā ka viņš normāli brauks, bet tas pamuļķis lānām ripinās un skaita vārnas....

atkārtoju vēlreiz - man nav iebildumu lai lien priekšā, bet BRAUC

vot incanti ko tie praideri sāktu teikt, ja pie krusta jamiem priekšā sāktu griezties mašīnas un sāktu kustēties tikai tad, kad zaļais jau sekundes piecas degtu? :D:D:D

tad uzreiz būtu pilni portāli, "mūs neredz!", "mums neļauj braukt ar tālajiem" un "kāpēc menti mūs stādina par ātruma pārsniegšanu?

277808. viesis 1.jūlijs 2010 10:41
0 0 Atbildēt

labs octa kalkulators www.salidzini.lv/octa.php

277809. viesis 1.jūlijs 2010 10:42
0 0 Atbildēt

Pa vienam tie motociklisti pārsvarā ir mīzalas, pie pirmajām problēmām dod ručkā un notinās.

Barā, jā tur viņi ir varoņi, 100 punkti. Krutāki pat par bembistiem. Kautgan kad lieta nonāk līdz kautiņam, bembisti vienmēr uzvar un motociklisti (skat pirmo teikumu)...

277813. viesis 1.jūlijs 2010 11:22
0 0 Atbildēt

277809 viesim dereetu palasiit kriminaallikumu, tur noteikti ir piemineeta taada lieta kaa miesas bojaajumu nodariisana. kaapeec kaadam dariit paari, ja var elementaari notiities?

M5 ir aatra mashiina, kaadu svakaaku 600nieku vareetu arii izkost, ja tam buutu pasazieris, bet tas arii viss.

277815. viesis 1.jūlijs 2010 11:28
0 0 Atbildēt

ieddgar nejauc motorolleri ar mopēdu!

277829. viesis 1.jūlijs 2010 12:28
0 0 Atbildēt

Ko deksteriņam tas M5 nodarījis? Vai tiešām atkal vecene pamuka?

277859. viesis 2.jūlijs 2010 12:37
0 0 Atbildēt

Man kā autovadītājam moči nekad nav traucējuši. Kā saka - katram sava vieta. Pats brīvdienās arī reizēm kļūstu par rolleristu , tāpēc puslīdz to motobraucēju situaciju uz ceļiem izprotu. Rolleristiem mazā ātruma dēl situacijair vēl nedrošāka. Daudzi smagie reizēm pabrauc garām pārdesmit centimetru attālumā - nu TĀS nebūt nav drošākās un patīkamākās sajūtas. Viennozīmīgi , ka salīdzinot ar auto, riska pakāpe ir daudz lielāka. Neapskaužu tos moto un velo braucējus, kuriem braukšana pa šosejām ir ikdienas nepieciešāmība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti