«Opel» Parīzes autoizstādē: ieskats aizraujošā nākotnē 5

 
10.augusts 2010 11:21

Opel bagātinās pasaulē visapmeklētāko automobiļu pasākumu Parīzes autoizstādi, kas notiks no 2010. gada 2. līdz 17. oktobrim.

Opel piedāvās ekskluzīvu ieskatu tuvākajā nākotnē - ar jauna modeļa pirmizrādi, dažiem būtiskiem jaunumiem un kādu ļoti konkrētu piedāvājumu elektromobilitātes jomā.

Aptuveni 1,5 miljoni apmeklētāju Opel stendā redzēs konceptauto GTC Paris, populārā kompaktā modeļa universāla versiju Astra Sports Tourer, jauno Meriva ar paplašinātu dīzeļdzinēju piedāvājumu, kā arī jaunos ecoFLEX modeļus. Parīzes izstādē liela vērība tiks pievērsta arī Ampera modelim – Opel revolucionārajam elektroauto ar pagarinātu nobraucamo distanci.

Ekskluzīva parādība: konceptauto GTC Paris apvienots ātrums un pievilcība

„... un ātrums bija vistīrākais skaistums.“ Šie vārdi no Ričarda Baha slavenā Romāna „Kaija vārdā Džonatans Livingstons“ burtiski plīvo virs jaunākā Opel konceptauto GTC Paris. Un ne tikai tas: šis teikums rodams arī pašā auto – lāzergravējuma izskatā uz sēdekļu pārvalkiem.

GTC Paris vārds no vienas puses izsaka automašīnas dinamisko raksturu, bet no otras puses tas ir veltījums modes galvaspilsētai, kurā šim konceptauto lemts piedzīvot savu pirmizrādi. Runa ir par sportisku un pamanāmu kompaktu trīsdurvju auto ar patīkamām proporcijām un Opel dizaina valodai tik tipiskajām skulpturālajām virsmām.

Enerģiskā atlēta Opel Astra Sports Tourer pasaules pirmizrāde

Piecdurvju Astra sedans, kas tika prezentēts pirmoreiz Frankfurtes auto izstādē 2009. gadā, uzrādījis ļoti labus rezultātus: Opel nepilna gada laikā saņēmis jau 195 000 šī auto pasūtījumus. Nu Parīzes auto izstādē tiks parādīts arī Astra Sports Tourer. Sportiski elegantais universāls apvieno augstu praktiskumu ar atlētiski modernām līnijām.

Pat ja dizaina gēni un vārds Sports Tourer tam ir kopīgs ar lielo brāli Insignia, tomēr Astra Sports Tourer ir pavisam patstāvīgs auto. Tā modernais izskats kombinēts ar ietilpīgu un īpaši labi pielāgojamu bagāžnieku. Pateicoties efektīvai bagāžnieka izveidei, kā arī perfekti un sīki izstrādātām funkcionālām detaļām, no 500 līdz 1550 l tilpumam palielinātais kravas nodalījums paver daudzveidīgas bagāžas pārvadāšanas iespējas. Ar nolocītu atzveltni kravas laukuma garums pieaudzis līdz 1835 milimetriem, tas ir par 28 milimetriem vairāk salīdzinot ar patreizējo modeli.

Jaunā Astra Sports Tourer bagāžnieks ar savām plakanajām un līdzenajām sienām ir kā radīts neproblemātiskai bagāžas iekraušanai. Efektīvs kravas nodalījums ir visas koncepcijas galvenais elements. Lai paaugstinātu pielietojamību Opel inženieri integrējuši tādus apkalpes elementus un funkcionālas detaļas, kas citādi sastopami vien premium kategorijas universālos.

Ļoti godkārīgo uzstādījumu viens no rezultātiem ir aizmugurējo sēdekļu sistēma FlexFold. Ar to attiecībā 60/40 dalītā aizmugurējā atzveltne ir ārkārtīgi vienkārši nolokāma arī no bagāžnieka puses. Vienkārši nospiežot vienu no slēdžiem uz bagāžnieka malas, elektriski tiek atbrīvota atspere un atzveltne nolokās uz priekšu. Astra Sports Tourer ir pirmais kompaktais universāls, kam piemīt šāda īpašība.

EasyAccess gadījumā pietiek vien ar pirksta impulsu un kravas nodalījuma pārsegs sāk slīdēt slīpi uz augšu, lai atbrīvotu vairāk vietas un atvieglotu darbošanos ar bagāžu. Kad darbs padarīts, ar to pašu pirksta kustību pārsegu var nogādāt izejas pozīcijā. Šāda funkcionalitāte ir reti sastopama pat augstākas klases mašīnās.

Gan ģimenes, gan dažādos amatos nodarbinātie Astra Sports Tourers lietotāji baudīs tā paša harmoniski veidotā salona priekšrocības, kas mums jau pazīstams no piecdurvju versijas. Spārnu formas priekšējais panelis un vadītāja darba vietas plūstošās formas rada īpašu plašuma un drošības sajūtu.

Salons ir gan praktisks, gan ērts. Sports Tourer braucēji vēlas priekšmetus un dažādus piederumus novietot tur, kur tie būtu ērti pa rokai un nevis tikai bagāžniekā. Lai piepildītu šo vēlmi, inženieri salonā radījuši papildu novietnes kopumā 25 litriem sīklietu – tas ir divreiz vairāk kā iepriekšējā modelī. Maksimālam braukšanas komfortam garākos ceļa gabalos pircēji var pasūtīt arī ergonomiskos priekšējos sēdekļus, kas ir vienīgie šajā segmentā, kas saņēmuši neatkarīgo ekspertu no Apvienības Veselai Mugurai Aktion Gesunder Rűcken (AGR) sertifikātu.

Astra Sports Tourer iepriecina ar augstvērtīgu apdari un Opel inovācijām, kas dzīvi padara ērtāku un braukšanu vēl drošāku. Te jāpiemin adaptīvā mehatroniskā šasija FlexRide, adaptīvās gaismas AFL+, ergonomiskie priekšējie sēdekļi un priekšējā kamera Opel Eye, kas atpazīst ceļazīmes un brīdina vadītāju par nejaušu izbraukšanu ārpus joslas. Bez tam Opel inženieri radījuši nākamās paaudzes integrēto velosipēdu turētāju FlexFix, kas nākamajā gadā tiks prezentēts Sports Tourer modelim.

Jaunais Meriva: paplašināts turbodīzeļdzinēju piedāvājums lielākai efektivitātei

Parīzē jaunais īpaši izcili pielāgojamais Opel modelis Meriva tiks prezentēts ar pilnīgu motoru klāstu. Abus dīzeļmotorus papildinās trīs jauni turbodīzeļdzinēji, pieejami būs arī trīs benzīna agregāti, kas pazīstami jau kopš pārdošanas sākuma brīža. Pircēju rīcībā tagad ir astoņi dzinēji ar jaudu no 55 kW/75 ZS līdz 103 kW/140 ZS – vienreizēja izvēle šajā segmentā.

Šī piedāvājuma jaunums ir 1.3 CDTI ecoFLEX ar 70 kW/95 ZS. Tam nepieciešami tikai 4,5 litri dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem, kas atbilst 119 gramiem CO2 emisiju uz kilometru. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas apvieno jaudas pieaugumu par 21 procentu ar par 11,2 procentiem mazāku degvielas patēriņu un emisijas. Vēl dzinēju paleti papildina divi 1.7 CDTI motori ar 81 kW/110 ZS un 96 kW/130 ZS. Ar 280, resp. 300 Nm maksimālo griezes momentu tie ir īpaši jaudīgi un vidēji patērē tikai 5,2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem. Visiem Meriva dīzeļdzinējiem standartaprīkojumā ir kvēpu filtrs un tie atbilst Euro-5 atgāzu normatīviem.

Pircēji var priecāties ne tikai par plašo motoru klāstu, bet arī par daudzajām inovatīvajām aprīkojuma iezīmēm, kas ļauj optimāli izmantot telpu un padara jauno Opel Meriva par vispielāgojamāko auto.

{page}

Pieaugums ecoFLEX ģimenē

Opel ir mērķis nepārtraukti uzlabot ecoFLEX saimes efektivitāti. Šo mērķu piepildījumu pierāda arī pēdējo sešu mēnešu norises. Tikai šajā laikā vien modeļu piedāvājums ir būtiski pieaudzis. Parīzē kā ecoFLEX jaunpienācēji tiks prezentēti Corsa un Agila ar Start/Stop tehnoloģiju, Meriva 1.3 ecoFLEX CDTI un uzlabotais Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.

Ar Start/Stop sistēmu Corsa 1.3 CDTI (55 kW/75 ZS) un Agila ar 1,2 litru benzīna dzinēju (69 kW/94 ZS) atbilst Euro-5 normatīviem, tie uzrāda krietni zemākas CO2 emisijas un īpaši pilsētas satiksmē patērē būtiski mazāk degvielas. Līdz 2011. gada beigām Start/Stop tehnoloģija CO2 samazināšanai tiks izmantota visos sērijveida modeļos.

Arī Insignia ecoFLEX bija iespējams samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas, proti, no 5,2 litriem un 136 g/km CO2 uz 4,9 litriem degvielas uz 100 kilometriem un 129 g/km CO2. Tas parāda, kā Opel marka ar mērķtiecīgu inovāciju palīdzību samazina atkarību no naftas un soli pa solim virzās ceļā uz samazinātām CO2 emisijām un jauniem enerģijas veidiem.

 

Opel Ampera: elektroautomobilis ar pagarinātu nobraucamo distanci pilnībā piemērots ikdienas vajadzībām

Opel tiecas uz mērķi kļūt par pirmo ražotāju Eiropā, kas sāks ražot elektroautomobili ar pagarinātu nobraucamo distanci. Jaunākie Parīzē prezentētie eksemplāri pierāda, ka Opel Ampera attīstība noris saskaņā ar plānu. Tas nozīmē, ka šī revolucionārā automobiļa sērijveida ražošana tiks sākta 2011. gada beigās, kā solīts.

Ampera būs pirmais bezemisiju elektriskais auto Eiropā, kas ir pilnībā piemērots visiem ikdienas izaicinājumiem. Tā vienreizējā elektriskā piedziņa nodrošina jaudīgu paātrinājumu un klusu gaitu. Piecdurvju Ampera četrām personām un to bagāžai piedāvā pietiekami daudz vietas un nodrošina pagarinātu nobraucamo distanci līdz pat 500 kilometriem. Ampera piestāv lielākās daļas Eiropas autovadītāju braukšanas stilam. Piemēram, tieši 80 procenti vācu autovadītāju ikdienas nobrauc mazāk par 50 kilometriem.

Ampera riteņi katrā laikā un pie jebkura ātruma tiek virzīti uz priekšu tikai elektriski. Enerģiju distancei līdz 60 kilometriem nodrošina inovatīva 16 kWh spēcīga litija-jonu baterija. Ar to Ampera var braukt pilnīgi neradot CO2 izmešus. Pēc tam benzīna motors darbojas kā ģenerators un rada strāvu, lai arī turpmāk raidītu automašīnu uz priekšu elektriski. Tas nodrošina nepārtrauktu enerģijas apgādi un ļauj braukt vairāk kā 500 kilometrus, nekur neapstājoties, lai veiktu uzlādi. Bateriju iespējams uzlādēt pie jebkuras parastas 230 voltu kontaktligzdas, uzlāde ilgst aptuveni 3 stundas. Atšķirībā no citiem elektroautomobiļiem, Ampera kliedē iespējamās šaubas par patieso nobraucamās distances garumu. Ar šo automobili praktiski nav iespējama situācija, kad jāstāv ceļa malā, jo beigusies strāva.

Vairāk nekā 280 T formas bateriju pakas litija-jonu šūnu nodrošina lielu jaudu. Ļoti klusais elektromotors jau tikko pēc starta nodrošina 370 ņūtonmetru griezes momentu, tas atbilst 111 kW/150 ZS jaudai. Tas paātrina Ampera tieši deviņās sekundēs no 0 līdz 100 km/h un ir paredzēts maksimālajam ātrumam 161 km/h.

Ampera Lielbritānijā kā markas Vauxhall modelis tiek piedāvāts arī ar labajā pusē novietotu stūri.
 

 
Visi komentāri
 
278237. viesis 10.augusts 2010 11:46
0 0 Atbildēt

Kas ir šitais "Piecdurvju Astra sedans " ? Vai kārtējais tā saucamais melošanas gadījums, vai neprecizitāte? Tas nav bullis, tā ir govs, tikai ar p***i :)

278242. viesis 11.augusts 2010 19:31
0 0 Atbildēt

Sākumā izlasi: "Nu Parīzes auto izstādē tiks parādīts arī Astra Sports Tourer"

Tas arī acīmredzot ir attēlā. Bļin, kas par stilu - izlasīt 1 teikumu rakstā un komentēt :D

278244. viesis 11.augusts 2010 22:11
0 0 Atbildēt

tomc,bet joprojām 6.rindkopa sākas ar vārdiem,ko citēja ak-"Piecdurvju Astra sedans".Mēs visi,protams,saprotam,ka stāsts ir par Sports Tourer universālu,bet autoriem sen bija laiks kļūdas izlabot.

278247. viesis 12.augusts 2010 8:20
0 0 Atbildēt

Es ta rakstu visu izlasīju, bet tomc neizlasīja pat manu īso komentāru :D

278255. viesis 15.augusts 2010 10:13
0 0 Atbildēt

sanaak, reaali tas ampera ir hibriids prieksh lohiem, kas nespeej saredzeet lietu buutiibu. kaarteejais marketologu naippons.

tulkotaajs she ar labs, jaasaka - 16 kwh speeciiga baterija. varbuut tomeer - ietilpiiga, nevis speeciiga? jeb 80 litru degvielas tvertne, piemeeram, arii ir "speeciiga"? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 3

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti