Jāpilnveido sabiedriskā transporta joslu izmantošana 6

6.septembris 2010 8:14

Pēdējos gados arvien plašāk Rīgas satiksmes organizācijas ikdienā ienāk sabiedriskajam transportam paredzētās braukšanas joslas...

Tās ir nozīmīgas sastrēgumu stundās, kad izmantojot sabiedrisko transportu steidzamies savās ikdienas gaitās un rēķināmies, ka sabiedriskais transports kursēs pēc grafika un galamērķi sasniegsim nepieciešamajā laikā.

Tomēr pilsētas satiksmes prakse liecina, ka šīs joslas var izmantot elastīgāk un efektīvāk, izvērtējot arī autovadītāju intereses. Nav pieņemams, ka, piemēram, uz Brīvības ielas Biķernieku – Lielvārdes ielu posmā izveidotā sabiedriskā transporta josla vakaros ir tukša un klusa, bet blakus vairākās joslās autovadītāji gaida sastrēgumos. Lai izvairītos no šādas visiem satiksmes dalībniekiem nevienlīdzīgas situācijas Latvijas Automoto biedrība (LAMB) aicina pilnveidot sabiedrisko joslu izmantošanas iespējas, kas varētu mazināt satiksmes sastrēgumus un atvieglot pārvietošanos Rīgā. Iespējams, ka lietderīgi būtu atļaut pa sabiedriskā transporta joslām pārvietoties motocikliem, kā arī automašīnām, kurās bez autovadītāja ir vismaz trīs pasažieri.

Šokē Rīgas Domes Satiksmes departamenta pārstāves formālā un neieinteresētā atbilde uz kādas autovadītājas labu un radošu priekšlikumu noteikt konkrētu laiku, kad šīs joslas ir paredzētas sabiedriskajam transportam, savukārt vakarpusē to varētu izmantot arī citi satiksmes dalībnieki.

Rīgas Domes amatpersona neuzskatīja par nepieciešamu iedziļināties priekšlikumā pēc būtības, tikai atrunājās, ka likumdošana laika ierobežojumus sabiedriskā transporta joslām neparedz. Kam tad likumdošana ir domāta? Ja reiz tā nav sabiedrībai lietderīga, tā ir jāmaina! Jāņem vērā, ka autovadītāji ir sabiedrības aktīvākā daļa, sniedzot nozīmīgu ieguldījumu gan valsts, gan pašvaldību budžetos un viņu viedokļi un intereses ir jārespektē. Nav šaubu, ka satiksmes uzlabošanas priekšlikumiem nepieciešams arī neatkarīgu ekspertu izvērtējums, kā arī diskusija sabiedrībā, jo amatpersonas bez sabiedrības pārstāvju iesaistes ne vienmēr spēj pieņemt objektīvu un visiem satiksmes dalībniekiem pieņemamu lēmumu.

Lai šo jautājumu aktualizētu LAMB nosūtīs vēstuli atbildīgajām institūcijām ar aicinājumu izvērtēt minētos priekšlikumus, jo likumdošanas akti, kas ir novecojuši un neatbilst sabiedrības interesēm ir jāpilnveido.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
278593. viesis 6.septembris 2010 10:02
0 0 Atbildēt

Atbalstu! ir debīli pretnostatīt 10 cilvēku intereses iekš autobusa pret 100 cilvēkiem iekš auto, kas sēž sastrēgumos. Ir jābūt saprātīgam risinājumam, kas apmierina abas puses, piekrītu LAB!

278595. viesis 6.septembris 2010 11:54
0 0 Atbildēt

Es RD SatDepam arī iesniedzu 3 priekšlikumus pa Ulmaņa Vienības gatves krustojumu. PALDIES DIEVAM tie pēc 1,5-2 gadu ilgas gaidīšanas divi tika ņemti vērā. Un sākumā arī saņēmu formālas, neko neizsakošas atbildes. Žēl tikai, ka tik ilgi bija jāgaida. 1. Nogriezties pa labi no Vienības g. uz Salu tiltu arī no vidējās joslas - ir. 2. Apturēt ātrāk pretim braucošos, lai varētu nogriezties pa kreisi no Salu tilta uz Vienības g. - ir. Pagaidām šis nestrādā kā nākas, jo ir nu tik ļoti īss tas brīdis, ka praktiski neko nedod. 3. Uzbūvēt kabatu autobusa pieturai uz Ulmaņa gatves, lai nečakarētu autovadītājus un netaisītu sastrēgumu uz Ulmaņa gatves, kad apstājas autobuss - nav.

278599. viesis 6.septembris 2010 14:10
0 0 Atbildēt

CP darboņi itin bieži vaktē sab.transporta joslas ievērošanas noteikumus pie Zemitānu tilta, arī pie VEFa BET ne reizi neesmu viņus manījis uz Kalpaka bulvara. Un to regulari ļaunpratigi izmanto ļoti daudzi autovadītaji.

Bet, nu Domei pārspīlēt ar šo prioritāti sab.transportam pārāk nevajadzētu.

278602. viesis 6.septembris 2010 16:18
0 0 Atbildēt

278593. viesi, debiili ir mineet ciparus nezinot cik tad brauc tajos autobusos... Baidos ka krietni vairaak par tiem 10... Un ja tie no autobusiem parkaps uz saviem auto, tadi gudrenieki, kaa tu, sedes pusi dienas korkji...

Ta kaa sabiedriskajam IR jabuut prioritatei. Parejie lai brauc kaa nu paliek pari- gribi braukt ar savu auto, tad arii nechiiksti.

ps. man ir savs auto, moto un velo, tomer pret sab transu nav nekadu pretenziju.

278623. viesis 7.septembris 2010 16:03
0 0 Atbildēt

278602. viesis

Izlasi rakstu, pirms vaidi. Ir stāsts par laiku, kad it kā sastrēgumi ir garām, bet konkrētās ielas vēl joprojām stāv dēļ šīm sabjoslām un luksafora, kas dedzina zaļu vienu periodu, un divus sarkanus (Brīvības un Lielvārdes krusts).

Vēl man liekas debīli tas, ka Brīvības gatvē, braucot no Juglas, posmā līdz VEF-am pirmais un vienīgais kreisais pagriezies ir jau pieminētais krustojums ar Lielvārdes ielu. Un šajā posmā NAV iespējams izveikt 3x pa labi, lai nonāktu pa kreisi. Kas liedz vakaros un naktīs ļaut kreisos pagriezienus?

Turpretī centrā, kur satiksme it kā ir daudz intensīvāka, no Brīvības ielas kreisie vakaros un naktīs ir atļauti gandrīz visos krustos, kaut arī ielu tīklojums ir tāds, ka izbraukt 3x pa labi ir nieks.

278720. viesis 13.septembris 2010 13:28
0 0 Atbildēt

Var tikai piekrist rakstā izteiktajai domai. Tās atbildes - likums to neparedz - ir vienkārši Latvijas ierēdņa cienīgas. Likums vienmēr ir bijis un tam jābūt, lai kalpotu sabiedrības vairākuma, taisnīguma un godīguma interesēs, nevis pāris gudrinieki izdomā likumus, kuriem pārējiem jāpakļaujas. Ja likums ir neveiksmīgs un sabiedrība pieprasa, tas jāmaina.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 1

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 

Autoservisu aptauja uzrāda milzīgas atšķirības apdrošinātāju pakalpojumu kvalitātē

Auto Asociācija ir veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu. Lasīt vairāk

 

2,4 miljonu vērtajam Bugatti Chiron atrod defektu konstrukcijā 5

ASV transporta drošības aģentūras (NHTSA) speciālisti atraduši defektu 2,4 miljonu eiro vērtā varenauto Bugatti Chiron konstrukcijā, kā rezultātā 47 automašīnām būs jāiegriežas servisos uz pārbaudi un, iespējams, arī remontu. Lasīt vairāk

 

Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti