Pēdējos gados arvien plašāk Rīgas satiksmes organizācijas ikdienā ienāk sabiedriskajam transportam paredzētās braukšanas joslas...
Tās ir nozīmīgas sastrēgumu stundās, kad izmantojot sabiedrisko transportu steidzamies savās ikdienas gaitās un rēķināmies, ka sabiedriskais transports kursēs pēc grafika un galamērķi sasniegsim nepieciešamajā laikā.
Tomēr pilsētas satiksmes prakse liecina, ka šīs joslas var izmantot elastīgāk un efektīvāk, izvērtējot arī autovadītāju intereses. Nav pieņemams, ka, piemēram, uz Brīvības ielas Biķernieku – Lielvārdes ielu posmā izveidotā sabiedriskā transporta josla vakaros ir tukša un klusa, bet blakus vairākās joslās autovadītāji gaida sastrēgumos. Lai izvairītos no šādas visiem satiksmes dalībniekiem nevienlīdzīgas situācijas Latvijas Automoto biedrība (LAMB) aicina pilnveidot sabiedrisko joslu izmantošanas iespējas, kas varētu mazināt satiksmes sastrēgumus un atvieglot pārvietošanos Rīgā. Iespējams, ka lietderīgi būtu atļaut pa sabiedriskā transporta joslām pārvietoties motocikliem, kā arī automašīnām, kurās bez autovadītāja ir vismaz trīs pasažieri.
Šokē Rīgas Domes Satiksmes departamenta pārstāves formālā un neieinteresētā atbilde uz kādas autovadītājas labu un radošu priekšlikumu noteikt konkrētu laiku, kad šīs joslas ir paredzētas sabiedriskajam transportam, savukārt vakarpusē to varētu izmantot arī citi satiksmes dalībnieki.
Rīgas Domes amatpersona neuzskatīja par nepieciešamu iedziļināties priekšlikumā pēc būtības, tikai atrunājās, ka likumdošana laika ierobežojumus sabiedriskā transporta joslām neparedz. Kam tad likumdošana ir domāta? Ja reiz tā nav sabiedrībai lietderīga, tā ir jāmaina! Jāņem vērā, ka autovadītāji ir sabiedrības aktīvākā daļa, sniedzot nozīmīgu ieguldījumu gan valsts, gan pašvaldību budžetos un viņu viedokļi un intereses ir jārespektē. Nav šaubu, ka satiksmes uzlabošanas priekšlikumiem nepieciešams arī neatkarīgu ekspertu izvērtējums, kā arī diskusija sabiedrībā, jo amatpersonas bez sabiedrības pārstāvju iesaistes ne vienmēr spēj pieņemt objektīvu un visiem satiksmes dalībniekiem pieņemamu lēmumu.
Lai šo jautājumu aktualizētu LAMB nosūtīs vēstuli atbildīgajām institūcijām ar aicinājumu izvērtēt minētos priekšlikumus, jo likumdošanas akti, kas ir novecojuši un neatbilst sabiedrības interesēm ir jāpilnveido.
Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
Atbalstu! ir debīli pretnostatīt 10 cilvēku intereses iekš autobusa pret 100 cilvēkiem iekš auto, kas sēž sastrēgumos. Ir jābūt saprātīgam risinājumam, kas apmierina abas puses, piekrītu LAB!