72% - ar pazeminātajām Bonus-malus riska klasēm 10

 
7.septembris 2010 7:56

Pēc apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - malus ikgadējās risku klašu pārrēķināšanas 15.septembrī 72,7% transportlīdzekļu īpašnieku iekļūs Bonus jeb pazeminātā riska klasēs (7.-17.).

Savukārt 24,9% nonāks 6.riska klasē, kas vienlaicīgi ir arī sākumklase, un tikai 2,4% no visiem īpašniekiem atradīsies Malus jeb paaugstināta riska klasēs (no 1.-5.).

Viens no lielākajiem īpašnieku skaita pieaugumiem ir Bonus – malus augstākajai 17.riska klasei, kurā īpašnieku skaits palielinājies par 10% un tajā atradīsies vairāk nekā 54 tūkstoši īpašnieku.

 

98% transportlīdzekļu atrodas labajās klasēs

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Kopš sistēmas ieviešanas 2006.gadā ir sasniegts zemākais transportlīdzekļu īpašnieku skaits – 2,4%, kas atrodas paaugstināta riska jeb malus klasēs, kurām apdrošinātāji piemēro augstāku OCTA cenu. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēma Bonus – malus ir svarīgs instruments, lai disciplinētu autoīpašniekus būt uzmanīgiem ceļu satiksmē un arī atbildīgiem par sev piederošā transportlīdzekļa uzticēšanu citiem. Jāatceras, ka par izraisītu ceļu satiksmes negadījumu ieņemamā riska klase pasliktināsies transportlīdzekļa īpašniekam, tāpēc ir svarīgi, kam tas tiek uzticēts.” Pēc ikgadējā pārrēķina palielināsies arī vidējā Bonus-Malus klase, kas būs 9,3.

Pērn Bonus – malus sistēma tika ievērojami pilnveidota

Risku izvērtēšanas sistēma Bonus – malus darbība pērn septembrī tika vienkāršota. Viena īpašnieka vairākiem vienas kategorijas transportlīdzekļiem ir viena un tā pati riska klase. Pārdodot un nopērkot jaunu transportlīdzekli riska klases pārceļas automātiski, iegādājoties jaunu transportlīdzekli papildus esošajam, tas iekļūst nevis sākumklasē, bet gan jau esošo transportlīdzekļu riska klasē.

Transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēsture (apdrošināto dienu skaits un transportlīdzekļa izraisītie ceļu satiksmes negadījumi) visiem viņam piederošajiem transportlīdzekļiem tiek vērtēta par pēdējiem vienpadsmit gadiem.

J.Stengrevics: „Šogad Bonus-Malus klašu aprēķinā tiks ņemti vērā apdrošināšanas vēstures dati tikai no 1999.gada 1. septembra, bet nākošgad tikai no 2000.gada 1. septembra. Jo ceļu satiksmes negadījums ir noticis senāk, jo tas mazāk ietekmē Bonus-Malus klases samazinājumu, piemēram, ja transportlīdzekļa īpašniekam apdrošināšanas vēsturē vienīgais ceļu satiksmes negadījums bija 1999.gada sākumā, tad tas vēl līdz šī gada 15.septembrim varēja ietekmēt Bonus-Malus klases samazinājumu, bet pēc 15.septembra šis negadījums jau vairs netiks ņemts vērā, līdz ar to īpašnieks varēs nokļūt augstākā Bonus klasē.”

Ja īpašniekam pieder vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, bet ar kādu no tiem tiek izraisīts negadījums, tad tas ietekmē visu šo transportlīdzekļu klasi, kas pazemināsies nevis vienam transportlīdzeklim, bet gan automātiski visiem vienādi. Tai pat laikā var būt , ka viens negadījums neatstās ietekmi uz apdrošināšanas klasi, - jo transportlīdzekļiem lielāks kopējo apdrošināto dienu skaits, jo mazāka varbūtība, ka negadījuma rezultātā klase tiks samazināta.

www.ltab.lv sadaļā „Bonus – malus” ikviens transportlīdzekļa īpašnieks var uzzināt savu Bonus-malus riska klasi un iepazīties ar savas apdrošināšanas vēstures datiem un ar tam piederošo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem .

Par Bonus – malus

Saskaņā ar izmaiņām Bonus – malus sistēmā, klase tiek rēķināta attiecībā uz īpašnieku un tam piederošo transportlīdzekļu kategorijām. Sistēma sastāv no 17 riska klasēm: pazemināta riska jeb bonus klases no 7.-17. (parasti tiek piemērots OCTA cenas samazinājums); paaugstināta riska jeb malus klases no 1.-5. (parasti tiek piemērota cenas piemaksa), 6.klase jeb sākumklase, kurā automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā. Jāņem vērā, lai arī Bonus – malus klase ir nozīmīgs OCTA polises cenu ietekmējošs faktors, tomēr ne vienīgais. Klases tiek pārskatītas vienu reizi gadā – 15. septembrī.

 
Visi komentāri
 
278610. viesis 7.septembris 2010 10:09
0 0 Atbildēt

Krāpnieki ir tikai brokeri un viņu šaraškina kantori. Vajag drošinātie pa tiešo pie apdrošinātāja, tad problēmu nav un prēmijas ir zemākās.

p.s. izskatās ka man šogad jau 17. klase. :)

278611. viesis 7.septembris 2010 10:22
0 0 Atbildēt

Drīžāk jau šī publikācija ir lēns ievads nākamajam aptirsināntāju rakstam par ieņēmumu samazinājumu dēļ b/m klašu atlaidēm un paaugstinātajām izmaksām un tāpēc ir pamats pacelt prēmiju likmes, citādi valdes priekšēžiem vairs nesanāk jaunam bentlijam...

278620. viesis 7.septembris 2010 13:43
0 0 Atbildēt

Domāju, ka sistēma ir ļoti pārdomāta un izcili laba. Lielajiem auto sitējiem, protams, ir un būs problēmas. Bet citi jau tāpēc nav vainīgi.

278622. viesis 7.septembris 2010 15:29
0 0 Atbildēt

jaa, loti laba, ka nav iespeeja apdrosinaat uz 1 meenesi, kaa arii lai skaitiitos klase, nedriikst buut paartraukumi apdrosinaasanas periodaa

278624. viesis 7.septembris 2010 16:07
0 0 Atbildēt

kā saprast - pārtraukumi aporošinājuma periodā? brīdis kad auto nav apdrošināts uz brīdi (sezonas transports) vai, kad vienmēr kāds no vairākiem īpašumā esošajiem auto un te nu gadās, ka vienu dienu nav nevienas aktīvas apdrošināšanas... ?

278632. viesis 8.septembris 2010 11:33
0 0 Atbildēt

Pa ausu galam dzirdēju, ka pie kautkādiem brokeriem varot sarunāt tikt labajās klasēs.

278636. viesis 8.septembris 2010 16:05
0 0 Atbildēt

Gadā vajag būt apdrošinātām 290 dienām, tad arī pa vienu b/m uz augšu, tik tas gads, cik saprotu ir no 15.09.2010 līdz nākamajam, jo 15 septembrī tās pārrēķina... www.ltab.lv to var izlasīt...

278652. viesis 9.septembris 2010 9:52
0 0 Atbildēt

starp citu ja arī ir gadā vairāk kā 275 apdrošināšanas dienas, un nav negadījumu, klase var palikt uz vietas, uzmanīgi izlasiet ltab.lv par bonus-malus 11 periodiem, tas nozīmē, ka katru gadu vecākais periods tiek izņemts no aprēķina, ja viņš ir slikts, tad jau ir labi, bet ja viņš ir labs, bet crash ir bijis kautkur pa vidu, tad klases var uz vietas stāvēt vismaz pāris gadus.

278722. viesis 13.septembris 2010 14:20
0 0 Atbildēt

Nezinu, var jau būt, ka grūti ir izdomāt kaut ko labāku, bet man personīgi šī sistēma nepatīk, jo:

1) Vai Tu sasit citam S klases Mercedsu uz šosejas vai uztaisi niecīgu švīku vecam šrotam stāvlaukumā - viss viens, lai gan apdrošinātājam tas ir zaudējums tūkstošos vai desmitos latu.

2) Nevar pieprasīt, lai Tev pārrēķina BN klasi, ja Tev jāpērk apdrošināšana, Tev ir vajadzīgās dienas, bet vēl nav pienācis 15.09.

3) Veiksmes lieta - ja Tu izraisi avāriju periodam pa vidu, vari rēķināt -4 klases, ja galos -3 klases.

4) Līdz galam nav pārbaudīts, jo nav bijusi tāda situācija. Piemēram, ja uzņēmumam ir 10 automašīnas, katru gadu tik un tā nāk +1 klase, neskatoties uz to, ka kopējās apdrošināšanas dienas ir 3650 (365 X 10). Un, ja vienu gadu notiek avārija ar 5 dažādām automašīnām, vai tiek pazaudētas 15 klases visām (3X5)?

278876. viesis 21.septembris 2010 9:00
0 0 Atbildēt

starpcitu, lētāko octa cenu atradīsi šeit: www.salidzini.lv/octa.php

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti