Ārvalstniekiem par pārkāpuma izdarīšanu būs jāiemaksā garantijas nauda 4

 
14.septembris 2010 14:41

Lai no ārvalstniekiem iekasētu naudas sodu par Latvijā izdarītu pārkāpumu, veikti grozījumi LAPK, kas paredz iespēju piemērot jaunu piespiedu līdzekli – garantijas naudu.

Plānots, ka jauno piespiedu līdzekli ārvalstniekiem varētu piemērot par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas režīma neievērošanu, par transportlīdzekļa faktiskā masas un gabarītu pārsniegšanu un citiem pārkāpumiem, kuru izskatīšana ir Autotransporta inspekcijas kompetencē. Garantijas naudu varētu piemērot arī par braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošanu, par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, atsevišķu vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu u.c.

Garantijas naudas pieprasījumu varēs attiecināt uz ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu vadītājiem.

Likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” 14. septembrī atbalstīts Ministru kabineta sēdē. Lai grozījumi stātos spējā, likumprojekts jāizskata arī Saeimā.

Grozījumi tapuši, jo patlaban soda piedziņa no ārvalstniekiem ir gandrīz neiespējama, jo pietiekams ir tikai tiesiskais regulējums attiecībā uz naudas soda piedzīšanu, piemēram, no Latvijas autovadītājiem. Valsts budžets katru gadu šādā veidā neiegūst vairākus tūkstošus latu, piemēram, par braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošanu 2008. gadā netika nomaksāti 126 145 lati, 2009. gadā – 156 855 lati (pēc Iekšlietu ministrijas datiem).

Projektā paredzēts, ka garantijas naudas apmēru noteiks amatpersona, kas sagatavos administratīvā pārkāpuma protokolu. Ja lēmumu par soda uzlikšanu pieņems pārkāpuma izdarīšanas vietā, garantijas naudas apmērs nosakāms tikpat liels kā uzliktais sods (ja naudas sods tiks nomaksāts uzreiz, garantijas nauda netiks piemērota). Savukārt, ja protokolu nodos izskatīšanai pēc piekritības, garantijas nauda nosakāma tādā apmērā, kāds ir maksimālais sods par konkrēto pārkāpumu.

Ja ārzemnieks izdarījis likumprojektā norādīto administratīvo pārkāpumu, bet neiemaksā garantijas naudu, viņam jāparaksta saistību raksts par apņemšanos triju darbadienu laikā to izdarīt. Ja ārvalstīs reģistrēta transportlīdzekļa vadītājs izdarījis pārkāpumu, kura izskatīšana ir Autotransporta inspekcijas kompetencē, tiek aizturēti mašīnas reģistrācijas dokumenti un vadītāja apliecība līdz garantijas vai soda naudas iemaksāšanai.

Izskatot administratīvā pārkāpuma lietu un konstatējot, ka transportlīdzekļa vadītājam nav jāpiemēro naudas sods, iemaksāto garantijas naudu atmaksā personai. Savukārt, ja lēmums par soda uzlikšanu netiek pārsūdzēts, iemaksāto garantijas naudas daļu soda naudas apmērā ieskaita valsts budžetā, bet atlikumu atgriež personai.

Ja grozījumi tiks atbalstīti arī Saeimā, Ministru kabinetam būs jānosaka kārtībā, kādā iemaksājama garantijas nauda un aizturami dokumenti, tāpat arī jāprecizē, kā personai atgriežama iemaksātā garantijas nauda vai tās atlikums. Līdz tam garantijas naudas piemērošana nenotiks.

Parādnieku sarakstu galvenokārt veido Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Lietuvas, Igaunijas un vēl dažu Eiropas Savienības dalībvalstu iedzīvotāji.

Šāda situācija rada nevienlīdzīgu attieksmi pret Latvijas autovadītājiem, kas vairāk kā 90% gadījumu nomaksā uzlikto naudas sodu. Atbalstot Satiksmes ministrijas izstrādātos grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, tiktu nodrošināts soda neizbēgamības princips arī attiecībā uz likumpārkāpējiem – ārzemniekiem. Turklāt garantijas nauda kā piespiedu līdzekli piemēro arī citās ES dalībvalstīs – Polijā, Vācijā, Nīderlandē, Spānijā, Austrijā.

Jauno ieceri atbalsta Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un autopārvadātāju asociācija „Latvijas Auto”. Konceptuālu atbalstu paudušas arī Latvijas Tūrisma aģentu asociācija un Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija.

 
Visi komentāri
 
278768. viesis 14.septembris 2010 18:00
0 0 Atbildēt

Paga, es tā arī nesapratu, ja ārzemnieku paņems par ātruma pārsniegšanu, viņam būs jāmaksā garantijas nauda. Kādā veidā? Skaidrā naudā? Ja nē, tad kā izkontrolēs, ka viņš samaksā, pirms aizlaižas pāri nekontrolētajai robežai? OK, skaidrs ir par svara pārsniegšanu, tiek aizturētas tiesības un tehpase. Vai tā tas notiek aŗ ātruma pārkāpējiem? Sanāk, ka latvis var braukt tālāk, bet fašistam jāpaliek uz ceļa?

278773. viesis 15.septembris 2010 8:47
0 0 Atbildēt

Smaidu izraisa,ka šo projektu ''atbalsta'' viesnīcu asociācija :D:D:D

278774. viesis 15.septembris 2010 8:51
0 0 Atbildēt

Nu bet kas traucē šito štelli apvienot ar viesnīcu klientu "melnajiem" sarakstiem? Pielikt klāt sodu nemaksātājus pie dvielīšu zagļiem un miers.

278838. viesis 18.septembris 2010 18:09
0 0 Atbildēt

kartejais sviets kursh ir made in lv..visa Latvijas teritorijaa nav nekaadas kartibas un caurbraucoshie vnk uzchuraa uz shiis valsts "kartibu'' uz celjiem..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti