Briti grib aizliegt nepieredzējušiem šoferiem braukt naktī 30

24.septembris 2010 9:52

Lielbritānijā tiek piedāvāts ievest autovadītāju apliecību gradācijas sistēmu, kas ļautu ierobežot autovadītāja tiesības atkarībā no braukšanas stāža un teorētiskām zināšanām.

Šādu ierosinājumu ir izteikuši Lielbritānijas Kardifas Universitātes pētnieki. Galvenokārt, šāda sistēma aizliegtu nepieredzējušiem autovadītājiem atrasties pie auto stūres diennakts tumšajā laikā vai pārvadāt automobilī bērnus, ziņo Reuters.

Neskatoties uz to, ka Lielbritānijā samazinās CSN skaits, valstī tiek novērots to avāriju skaita pieaugums, kurās par vainīgiem tiek atzīti nepieredzējušie autovadītāji, teikts pētījumā. Jaunā autovadītāju apliecību gradācijas sistēma katru gadu ļaus glābt 200 cilvēku dzīvības un novērst 14 tūkstošus ievainojumu, kā arī ieekonomēs līdz 890 tūkst.britu mārciņu no valsts budžeta.

Pret šādu sistēmu jau ir izteikušās britu automobiļu organizācijas. Viņuprāt, šo sistēmu būs grūti ieviest dzīvē, jo regulāri būs jāmaina autovadītāju apliecības, kā arī jāseko līdzi aizliegumu ievērošanai. Šāda sistēma ierobežo arī to britu tiesības, kas strādā naktīs.

Taču neskatoties uz iebildumiem, Kardifas universitāte plāno prezentēt savu pētījumu Pasaules drošības konferencē, kas norisināsies Londonā. Projekta autori cer, ka Lielbritānijas valdība pievērsīs tam uzmanību.

Patreiz autovadītāju apliecību gradācijas sistēma darbojas Austrāijā, Kanādā, Jaunzēlandē un dažos ASV štatos. Tā paredz autovadītājam trīs autovadītāja apliecību saņemšanu ar dažādiem ierobežojumiem līdz brīdim, kamēr tiek saņemta pastāvīgā autovadītāja apliecība. Pie katras apliecības izsniegšanas tiek ņemts vērā autovadītāja stāžs, vecums un teorētiskās zināšanas. Saskaņā ar Kalifornijā (ASV) veiktajiem pētījumiem, šādas sistēmas ieviešana par 28 procentiem samazināja letālu gadījumu un ievainojumu skaitu pusaudžu vidū.

 
Visi komentāri
 
278977. viesis 24.septembris 2010 9:58
0 0 Atbildēt

Kanādā ierobežojumi braukt naktī nav tikai jaunajiem vadītājiem. Arī cilvēkiem ar redzes problēmām ir liegums braukt naktī.

278980. viesis 24.septembris 2010 10:34
0 0 Atbildēt

paskatoties kā pie mums brauc cilvēki, kuri tiesības pirkuši, saņēmuši komplkta ar bobiku, dabujuši kā dzimšanas dienas dāvanu utt vispār vajadzētu aizliegt braukt, arī skaidrā dienas laikā... :D

Bet ja nopietni Igauņu vadītāja izsniegšanas mehānisms un nepieredzējuša/nedroš aautovadīāja apzīmēšana satiksmē ir, manuprāt, labākais veids kā veidot satiksmi...

278982. viesis 24.septembris 2010 11:56
0 0 Atbildēt

Kur tad to pieredzi, braukt naktī, cilvēks lai iegūst, ja aizliedz braukt? Varbūt aizliegt vispār braukt, un, kad būs uzkrājusies "pieredze", atļaut sēsties pie stūres?

278983. viesis 24.septembris 2010 12:54
0 0 Atbildēt

tāpēc jau saku, ka igauņi nepieredzējušos (tos, kuri nevar nolikt papildus eksāmenus) vai jaunos apzīmē ar zaļu kļavas lapu. Nekādu ierobežojumu viņam nav. Tu brauc un zini, ka priekšā ir jauns vai lielo braukšanas eksi nespējīgs nokārtot braucējs un laicīgi vari rēķināties ar to.

278984. viesis 24.septembris 2010 13:07
0 0 Atbildēt

sviests!

varētu vēl padomāt, ka būtu loģiski eksāmenu likt tumšajā laikā, bet tad jau nebūs tālu līdz tam, ka būs jāliek arī slidenā laikā, lietum līstot, miglā, un visbeidzot, š'migā!

278986. viesis 24.septembris 2010 13:14
0 0 Atbildēt

nu vācijā nevar dabū apliecību iekams neesi nobraucis N-stundas pa bāni...

A igauņiem pilnās tiesības lai saņemtu ir divi ekši - kā proti iekļauties plūsmā un otrs uz ekstremālo vadīšanu. Vismaz to noliekot zini, ka cilvēkam ir bijusi iespēja mācīties un ir spēja +/- adekvaāti rīkoties...

278987. viesis 24.septembris 2010 13:32
0 0 Atbildēt

Vispār palasot šito šķiet ka visi baigi Šumaheri kopš no mātes miesām nākuši.

Es vēl saprastu ja iesācējiem neļauj reģistrēt jaudīgus auto, vai arī tiek izvirzīta prasība par jaudas ierobežojumu, vai arī apdirsināšanu ieslēdz OHOHOH kā britiem, bet ka aizliedz braukt - pilnīgs idiostisms - tas jau velku uz mūsu sistēmu kad visiem vairāk vai mazāk pajāt uz likumiem - paliku bez tiesībām - tāpat braucu, brauc pillā un vēl visādi brīnumi !!!

Ja tiem jaunuļiem kaut kā spētu iedzīt paurī, ka ja neesi pārliecināts tad nebrauc tik ātri - tas "slikto" statistiku samazinātu vēl būtiskāk nekā idiotiski likumi !!!

P.S. Starp citu kad pēdējo reizi kāds kursants ir apmācīts braukt ātri pa līkumotu lauku ceļu - tipa lai rastos izjūta par to ko kurā līkumā var vai nevar izdarīt ... Es savai sievai tikko nopirkām auto uz lauku ceļa vienā > 90 grādu līkumā ļāvu izpildīties cik vien optimistiski pati spēja - tagad ir neliels respekts pret līkumiem un lauku ceļiem, un no otras puses es zinu ka viņas darbības ir pareizas, pat ja "optimisms" atkal ir ņēmis virsroku.

278989. viesis 24.septembris 2010 14:09
0 0 Atbildēt

Domāju, ka ideja ir neslikta. Teoretiski, CSN statistiku ar tml. metodēm var uzlabot itin ātri. Ja vēl zaļknābjiem jauniešiem līdz 21.gada vecumam neļautu sēsties pie jaudīgo auto(virs 1,6) vadības, situacija būtu vēl drošāka. Izdomāt jau var dažādas gradācijas un ierobežojumus. Atceros ,savulaik Turības 1 kursa studentītes brauca uz augstskolu zīmēties ar 700-tajiem bembjiem un Navigator džipiem....

278990. viesis 24.septembris 2010 14:17
0 0 Atbildēt

Tas, ka tiesības nesen ieguvis, nenozīmē, ka nekā nav starp ausīm.

Piekrītu, ka nav braukšanas prakses, bet tas nenozīmē, ka visi tiesības jaunieguvušie izpildās ar jaudīgiem auto. Tādi, kas to dara ir daži procenti.

Lielākā daļa prātīgi iegūst pieredzi.

Ja kāds no ģimenes iegūst tiesības un ģimēnē ir jaudīgs auto, tad ģimenei tas jāpārdod un jāpērk 1989.gada kadets līdz jaunais vadītājs būs ieguvis 2 gadu stāžu??

278991. viesis 24.septembris 2010 14:20
0 0 Atbildēt

IV, 1.6 attiecīgā virsbūvē un pavīlēts var būt pavisam sportisks auto.

278992. viesis 24.septembris 2010 14:39
0 0 Atbildēt

citās valstīs attiecīgu pavīlējumu tehskatē ātri vien pamana un par to atgādina ar kādu apmaksājamu rēķinu... ;)

bet par to, ka vajag apdrošināšanu vadītājam uz konkrētu auto - esmu tikai par, jo citādi sencim GT3 porka un drošināšana uz viņu, bet dēlēnam, smadzenes starp kājām vizinot blondīni blondīne un crash... nesaku, ka ta vienmēr, bet gana bieži lai šādus manevrus noīsinātu ar attiecīgu drošināšanu...

Un jāpiekrīt WALA teiktajam, stulbi likumi noved pie vēl stulbākām sekām.

278994. viesis 24.septembris 2010 14:43
0 0 Atbildēt

Nu bet tad vajag ieviest vadītāja civiltiesisko apdrošināšanu, nevis auto OCTu.

278996. viesis 24.septembris 2010 15:19
0 0 Atbildēt

par ko stāsts, ka jāievieš nevis mantas, bet vadītāja OCTA.

Jo vienmēr jau to auto kāds kaut kur iestūrē, stāvošs auto reti kad kaut kur ietūrē, un ja iestūrē, tas noticis vadīāja vainas dēļ...

278998. viesis 24.septembris 2010 15:48
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesim:

Nu 1.6 motors jau ar nav nekāds ierobežotājs.

Paskaties kā Biķerniekos 1600 Golf'i velk ;)

279001. viesis 24.septembris 2010 17:10
0 0 Atbildēt

Vajadzeetu jau buut testam, nevis tupam ierobezhojumam... Daudzi jau laukos brauc gadiem no mazas beerniibas ikdienaa... Un uz tiesibu ieguushanas bridi viniem iemanjas ir daudz nopietnaakas, kaa pravai dalai ar pamatiigu "staazhu"... Jaa, tas nav likumiigi, zinu. Ir jau arii tie, kuri brauc autosportaa, tur padsmitnieki vienmer pogaas arii baru ielas brauceju ar 30 gadu staazhu....

279005. viesis 24.septembris 2010 20:11
0 0 Atbildēt

Stāža mērīšana gados arī ir absurds , gan jau ar laiku tiesības būs, kā karte - kura skaita stundas vai x t.km., iespraužot to auto.

Domāju ka daudziem ir tādi radinieki/draugi/paziņas kuriem ir 30g stāžu , bet defakto pie stūres nav sēdušies 29 gadus.

P.S. Ikdienas viesi žaba duši ka studenti brauc ar 700 ;-)

Tā ir katastrofa ka mācībspēki ir ar tik parazītisku domāšanu.

Varbūt vajadzētu aizliegt uzņemt studentes ar krūšu izmēru lielāku par 1 ? , ar jaudīgiem pupiem līdz 35 gadu vecumam nav iespējams labi apgūt vielu.

279009. viesis 25.septembris 2010 8:52
0 0 Atbildēt

Ubju - tāpēc arī saku, igauņiem ir visai progresīva pilno tiesību iegūšanas shēma. Jaunajiem un tiem, kuri nespēj nolikt papildus eksāmenu jābrauc ar zaļu kļavas lapu. Un miers mājā. Ierobežojumu nav, bet pārējie var ņemt to vērā... Domāju lielisks variants, vismaz no man zināmajiem. Vai nu mazs oficiālais stāžs gados, vai neapēja nolikt papildus eksāmenus.

279020. viesis 26.septembris 2010 20:41
0 0 Atbildēt

Man drīz būs 2 gadu "stāžs", bet, godīgi sakot, braucis esmu maz un iemaņas reaģēt ekstremālos apstākļos izslīdot u.t.t. man ir apaļa nulle! Arī braucot naktī jūtos visai nepārliecināts, jo autoskolā to jau nemāca. Parādiet man kaut vienu instruktoru, kurš par standarta tarifu tev dos braukšanas stundu pēc 24:00. Arī apdirsināšana uz a/m liekas neloģiska, jo, ja es ieskriešu kādam sānā, cietīs mana senča bonus malus klase. Lai gan, ja piemēros ierobežojumus un izcelšanās zīmes atkal būs citas problēmas un pretenzijas.

279021. viesis 26.septembris 2010 23:36
0 0 Atbildēt

Pieredzi jāpiesaista km un viss!

Kāda jēga no stāža - ja tiesības dabū 18 gadu vecumā, savukārt auto - labi ja 22... un ap 27 beidzot ir nauda degvielai....

279023. viesis 27.septembris 2010 10:25
0 0 Atbildēt

tieši par to jau es runāju - stāžu vērtēt kā igauņos - spēj vai nespēj nokārtot reālus braukšanas eksāmenus par iekļaušanos plūsmā un rīcību ekstremālos gadījumos, un jāapdrošina vadīāja rīcība, nevis dzelzgabals ar kuru rīkojas karts, kam pagadās atslēgas pa rokai...

279025. viesis 27.septembris 2010 13:38
0 0 Atbildēt

Man jau vienmēr ir šķitis, ka sakarīgāka situacija būtu tad, ja OCTA tiktu veidota uz paša vadītāja dosjē, nevis uz auto bāzes. Tad arī būtu iespēja daudzus aktualus procesus ( vadītāja stāžš, pieredze, visa biografija, sodi, kategorijas, CSN skaits, utt. ) regulēt un vadīt daudz precīzāk un elastīgāk. Domaju, ka pašlaik ir samēŗā absurda situacija, BM klasi pieliek un noņem automašinām, kuras regulari izmanto vairāki autovadītāji. Piem, maniem abiem auto ir augstā 17 BM klase. Bet, ja nu pēkšņi mana meita, kura vēl nav pieredzēhusi autovadītāja - izmantot kādu no maniem auto uztaisa crachu, klase ir uzreiz nost vienlaicīgi abiem auto. Kaut kur tomēr pašreizējam mehanismam pietrūkst loģikas.

279026. viesis 27.septembris 2010 13:51
0 0 Atbildēt

IV,

loģika ir dzelžaina - domā, kam uztici auto...

piemēram, stroķus citam nemaz nedrīkst dot

279027. viesis 27.septembris 2010 13:54
0 0 Atbildēt

279026. viesis - piedod bet apsmējos - stroķus nemaz citam nedrīkst dot !??!? Likumus izlasi !!! Ir skaidrs ka ir jābūt atļaujai "ieroču nēsāšanai" tāpat arī glabāšanai, bet dot citam šaut kontrolētos apstākļos - lasi šautuvē - neviens nav aizliedzis !!!

279028. viesis 27.septembris 2010 13:59
0 0 Atbildēt

WALA,

apsveicu, kārtējo reizi piepisies pie sīkumiem :)

ja par sīkumiem, tad palasi, kurš nes atbildību par negadījumiem šautuvē

279029. viesis 27.septembris 2010 14:12
0 0 Atbildēt

Nu ja stroķi var citam dot tikai šautuvē, tad auto tikai slēgtā trasē?

279031. viesis 27.septembris 2010 14:22
0 0 Atbildēt

Par šo Gb zinātnieku izgudrojumu esmu par. Bet esmu pret šeit ierosināto "jaudīgo auto" ierobežošanu - padōmājiet paši,- ar ko ir vieglāk apdzīt,- ar mazjaudīgu lamatu vai jaudīgu limuzīnu? Savai sievai dodu braukt ar jaudīgāko ģimenes auto, vismaz zinu - pāris sekundes un viņa būs atpakaļ savā joslā, nevis ar 1.0 stundu pavadīs apdzīšanas manevrā!

279032. viesis 27.septembris 2010 14:27
0 0 Atbildēt

klau - 279031, priekš kam jāapdzen, ja priiekš abraucošais brauc ar max atļauto?

un pareizi iveicot šo manevru var apdzīt dajebko braucošu lēnāk nekā atļautajā ātrumā norādīts... Pie kam ja ir sastrēgums - kāpēc vispār jāapdzen brauc un nestreso...

Ja nevar ta nevar un mazliet jāpaciešas, jo Latvijā tālākais gabaliņš, ko var braukt no apdzīvotas vietas līz apdzīvotai vietai nepārsnieigs pārdesmit kilometrus. nobraucot šo gabalu 5 km/h lēnāk vairāk par dažām ninūtēm nenokavēsii

279033. viesis 27.septembris 2010 16:52
0 0 Atbildēt

Aizliegt vadāt bērnus... nu, forši, - sieviete iegūst tiesības, lai varētu izvadāt sīci uz skolu, pulciņiem uttt., bet ierēdņi pasaka - nevedīsi vis. Sviests.

Es vadāju draugu bērnus draugu mašīnās ar M burtiem priekšā un pakaļā, viņi zināja, kā es braucu, un uzticējās. Man bija 1,5 mēn stāžs, kad vajadzēja sakraut mašīnā svešus bērnus un vest uz nometni. Ar bērniem mašīnā paskatos 3x, pirms izbraucu uz galvenā, un braucu tieši ar 90, nevis 95.

279044. viesis 28.septembris 2010 10:55
0 0 Atbildēt

279028. viesis - parasti "viesi" neko citu arī nav pelnījuši kā piesiešanos !!! Bet ja runājam godīgi - tad ar stroķiem cilvēki uzvedas tāpat kā ar auto - "bez tiesībām", neievērojot nekādu piesardzību utml. !!!

279142. viesis 1.oktobris 2010 0:10
0 0 Atbildēt

Loši.

Koplietošanas satiksmē visi ir tādi,kādi ir.

Pusei vajag atņemt/nedot tiesības,tas nu tā ir,uz pārējiem relax-apdzen,kad vari kaut pa labo pusi un izgaisti tālēs zilajās...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzinējs apgāžas uz jumta - kurš vainīgs? (+ VIDEO)

Video autors nofilmē neveiksmīgu apdzīšanas manevru, kura rezultātā apdzinējs nobrauc no ceļa un apgāžas uz jumta (visi notikumi līdz 0:30). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 18 miljoni - pārdots retro "Ferrari" (+ foto) 3

"RM Sotheby’s izsolē" pārdots 1959.gada "Ferrari 250 GT California Spider Competizione", atnesot savam pēdējam īpašniekam gandrīz 18 miljonus dolāru. Lasīt vairāk

 

Uztriecas taksometram, kas brauc atpakaļgaitā (+ video) 5

Kravas auto nespēj nobremzēt un uztriecas taksometram, kura šoferis to vada atpakaļgaitā pa autoceļu ar intensīvu satiksmi. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti