Otrā Opel Meriva paaudze iepriecina ar dinamiku un stilīgu eleganci, apvienotu ar inovatīvām īpašībām. Jaunās Meriva lietošanā un ikdienas izmantošanā pirmajā vietā ir drošība un efektivitāte.
Septembra vidū arī iAuto.lv portālam bija iespēja "dzīvajā" notestēt "Opel Meriva" uzlabotos dzinējus Francijas dienvidos.
Meriva ir veidota kā izteikti daudzpusīga automašīna, kurā apvienota augsta pielāgojamība un ergonomika: tas ir pasaulē pirmais automobilis, kuru par tā ergonomisko koncepciju eksperti no „Organizācijas Muguras veselībai“ ir apbalvojuši ar savu kvalitātes zīmogu. Ergonomikas sistēmā ietilpst sekojoši komponenti:
· Uzlabotā FlexSpace sēdekļu koncepcija. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, tagad sēdekļu pārbīdīšanai un nolocīšanai nepieciešams mazāks rokas pieskārienu skaits, tā notiek intuitīvāk. Uz aizmugurējā sēdekļa ērti jutīsies no viena līdz pat trim pasažieriem – piedevām neko nezaudējot bagāžnieka tilpuma ziņā. Vienlaicīgi sabīdot kopā un pabīdot uz aizmuguri divus aizmugurējos sēdekļus, pasažieri iegūst plašāku telpu plecu un kāju zonās.
· Jaunās aizmugurē piestiprinātās aizmugures durvis padara iekāpšanu un izkāpšanu pavisam vieglu, tās ir ne tikai stilīgas, bet arī praktiskas. Vecāki pavisam ērti var nofiksēt bērnus sēdeklītī. FlexDoors gadījumā runa ir par pilnvērtīgām durvīm, kas, atšķirībā no citām sistēmām, ir atveramas pilnīgi neatkarīgi no priekšējām durvīm. Visu četru durvju atvēršanas leņķis ir 84 grādi – līdz ar to tas ir ievērojami lielāks kā parasto durvju gadījumā (vidēji 67 grādi). Stabils rokturis pie vidējā statņa ir labs balsts dabiskajā kustības plūdumā un intuitīvi palīdz iekāpšanas un izkāpšanas brīdī.
· No jauna izstrādātie lielie priekšējie sēdekļi sniedz šajā klasē vienreizējas regulēšanas iespējas – 240 milimetri garumā un 65 milimetri augstumā. Līdz ar to tie jebkuras komplekcijas pasažieriem ļaus atrast optimālo sēdpozīciju. Ergonomiskajiem sēdekļiem ar AGR sertifikātu bez tam ir arī elektriski regulējams jostasvietas balsts, maināma sēdvirsmas slīpuma regulēšana, četros virzienos regulējamai galvas balsti un izvelkami augšstilbu balsti.
· Vēl vairāk pielāgojamības Opel demonstrē ar muguru saudzējošo FlexFix velosipēda turētāja sistēmu, kuru arī iesaka AGR eksperti. Šī sistēma pieejama par papildu samaksu un ir pilnībā integrēta aizmugurējā buferī, tādējādi ļaujot velosipēdistiem nenoslogot mugurkaulu. Tādējādi šī vienkāršā sistēma motivē arī vairāk nodarboties ar sportu.
Visā salonā tagad ir ievērojami vairāk dažādu sīkumu novietņu. FlexRail viduskonsolei ir noņemams rokas balsts un dzērienu turētājs, kas novietoti uz alumīnija sliedēm starp priekšējiem sēdekļiem, tādējādi ļaujot tos pārbīdīt atbilstoši savām vēlmēm. Augstais pārnesumkārbas kloķa novietojums un standartaprīkojumā ietvertā elektriskā stāvbremze ir pieskaņoti FlexRail un jūtami uzlabo braukšanas komfortu.
Izdevusies dizaina un inovāciju kombinācija
Jaunā Meriva apvieno izteiksmīgas līnijas ar inteliģentām un ikdienai piemērotām inovācijām. Riselsheimas dizaineru un inženieru radītais modelis pauž jauno Opel dizaina valodu – skulpturālas formas un vācu precizitāti – un ienes to pārliecinoši vienapjoma auto segmentā.
Foto: iAuto.lv
No ārpuses Meriva šķiet atvadījusies no ierastās vienapjoma auto stūrainās formas, tā vietā vairāk akcentējot kustību un dinamiku – īpaši uzskatāms tas ir vērojot garo, zemo jumta līniju un izliekumu automašīnas sānos. Visievērojamākais jauninājums manāms viļņveidīgajā plecu līnijā, kas - tik tipiski Meriva – norāda uz īpašajām FlexDoors durvīm.
Salons ir ne tikai patīkams, bet arī visnotaļ funkcionāls: augstā sēdpozīcija ļauj pasažieriem īpaši labi vērot ainavu visapkārt, FlexSpace sistēma nodrošina vairāk vietas. Pateicoties pārdomātajai sēdekļu koncepcijai aizmugurējos sēdekļus atkarībā no pasažieru skaita un bagāžas daudzuma var ātri un vienkārši konfigurēt atbilstoši konkrētām vajadzībām.
Priekšējā paneļa izliekuma turpinājums manāms arī uz priekšējām durvīm. Šis „apskāviena efekts“ rada siltu un aicinošu atmosfēru salonā un nu jau ir kļuvis par svarīgu jaunās Opel dizaina valodas rokraksta iezīmi. Opel inženieri salona ierobežoto telpu ir pratuši izmantot gudri un eleganti, to īpaši pierāda FlexRail viduskonsole un 1,5 litru pudeļu novietnes priekšējās durvīs. Visumā Meriva ir 32 dažādas sīkumu novietnes, sākot no kabatas priekšējās un aizmugurējās durvīs, līdz pat atvilktnei zem blakussēdētāja sēdekļa. Bez tam Opel ar savu lielo krāsu un apdares materiālu daudzveidību piedāvā arī modernus un elegantus risinājumus arī aprīkojuma un virsmu dizaina ziņā.
Liela panorāmas jumta lūka – lielākā savā klasē – sniedz salonam gaišu, plašu noskaņu, kas ir īpaši patīkama aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem pasažieriem. Tā ir svarīga detaļa tādam auto, kurā aizmugurējais sēdeklis tiek izmantots salīdzinoši biežāk nekā parastajos sedanos vai universālos. Arī apsildāma stūre ir šai klasē pavisam vienreizējs aprīkojums.
Ekonomiski un jaudīgi piedziņas agregāti ar Turbo spēku
Svarīgākais Meriva jaunums 2010. gada rudenī ir trīs jaunie dīzeļdzinēji, kam būs īpaši svarīga loma visā Eiropā vienapjoma auto segmentā.
Vismazākais dīzeļdzinējs ir Common-Rail turbomotors ar 1,3 litru darba tilpumu un slēgtās cilpas tehnoloģiju. 1.3 CDTI ir vismazākais dzinējs ar slēgtā loka darbības principu, kas optimizē sadegšanu un samazina kaitīgo izmešu daudzumu. Kompresors ar maināmu turbīnas ģeometriju un transmisija ar samazināto berzi arī palīdz pazemināt degvielas patēriņu. Meriva tagad ir pieejams arī ar vēl ekonomiskāko šī dzinēja versiju 1.3 CDTI ecoFLEX ar 70 kW/95 ZS.
1,7 litru CDTI motori ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu tagad Meriva pieejami divās jaudas pakāpēs: 81 kW/110 ZS un 96 kW/130 ZS. 1.7 CDTI ir pirmais Opel dzinējs ar dīzeļmotora vadības sistēmu, kas pilnībā izstrādāta tikai Opel rūpnīcā. Tā saucamā D1 sistēma kopā ar cietiem moderniem motora komponentiem garantē maksimālu efektivitāti un dinamiku. Tādējādi tiek sasniegti zemi emisiju rādītāji, efektīva degvielas izmantošana un minimāla trokšņu un vibrācijas rašanās, kas nozīmē uzlabotu braukšanas komfortu.
Meriva dīzeļdzinēji:
· 1.3 CDTI vismazākais motors ar 55 kW/75 ZS, tā vidējais degvielas patēriņš ir vien 4,9 litri uz 100 kilometriem. Tas atbilst izcili zemam CO2 emisiju rezultātam – 129 gramiem uz kilometru.
· Jaunais 1.3 CDTI ecoFLEX ar 70 kW/95 ZS iepriecina ar par 11,2 procentiem mazāku degvielas patēriņu un par 21 procentu lielāku jaudu kā priekšgājējam Meriva ecoFLEX motoram ar 55 kW/75 ZS. Jaunais CDTI patērē tikai 4,5 litrus uz 100 kilometriem, tā emisijas ir tikai 119 grami CO2 uz kilometru.
· 1,7 litru dzinējs ar 74 kW/100 ZS un automātisko pārnesumkārbu ērtai braukšanai, īpaši pilsētā.
· 1.7 CDTI ar 81 kW/110 ZS un manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu ir Meriva jaunums.
· Jaunais visjaudīgākais dīzeļdzinējs 1.7 CDTI ar 96 kW/130 ZS aizstāj 92 kW/125 ZS versiju. Sportiskais dīzeļmotors tagad pie zemiem apgriezieniem nu tiks galā jau ar 300 Nm iepriekšējo 280 Nm vietā, tam pietiek tikai ar 5,2 litriem dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem.
Foto: iAuto.lv
No benzīna motoriem varēs izvēlēties kādu no jaunajiem 1,4 litru četrvārstu dzinējiem:
· Maināma vārstu vadība uzlabotai gaisa pieplūdei ir galvenā vismazākā 74 kW/100 ZS motora iezīme, tas ir vienīgais šīs rindas dzinējs bez kompresora.
· Jaunais 1.4 ecoFLEX ar 88 kW/120 ZS un 175 Nm maksimālo griezes momentu svin savu debiju Meriva. Tas aizstāj 1,6 litru dzinēju ar 77 kW/105 ZS un 150 Nm maksimālo griezes momentu un par spīti par 15 procentiem lielākajai jaudai sasniedz par desmit procentiem zemākus degvielas patēriņa un CO2 emisiju rādītājus.
· 1,4 litru motors ar 103 kW/140 ZS ir visjaudīgākais Meriva agregāts. Tas sasniedz 200 Nm maksimālo griezes momentu un ir pieejams kopā ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Salīdzinājumā ar 1,8 litru priekšteci, tam ir ievērojami labāks griezes moments, par divpadsmit procentiem lielāka jauda un par desmit procentiem mazākas CO2 emisijas.
Visi agregāti atbilst Euro-5 atgāzu normatīviem, dīzeļdzinēji jau standartaprīkojumā aprīkoti ar dīzeļdegvielas cieto daļiņu filtriem, kam nav nepieciešamas veikt apkopes nākotnē. Opel Start/Stop automātika, kas vispirms bija pieejama Agila un Corsa, un tad Astra modeļos, nākamajā gadā sasniegs arī Meriva ģimeni. Bez tam 2011. gadā sekos arī versija ar dabasgāzes motoru – vēl viens apliecinājums Opel centieniem sasniegt tīru un efektīvu mobilitāti arī ar alternatīvām degvielas metodēm.
Opel Meriva – kompaktā vienapjoma auto pioniere
Ar Meriva pirmo paaudzi Opel 2003. gadā radīja jaunu mazo, daudzpusīgo minivenu segmentu. Pateicoties revolucionārajai FlexSpace sēdekļu koncepcijai aizmugurē, augstajai sēdpozīcijai un ietilpīgajam salonam šis auto kļuva par īstu bestselleru – tas tika pārdots vairāk kā miljons reižu. Arī kvalitātes ziņā tas ir apsteidzis pārējos: TÜV 2007. gadā apstiprināja Meriva viszemāko defektu koeficientu no dažādiem 113 pārbaudītiem modeļiem.
Foto: iAuto.lv
Otrās paaudzes Meriva, kas svinēja savu pirmizrādi 2010. gada martā Ženēvā, jau atkal pārspēj visas cerības: lai gan pieejams pie dīleriem tikai no jūnija, līdz augusta beigām pārdoti jau vairāk kā 60,000 eksemplāri. Jaunā Meriva ražošana notiek Saragosā, Ziemeļspānijā.
Izmantoti: GM CORP. un iAuto.LV foto
forš auto, labi..sevi pierādījuši dzinēji.dizains veiksmīgs. imho opel jau laiciņu ir lideris kategorijā auto normāliem cilvēkiem (nevis katram paķim pa 15 gadus vecam luksus sedanam).