Hyundai ‘i-flow’ koncepcijas automašīna ir vēl viens solis uz priekšu, ieviešot kompānijas jauno terminu ‘fluidic sculpture’ (plūdlīnijas siluets).
Hyundai i-flow koncepauto Foto: Hyundai
Plūstošās, elegantās līnijas ne tikai rada bionisku, futūristisku formu, bet arī nodrošina īpaši labu aerodinamiku, kas palīdz samazināt automašīnas CO2 izmešu apjomu līdz tikai 85 g/km, kā arī degvielas patēriņu tikai 3,0 l /100 km.
Ekotehnoloģisks izmēģinājuma modelis
i-flow ir jaunu enerģijas akumulācijas ideju (no elastīga saules bateriju jumta līdz termoelektriskam ģeneratoram) izmēģinājuma modelis. Automašīnas galvenās tehniskās komponentes ir izstrādājusi kompānija Hyundai ar zīmi Blue Drive™ sadarbībā ar BASF.
i-flow galvenā īpašība ir neparasti zemais CO2 izmešu apjoms (tikai 85 g/km). Automašīnai ir efektīva aerodinamika, tajā ir izmantotas enerģijas akumulācijas tehnoloģijas un svaru samazinoši materiāli, kas ir ievērojami zem pašreizējā vidējā rādītāja D segmenta sedaniem.
Papildus tam kompānijas pirmajā dīzeļa-elektriskajā hibrīdajā jaudas agregātā ietilpst jaunais U2 1,7 litru dzinējs, kuru papildina divpakāpju turbo piedziņa un Hyundai litija jonu polimēra akumulators, kas nodrošina ļoti efektīvu un mūsdienīgu kombināciju (jo īpaši apvienojumā ar i-flow sešu pārnesumu dubultā sajūga transmisiju).
Enerģijas konservācija
BASF un Hyundai pētniecības un pilnveides inženieri ir izstrādājuši termisku dzinēja izolāciju, kas nodrošina, ka dzinējs sasniedz optimālu darba temperatūru daudz ātrāk, aizturot siltumu, kad automašīna nedarbojas. Ja neizolētas automašīnas dzinējs atdziest līdz 40˚C trīs stundu laikā, i-flow temperatūra saglabājas virs šīs robežas 14 stundas. Tas nodrošina degvielas ekonomiju un izmešu samazinājumu par 5 procentiem vasarā un līdz 9 procentiem ziemā.
Enerģijas akumulācija
Vēl viena jauna, sadarbībā ar BASF jaunieviesta tehnika ir termoelektriskās liekās enerģijas reģenerācija. Tādā veidā vēl vairāk samazinās degvielas patēriņš (5% braucot). Principā līdz pat pusi no i-flow patērētās enerģijas, braucot ar ātrumu 80 km/h (250 vatu) ir iespējams reģenerēt, izmantojot termoelektrisko ģeneratoru. Šis termoelektriskais ģenerators akumulē enerģiju no karstajām izplūdes gāzēm un pēc tam pārvērš lieko siltumenerģiju lietderīgā elektroenerģijā, kas palīdz darbināt palīgaprīkojumu.