«Hyundai» demonstrē pirmo «i-flow» konceptauto

5.oktobris 2010 0:00

Hyundai ‘i-flow’ koncepcijas automašīna ir vēl viens solis uz priekšu, ieviešot kompānijas jauno terminu ‘fluidic sculpture’ (plūdlīnijas siluets).


Hyundai i-flow koncepauto  Foto: Hyundai

Plūstošās, elegantās līnijas ne tikai rada bionisku, futūristisku formu, bet arī nodrošina īpaši labu aerodinamiku, kas palīdz samazināt automašīnas CO2 izmešu apjomu līdz tikai 85 g/km, kā arī degvielas patēriņu tikai 3,0 l /100 km.

Ekotehnoloģisks izmēģinājuma modelis

i-flow ir jaunu enerģijas akumulācijas ideju (no elastīga saules bateriju jumta līdz termoelektriskam ģeneratoram) izmēģinājuma modelis. Automašīnas galvenās tehniskās komponentes ir izstrādājusi kompānija Hyundai ar zīmi Blue Drive™ sadarbībā ar BASF.

i-flow galvenā īpašība ir neparasti zemais CO2 izmešu apjoms (tikai 85 g/km). Automašīnai ir efektīva aerodinamika, tajā ir izmantotas enerģijas akumulācijas tehnoloģijas un svaru samazinoši materiāli, kas ir ievērojami zem pašreizējā vidējā  rādītāja D segmenta sedaniem.

Papildus tam kompānijas pirmajā dīzeļa-elektriskajā hibrīdajā jaudas agregātā ietilpst jaunais U2 1,7 litru dzinējs, kuru papildina divpakāpju turbo piedziņa un Hyundai litija jonu polimēra akumulators, kas nodrošina ļoti efektīvu un mūsdienīgu kombināciju (jo īpaši apvienojumā ar i-flow sešu pārnesumu dubultā sajūga transmisiju).

Enerģijas konservācija

BASF un Hyundai pētniecības un pilnveides inženieri ir izstrādājuši termisku dzinēja izolāciju, kas nodrošina, ka dzinējs sasniedz optimālu darba temperatūru daudz ātrāk, aizturot siltumu, kad automašīna nedarbojas. Ja neizolētas automašīnas dzinējs atdziest līdz 40˚C trīs stundu laikā, i-flow temperatūra saglabājas virs šīs robežas 14 stundas. Tas nodrošina degvielas ekonomiju un izmešu samazinājumu par 5 procentiem vasarā un līdz 9 procentiem ziemā.

Enerģijas akumulācija

Vēl viena jauna, sadarbībā ar BASF jaunieviesta tehnika ir termoelektriskās liekās enerģijas reģenerācija. Tādā veidā vēl vairāk samazinās degvielas patēriņš (5% braucot). Principā līdz pat pusi no i-flow patērētās enerģijas, braucot ar ātrumu 80 km/h (250 vatu) ir iespējams reģenerēt, izmantojot termoelektrisko ģeneratoru. Šis termoelektriskais ģenerators akumulē enerģiju no karstajām izplūdes gāzēm un pēc tam pārvērš lieko siltumenerģiju lietderīgā elektroenerģijā, kas palīdz darbināt palīgaprīkojumu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Glābjoties no pretimbraucošā, iebrauc grāvī (+ VIDEO) 4

Glābjoties no pretimbraucošā, kurš nespēj pabeigt apdzīšanas manevru, video autors tik ļoti piespiežas pie nomales, ka mašīna ieslīd grāvī. Lasīt vairāk

 

Mercedes pikaps ar Maybach detaļām (+ FOTO) 7

Polijas tūninga kompānija Carlux prezentējusi savu jaunāko projektu – Mercedes X-klases pikapu, kas uzlabots ar luksusa kabrioleta Mercedes-Maybach detaļām. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv izmēģina Toyota Camry Eiropas tirgum paredzētā modeļa prototipu (+ foto) 23

Toyota Camry atgriežas Eiropā. Nedēļas sākumā Toyota iepazīstināja Baltijas valstu un Ungārijas žurnālistus ar jaunā Camry prototipu Eiropas tirgum. Paredzēts, ka to sāks tirgot nākamā gada sākumā. Lasīt vairāk

 

Pārsteigums no pretējās - vadītāju glābj ātra reakcija (+ VIDEO) 4

Pretējā joslā kāds nogriež ceļu pretimbraucošajam Chevrolet, kas zaudē vadību un pārlidojot barjeras, negaidīti parādās video autoram priekšā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti