Sabiedriskā transporta josla Maskavas ielā uzlabo autobusu kustību 26

 
5.oktobris 2010 0:00

Pateicoties sabiedriskā transporta joslai Maskavas ielā, pilsētas autobusu kustības grafiku kavējumi šajā Maskavas ielas posmā vairs nav konstatēti.

Tas varētu dot iespēju autobusu braukšanas laiku šajā virzienā pat saīsināt, informē Rīgas pašvaldības uzņēmums „Rīgas satiksme”.

„Ja būs iespēja autobusiem šo maršrutu veikt īsākā laikā, tas ietaupīs pasažieru laiku un sniegs iespēju palielināt sabiedriskā transporta kursēšanas precizitāti Maskavas ielā. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošana ir ļoti svarīga, lai iedzīvotāji būtu motivēti pilsētā vairāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu, nevis automašīnām,” saka „Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Dati liecina, ka pa sabiedriskā transporta joslu Maskavas ielā vidēji stundā brauc 30 sabiedriskā transporta vienības. Maskavas iela ietilpst gan Rīgas pašvaldības autobusu un mikroautobusu maršrutos, gan reģionālo autobusu un starppilsētu autobusu maršrutos, kas pārvadā iedzīvotājus no Salaspils, Rēzeknes, Daugavpils, Ogres, Jēkabpils, Madonas un daudzām citām Vidzemes un Latgales pilsētām.

Vidēji stundā ar sabiedrisko transportu Maskavas ielā abos virzienos pārvietojas aptuveni 550 iedzīvotāju. Tas ir vairāk nekā iedzīvotāju skaits, kas vidēji stundā pa vienu braukšanas joslu abos virzienos pārvietojas ar automašīnu.

Vidēji rīta un vakara maksimumstundās ar vienu autobusu pārvietojas 43 cilvēki, kopā aizņemot aptuveni 57 kvadrātmetrus ielas platības. Šāds cilvēku skaits vidēji pārvietojas ar 33 automašīnām, kas kopā aizņem 264 kvadrātmetrus ielas platības, veicinot automašīnu sastrēgumu veidošanos.

Tādējādi, braucot ar automašīnu, šāds cilvēku skaits aizņem gandrīz piecas reizes lielāku ielas platību nekā, braucot ar autobusu. Līdz ar to, pat nodrošinot viena un tā paša cilvēku skaita pārvietošanos, uz sabiedriskā transporta joslas satiksme ir brīva, bet uz kopējās satiksmes joslas var veidoties automašīnu sastrēgumi.

 
Visi komentāri
 
279295. viesis 5.oktobris 2010 9:00
0 0 Atbildēt

Tie kas nu brauc ar auto, tie tāpat nebūs motivēti braukt ar Rīgas sab. transu. !!! Tāpat RD nebūs motivēta likvidēt maksas stāvvietas ! Tāpat joprojām sab. transs mēdz būt stāvgrūdām pilns, kas neveicina vēlmi tajos kāpt iekšā utt. utjp. . Patiesībā ir divas nesavienojamas lietas - RSatiksme kas uzvedas kā bizness un RD vēlme atbrīvot Rīgu no transporta - šis divas lietas nav īsti savienojamas. Un no otras puses veidojas paradokss, jo būs mazāk auto RSat. stāvvietās, jo lielākas dotācijas var būt nepieciešamas RSat., un arī RD izskatās ka ir švaki ar to naudiņu - kaut ka vairākus projektus nespēj nobeigt !!!

279297. viesis 5.oktobris 2010 9:15
0 0 Atbildēt

Jo vairāk cilvēku brauc ar sabtransu, jo mazākas dotācijas tam vajag (palielinās biļešu ieņēmumi un samazinās degvielas patēriņš).

Ja uzliktu iebraukšanas maksu Rīgā, tad no tās varētu dotēt sabtransu.

279299. viesis 5.oktobris 2010 9:50
0 0 Atbildēt

Tajā posmā sastrēgumi vienmēr bija dēļ mala stāvošajiem *******s pārvietošanas līdzekļiem. Ja menti regulāri rakstītu sodus visiem tiem tirliņiem, kas zem zīmēm stavēja, tad tā sadirstā transporta josla nevienam nebūtu vajadzīga. Pašlaik ir palielinājusies "grūstīšanās" pārējās joslas, jo tie debīlie ceļu projektētāji paplašinajumu pagriezienam pa kreisi var ierīkot tikai pie RIMI veikaliem, pārējās vietas ir dziļi pie *******s, lai jau vadītaji gaida, lai gan visa satiksme kavējas tieši dēļ tiem, kam vajag pa kreisi, sanāk, ka pārējam transportam ir viena josla, tikpat, cik tiem 30 sadirstajiem autobusiem stundā.

279300. viesis 5.oktobris 2010 10:13
0 0 Atbildēt

279297. viesis - nezinu vēl nevienu valsti un pilsētu Eiropā kur sab. transs pastāvētu bez dotācijām !!! Un pie mūsu cilviņu daudzuma man neizskatās ka tas būtu reāli. Pie kam man personīgi pat situācijā kad vienīgais atļautais transporta veids caur centru būtu sab. trans. vienalga nebūtu vēlme izmantot to - tad vai nu brauktu pa Dienvidu tiltu un caur Purvciemu ar auto, vai arī sēstos uz veļuka. Neuzrunā mani sab. trans. jau par šādu cenu kā tagad, bet lētāks jams nekļūs !!!

279301. viesis 5.oktobris 2010 10:17
0 0 Atbildēt

Visās pēdējās sab tr joslu vietās būtu pieticis ar auto stāvēšanas aizliegumu, nevis aizliegums+A josla:( Kāpēc pie mums viss jādara pārspīlēti?

P.s.kad aizliegs stāvēt vēstniecību transportam Raiņa bulvārī?

279302. viesis 5.oktobris 2010 10:22
0 0 Atbildēt

Sabtransportam jau noteikti, ka vieglak, bet no Rīgas vakara tikt laukā ar auto ir ievērojami sarežģītāk. Vairak cenšos izmantot Lokomatīves ielu, lai uz Maskavas ielas izbrauktu tikai pie s/k Tornado.

279303. viesis 5.oktobris 2010 10:23
0 0 Atbildēt

Pilnīgi žēl, ka Rubikam nepietika laika metro izbūvei. Būtu Jugla-pārdaugava 15 minūtēs.

Visas attīstītās pilsētas spiež uz sliežu transportu, vai zem zemes, vai uz zemes vai pa gaisa pārvadiem, tikai mēs kā piektdienīši pumpējam riepas un sūdzamies par korķiem.

Protams, lētāk ir uzvilkt pāris svītras uz asfalta...

279305. viesis 5.oktobris 2010 10:31
0 0 Atbildēt

279303. viesis - tev pašam smiekli nenāk par savu rakstīto, kas pie velna mūsu valstī ir spējīgs uzturēt metro infrastruktūru !!! Mūsu valsts ir praktiski lupatlaši salīdzinot ar jebkuru pilsētu Krievijā kurā ir metro ! Padomju laikā jau bija noteikta robeža pie kuras ir ekonomisks pamatojums domāt par metro, kuru mēs ar dievu uz pusēm toreiz bijām sasnieguši !!! Tagad mēs pat netuvojamies tam lai metro būtu ekonomiski pamatots !!!

Da i kas tie par sastrēgumiem - tas kas pie mums - tas vispār nav nekas salīdzinot ar jebkuru pasaules megapoli !!!

279307. viesis 5.oktobris 2010 10:40
0 0 Atbildēt

Nu tad par ko ir cepiens?

279309. viesis 5.oktobris 2010 10:44
0 0 Atbildēt

279307. viesis - ja tu par mani - man nav cepiena, es tikai mēģinu pateikt ka RD/RSat. ir iekšējas pretrunas darbos un vārdos. RSat. pārvaldītās Rīgas autostāvvietas nes labu naudu, tātad tās tuvākajā laikā nelikvidēs, un kamēr būs iespeja braukt ar savu auto un to novietot centrā - ļoti daudzi to darīs. Tātad cilviņu pārsēšanas uz sab. transu ir tikpat "reāla" kā šo stāvvietu likvidācija !!!

279312. viesis 5.oktobris 2010 11:02
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa ar auto braucošie neizmanto RS stāvvietas, bet šķērso centru, lai nokļūtu sev vēlamajā Rīgas daļā. Tā jau ir problēma! Rīgas ne-centra teritorija ir pārpārēm pilna ar bezmaksas stāvvietām un citām vietām, kur atstāt auto, bet problēma ir līdz turienei nokļūt.

Es kad strādāju Kalpaka bulvārī pat necentos braukt uz darbu ar auto, jo, ja arī bija nauda stāvvietai, tad nebija vēlēšanās ierasties darbā septiņos, lai to stāvvietu dabūtu.

279314. viesis 5.oktobris 2010 12:11
0 0 Atbildēt

RD SD "malači" - vispirms uztaisa sab. transporta joslu Maskavas ielā un tikai pēc tam kaut ko runā par nākotnes plāniem būvēt Park&Ride pie Doles...

279319. viesis 5.oktobris 2010 13:19
0 0 Atbildēt

Pie doles pagaidām "Park&Ride" vieta ir parādījies "Amusement Park" :D:D:D

279332. viesis 5.oktobris 2010 14:24
0 0 Atbildēt

Var būt tas izklausīsies skarbi, bet kā viens (vai vairāki) tizleņi var izdomāt ka 30 bomžiem, kuri brauc uz Rumbulas izgāztuvi "pa zaķi" tajā lepnajā autobusā (kurš nekavē grafiku) lasīt tukšās pudeles, ir galapunktā jānokļūst ātrāk nekā man pārvietojoties ar savu personīgo (par savu sūri grūti nopelnīto naudu pirkto) automobīli. Es protams nevēlos aizskart godīgo nodokļu maksātāju cieņu un godu ar šāda veida komentāru, bet kā var viena pilsoņu kategorija (šajā gadījumā tie kas pārvietojas ar sab. trans.) būt prioritārāka par pārējām.

Es, piemēram, dzīvoju ārpus Rīgas un uz Rīgu katru dienu braucu strādāt, un katru dienu redzu ka Maskavas iela līdz ar sab. trans joslas ieviešanu ir pilnīgi un galīgi (atvainojiet par izteicienu) SAČAKARĒTA !!! Turklāt to joslu tā pat izmanto automašīnu vadītāji lai veiktu apsteigšanas/apdzīšanas manevrus, kas rada reālus draudus satiksmei un papildus iespējamo (gan legālo, gan nelegālo) ienākumu ceļu policijas darbiniekiem.

Manuprāt risinājums ir gaužām vienkāršs: stāvēšanas un apstāšanās aizlieguma zīmes visā šajā Maskavas ielas posmā un pastiprināta municipālās un ceļu policijas uzraudzība šo zīmju ieveerošanai. Visas problēmas gan auto gan sabiedriskajam transportam tiktu atrisinātas, turklāt tas būtu stipri lētāk kā krāsot uz ielas horizontālos apzīmējumus un izvietot zīmes par sab. trans. joslu.

279335. viesis 5.oktobris 2010 15:06
0 0 Atbildēt

279332. viesis

Piedod, bet ja tu dzīvo ārpus Rīgas, tad tev nav nekādu tiesību kautko kačāt no rīdzeniekiem. Nodokļus Rīgai tu nemaksā, tad nu arī sēdi korķī un dusmojies par rīdzenieku privilēģijām.

279336. viesis 5.oktobris 2010 15:49
0 0 Atbildēt

279335. viesis

peec tavas attiistiitaas domaashanas vispaar ne1 cilveeks, kursh dziivo visaa banaanijas teritorijaa, nedriikst neko prasiit no riigas kungiem

Tas nekas, ka valsts nav atiitsitiia un nauda no riigas netiek izlaista vispaar

saliidzini Lietuvas lielo pilseetu attisitiibu un piemeeram V-pils un D-pils un Riigas

gudrs tu neesi, cerams, ka smuks vismaz esi

279337. viesis 5.oktobris 2010 16:11
0 0 Atbildēt

279332. viesim

Būs vēl sūdīgāk, SatDep nākotnē plāno centru sačakerēt vēl vairāk.

Un tā ir normāla prakse, ka sab. transportam tiek dota priekšroka, kamēr pārējie sēž korķos.

Nesen biju Francijas dienvidu daļā - tur sab. transporta joslas ir pat atdalītas ar apmalīti vai mietiņiem. Ir arī lieli korķi vieglajiem, bet visi apzinās, ka braukt ar savu auto ir ekstra.

279338. viesis 5.oktobris 2010 16:13
0 0 Atbildēt

scope - tā Rīga jau nekas nav pēc lieluma un turpu šurpu braucošo cilviņu skaita, tāpēc līdz tāda mēroga apziņai te vēl augt un augt.

279341. viesis 5.oktobris 2010 21:38
0 0 Atbildēt

njaa sabojaja visu prieku braukt normala atruma maja, reali tagad maskavas ielai lidz tc dole ir viena josla lietojama, jo del krustiem kur veidojas rindas, lietojama paliek tikai videja.

Tiesam ja butu novakti gar malam stavetaji, tad rezultats butu tads pats, visi raiti varetu aizbraukt, gan autobus gan vieglais, a tagad stavam ka mulki itka 3 iela, bet reali tikai 1na. Piektdien to reali vareja just.

279343. viesis 5.oktobris 2010 22:11
0 0 Atbildēt

Pēc Austrumu maģistrāles pabeigšanas dzelzceļa loka iekšpusē sabiedriskais transports tiks lobēts vēl vairāk.

Konsultanti ir izpētījuši iespēju pataisīt Brīvības un Čaka ielas par vienvirziena(parastajam transportam) iekšpus dzelzceļa loka.

Tāpat arī apsver iespēju padarīt satiksmi Barona un Tērbatas ielās velosipēdistiem un sab. transportam draudzīgu, izslēdzot iespēju, ka tās izmanto kā tranzīta alternatīvu Čaka un Brīvības ielām(piemēram, apmales krustojumos, kas neļautu braukt taisni pa Barona ielu, bet liktu griezties pa labi).

Ja RD atradīs naudu visam tam, kas ieplānots, tad šī Maskavas ielas sabiedriskā transporta josla salīdzinājumā liksies pat visai saprātīga ideja...

279344. viesis 5.oktobris 2010 22:17
0 0 Atbildēt

279341. viesis pirms 33 minūtēm:

SatDep's gan solījās, ka izskatīs iespēju aizliegt pa kādam kreisajam pagriezienam uz Maskavas ielas.

Tas varētu situāciju nedaudz uzlabot.

279345. viesis 6.oktobris 2010 8:44
0 0 Atbildēt

Ar tiem A burtiem ar kkā nesakarīgi sakleksējuši priekšā visādām iebrauktuvēm un benzīntankiem. Protams satirsa riktīgi plūsmu. Agrāk kā jau ierasts lēngaitnieki pa trešo joslu bremzēja, pa otro un vēl labāk pa pirmo varēja brīvi braukt. Tagad abas joslas sasprūdušas un vidējais ātrums nekāds.

P.s.

vakar viens autooobusss astoņos vakarā žužināja pa 3 joslu un pie doles pārplēsa pāri visām joslām uz pieturu :D

279347. viesis 6.oktobris 2010 9:21
0 0 Atbildēt

Patiešībā man vispār nav īsti šis saprotams - ir tramvaja sliežu klātne un vēl vajag sab.transa joslu ?!?!?! Da tak palaižat jamos pa vienu un to pašu "ceļu". Palikvidējat kreisos pagriezienus ja tie traucē un visiem būs labi un ērti. Bet ponts jau ir ka tik kādam uz "dvēselē iekakāt".

279348. viesis 6.oktobris 2010 9:49
0 0 Atbildēt

Wala, kā tur var kreisos likvidēt? Tad būs jāiegriež pa labi pagalmos, jāapgriežas un tad varēs pa kreisi raut? Vai jābrauc līdz Molam un tur jāapgriežas?

279349. viesis 6.oktobris 2010 10:04
0 0 Atbildēt

Arsmens - par to neņemos spriest, visus likvidēt - nē, bet vēl kādus pāris IMO varētu !!! Pārējiem attiecīgi sataisot papildus joslu tikai tiem kas nogriežas, un luksaforu kurš laiž tad kad pa "sliedēm" nekas nebrauc. T.i. ja gribētu izdomāt varētu, bet tas jau nevienam nebūs intersanti !!!

279385. viesis 7.oktobris 2010 22:39
0 0 Atbildēt

Pie TC dole jau ari dzeki pa skaisto uztaisija, bija 2vi luksafori rinda, tagad ir 3 gab. NU tas plusmu tikai uzlabo. Doma laist pa tramvaja sliedem nav slikta, bet tad janem vera ka buss ir plataks neka tramvajs, un tad jau atkal cikstes RD sat deps ka ta nevar. Tur kadam amuram laikam toc nedalec ka sastregumu mazinat un videjo atrumu palielinat var veidojot vaiarak joslas un mazak skerslus, no salu tilta lidz darziniem sodien smuki tiku skiet mazak ka 20 minutes, trapijas visi zali, un rindas nebija. Citadi 40 minutes garantetas, un nejau tadel ka masinu daudz, bet ka jastajas ik pa 500 metriem. Ja vel man butu kaut cik izdevigi braukt ar sabtransu, bet ja jatiek cauri visai pilsetai un tad vel atapakal puscelu un taa katru darbdienu. Man taks pat ar 5litrigu auto skiet tas neatmaksatos...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti