Reģistrēta pirmā autoavārija saistībā ar sniegu 14

14.oktobris 2010 13:56

13.oktobrī If apdrošināšanā saņemts pieteikums KASKO atlīdzībai, kas ir saistīts ar pirmo sniegu – plkst.12.30 Siguldas novadā uz Inčukalna – Valmieras šosejas avarēja automašīna Hyundai Matrix.

Kā savos paskaidrojumos bija norādījis automašīnas vadītājs, ceļš bijis ļoti slidens un sniegots, kā rezultātā auto saslīdēja un uztriecās uz ceļa apmales priekšmeta, pārdurot bāku un bojājot auto virsbūvi. Pašlaik tiek precizēts atlīdzības apmērs, informē If apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna.

Saskaņā ar If apdrošināšana datiem, pēdējās nedēļās dubultojies avāriju skaits distances neievērošanas dēļ. Pašlaik visvairāk šādi negadījumi reģistrēti Rīgā un Liepājā. Negadījumos iesaistītie autovadītāji savos paskaidrojumos norāda, ka nav spējuši nobremzēt un ietriekušies priekšā braucošajā auto, vai arī viņu auto cietis, jo aizmugurē braucošais šoferis nav savlaicīgi paguvis nobremzēt. Tas liecina par to, ka arvien vairāk šoferu neievēro pietiekamu distanci, lai spētu noreaģēt negaidītā situācijā, kā arī pie stūres ir neuzmanīgi un dažkārt nodarbojas ar papildus lietām.

„Vidējais šādu satiksmes negadījumu, kuros bijuši iesaistīti If apdrošināšana KASKO klienti, atlīdzību apmērs ir 2 200 lati, taču ir negadījumi, kuros atlīdzība sasniedz pat 4 līdz 5 000 latu. Tā Liepājā If klienta automašīnai Nissan Qashqai, kuru taranēja aizmugurē braucošs auto un uzstūma virsū priekšā braucošam auto, zaudējumu apmērs sasniedza pat 5 300 latu, savukārt Rīgā If klients, nespējot nobremzēt ar Mersedes Benz, ietriecās priekšā braucošajā auto un negadījumā aprēķinātais zaudējumu apmērs ir 4 800 lati, ” norāda Iluta Šķipsna.

Šādu avāriju skaita būtisku palielināšanos If speciālisti skaidro ar to, ka, iestājoties rudenim, ir beidzies aktīvais atvaļinājumu laiks, sācies mācību gads, tādējādi, īpaši Rīgā, ir palielinājusies satiksmes intensitāte. Novērots, ka vecāki, vedot savus bērnus uz/no skolas, ir neuzmanīgāki, jo brauciena laikā papildus uzmanību mēdz pievērst atvasēm. Taču uzmanības novēršana no ceļa kaut uz dažām sekundēm var radīt avārijas situācijas. Tāpat vīrusu periodā sliktas pašsajūtas dēļ nav jābrauc, ja tā samazina reakcijas ātrumu. Šoferiem jābūt uzmanīgiem, ja ceļu klāj lapas, jo tās ceļa segumu padara slidenu. Papildus redzamības apgrūtinājumus rada arī saule, kas spīd zemākā leņķī un būtiski ietekmē šofera spēju reaģēt.

Tā kā dažviet Latvijā pirmais sniegs jau ir uzsnidzis un ir notikuši pirmie negadījumi, If apdrošināšana iesaka neatlikt ziemas riepu uzlikšanu. Iestājoties tumšākam laika periodam, ir lietderīgi pārbaudīt arī auto gaismas, nomainīt logu mazgāšanas šķidrumu un logu tīrītāju slotiņas, kā arī savlaicīgi turēt pa rokai logu skrāpi.

„Mēdz teikt, ka ziema vienmēr atnāk negaidīti. Mūsu pieredze liecina, ka autobraucēji, kuri savlaicīgi neparūpējas par ziemas riepu nomaiņu, kļūst par pirmajiem aukstā laika upuriem. Lai gan Latvijā auto ar ziemas riepām obligāti jābūt aprīkotiem no 1.decembra, nereti jau krietni pirms šī laika mēdzam piedzīvot visai skarbus un nepastāvīgus laika apstākļus. Būtībā automašīnai ar ziemas riepām jābūt aprīkotai tiklīdz diennakts vidējā temperatūra ir zemāka par 7 grādiem,” norāda If apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.
 

 
Visi komentāri
 
279524. viesis 14.oktobris 2010 14:29
0 0 Atbildēt

Mēdiji parasti izvairās no šādas informācijas palaišanas atklātībā, tādēļ tas ir izmisuma sauciens privātām un juridiskām personām – nekad par savu telekomunikāciju operatoru neizvēlaties TELE2, jo šī kompānija izkrāps no Jums naudu un centīsies to piedzīt, ja pat publiski pierādīsiet šo krāpšanas faktu.

Situācija ir līdzīga kā ļoti daudziem abonentiem, saņemot paaugstinātās maksas SMS, kas arī manas sievas Ritmas Tīrumnieces gadījumā tika konstatēts pēc vairākiem mēnešiem, jo sākotnēji, pilnībā uzticoties savam operatoram, vainojām notikušajā gan sevi, gan savus bērnus. Kad visi varianti tika izsmelti, griezāmies pie TELE2 pēc paskaidrojumiem, kur arī sākās lielākais absurds. Izrādās, ka mana sieva, pati sev nezinot, esot noslēgusi abonēšanas līgumu ar kaut kādu trešo personu Ericsson IPX par pakalpojuma „Radars” piegādi. TELE2, neievērojot likuma prasības, atteicās gan mutiski, gan rakstiski sniegt šīs kompānijas adresi, kā rezultātā noskaidrojām, ka šī kompānija Latvijā nodarbojas ar nelicencētu uzņēmējdarbību, tādēļ tai ir pieejams tikai telefona numurs. Pieprasot informāciju no Patērētāju tiesību aizsardzības centra, izrādījās, ka TELE2 ir klaji melojuši par Ericsson IPX, un patiesie „pakalpojuma” sniedzēji ir kompānija „Vivazz Mobile”, kura ir reģistrēta Nīderlandē.

Šā gada 19.augustā Zemgales tiesas apgabala prokuratūra ierosināja kriminālprocesu sakarā ar krāpšanu elektronisko datu pārraides līdzekļos. Sākotnēji TELE2 centās pierādīt, ka gadījumā, ja Tīrumniece pati pagājušā gada 15.decembrī nav pasūtījusi īsziņu abonēšanu, tad to ir izdarījis kāds cits, kam varētu būt pieeja viņas telefonam, teiksim bērni. Ņemot vērā to, ka abonēšana it kā tikusi pasūtīta ap 17-00 norādītajā datumā, tad, vairākkārtīgi sazinoties ar operatoru norādījām, ka šajā laikā viņa fiziski nevarēja būt mājās, jo būdama Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktora vietniece, viņa atrodas savā darba vietā vismaz līdz 18-00 – 19-00 katru darba dienu. Uzstājīgi pieprasījām, lai TELE2 dod rakstisku apliecinājumu tam, no kādas IP adreses ir izdarīts pasūtījums. Redzot, ka versija par bērniem neies cauri, viņi norādīja ģimnāzijas administratīvā tīkla IP adresi, kas arī izrādījās operatora lielākā kļūda, jo piekļuve šim tīklam ir tikai direktorei un viņas vietniekiem.

Pakāpeniski TELE2 atkāpās no savām prasībām, sākumā anulējot 21 LVL no kopumā izkrāptiem 48 LVL, rakstiski norādot, ka Ericsson IPX abonentam ir nelikumīgi sniedzis savus pakalpojumus no 2009.gada 15.decembra līdz 2010.gada 8.februārim. Šā gada 13.oktobrī ap pl.10-00, mana sieva Ritma Tīrumniece, kārtējo reizi sazinoties ar jau septīto operatoru Larisu, vēlējās noskaidrot kā šā pakalpojuma sniegšana varēja kļūt likumīga sākot ar 8.februāri, bet operatore, pēc konsultēšanās ar savu vadību paziņoja, ka arī par pārējo periodu maksa tiekot anulēta, jo tomēr, pakalpojums kopumā bijis nelikumīgs.

Tātad, TELE2 atzīst, ka viņu abonents ir bijis apkrāpts, pie visa klaji demonstrējot savu ieinteresētību krāpšanas procesā, prettiesiski neuzrādot likumā noteikto informāciju par pakalpojuma sniedzēju, kā arī operators pats ir pārkāpis standartlīgumu, ļaujot līgumattiecībās iejaukties ceturtajai personai „Vivazz Mobile”. Augstāk minētais netraucē TELE2 vēl joprojām uzturēt prasību par līgumsodu, kuru vēl cenšas piedzīt caur „Creditreform”, neskatoties uz to, ka patiesais līguma lauzējs ir pats operators.

Sagatavoja: Aivars Tīrumnieks mob.t 26010865; e-pasts: [email protected]

279528. viesis 14.oktobris 2010 15:30
0 0 Atbildēt

varbūt viesis avārijā sasita galvu? un tagad nāk šādi spami pa visiem caurumiem ārā.

279529. viesis 14.oktobris 2010 15:45
0 0 Atbildēt
279539. viesis 14.oktobris 2010 19:16
0 0 Atbildēt

kas ir Tele 2?

279548. viesis 15.oktobris 2010 14:25
0 0 Atbildēt

Nu jā, tie pirmie sniega crachi ir apliecinājums,ka šobrīd DOMĀS par ziemas sezonu ir tikai retais autovadītājs. Godīgi sakot, atceroties šo vasaru, vēl ir itin grūti iztēloties kupenas un sniega kalnus... Kā būs, tā arī dzīvosim un brauksim. Drīzāk satrauc, ka vairums cilvēku pēdējā laikā rudens iespaidā tādi kā samiegojušies, to apstiprina arī pēdējās dienās daudzie neuzmanības dēl notikušie crachi - t.s. "vagoniņi"... Būsim UZMANĪGĀKI !

279557. viesis 16.oktobris 2010 20:37
0 0 Atbildēt

Kurš zina dēļ kā vakar (15.oktobrī) bija "korķis " uz Liepājas šosejas pie Kalnciema pagrieziena ap 8 vakarā.

279560. viesis 17.oktobris 2010 23:00
0 0 Atbildēt

fokapirmais 2 [?] pirms 1 dienas

gan jau ka to sariikoja Aivars Tiirumnieks, protesteejot pret tele2 patvalju ! :D:D:D

279564. viesis 18.oktobris 2010 8:49
0 0 Atbildēt

JA ESAM KAA MAZI BEERNELU SHOFERI.IEVIEST ZAKONU SAAKOT AR 1.OKT>OBLIGAATI ZIEMAS RIEPAS BEZ RADZEEM.AR RADZEEM 15.NOVEMBRII.APDROSHINAASANAS KOMPAANIJAI NAV JAAKER MAZAS AVAARIJAS APREEKINAASHANAS.REDZEEJU VESELA GIMENE AR VASARENEEM BRAUKAAJA JAU SNIEGA LAIKAA 16.OKT.NEZINA

279568. viesis 18.oktobris 2010 10:29
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis 227 [?] pirms 3 dienām

Nu jā, tie pirmie sniega crachi ir apliecinājums, ka šobrīd DOMĀS par ziemas sezonu ir tikai retais autovadītājs. Godīgi sakot, atceroties šo vasaru, vēl ir itin grūti iztēloties kupenas un sniega kalnus... Kā būs, tā arī dzīvosim un brauksim. Drīzāk satrauc, ka vairums cilvēku pēdējā laikā rudens iespaidā tādi kā samiegojušies, to apstiprina arī pēdējās dienās daudzie neuzmanības dēl notikušie crachi - t.s. "vagoniņi"... Būsim UZMANĪGĀKI !

-------------------------------------

Nu, te jaapiekriit Ikdienas Viesim - ja ar praatu nedraudzeesies, nekas

tev nepaliidzees :-) Te dereetu atcereeties vecos laikus, kad taadu ziemas riepu nebija kaa shkjiras. Un nekas, visi brauca ziemu un vasaru ar vienaam riepaam :-)

279572. viesis 18.oktobris 2010 12:50
0 0 Atbildēt

šoriit viena kundzite bija izpildijusies uz Varoņu ielas pretī Brāļu kapiem...

279573. viesis 18.oktobris 2010 12:50
0 0 Atbildēt

Tiešām, padomjlaikos jēdziens "ziemas riepas" bija pazīstams tikai valdības nomenklatūras šefu šoferiem - tiem priekš volgām bija iegādāti "nagleņu" komplekti. Pārējie visi ar mošiem, žiguļiem un zapariem rullēja ar vienu komplektu visu sezonu. Ar 70-to gadu ražojuma mīkstas gumijas riepām, kādas uzstādīja o3,06 žiguļiem, ziemās braukt varēja itin veiksmīgi. Grūtāk jau bija braukt ar jaunās paaudzes 80-to gadu krievu riepām Mi-166, kuras bija no cietas gumijas. Tad jau ziemas riepu variantu meklēšana kļuva aktuāla. Aktīvākie vietējie ierindas pilsoņi 80-to vidū gados kā ziemenes sāka izmantot rupja un dziļa protektora (parasti ar "traktorenes" rakstu) navarkas, pieprasītas bija arī LuAz visurgājēja riepas. Tie autovadītāji bija padomjlaiku "pionieri" ziemas riepu apguvē. Atceros, ka fāterīts savai volgai arī bija uzlicis rupjas navarkas - pa sniegu bija super. Faktiski, tikai 90-to vidū daļa autovadītāju sāka ziemās izmantot no rietumiem atvestās lietotās naglenes. Bet to popularitate tomēr veidojās lēnām un pakāpeniski. Likums obligātu ziemas riepas izmantošanu noteica tikai 90-to pašās beigās.

279576. viesis 18.oktobris 2010 13:16
0 0 Atbildēt

Pabraukt jau var ar vasaras riepām ziemā, apstāties tā ir kā ir.:D

279581. viesis 19.oktobris 2010 1:43
0 0 Atbildēt

Nu ja problēmas jau rada tikai tie radžoto un kruto ziemeņu īpašnieki, kas spēj apstāties priekšā ātrāk nekā citi ar savām vasarenēm.

279612. viesis 20.oktobris 2010 7:15
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesim

starpība bija gumijas sastāvā...

tāpēc ar Minskā ražotajām riepām (Moskvičenēm) mauca cauru gadu...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmā sniega lamatas (+ video) 5

Video apkopotas situācijas, kad vadītāji nenovērtē braukšanas apstākļus, ko izmainījis pirmais sniegs. Lasīt vairāk

 

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 14

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

ASV jaunuzņēmums radījis Tesla elektriskā kravinieka konkurentu (+ foto) 3

Losandželosā bāzētais jaunuzņēmums Thor Trucks, ko dibinājis 25 gadus vecs nekustāmo īpašumu tirgotājs, radījis konkurentu nesen prezentētajam Tesla Semi kravas vilcējam. Lasīt vairāk

 

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 7

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti