LTAB kā OCTA garantijas fonda administrators, kas veic izmaksas cietušajiem par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, nesen saņēmis Latvijas vēsturē lielāko atlīdzības prasību.
Prasības apmērs - gandrīz 300 tūkstošu eiro par Latvijā reģistrēta un neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Īrijā. Ceļu satiksmes negadījums noticis 2006.gadā Īrijā un to izraisījis kāds 25 gadus vecs Preiļu novada iedzīvotājs, būdams alkohola reibumā, ar BMW markas automašīnu. Tā rezultātā ir viens bojāgājušais, trīs cietušie, kā arī zaudējumi nodarīti četrām automašīnām.
Jāpiebilst, ka pēc izmaksu veikšanas, saskaņā ar likumu, LTAB ar regresa prasību vēršas pret neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieku vai vadītāju par izmaksāto līdzekļu atgūšanu pilnā apmērā.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Tik liela regresa prasība visticamāk negadījuma izraisītājam nozīmēs saistības uz mūžu. Ik gadu atgādinām autovadītājiem, ka braukšana bez OCTA ceļu satiksmes negadījuma rezultātā nozīmēs zaudējumu atlīdzināšanu no savas kabatas. Tomēr neskatoties uz to, ir autovadītāji, kas izvēlas riskēt un braukt bez OCTA. Tādēļ vēlos uzsvērt, ka administratīvais sods par braukšanu bez OCTA, ir mazākais sods, kas pārkāpējus var sagaidīt, un drīzāk ir pat preventatīvs solis, lai pasargātu no daudz lielākām finansiālām nepatikšanām. Vienlaikus jāsaprot, ka nauda garantijas fondā veido iemaksas no pārdotajām OCTA polisēm. Faktiski par neapzinīgu autovadītāju izraisītajiem negadījumiem vispirms maksā tie, kas polises ir pirkuši. Tādējādi jo īpaši svarīgi ir pastiprināti vērst uzmanību uz kontroles iespējām, lai samazinātu neapdrošinātu auto dalību ceļu satiksmē.”
Kā atzīst J.Stengrevics, Latvijā neapdrošināto auto īpatsvars ceļu satiksmē saglabājas 3% robežās. Lai gan kopējais īpatsvars paliek nemainīgs, tomēr kopš Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam pieaudzis neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītu ceļu satiksmes negadījumu skaits ārvalstīs. Lielā mērā to var skaidrot ar to, ka, šķērsojot ES iekšējās robežas, netiek pārbaudīta OCTA esamība. Līdz ar to tie, kas brauc Latvijā bez OCTA, to dara arī ārpus valsts robežām.
ko dos regresa prasība, ja no tā pajoliņa neiekasēs ne santīma?