Ar fotoradaru fiksēto pārkāpumu vaininieki ir jānoskaidro! 21

 
22.oktobris 2010 11:25

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) jau vairākkārt ir vērsusi gan sabiedrības, gan atbildīgo amatpersonu uzmanību vairākiem diskutabliem fotoradaru pielietošanas elementiem.

Jautājums, uz kuru autovadītājiem būtu jāsaņem izsmeļoša atbilde, ir saistīts ar administratīvā soda piemērošanu. Vai ir tiesiski vienmēr sodīt mašīnas īpašnieku, nepārliecinoties vai tieši šī persona ir vadījusi automašīnu? Kā zināms, Latvijā ir diezgan brīva iespēja izmantot citiem piederošus transporta līdzekļus, nepieciešama tikai transporta līdzekļa reģistrācijas apliecība. Tas attiecas arī uz autovadītājiem, kas pārkāpj ātruma ierobežojumus, uz tiem, kas, iespējams īpašniekam nezinot, izmanto automašīnu bez tehniskās apskates vai OCTA, kā arī uz autovadītājiem, kas šķērso krustojumu pie sarkanās luksofora gaismas. Protams, var teikt, ka īpašniekam ir jāatbild par savas mašīnas izmantošanu, tomēr situācijas var būt dažādas, arī tādas, kurās īpašnieka vainas nav.

Statistika liecina, ka Latvijā 3% autovadītāju brauc neapdrošinoties, bet kopumā Eiropā 1% autovadītāju. Tātad mums vēl ievērojami jāsamazina neapzinīgo autovadītāju skaits, lai sasniegtu vidējo Eiropas līmeni. Tomēr vai vienmēr tiks sodīts īstais vaininieks, ja soda kvītis saņems tikai īpašnieki?

Jāatgādina, ka vēl pirms gada Tiesībsargs Romāns Apsītis secināja, „piemērojot sodu pēc tam, kad pārkāpums fiksēts ar fotoradaru, var tikt pārkāpti tiesību pamatprincipi – tiesiskās paļāvības un vienlīdzības princips, kā arī nevainīguma prezumpcija”. Tādēļ autovadītāji vēlētos saņemt fotoradaru ieviešanas attīstītāju skaidrojumu.

Uzskatām, ka ceļu policijai tomēr būtu jānoskaidro vainīgais un nebūtu jāpaļaujas tikai uz mašīnas piederību. Tādēļ citur Eiropā, arī tepat kaimiņos Lietuvā automašīnas īpašniekam ir jāierodas ceļu policijā, kur tiek noskaidrota viņa vaina, vai arī nosaukts patiesais pārkāpējs. Ja automašīnas īpašnieks nevēlas nosaukt pārkāpēju, viņam pašam ir jāuzņemas atbildība un jāapmaksā sods. Ceļu policijas apmeklējums it kā procesu sarežģī, tomēr galvenais mērķis taču ir uzlabot satiksmes drošību ne tikai iekasēt maksimālu soda naudu.

Juris Zvirbulis,
Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošība padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
279636. viesis 22.oktobris 2010 11:35
0 0 Atbildēt

drošību, kas? mums tak galvenais, lai naudiņa ripo, kāda drošība.

Vakar Zivtiņš lepni stāstija, ka negadijumi u.t.t. samazinās, LOĢIKSI, jo mazāk brauc krīzes iespaidā...lai salīdzina nevis ar iedzīvotāju skaitu, bet ar citiem skaitļiem,kas būtiskāk mainās krīzes iespaidā (mašīnu skaitu ielās)

279639. viesis 22.oktobris 2010 13:11
0 0 Atbildēt

es kaut kā nespēju ierubīties kā tas ir "īpašniekam nezinot braukt bez OCTA" ?

279641. viesis 22.oktobris 2010 13:39
0 0 Atbildēt

Arī piekrītu, ka var īpašniekam nezinot kāds vizināties ar viņa auto? Piemēram kādās situācijas tā var būt? Ja īpašnieks ļauj jebkuram vizināties ar savu auto, tātad par to arī ir jāatbild.

279642. viesis 22.oktobris 2010 13:42
0 0 Atbildēt

Mani uztrauc cits jautājums - kas tos radarus ir sertificējis un kāds ir likumiskais pamats mani sodīt pēc kautkāda privātkantora uzstādītiem radariem?

279643. viesis 22.oktobris 2010 13:47
0 0 Atbildēt

Vienā virsrakstā divas kļūdas...

Labāk laikam būtu tā:

Ar fotoradaru fiksētā pārkāpumA vaininiekU ir jānoskaidro!

Var arī tā:

Ar fotoradaru fiksētO pārkāpumU vainieikUS ir jānoskaidro!

Bet tā nu gan nevajadzētu:

Ar fotoradaru fiksētā pārkāpumu vaininieks ir jānoskaidro!

:D

279645. viesis 22.oktobris 2010 15:08
0 0 Atbildēt

Tas kurš samaksā sodu arī būs vaininieks un lieta atrisināta. Ko tur daudz sarežģīt? Tāpat soda punktus par ātrumu, ja fiksēts ar fotoradaru nerēķina. Cita lieta, ka tagad vēl OCTA/TA skatīsies un tad gan punkti drošvien tiks skaitīti.

279646. viesis 22.oktobris 2010 17:36
0 0 Atbildēt

Teorētiskii par piedalīšanos satiiksmē bez skates un/vai octas ir vadīāja atbildība. Cita lieta - kāpēc īpašniekam jānodod auto, kam nav skate cita rīcībā?

Kamēr nebūs apdrošināšana uz vadītāju, nevis uz īpašnieku, tikmēr mums dadz muļķību būs...

A pārkāpt nav labi šā kā tā, cilvēktiesību aizstāvji atradušies...

279648. viesis 22.oktobris 2010 18:13
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka Jurim Zvirbulim ir uzmanības deficīta sindroms... Pilnīgi izdomāta problēma.

279658. viesis 23.oktobris 2010 12:14
0 0 Atbildēt

a kas traucē uzstutēt fotoradaru (kurš pieder no tālāk tekstā minētajiem mentiem neatkarīgai struktūrai) un gabaliņu tālāk mentus, kuriem pa rāciju pasaka, kādas tačkas jāapstādina un jānoskaidro, kas pie stūres???

279670. viesis 24.oktobris 2010 13:48
0 0 Atbildēt

bulshits...katra auto samniekam PASHAM ir jarūpējas par sava auto tehnisko stāvokli un apdrošināšanu!!! un visādas atrunas par to ka ne es pie stures, ne amn auto, ne mani sodi utt...tass visi ir muļķības pilnīgākās!

279671. viesis 24.oktobris 2010 15:20
0 0 Atbildēt

jugasvilli

>Kanibāls, it jā tu nezinātu, ka par fotoradara pārkāpumiem punktus nedod.

Par ātrumu nē, bet par TA neesamības fiksēšanu ar fotoradaru nekas nav teikts. Par to ir 1 punkts, un te jau var strīdēties par īpašnieka atbildību ļaujot braukt ar auto, kas iespējams nav tehniskā kārtībā.

279673. viesis 24.oktobris 2010 20:16
0 0 Atbildēt

Protams, ka būtu jānoskaidro. Tāda sistēma kā pie mums nav nekur pasaulē. Noskaidrot personu, kas izdarījusi pārkāpumu ir policijas, nevis kāda cita pienākums. Aizbildināties ar to, ka īpašniekam ir jāzin, kam viņš uztic auto, ir muļķīgi, jo situācijas ir dažādas, it sevišķi uzņēmumos, kur vienu auto izmanto daudzi cilvēki un īpašnieks vispār var neatrasties valstī pārkāpuma izdarīšanas laikā.

279675. viesis 24.oktobris 2010 21:20
0 0 Atbildēt

Sretsked, man liekas ka uzņemums nevarēja maksāts sodus par ātrumu un nepareizu parkingu.

279677. viesis 24.oktobris 2010 22:27
0 0 Atbildēt

UBJU: Jā, super, piereģistrēšu savu auto uz SIA un turpmāk parkošos kā pagadās :D

279678. viesis 25.oktobris 2010 9:03
0 0 Atbildēt

Zvirbulim toč uzmanības trūkums, moš uz jauno premjera amata kandidātu saziepējies, ja Dombis izgāžās? :D

Interesanti, kur tas Zvirbuļa dziesma par to, ka OCTAs bonus/maluss samazinās īpašnieikam, ne vadītājam?

279681. viesis 25.oktobris 2010 11:18
0 0 Atbildēt

ne tikai atbildīgajam par transportu iir viss jāzina- autovadīājam, pirms tas sēžās pie stūres teorētiski ir jāveic auto apskate, vai ugunis strādā, vai riepas pilnas, vai ir gunsdzēšamais, rezerves rats, trijstūrisi, vai auto ir skate un vai auto ir drošināšana, tākā ja kādam uzņēmumā iir uzticvētas auto atslēgas, tad jāsaprot, ka jāprot auto lietot un jāseko līdzi tā stāvooklim.

Bet tā jau ir - ja ar auto brauc visi kam nav slinkums, tad auto ātri pārvēršas par šrotu un galvenais - neviens nav pie tā vainīgs...

279687. viesis 25.oktobris 2010 13:21
0 0 Atbildēt

Domāju, ka krīzes laikā nebūtu labākais risinājums CP ierēdņus apgrūtināt ar lieku funkciju - izsaukt pie sevis uz pārrunām KATRU fotoradara nobildētā auto īpašnieku. Tas visu to procesu vairākkārtīgi sadārdzina. Lai nu tomēr potenciāli VAINĪGĀ noskaidrošana paliek paša auto īpašnieka pārziņā. Ja nu viņš savu auto ir uzticējis kaimiņam Žeņam, tad lai pats arī no Žeņas prasa piķi par soda naudas kompensaciju. Ne jau nu valsts iestādēm būtu jānodarbojas ar to bazāru - nav nekāds bērnudārzs. Vispār NAV pieļaujama situacija, kad autoīpašnieks NEZINA kurš un kad izmanto viņa auto.

279702. viesis 25.oktobris 2010 18:04
0 0 Atbildēt

Tad jau jānoskaidro nevietā atstātās automašīnas vadītājs tajā brīdī, nevis jāuzlipina plāksteris logā un sods īpašniekam. Kur ir atšķirība ?

279706. viesis 26.oktobris 2010 3:19
0 0 Atbildēt

>Ja nu viņš savu auto ir uzticējis kaimiņam Žeņam, tad lai pats arī no Žeņas prasa piķi par soda naudas kompensaciju.

Tikai nav jau legālu iespēju no Žeņas kaut ko piedzīt(līguma ta nav), šis par gonku uz 250km/h var arī atbildēt, ka nav viņš un sarunās vairs neielaisties. Tā kā vismaz labākas kvalitātes bilde ar purna foto tomēr noderētu arī auto īpašniekam, pat ja policijai nebūtu pienākums meklēt tieši vainīgo.

279708. viesis 26.oktobris 2010 7:53
0 0 Atbildēt

>Kanibaals

Cik adekvāti ir uzticēt vairākus tūkstošus vērtu īpašumu cilvēkam, kurš var šādā situācijā pateikt "tas nebiju es un atšujies"? Tā IR īpašnieka atbildība, ja viņš pieļauj, ka satiksmē piedalās viņa automašīna bez skates un apdrošināšanas. Vēl jo vairāk - apdrošināšana tiek reģistrēta kāreiz uz īpašnieka vārda.

279716. viesis 26.oktobris 2010 14:54
0 0 Atbildēt

jancīgi - notiekot avārijai, par vainīgu atzīšt vadīāju, tam piespriež soda naudu, soda punktus, bet bonus/malus klasi pazemina īpašniekam...

Tā laikam vienīģa reize, kad soda naudu un soda punktus saņem vadīājs, ne īpašnieks (ja vien nav notikusi aizmukšana no notikuma vietas)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti