Tuvojas kritiskais laiks autovadītājiem 6

22.oktobris 2010 11:31

Līdz ar pirmā sniega parādīšanos un diennakts tumšā laika paildzināšanos, autovadītājiem ir jābūt īpaši piesardzīgiem, jo ceļu satiksmes negadījumu skaits šajā periodā ik gadu pieaug vidēji par 10 līdz 30 procentiem.

Pēdējās nedēļas laikā ir pieaudzis apdrošināšanas sabiedrībai „Balta” pieteikto notikumu skaits, kur aizvien biežāk par iemeslu ir minēta saslīdēšana, kas ļauj secināt, ka autovadītāji nekādā gadījumā nedrīkst atlikt elementārākos sagatavošanās darbus ziemas periodam.

„Balta” ekspertu pieredze liecina, ka katru gadu kritiskais negadījumu laiks ir pirmās sala dienas, kad autovadītāji nav paspējuši laikus sagatavot savus auto ziemas sezonai. Protams, pirmais nopietnais sniegs izsauc vairākkārtēju negadījumu skaita pieaugumu, salīdzinot ar ikdienas rādītājiem.

„Lai gan ir tikai oktobra vidus, „Balta” aizvien biežāk saņem atlīdzības pieteikumus no autovadītājiem Rīgā, kuru auto saslīdot uz tramvaja sliedēm, bruģa vai līkumos, ir ietriecies grāvī, kokā vai citā šķērslī. Rezultātā zaudējumi pārsniedz pat divus tūkstošus latu. Autovadītājiem šis ir īstais laiks, negaidot pirmās sniega pārslas, uzlikt ziemas riepas un izvairīties no riska sagādāt bīstamus momentus uz ceļa, kad temperatūras stabiņš būs nokrities jau krietni zem nulles,” stāsta „Balta” Atlīdzību daļas direktora vietnieks Ingus Savickis.

Arī šogad jau ir bijuši pirmie rīta apledojuma negadījumi, kuri pat neiedomājās par to, ka, ja gaisa temperatūra auto rāda dažus grādus plusā, tas nenozīmē, ka ceļš nevar būt apledojis.

„Ir ļoti svarīgi laicīgi uzlikt ziemas riepas, jo tās ir aprīkotas ar īpašu protektoru, kas atvieglo manevrēšanu uz apledojoša vai slapja ceļa. Šī brīža laika apstākļi pierāda, ka 1. decembris ir tikai formāls datums, kad tas jāveic. Autovadītājiem pirmkārt jādomā par savu un apkārtējo drošību, nevis par to, kā ar novēlotu riepu maiņu ietaupīt pāris milimetrus protektora un paildzināt riepas, nevis savas dzīves ilgumu,” riepu maiņas nozīmīgumu uzsver Andris Pļavnieks, Drošas Braukšanas Skolas (DBS) eksperts.

„Balta” un DBS piekodina autovadītājus būt uzmanīgiem uzbraucot uz tiltiem vai viaduktiem, kas ir klātas ar tā saucamo „melno ledu” un ir bīstamākās vietas īpaši rīta agrajās stundās.

Padomi, kā sagatavot savu auto ziemas periodam:

• Pārliecinieties, ka izmantojat ziemas apstākļiem piemērotas riepas un tām ir adekvāts protektora dziļums. Ja riepas ir nodilušas, nomainiet tās ar jaunām, kas nodrošina labāku saķeri un ļauj tikt galā arī ar ekstremāliem ziemas laika apstākļiem.
• Pārbaudiet automašīnas dzesēšanas šķidruma līmeni, kā arī termostata un automašīnas sildītāja darbību.
• Vienmēr sekojiet līdzi tam, lai auto gaismas ir darba kārtībā un pareizi noregulētas. Ir būtiski saglabāt labu redzamību uz ceļa un izvairīties no citu autovadītāju apžilbināšanas.
• Jau tagad lietojiet tikai ziemas logu mazgājamo šķidrumu, lai izvairītos no tā sasalšanas pirmajā nopietnajā salā.
• Uzsāciet ceļu tikai tad, kad automašīnas logi ir notīrīti un nodrošina labu pārredzamību uz visām pusēm. Laikus iegādājieties stikla tīrītāju.

Kopš gada sākuma 9.mēnešu laikā par visiem transportlīdzekļu apdrošināšanas atlīdzību gadījumiem, „Balta” izmaksājusi saviem klientiem 6,5 miljonus latu.

 
Visi komentāri
 
279640. viesis 22.oktobris 2010 13:26
0 0 Atbildēt

Uzliku savam auto UG ice + , iesaku - pagaidām labākās ziemas riepas ar kurām ir braukts, pirmais iespaids ka lābakas par UG performance.

P.S. baltu gan nerekomendēju ;-))))

279650. viesis 22.oktobris 2010 21:59
0 0 Atbildēt

Ziemas riepas atvieglo manevrēšanu uz apledojuša nevis slapja ceļa.

279664. viesis 23.oktobris 2010 21:57
0 0 Atbildēt

kritiskās dienas autovadītājiem...

279672. viesis 24.oktobris 2010 15:25
0 0 Atbildēt

Uz slapja ceļa jau ziemene arī iespējams būs labāka, jo protektora raksts dziļāks. Uz sausa asfalta gan...

279699. viesis 25.oktobris 2010 17:47
0 0 Atbildēt

UBJU, es UG5 vietaa savulaik panemu NF3, jo UG turas labi, ilgaak par NF3, bet noraujas arii asaak. NF3 jau loti laiciigi "zinjo" ka driiz buus ziepes. :)

279725. viesis 26.oktobris 2010 16:55
0 0 Atbildēt

Vēl jau nekāds dižais putenis Rīgā nav bijis...kad būs, tad arī autovadītāju paraugdemonstrējumu ielās netrūks - būs ko noskatīties gan "vilciņus", gan "dva s polovinoi oborota..." Par brīvu. Bet, parasti jau pēc pāris dienām autovadītāji pierod, un situacija stabilizējas. Daudzi noliek auto uz ziemas guļu, citiem spiež krīze. Es savu auto arī lieku uz ziemas "atpūtu", ziemās parasti braucu ar meitas auto (sonata 2004) , kuram jau uzlliktas Winter riepas. Ziemā pietiek ar vienu auto, izmaksas arī mazāk. Manai Sonatai vispār ziemenes vēl nekad nav bijušas , sniegu tas auto nepazīst. Un žēl arī pa to ziemas sāli to auto "marinēt" - diez vai nu tuvojoties pensijas gadiem vēl kādu jaunu auto varēšu nopirkt... ?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Forbes nosauc vērtīgākos auto zīmolus; līderos Toyota, Mercedes un BMW 6

Forbes publicējis ikgadējo pasaules vērtīgāko zīmolu reitingu. Pirmajā simtniekā iekļuvuši arī 12 auto zīmoli, no kuriem pirmajā vietā Toyota, kuras vērtība tiek lēsta 44,7 miljardu dolāru apmērā. Lasīt vairāk

 

Lada mašīnas tagad arī Čīlē 8

AvtoVAZ paplašinājis savas produkcijas noieta tirgu ar Dienvidamerikas valsti Čīli, kur šogad plāno realizēt līdz pat 400 automobiļu. Lasīt vairāk

 

Izgatavots Bugatti Chiron Nr`100

Varenauto ražotājs Bugatti izgatavojis un nodevis kādam klientam no Tuvajiem Austrumiem simto Chiron eksemplāru. Lasīt vairāk

 

258 (272 Zs) - Volkswagen laiž klajā Amarok pikapu ar Overboost funkciju 6

Vācijas autobūves kompānija Volkswagen uzsākusi pikapa Amarok jaudīgākās versijas ražošanu. Tā apgādāta ar 258 Zs jaudīgu V6 motoru un Overboost funkciju, kas īslaicīgi piegādā vēl 14 Zs. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti