Piepildās sinoptiķu prognozes un laiks strauji kļūst auksts, tāpēc auto servisos kā katru gadu pieaug pieprasījums pēc tehniskās palīdzības dīzeļdegvielas automašīnām.
Taču ņemot vērā, ka ekonomiskās krīzes iespaidā aizvien palielinās nelegālā degvielas tirgus daļa, paredzams, ka visvairāk tehniskā palīdzība būs nepieciešama automašīnām, kas darbinātas ar nelegālo dīzeļdegvielu.
Rezerves daļu un auto servisu tīkla SIA „Gros Auto grupa” apkopotā informācija liecina, ka aptuveni trešajai daļai dīzeļdegvielas automašīnu problēmu cēlonis ir savlaicīgi neveikta mašīnas tehniskā sagatavošana ziemai. Bet gandīz pusei gadījumu degvielas ietekmē tiek bojāti degvielas filtri, jo izmantotās dīzeļdegvielas specifikācija neatbilst aukstiem laika apstākļiem.
„To jau uzreiz redz, ja pie vainas ir degviela. Ne-arktisko klašu dīzeļdegviela satur parafīnu, kas zemās temperatūrās sabiezē un uzkrājas degvielas filtrā, to nosprostojot. Dažos gadījumos tas noticis, jo degvielas tvertnē ir kokteilis - auto kādu laiku stāvējis garāžā un nu vasaras dīzeļdegvielai pievienota ziemas degviela. Tomēr visbiežāk redzam „tīru” vasaras dīzeli. Jautājums ir – kur ziemā tik plašos apmēros nopērkama vasaras dīzeļdegviela, ja vadošie mazum- un vairumtirgotāji arktisko dīzeļdegvielu tirdzniecībā ievieš jau oktobrī, ” saka Igors Lušovs, „Gros Auto” Servisu vadītājs.
„Latvijā legāli pārdotā arktiskā dīzeļdegviela tiek ražota Lietuvā, Mažeiķos un Skandināvijas rūpnīcās,” saka Kaspars Skrābāns, SIA „Latvija Statoil” Degvielas kategorijas vadītājs. „Savukārt visbiežāk nelegālā degviela Latvijā, visticamāk, ieceļo no Krievijas. Un te, pirmkārt, svarīgi ir tas, ka ļoti daudzās Krievijas degvielas uzpildes stacijās netiek tirgota arktiskās klases dīzeļdegviela. Otrkārt, pat tad, ja ir zināma degvielas izcelsmes valsts, pērkot degvielu, piemēram, no privātpersonām, tās ražotājs un apstākļi, kādos degviela pārvadāta un uzglabāta, nav zināms. Taču tie ir svarīgākie fakti degvielas kvalitātes ķēdē.”
Kopumā ziemā var izdalīt piecus populārākos dīzeļdegvielas auto tehnisko problēmu cēloņus:
• laika apstākļiem neatbilstoša dīzeļdegvielas klase vai arī nav laikus veikta degvielas filtra nomaiņa, vienlaikus pārbaudot, vai tajā nav uzkrājies kondensāts – aptuveni 42% gadījumu;
• vājš akumulators, vai lādēšanas ierīču problēmas – aptuveni 30% gadījumu;
• nav laikus veikta eļļas nomaiņa, tāpēc tā ir par biezu, lai eļļotu motoru – aptuveni 16% gadījumu;
• traucējumi kvēlsveču darbībā – aptuveni 12% gadījumu.
„Dīzeļmašīnu sagatavošana ziemai (proti, eļļas un eļļas filtra maiņa, gaisa un salona filtra pārbaude, kvēlsveču vai aizdedzes sveču pārbaude atkarībā no automašīnas motora, logu slotiņu nomaiņa, automašīnas lukturu pārbaude, bremžu uzliku un amortizatoru pārbaude) – tai vajadzētu kļūt par tikpat pašsaprotamu, kā riepu maiņa. Taču ja tas dažādu iemeslu dēļ nav iespējams, man būtu divi ieteikumi. Pirmais – noteikti vērsties pie meistara gadījumā, ja motora darbībai ir traucējumi arī siltā laikā, jo tas ir drošs indikators tam, ka problēmas dubultosies aukstā laikā. Otrkārt – ziemā braukt ar arktisko dīzeļdegvielu,” rezumē Igors Lušovs.
Arktiskai degvielai ir viena liela problema, to vairak tere un ta rezultata dizelis ziemas apstaklos sanak dargaks par bendzina auto.
Labakais ir pirkt tiesi parasto dizeli un klat liet pretzabiezesanas piedevu, ta bus letak.
Vairak tere tapec ka no arktiskas degvielas ir atdalits parafins, kurs tur ir mazak, ka rezultata var teikt ka dizelim krit oktanskaitlis, no piemeram 95 bendzina uz 92.
Tada degviela kas ir ar pievienotu piedevu bez parafina atdalisanas latvija nemaz liekas ka nav, visur vina sabieze ja nak uz 30 gradiem. Tapec jau auto jabut labam degvielas filtram un kartigai degvielas sistemai, lai spetu sos dulkus motortelpa sasildit un tie vienkarsi neiesprustu filtros. Jaunakiem auto ir signalampa paneli kas iesaka kad janolaiz udens un citi dulki, tad to ari vajag izdarit.
Viengad pabraucu ar vasaras dizeli visu ziemu, problemas radas kad naca uz - 27 gradiem, citadi viss bija okey.