Sals visvairāk apdraudēs ar nelegālo dīzeļdegvielu darbinātos auto 28

 
26.novembris 2010 10:45

Piepildās sinoptiķu prognozes un laiks strauji kļūst auksts, tāpēc auto servisos kā katru gadu pieaug pieprasījums pēc tehniskās palīdzības dīzeļdegvielas automašīnām.

Taču ņemot vērā, ka ekonomiskās krīzes iespaidā aizvien palielinās nelegālā degvielas tirgus daļa, paredzams, ka visvairāk tehniskā palīdzība būs nepieciešama automašīnām, kas darbinātas ar nelegālo dīzeļdegvielu.

Rezerves daļu un auto servisu tīkla SIA „Gros Auto grupa” apkopotā informācija liecina, ka aptuveni trešajai daļai dīzeļdegvielas automašīnu problēmu cēlonis ir savlaicīgi neveikta mašīnas tehniskā sagatavošana ziemai. Bet gandīz pusei gadījumu degvielas ietekmē tiek bojāti degvielas filtri, jo izmantotās dīzeļdegvielas specifikācija neatbilst aukstiem laika apstākļiem.

„To jau uzreiz redz, ja pie vainas ir degviela. Ne-arktisko klašu dīzeļdegviela satur parafīnu, kas zemās temperatūrās sabiezē un uzkrājas degvielas filtrā, to nosprostojot. Dažos gadījumos tas noticis, jo degvielas tvertnē ir kokteilis - auto kādu laiku stāvējis garāžā un nu vasaras dīzeļdegvielai pievienota ziemas degviela. Tomēr visbiežāk redzam „tīru” vasaras dīzeli. Jautājums ir – kur ziemā tik plašos apmēros nopērkama vasaras dīzeļdegviela, ja vadošie mazum- un vairumtirgotāji arktisko dīzeļdegvielu tirdzniecībā ievieš jau oktobrī, ” saka Igors Lušovs, „Gros Auto” Servisu vadītājs.

„Latvijā legāli pārdotā arktiskā dīzeļdegviela tiek ražota Lietuvā, Mažeiķos un Skandināvijas rūpnīcās,” saka Kaspars Skrābāns, SIA „Latvija Statoil” Degvielas kategorijas vadītājs. „Savukārt visbiežāk nelegālā degviela Latvijā, visticamāk, ieceļo no Krievijas. Un te, pirmkārt, svarīgi ir tas, ka ļoti daudzās Krievijas degvielas uzpildes stacijās netiek tirgota arktiskās klases dīzeļdegviela. Otrkārt, pat tad, ja ir zināma degvielas izcelsmes valsts, pērkot degvielu, piemēram, no privātpersonām, tās ražotājs un apstākļi, kādos degviela pārvadāta un uzglabāta, nav zināms. Taču tie ir svarīgākie fakti degvielas kvalitātes ķēdē.”

Kopumā ziemā var izdalīt piecus populārākos dīzeļdegvielas auto tehnisko problēmu cēloņus:
• laika apstākļiem neatbilstoša dīzeļdegvielas klase vai arī nav laikus veikta degvielas filtra nomaiņa, vienlaikus pārbaudot, vai tajā nav uzkrājies kondensāts – aptuveni 42% gadījumu;
• vājš akumulators, vai lādēšanas ierīču problēmas – aptuveni 30% gadījumu;
• nav laikus veikta eļļas nomaiņa, tāpēc tā ir par biezu, lai eļļotu motoru – aptuveni 16% gadījumu;
• traucējumi kvēlsveču darbībā – aptuveni 12% gadījumu.

„Dīzeļmašīnu sagatavošana ziemai (proti, eļļas un eļļas filtra maiņa, gaisa un salona filtra pārbaude, kvēlsveču vai aizdedzes sveču pārbaude atkarībā no automašīnas motora, logu slotiņu nomaiņa, automašīnas lukturu pārbaude, bremžu uzliku un amortizatoru pārbaude) – tai vajadzētu kļūt par tikpat pašsaprotamu, kā riepu maiņa. Taču ja tas dažādu iemeslu dēļ nav iespējams, man būtu divi ieteikumi. Pirmais – noteikti vērsties pie meistara gadījumā, ja motora darbībai ir traucējumi arī siltā laikā, jo tas ir drošs indikators tam, ka problēmas dubultosies aukstā laikā. Otrkārt – ziemā braukt ar arktisko dīzeļdegvielu,” rezumē Igors Lušovs.
 

 
Visi komentāri
 
280325. viesis 26.novembris 2010 12:19
0 0 Atbildēt

Arktiskai degvielai ir viena liela problema, to vairak tere un ta rezultata dizelis ziemas apstaklos sanak dargaks par bendzina auto.

Labakais ir pirkt tiesi parasto dizeli un klat liet pretzabiezesanas piedevu, ta bus letak.

Vairak tere tapec ka no arktiskas degvielas ir atdalits parafins, kurs tur ir mazak, ka rezultata var teikt ka dizelim krit oktanskaitlis, no piemeram 95 bendzina uz 92.

Tada degviela kas ir ar pievienotu piedevu bez parafina atdalisanas latvija nemaz liekas ka nav, visur vina sabieze ja nak uz 30 gradiem. Tapec jau auto jabut labam degvielas filtram un kartigai degvielas sistemai, lai spetu sos dulkus motortelpa sasildit un tie vienkarsi neiesprustu filtros. Jaunakiem auto ir signalampa paneli kas iesaka kad janolaiz udens un citi dulki, tad to ari vajag izdarit.

Viengad pabraucu ar vasaras dizeli visu ziemu, problemas radas kad naca uz - 27 gradiem, citadi viss bija okey.

280334. viesis 26.novembris 2010 16:46
0 0 Atbildēt

oktānskaitlim nav nekāda sakara ar enerģijas blīvumu. 98 benzīns nav ne sūda energoietilpīgāks kā 95 un netiek iegūts 95tajā izšķidinot parafīnu .

280335. viesis 26.novembris 2010 16:49
0 0 Atbildēt

Cetānskaitlis un Oktānskaitlis nav gluži viens un tas pats...

Interesanti uzzināt, kas tas par burvju līdzekli, kurš parafīniem nepieļauj kristalizēšanos?

Un kāda mārrutka pēc degvielas ražotājiem baisi jāfiltrē nost tās degvielas frakcijas, kurām ir tendence parafīnēties, ja vienkāršāk (un spriežot pēc šīs kolosālās pasakas) ir daudz lētāk pievienot pretparafīnēšanās piedevas...

Vai nu tas ir dārgāk, kaut kas tomēr nav labi, ir ekoloģiskas problēmas, vai tādas mantas nepastāv...

280336. viesis 26.novembris 2010 16:50
0 0 Atbildēt

Tieši ta - vai maz viesim 325 ir kaut mazākā nojauta, ko nozīmē oktānskaitlis... :D

280337. viesis 26.novembris 2010 17:02
0 0 Atbildēt

Daudziem padomju rūdijuma vadītājiem zināms, ja vasaras dīzelim piejauc attiecīgās devās petroleju, vai sliktākajā gadījumā benzīnu, parafīni izsķīst vai neveidojas. Lūk arī brīnum piedeva. Benzīnu nerekomendēju, jo tas samazina degvielas eļļojošās īpašības, savukārt petroleju benzīntankos sen vairs nepārdod. Tātad atliek izlīdzēties ar to pašu 92.ro klāt pielejot 2taktu dzinēja eļļu (tādu kā motorzāģiem). Komonrail dzinējs iet bez bēdu. Neiesaku šo kokteili lietot dzinējiem ar cieto daļiņu filtru.

Bet pa lielo kāpēc jaukt un miksēt, ja mierīgu prātu var ieliet labā uzpildes stacijā ARKTISKO un pie -30 tāpat palikt uz ceļa. Uzraksts arktiskā nebūt vēl nenozīmē, ka tādu tur nopērkama.

280338. viesis 26.novembris 2010 17:19
0 0 Atbildēt

Lukoilaa ir nopērkama kanaadieshu piedeva DD(1-litra iepakojums,zalja kantaina metaala pudele).Pārbaudiits laboratoriski(saldeetavaa) un praktiski-5 gadu garumaa,nav pieviilis).1 grams uz litru pazemina parafinizeeshanaas temperatuuru VASARAS degvielai par 10 graadiem,2 par 20 graadiem u.t.t. Un visa maaksla...Nu,jaa,un tas līidzeklis maksaa apmeeram 5.50 Ls.

280346. viesis 26.novembris 2010 19:47
0 0 Atbildēt

Nu ja,jagaida laikam atkal kāds staķika gadījums ar aizrautiem filtriem,tad labāk tomēr ir kādreiz piegāzt to drazu.

280350. viesis 27.novembris 2010 1:47
0 0 Atbildēt

Varbūt vieglāk ir iegādāt degvielas filtra sildītāju, tad arī ar tipa arktiskajām nebūs problēma.

280352. viesis 27.novembris 2010 9:40
0 0 Atbildēt

Pērku točkā dīzeli no krievijas par 0.50 Ls litrā, jau 3 gadu braucu un problēmu nekādu, pat -33 grādos dīzelis pielec un strādā kāpuķe. Reizi gadījās ieliet dīzeli Lukoilā, knapi pielaidu mašīnu -20 grādos (un tas nav pirmais gadījums, paziņa nevārēja pielaist džipu, nolējām lukoila dīzeli un ielējām krievijas, pieleca momentā)

280353. viesis 27.novembris 2010 9:50
0 0 Atbildēt

leju baltkrievu dizeli,pievienojot piedevu amerikāņu hi-gear antigel,vai tādu pašu,abro firmasun nav nekādu problēmu,uz 20l dīzeļa-40ml piedevas.paši ekonomiju varat izrēķināt.un lai gudrenieki nestāsta par problēmām,jotādu vispār nav,mašīna iedarbināma un pat vēl brauc pie -30 grādiem.neesmu dzirdējis nevienu gadījumu par sprauslu vai sūkņu bojājumiem.tas viss ir tikai reklāma lai pirktu dārgo degvielu un uz to iedzīvotos degvielu firmas.es neizprotu negatīvo kvalitātes attieksmi pret baltkrievu dīzeli it ka viņu mersedesi brauktu pildīties uz mūsu statoiliem.

280354. viesis 27.novembris 2010 10:09
0 0 Atbildēt

Pērkot dīzeli no krievijas, nemaz nekādas piedevas ziemā nav jālieto. Biju veicis eksperimentu: turēju 6 plastmasas pudeles (5 litru) ar dīzeli arā, sals bija pāri - 20 grādiem, nostāvēja 4 dienas, un nekādu nogulšņu nav duļķains u.t.t., bet tīrs, caurspīdīgs un šķidrs :)

280356. viesis 27.novembris 2010 10:38
0 0 Atbildēt

Pārsvarā točkās kur pildos es un kur pildās paziņas paši tirgotāji iepilda bākā dīzeli un nekas nav jāstaipa un jāsmērē rokas ap pistoli benzīntankā (p.s. točkas strādā 24 h diennaktī, tāka ar uzpildi problēmu nekādu). Es jau nesaku neko, gadījās gada laikā pašam reizes 3 liet bākā dīzeli, bet pa 0.50 Ls litrā var ne tikai no kannas ieliet :)

280357. viesis 27.novembris 2010 11:00
0 0 Atbildēt

Man jau arī smaids parāva: "Iebraucu Statoil vai Neste, iepildu, cik vajag un vairs par to nav jāsatraucas."

Nu un starpība iepildot 10 litrus (apmēram) 2.90 Ls, 20 litri = 5.80 Ls Es pildu pilnu bāku uzreiz 60 litrus, man sanāk starpība 17,40 Ls ! Mēnesī man nepieciešami apm. 240 litri dīzeļa, ekonomija 69.60 Ls (mazliet jūtami vai ne !!??) un ja saskaitīt gada ekonomiju 835.20 Ls !!! Un tikai nesakiet, ka lēto dīzeli var dabūt tikai Latgalē :) murgs, var jau pienākt pie jebkura fūras šofera un sarunāt :) ! Viens paziņa dabūja galus un benzīntankā pildās pa 0.45 Ls (vienk. sākumā ir jāaiznes talons kasierei un tad jāpildās. Bet pārsvarā tā saucamo latvijas benzīntanku dīzeli tirgo 0.50 - 0.55 Ls litrā, atkarīgs no točkas :)

280358. viesis 27.novembris 2010 11:05
1 0 Atbildēt

Palaidniex 858 [?] pirms 18 stundām

Interesanti uzzināt, kas tas par burvju līdzekli, kurš parafīniem nepieļauj kristalizēšanos?

-------------------------------------

Tur irgaršstāsts, bet "tautā" tā vielas sauc apmēram kā "brīvo radikāļu polimerizētu kopolimēru šķīdumi ogļūdeņražu šķīdinātājos" :-) Bīstos,

ka precīzas receptūras ir vismaz aiz vienas atslēgas. Savā praksē zinu

ar grand panākumiem pielietoto "Infineum R255", var paskatīties webaa,

ja gribas (seko reklāma), var dabūt VAMotors, Bukultu ielā, t. 67383881 :-)

Un kāda mārrutka pēc degvielas ražotājiem baisi jāfiltrē nost tās degvielas frakcijas, kurām ir tendence parafīnēties, ja vienkāršāk (un spriežot pēc šīs kolosālās pasakas) ir daudz lētāk pievienot pretparafīnēšanās piedevas...

----------------------------------------

Tas sanāktu dārgāk, kas , rēķinot uz kopā patērēto DD apjomu, sastāda tā neko summas. Ja autovadītājam daži santīmi uz tvertni liekas sīkums, tad

uz tūkstošu tūkstošiem tonnu degvielas ...

Vai nu tas ir dārgāk, kaut kas tomēr nav labi, ir ekoloģiskas problēmas, vai tādas mantas nepastāv...

-----------------------------

Pastāv, bet augstāk jau apgaismoju. :-)

280352. viesis pirms 1 stundas

Pērku točkā dīzeli no krievijas par 0.50 Ls litrā, jau 3 gadu braucu un problēmu nekādu, pat -33 grādos dīzelis pielec un strādā kāpuķe.

----------------------------

Viss atkarīgs no tā, kur tam dīzelim Krievijā kājas aug :-) Paši krievi visai

nicīgi izsakās par savu DD, pēc analoģijas ar benzīnu (bodjaga) sauc par

"suslo" :-) Vēl pagājušoziem degvielas testos Piemaskavā 20 DD paraugiem

CFPP bija diapazonā -11 ... -29C , turklāt zem -20 "davilka" tikai 5 vai 6

paraugi :-)

280359. viesis 27.novembris 2010 11:36
0 0 Atbildēt

To --> Crankshaft piekrītu, bet ir viens "bet" par krievu dīzeli, diez vai ka benzīntankos pie KF un LV robežas "gribēs" tirgot "sūdīgu" dīzeli, jo klienti kuri vadā dd paši brauc ar dīzeļiem un ielejot 1, 2 max 3 reizes sūdīgu dd vairs tur nepildīsies, bet pildīsies citā benzīntankā, jo pirmkārt viņiem pašiem ar mašīnu būs problēmas, otrkārt viņiem ir savs klientu loks kurus viņi nu nekā nevēlas pazaudēt. P.s. Bet no paša pieredzes, braucu jau 3 ziemu ar krievijas dd un ziniet, problēmu nav nekādu :)

280363. viesis 27.novembris 2010 12:20
0 0 Atbildēt

To --> Sretsked Piekrītu, bet es jau neesu tik bagāts lai varētu atļauties pirkt degvielu benzīntankā, es domāju man piekritīs daudzi cilv. un dd tā saucamajā "točkā" es pērku ne jau no labas dzīves !!! Atceros bija laiki, kad krievijas degvielu "točkā" varēja nopirkt apm. par 0.02 Ls lētāk nekā benzīntankā, protams es braucu uz benzīntanku un pildījos tur ! Bet šajos mūsu "labajos" laikos un ar mūsu "labo" valdību (sīkumos es neielaidīšos) es pirku un pirkšu tikai "točkās" !

280364. viesis 27.novembris 2010 12:33
0 0 Atbildēt

280359. viesis pirms 36 minūtēm

To --> Crankshaft piekrītu, bet ir viens "bet" par krievu dīzeli, diez vai ka benzīntankos pie KF un LV robežas "gribēs" tirgot "sūdīgu" dīzeli, jo klienti kuri vadā dd paši brauc ar dīzeļiem un ielejot 1, 2 max 3 reizes sūdīgu dd vairs tur nepildīsies, bet pildīsies citā benzīntankā, jo pirmkārt viņiem pašiem ar mašīnu būs problēmas, otrkārt viņiem ir savs klientu loks kurus viņi nu nekā nevēlas pazaudēt.

-----------------------------------

Var būt, manam kādreizējam priekšniekam, kurš tagad strādā Krievijas

žurnāla "Za Ruļom" redakcijā un kā reiz nodarbojas ar auto utt. izmēģināšanu, šai jautājumā gan ir bik citi uzskati :-)

No pašu pieredzes: fāteram vajadzēja benzīnu A-76 vai A-80, viņam ir tāds

padomjlaiku čehu motobloks, kuram tieši tādu vajag. Nu tad no Krievijas

atgādātais izrādījās ~ Ai-92, kuram piejaukta krietna porcija dīzeļdegvielas.

Un atgādāja pilsonis, kuru rekomendēja kā vienu no uzticamākajiem

"kontrabandītiem" :-)

280365. viesis 27.novembris 2010 12:46
0 0 Atbildēt

363. viesi

tur jau tā problēma, kuru skaidri un gaiši uzrādija Deksters, mēs atbalstot ārzemes ar saviem nodokļiem samazinam naudas apgrozījumu šeit un ievākto nodokļu apjomu šeit.

Jo Valsts budžets ir tāds kā obščags - kur visi sametās, kai visiem no turienes kas atlektu

Pie mums sāk šmugulēt ar to cik tur samet, bet nevis kontrolēt kā no turienes tērē. Pie mums jau cīnās ar sekām vai protestē ar nepareizām metodēm, tā vietā li ķertos pie saknes.

No otras puses - daudzi priecājas noraut valsts pasūījumu ar tirgus cena + vismaz 20% papilduzcenojums. Cisi gatavi iemaksāt kukulīti, gatavi pirkt gāzi no krievijas, tā vietā lai domātu par vietējo kurināmo utt...

Redzi pērkot krievijas soļķi un kontrobasa cīgas mēs tāpat samaksājam nodokļus, tikai tās valsts no kurienes kontrobass ienāk...

Protams metode - jo mazāki ienākumi un vairāk krāpniku, jo ar lielākiem nodokļiem jāapliek godīgie pēc noklusējuma ir destruktīva, bet kad sāku par nodokļu apiešanu ņemt pie dziesmas, lai visiem (galvenokārt godīgajiem maksātājim) varētu atlaist vai vismaz necelt nodokli - tā sāk brēkt aizkautā balsī... Skumji

280374. viesis 28.novembris 2010 13:00
0 0 Atbildēt

Palaidniex, maz jega te moralizeet, iekartu nomainijaam, bet domaashanu- nee. A domashana- kaa tik apjat valsti un vienam otru, padomju laikaa bija normala paradiiba, valsts apchakareshana pat bija preztizha lieta. Domashanu nomainiit nevar, buus jamaina vairakas paaudzes. Jautajums tikai vai pec to nomainjas te kas paliks, jo tie, kuri aptver situacijas bezjedziigumu un bezceriibu, vnk tinas prom.

Kas attiecas uz degvielu, tad nepiekritiishu, ka kontrabasistiem ruup savi klienti, paris reizes leju netalu no Kaunatas, tur viens tads ar vecu parmetinaatu 100audi kontrabasists, uz kadu tresho reizi saaka shmaukties ar tilpumu. Par cik leju tikai taa, intereses ne vajadzibas peec, vairak kreiso degvielu neleju, bet atbalsto to tanku, kursh pirmais celjaa pagadas, arii niisto statoilu, kuraa reizeem pat rindaas jastaav pec degvielas. :D

280375. viesis 28.novembris 2010 13:27
0 0 Atbildēt

Zelta vārdi - veselai paaudzei goda lieta ir apčakarēt kādu. Un tādi, pat cita godīgi ierēķināto peļņu, uzskata par mēģinājumu apčakarēt viņu...

Piemērs par kreisās beņas tirgotāja vēlmi apjāt uz tilpumu to tikai apliecina.

Otr lieta ir mega peļņa tagad un tūlīt. Tā ir otra Latvijas problēma, pārdodot divus ventiļus diskam viens liek godīgu cenu, cits 7420% peļņu vismaz.

280376. viesis 28.novembris 2010 16:49
0 0 Atbildēt

Ja nevari atļauties ar auto braukt tad tas tev nepienākas. Nav ko lekt augstāk par savu pakaļu. Pieradumam liels spēks, bet ne visi LV brauc ar auto un neko nokļūst kur vajag. Tas, ka naudas maz nenozīmē, ka var sākt zagt un ka tas ir attaisnojami, uzliec gāzes sistēmu, bet nē bāleliņiem jau tik kādu apčakarēt un kaut ko nospert, nevis padomāt ar galvu.

280379. viesis 28.novembris 2010 21:47
0 0 Atbildēt

Uz baigo rēcienu parāva.Kāda tad tā nelegālā degviela.Tā,kuru man kaimiņš piegādā no Krievijas taču legāli pirkta degvielas uzpildes stacijā.

Varbūt kāds no Emirātiem pa savu vadu pumpē šurp un tirgo vārtrūmē.

280380. viesis 29.novembris 2010 8:36
0 0 Atbildēt

Tur jau tie ,odi, ka pašizmaksa ir +/- vienāda, atšķiŗiba ir nenozīmīga. Lielāko atšķirību nosaka nodkļi, it īpaši akcīze.

Un sanāk tā, ka ar vēlmi braukt lētāk, pērkot no Krievijas ievestu beņu, atbalstam Krievijas tautas republikas budžetu...

Tas pats ar cigaretēm - Krievijas akcīzes marka norāda, kurš saņem nodokļus. Bet par cigaretēm man savs - bijušā rūdīta pīpmaņa viedoklis, ko citiem negrasos uzspiest - labāk atmest šo "veselīgo" pasākumu, būs vairāk naudas citiem mērķiem... Piemēram veikalā pirktā paka, ko nopīpēt, nozīmē vismaz 2 litri beņas...

280382. viesis 29.novembris 2010 10:28
0 0 Atbildēt

280379. viesis pirms 13 stundām

Uz baigo rēcienu parāva.Kāda tad tā nelegālā degviela.Tā, kuru man kaimiņš piegādā no Krievijas taču legāli pirkta degvielas uzpildes stacijā.

--------------------------

Tu tā domā? Kā stāstīja Krievijas kolēģi, tur ir vesels business

pierobežā, tostarp "meža" DUS, kur no cisternas iepilda cik vajag, bet

tālu ne visiem, par 2/3 no Krievijas DUS cenas, un neviens nevienam

nekādus čekus neprasa :-) Un visu procesu kontrolē dusmīga izskata

tēvaiņi bruņuvestēs un ar šaujamajiem, tā ka, ja pircēju appiš, ko viņš

uzzin jau tikai no tālāknoņēmēja jau, piemēram, Latvijā, tad viņam

atliek tikai "norīt krupi" :-) Braukt uz "mātes pupu" un celt kādas

nebūt pretenzijas visvieglākajā gadījumā maksā vismaz vienu zilu

aci :-) Un pārdevēji to zin ...

280447. viesis 1.decembris 2010 10:37
0 0 Atbildēt

Vajadzēja vakar paskatīties pārraidi par Lukoil bosu Aļekperovu,

tostarp viņš diezgan skaidri pastāstīja, kas notiek ar degvielu

Krievijā un jo īpaši pierobežā :-) Tostarp, kāda ir lielo Krievijas

koncernu politika degvielas jomā :-)

280465. viesis 1.decembris 2010 16:43
0 0 Atbildēt

280353. viesis

leju baltkrievu dizeli, pievienojot piedevu amerikāņu hi-gear antigel....

---------------------------------

Ar ko tik cilvēki nenodarbojas :D

280466. viesis 1.decembris 2010 16:49
0 0 Atbildēt

>Sretsked

Varētu Tev piekrist, ja nebūtu viss otrādi - reāli ir tā, ka es strādāju šeit, nodokļus akcīzes, pvn, ....maksāju šeit, bet ceļi sūdīgi, nodokļūs ceļ, policija sūta 3 mājas tālāk un valsts visādi citādi izņirgājas par saviem pilsoņiem. Tad arī pienāk lūzuma punkts, kad iestājas poh*j uz šo valsti un tiek meklēti alternatīvi izdzīvošanas varianti nemaksājot nodokļus.

280476. viesis 2.decembris 2010 11:27
0 0 Atbildēt

466. tur jau tie sū, ka ja Tu viens maksā nodokļus, bet apkārt visi nemaksā, tad parasti visi nevis pacenšas (izdara visu), lai apkārtējie arī maksātu, bet sāk domāt, kā pievienoties apkārtējiem. Nu ja pacīnīties par savām tiesībām uz godīgu konkurenci pie mums saucoties stukačisms... Jocīgi, vane?

Reizēm nebeidz izbrīnīt kā vieni uzņēmumi, kuri cenšas maksāt pēc iespējas visus nodokļus un dīvainā kārtā vēl nav nomiruši situācijā, kad jākonkurē ar tās pašas sfēras citiem uzņēmumiem, kuri maksā minimumu nodokļu...

Ķipa - ja jau viens var izdzīvot, tad jau laikam uzņēmējdarbība nav nemaz tik neiespējama dēļ nodokļu sloga, ja vien uzliek saprātīgu peļņas procentu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti