Opel Meriva ir ne vien ārkārtīgi ergonomisks un daudzpusīgi pielietojams, bet arī absolūti drošs auto: jaunākais Opel modelis turpina panākumu ceļu, ko Euro NCAP testos jau uzsākuši Astra un Insignia.
Foto: Opel
Kompaktais minivens ir izcils katrā no četrām galvenajām kategorijām. Vienalga, vai tā ir pasažieru aizsardzība, bērnu drošība, kājāmgājēju aizsardzība vai drošības iekārtas – visur šis daudzpusīgais auto iegūst pat vairāk punktu nekā patiesībā nepieciešams, lai saņemtu visaugstāko novērtējumu.
Viena no Meriva raksturīgākajām iezīmēm ir viena otrai pretī veramās durvis FlexDoors. Informācija par šī neparastā risinājuma praktisko pielietojumu jau ir vispārzināma: lielāks atvēruma leņķis kā tradicionālo durvju gadījumā, līdz ar to vienkāršota iekāpšana un izkāpšana ievērojami uzlabo ergonomiku pasažieriem. Taču vēl neatbildēts bija palicis jautājums par drošību nopietnos gadījumos. Atbilde ir viennozīmīga: saskaņā ar Euro NCAP testu rezultātiem, sarežģīti konstruētās un pie aizmugurējā statņa stiprinātās durvis visu veidu triecienu gadījumā, piemēram, priekšējās un sānu sadursmes laikā, spēj attīstīt ievērojamu aizsargfunkciju potenciālu. Bez tam FlexDoors durvis ir aprīkotas ar patentētu automātisko bloķēšanas sistēmu, kas nodrošina, ka durvis jau no ātruma 4 km/h ir slēgtas. Avārijas laikā mehānisms tiek deaktivēts, tādēļ pasažieri var netraucēti pamest automobili.
Līdz ar to FlexDoors ir būtiska Meriva pārdomātās, vispārēji harmoniskās konstrukcijas sastāvdaļa. Drošības sistēmas pamats ir solīdā virsbūves struktūra, kas kopā ar daudzajām nospriegošanas sistēmām nodrošina pasažieru optimālu aizsardzību. Standartaprīkojumā pieejamas ne tikai trīspunktu drošības jostas visām piecām sēdvietām, bet arī priekšēji un sānu drošības gaisa spilveni vadītājam un blakussēdētājam un galvas drošības spilveni priekšā un aizmugurē. Turklāt jāpiemin arī divpakāpju drošības jostu spriegotāji priekšējiem sēdekļiem un brīdinājuma signāls par nepiesprādzētu jostu visām piecām sēdvietām. Priekšējo sēdekļu aktīvie galvas balsti palīdz izvairīties no kakla traumām, kas ir visbiežākās un parasti arī visilgstošākās sekas veselībai pēc aizmugurēja trieciena. Vadītājam avārijas gadījumā par labu nāks patentētā Opel pedāļu atbrīvošanas sistēma ar tā saucamajiem lūstošajiem pedāļiem. Priekšpuses trieciena gadījumā līdz ar to tiek samazināts pēdu un kāju apakšējās daļas smagu ievainojumu risks. Bez tam jaunajai Meriva ir arī enerģiju absorbējoša stūres statņa sistēma un papildu polsterējums instrumentu paneļa apakšējā daļā.
Standartaprīkojumā ir ne vien uz triecienu seku minimizēšanu vērsts aprīkojums, bet arī jaunākās paaudzes ESP. Uzlabotā programmatūra atstāj pozitīvu iespaidu uz bremzēšanas raksturlielumiem un samazina automašīnas tendenci uz sašķiebšanos. Ar šādi uzlabotām braukšanas īpašībām Meriva sasniedz ļoti augstu aktīvās drošības līmeni.
Pasargāts būs liels un mazs
Inženieri īpašu vērību veltījuši bērnu drošībai. Visaugstāko novērtējumu šajā testu sadaļā nodrošina Opel bērnu sēdeklīši, kas divās ārējās aizmugurējās sēdvietās papildus ISOFIX stiprinājumiem vēl standartaprīkojumā apveltīti ar stiprinājumu cilpām papildu jostai (tā saucamais Top-Tether). Protams, blakussēdētāja drošības gaisa spilvens ir arī deaktivējams, lai bērnu sēdeklīti varētu uzstādīt arī priekšā.
Lieliski ir arī jaunās Meriva paaudzes rezultāti gājēju aizsardzības jomā. Motora pārsegs ir vienlaicīgi gan pietiekami stabils, gan izšķirīgajā vietā arī pietiekami elastīgs, lai mīkstinātu trieciena spēku pret gājēja galvu atbilstoši tipiskajam scenārijam gājēju avārijas gadījumā. Inovatīvā priekšējo buferu sistēma palīdz izvairīties no smagām kāju un ceļgalu traumām. Līdz ar to testa veicēju vērtējums arī bija attiecīgi ļoti pozitīvs.
Tā nu jaunais Meriva, kas ir pirmais auto, kas par savu vispārējo koncepciju ir saņēmis arī Vācijas muguras veselības organizācijas sertifikātu par savām ergonomiskajām īpašībām, tagad sasniedzis arī absolūti lielisku rezultātu Euro NCAP testos. Pie tam šīs piecas zvaigznītes pagājušā gadā pastiprinātās vērtēšanas sistēmas dēļ nu ir vairāk vērtas kā jebkad agrāk.
Pārdomāta konstrukcija atmaksājas dubulti
Konsekventi pārdomātā Meriva konstrukcija atmaksājas dubulti: optimālai pasažieru aizsardzībai pievienojas arī zemas servisa un remontu izmaksas. Tas jo īpaši attiecas uz nelieliem triecieniem zema ātruma gadījumā – tieši tie sastāda lielāko avāriju daļu. Risinājums: pārdomāta triecienu zonu koncepcija un praktiski remontdarbu risinājumi.