Jaunais Volkswagen Passat jau tagad ir pieejams pie visiem Volkswagen partneriem Latvijā.
Ar 4,2 l/100 km degvielas patēriņu kombinētajā ciklā šis ir līdz šim degvielu taupošākais Passat
Vairāk kā 15 miljonos eksemplāru pārdotais Volkswagen Passat ir viens no veiksmīgākajiem automobiļiem pasaulē. Nu ir ieradies jaunais Passat. Kopš 1973. gada šī ir jau septītā paaudze. Labāk pārdotā automobiļa dizains tika pilnībā pārveidots, tā aizmugurējā daļa līdzinās Phaeton modelim un ir iespaidīgāka kā jebkad.
Passat vienmēr ir atspoguļojis tehnoloģiskā progresa gaitu. Tas pats attiecas arī uz septītās paaudzes Passat, kas vienlaikus tiks piedāvāts gan kā sedans, gan universālis. Tehnoloģisko inovāciju klāsts, ar ko aprīkoti Passat Trendline (bāzes līmenis), Passat Comfortline (vidējais līmenis) un Passat Highline (augstākais līmenis), ir sasniedzis pakāpi, kāda līdz šim bija sastopama tikai augstākās un luksus klases automobiļos.
Kvalitatīvāks: tehnoloģijas un uzlabotā apdare, kā arī materiālu kvalitāte atšķir automobili Passat no tā konkurentiem vairāk kā jebkad. Šī kvalitāte jūtama salonā, kur izmantoti jaunākie materiāli, jauna sēdekļu un durvju apdare, kā arī jauns salona apgaismojums. Īpaši elegantu iespaidu rada izmainītais priekšējais vadības panelis un pārveidotie vadības pogu akcenti, kas ir vizuāli pievilcīgi un kam patīkami pieskarties.
Klusāks: jaunais Passat ir iespaidīgi kluss. Iemesls: izolējošais materiāls, kas speciāli iestrādāts mērinstrumentu paneļa zonā un durvīs, apslāpē virsbūves un dzinēja radīto troksni. Turklāt, vējstiklā ir iestiprināta jauna akustiska plēve, tā pieejama arī priekšējiem sānu logiem kā papildaprīkojums; šī plēve aiztur vēl vairāk trokšņu.
Drošāks: arī drošības jomā ir panākta izaugsme. Jau iepriekšējais modelis bija ieguvis 5 zvaigžņu novērtējumu Euro-NCAP triecienu testos. Tālāki uzlabojumi ietver tādas ierīces, kā drošības jostu uztveršanas sistēmu aizmugurējā sēdekļu rindā un galvas baltus, kas priekšējos sēdekļos tagad regulējami arī horizontālā virzienā (standartaprīkojums modelī Comfortline). Jaunie autovadītāja un blakussēdētāja galvas balsti samazina kakla skriemeļu traumu risku sadursmes gadījumā. Passat drošību vairo arī jaunas palīgsistēmas, piemēram, joslu maiņas palīgsistēma.
Nu, būs atkal īstens "praktiskā latvieša" auto. Jauns ir jauns - protams, smuks un labs. Bet kad noveco, tad arī visi prieki vējā. Aceros lielo ažiotažu ar t.s. 88.gada modeļa passatiem variantiem - lauku ļaudīm tas teju par kulta auto kļuva. Arī autozagļiem savulaik ļoti patika. Bet faktiski no tā auto NEKĀ nebija : skaļš salons, pašaurs, maz ekstru, patika rūsēt, pavāja piekare...
Uz nākamo 1994.gada modeli jau "praktiskie latviešī" vairs tik viegli neuzrāvās, turpmākie bija vēl mazāk populāri. Treknajos gados popularitāte lēnām atgriezās, cik atceros - 2006 gadā passāts bija pat latviešu "gada"auto.