Kam bīstams ir labais pagrieziens? 8

 
6.decembris 2010 10:38

LAMB kā autovadītāju intereses aizsargājoša sabiedriska organizācija bieži ir uzsvērusi, ka svarīgāks par periodiski pieaugošajiem sodu apjomiem ir sodu neizbēgamības princips un sodu sabalansētība.

Tādēļ diskutabls liekas ceļu policijas piemērotā soda apjoms kādam autovadītājam, kurš par šo gadījumu uzrunāja LAMB.

Veicot labo pagriezienu Lāčplēša un Valmieras ielu krustojumā autovadītājs nebija pietiekami uzmanīgs un braucot kolonā aiz citiem transporta līdzekļiem un veica pagriezienu pie jau nodzisušas papildsekcijas. Tas neapšaubāmi ir ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums, tomēr šaubas izraisa piespriestā soda samērība.

Autovadītājs saņēma naudas sodu un 4 soda punktus, kas dzēsīsies tikai pēc diviem gadiem, it kā viņš būtu šķērsojis visu krustojumu pie aizliedzošās sarkanās gaismas. Jāņem vērā, ka autovadītājam līdz šim neesot bijis neviens, pat nodzēsies soda punkts, un minētais pārkāpums tika izdarīts neuzmanības nevis satiksmes noteikumu apzinātas ignorēšanas dēļ.

Šajā gadījumā autovadītājs tiktu pietiekami sodīts, ja saņemtu rakstisku aizrādījumu, kas liktu turpmāk būt daudz uzmanīgākam, šķērsojot krustojumus un veicot citus manevrus. Svarīgākais uzdevums ir satiksmes drošības stiprināšana nevis lieli sodi apstākļos, kad autovadītājs acīmredzami nav ļaunprātīgs pārkāpējs un nav radīta bīstama situācija uz ceļa.

Minētais gadījums rosina pārdomas par labā pagrieziena veikšanas praksi Latvijas pilsētās, salīdzinot to ar citu ES dalībvalstu un arī ASV pieredzi. Gandrīz katrs autovadītājs ir saskāries ar nepieciešamību gaidīt, lai veiktu labo pagriezienu apstākļos, kad citi transporta līdzekļi nešķērso krustojumu. Tādēļ tajos krustojumos, kas nav īpaši noslogoti, būtu lietderīgi ieviest pastāvīgi degošu labā pagrieziena papildus sekciju, kas ļautu veikt pagriezienu, palaižot citus krustojumu šķērsojošus transporta līdzekļus un negaidot iedegamies atbilstošu luksofora gaismu. Noteiktos laikos, kad satiksme nav intensīva, varētu atļaut veikt labo pagriezienu pie sarkanās luksofora gaismas, ja tas netraucē citiem satiksmes dalībniekiem kā tas ir ASV, kur vairākās pavalstīs papildus ceļa zīme pie luksofora liecina par laiku, kad nedrīkst braukt pa labi pie sarkanās gaismas. Pārējā, mazāk intensīvā laikā tas ir atļauts.

„LAMB vienmēr ir atbalstījusi striktu satiksmes noteikumu ievērošanu, vienlaicīgi uzskatot, ka soda nenovēršamības princips ir būtiskāks par soda apjomu. Visu autovadītāju interesēs ir regulāra viedokļu apmaiņa starp atbildīgajām valsts institūcijām un sabiedriskajām organizācijām par satiksmes drošības uzlabošanas iespējām”, uzsver LAMB prezidents un Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis Juris Zvirbulis.

LAMB preses dienests

 
Visi komentāri
 
280515. viesis 6.decembris 2010 11:11
0 0 Atbildēt

Nu jau paraksts ir nevis Zvirbulis, bet preses dienests... :D

280516. viesis 6.decembris 2010 11:21
0 0 Atbildēt

Es šitādu sodu dabuju Valdemāra- Briāna ielu krustojumā, manu pārsūdzību neņēma vērā, un pretēji iekšējai instrukcijai uzlika naudas sodu, kas ir pat lielāks par minimālo. Neskatoties uz to, ka man nebija pat brīdinājuma. It kā es būtu pie sarkanā iebraucis. Man nav saprotams, kapēc naudas sods ir ar noteiktu gradāciju, bet punkti ir četri. Acīmredzams robs likumos, kas kārtējo reizi mudina no punktiem mēģināt "tikt vaļā" uz vietas.

280517. viesis 6.decembris 2010 11:46
0 0 Atbildēt

Atbalstu ideju ar papildsekciju palīdzību izveidot labos pagriezienus (un ne tikai) "pie sarkanā" daudzviet, kur tas tiešām palīdzētu.

Tomēr nedrīkst aizmirst, ka piemeram rakstā minētā Valmieras iela nav gatava uzņemt nepārtrauktu plūsmu no Lāčplēša ielas un šāds brīvs labais pagrieziens tur var sačakarēt to krustojuma šķēršosanu diezgan pamatīgi no stacijas puses pa Valmieras ielu braucošajiem.

P.S. Par raksta būtību un soda samērību - cik nu ir bijusi saskarsme, tik pēdējā laikā policisti labprāt izsaka tikai brīdinājumu, vai izraksta protokolu par mazāku pārkāpumu bez atlīdzībām utt. Domāju, ka raksta varonim vai nu gadījies pohains policists, vai arī pats raksta varonis ir kaut kā policistam garastāvokli sabojājis.

280519. viesis 6.decembris 2010 11:56
0 0 Atbildēt

Atbalstu ideju par labo pagriezienu, nav tālu jāmeklē - LT tā darbojas un bez problēmām. Mums, cik saprotu ir pāris "eksperimentālās" vietas pie Muitas un pie Stokmana, diez kādi ir secinājumi CSDD?

280524. viesis 6.decembris 2010 13:13
0 0 Atbildēt

Piekrītu Bucefalam, Labais no Lāčplēša uz Valmieras jau nu toč nav jāatļāuj ar pastāvīgo papildsekciju. Jo tad No Dzirnavielas var vienkārši aizmirst šķērsot krustojumu, jo Valmierene toč pik stundās nav gatava šādai plūsmai...

Varbūt it kā akceptētais tunelis Ģertrūdes-Daugavpils iela izmainīs transporta plūsmu, bet kamēr tā nav - pastāvīgo zaļo papildsekciju tur nevajag.

280525. viesis 6.decembris 2010 14:14
0 0 Atbildēt

Pie mūsu nekulturālās braukšanas patstāvīgs labais ir nāvējoša ideja.

280529. viesis 6.decembris 2010 14:55
0 0 Atbildēt

Kāpēc uzreiz visur nāvējošs???

Labs piemērs - Muitas Un Krastmala pie Vantenieka...

280659. viesis 13.decembris 2010 2:28
0 0 Atbildēt

Man patiktos, ja aizliegts pagrieziens parādītos kā sarkana bulta. Man tiešām liekas, ka visur pie cilvēkiem (t.i. Rietumos) ir tā, ka pie zaļā pamatsignāla var braukt arī pa labi arī ja eksistē neiedegta bulta pa labi.

Ja nu luksoforam ir viena pati zaļa papildsekcija nevis pilns komplekts, tad šo vienu zaļo bultu darbina tikai, lai atļautu kustību pa labi tad, kad taisni rāda sarkano. Un šoferim nav jāpamana, ka A) ir papildsekcija un B) viņā ir tumsa. Interesanti, kā Latvijā šoferi tiek galā naktīs. Droši vien tie, kas brauc pa nepazīstamu vietu, uz papildsekcijām iekrīt diezgan bieži. Nu jā, bieži vien tajā pamatsekcijā ir kaut kādas bultiņas, bet vienalga tas tik daudz nepalīdz.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti