Jaunā «Renault Laguna» - dinamiskums, efektivitāte, mūsdienīgums

6.decembris 2010 10:41

Pēc pirmās parādīšanās 2010. gada Parīzes autošovā oktobrī jaunā "Renault Laguna" joprojām ir avangardā ar to, kas jau sākotnēji ir bijis Laguna III automašīnu reputācijas pamats.


Foto: Renault

DINAMISKĀKS STILS

Jaunās Renault Laguna pārliecinošākais priekšgala stils (acu plakstiņu veida priekšējie lukturi un melnās kontūras standarta komplektācijā, kā arī jaunā melnā perlamutra ventilācijas režģa papildu hroma apdare) piešķir šim modelim nepārprotami dinamiskāku izskatu.



Priekšgala enerģiskākais un pārliecinošākais izskats uzreiz uzdod toni. Līdztekus priekam, kuru sola jaunās Renault Laguna ekspluatācijas rādītāji, jaunais priekšgala dizains ir gan izteiksmīgs, gan dinamisks. Buferī ir iestrādāts jauns melnas krāsas ventilācijas režģis ar perlamutra efektu, kā arī tajā ir izmantots lielāks daudzums hroma apdares elementu.



Salona versijas viduslīnija stiepjas ap bagāžnieku nedaudz virs dūmainajiem gaismas diožu aizmugurējiem lukturiem. Atrodoties relatīvi augstu uz bagāžnieka vāka, tie papildina automašīnas vispārīgo dinamisko izskatu un nodrošina īpašu aizmugurējo lukturu stilu. Dubultie izpūtēji, ar kuriem ir aprīkotas automašīnas ar daudz jaudīgākiem dzinējiem, rada iespaidu, ka zem dzinēja ir daudz jaudīgāks dzinējs, savukārt dubultā antena ir iestrādāta aizmugurēja stiklā un lieliski papildina plūstošās līnijas.

Jauna salona apdare

Jaunajā Renault Laguna sēdošie var izbaudīt jauno, sportisko, jauktā materiāla polsterējumu.

Salonam izvēlētie materiāli, ārkārtīgi lielā detaļām pievērstā uzmanība (redzams priekšējā paneļa pārsega savienojums, hromētas ventilācijas režģu aptveres), kā arī salona apdarei izvēlētā krāsu gamma tikai uzlabo iespaidu par kvalitāti.



Pilnā platuma priekšējais panelis šķiet pilnīgi atdalīts no konsoles, un tas vēl vairāk papildina jaunā Renault Laguna klāsta lielo pievilcīgumu. Atšķirīgie radio un navigācijas displeji ir pilnībā integrēti, taču vadības pogas un slēdži, kā arī displeji ir veidoti un izvietoti tā, lai tie būtu maksimāli ērti un pārliecinoši lietotājam.

BRAUKTPRIEKS

Jaunā Laguna ir veidota tā, lai sniegtu patiesu brauktprieku. Tā priekšzīmīgo dinamiskumu nodrošina iespaidīgi efektīvā šasija, kuru darbina plašs īpaši jaudīgu un degvielu ekonomējošu dzinēju klāsts.

Ar 4Control šasiju un stūres iekārtu ar pievadu uz visiem četriem riteņiem aprīkotajiem jaunās Renault Laguna modeļiem ir ārkārtīgi labi ekspluatācijas rādītāji, braucot pa ceļu, un tas garantē vēl lielāku prieku, drošību un efektivitāti. Tagad apvienojumā ar dCi 130, dCi 150 un dCi 175 (ar automātisko transmisiju) pamatklāsta dzinējiem, šis ekskluzīvais Renault jauninājums šodien ir pieejams vēl vairāk autobraucējiem.

Precīza braukšana

Lielākam priekam, braucot pa līkumotiem ceļiem, precīzāku jaunās Renault Laguna vadāmību nodrošina mazāka attiecība starp stūres rata pagriešanu un riteņu pagriešanos, kā arī stingrāks stūres statnis. Pateicoties attiecībai 16:1 (t.i. pagriežot stūres ratu par 16 grādiem, riteņi tiek pagriezti par vienu grādu), ir nodrošināta labāka manevrējamība un asāka vadāmība. Lielākā stingruma sajūta un sistēmiski likvidētais brīvgājiens nozīmē, ka autovadītājs var izbaudīt daudz tiešāku sajūtu un precīzāku vadāmību, pateicoties īsākam reakcijas laikam starp stūres rata pagriešanu un brīdi, kad pagriežas pati automašīna. Modeļi ar visjaudīgākajiem dzinējiem (2.0 T 170 un dCi 180) ir aprīkoti ar stūres iekārtu ar hidraulisko pastiprinātāju. Pārējiem modeļiem ir aktīvā elektriskā sūkņa bloks, kurš precīzi regulē jaudas pastiprinājuma pakāpi kā elektriskā sūkņa darbības intensitātes funkcija, kuru pašu diktē braukšanas apstākļi. Darbības intensitāte ir atkarīga no ātruma un nepieciešamā jaudas pastiprinājuma līmeņa (ātrums, stūres rata leņķis); risinājums, kurš uzlabo degvielas ekonomiju, elektriski optimizējot sūkņa darbību.

Reaģējoša šasija

Jaunās Laguna šasija nodrošina ārkārtīgi labu braukšanu līkumos, sniedzot autovadītājiem lielāku baudas sajūtu pie stūres, bet nepasliktinot atsperojuma vertikālās darbības rādītājus. Renault konstruktori ir pievērsuši īpašu uzmanību tam, lai optimizētu braukšanu līkumos un virsbūves sānsveri. Specifiskā sānsvere ir objektīvs rādītājs, kas raksturo automašīnas spēju izbraukt līkumu 'līgani’ un raksturo virsbūves leņķi attiecībā pret ceļu. Jaunās Laguna gadījumā šīs leņķis ir 1,9 grādi (vidējais rādītājs segmentā ir 2,2 grādi) pie sānu paātrinājuma vērtības 5 m/s², kas ir situācija, kura atbilst braukšanai pa līkumotu ceļu vai aplī ar rādiusu 400 m ar ātrumu 60 km/h.
Priekšā ir MacPherson tipa (svecesveida) balstiekārta ar 24 mm stabilizatora stieni, savukārt aizmugurē balstiekārtas pamatā ir kompakta, viegla, programmēta izlieces H-veida sija ar stabilizācijas stieni, kura diametrs atkarībā no modeļa ir robežās no 28,8 mm līdz 30,5 mm.

Nelielas pilsētas automašīnas manevrējamība nelielā ātrumā

Braucot ar ātrumu līdz 60 km/h, aizmugurējie riteņi pagriežas pretēji priekšējo riteņu pagriešanas virzienam līdz 3,5 grādu leņķim.

Šādos apstākļos 4Control šasijai ir divas priekšrocības: mazāks griešanās rādiuss, kas atvieglo manevrēšanu un nodrošina, ka stūres rats jāpagriež par mazāk grādiem, pateicoties mazākai attiecībai starp stūres rata pagriešanu un riteņu pagriešanos, kā arī īpaši kalibrētai stūres iekārtas darbībai.

Patiešām, pateicoties tam, ka jaunā Renault Laguna ir aprīkota ar 4Control šasiju ar stūres iekārtu ar pievadu uz visiem četriem riteņiem, tās apgriešanās rādiuss ir par 10 procentiem mazāks nekā automašīnām ar pievadu uz diviem riteņiem, t.i., tikai 10,80 metri automašīnām ar 18 collu riteņiem – tieši tikpat, cik Clio! – salīdzinājumā ar 12,05 metriem. Jo lielāks aizmugurējo riteņu pagriešanās leņķis, jo mazāks tādējādi ir apgriešanās rādiuss. Šāda uzlabota manevrējamība ir īpaši noderīga, novietojot automašīnu stāvēšanai nelielās vietās, kā arī, braucot pa šaurām pilsētas ielām.

Jaudīgi, degvielu ekonomējoši dzinēji

Papildus tam, ka jaunā Laguna ir pieejama cenas ziņā, tā ir konstruēta tā, lai nodrošinātu nelielas ekspluatācijas izmaksas. Tās ekspluatācijas, apkopes un remontu izmaksas patiešām ir viszemākās šī modeļa segmentā, galvenokārt pateicoties dzinējiem dCi 110hp (81kW) un dCi 150hp (110kW).

Jaunā Renault Laguna tagad ir daudz ekoloģiskāka nekā iepriekš, pateicoties vidēji par 0,5 l/100km mazākam degvielas patēriņam visā diapazonā.

dCi dzinēji: izcils prieks, drošība un ekonomija

Jaunās Renault Laguna modeļi, kuri ir aprīkoti ar dCi 110 ZS. (81 kW) dzinēju, izceļas ar rekordzemu izmešu daudzumu šāda lieluma un klases salonam. Tā rādītājs 120 g CO2/km atbilst kombinētā cikla degvielas patēriņam 4,7 l/100 km un nodrošina 16 g/km ietaupījumam salīdzinājumā ar Laguna III tās izlaišanas laikā 2007. gadā. Turklāt šādos modeļos ir apvienoti rādītāji, kuri ir sagaidāmi modernai touring tipa automašīnai (griezes moments 240 Nm no 2000 apgr./min), un mazākas kopējās ekspluatācijas izmaksas, kas to padara pilnībā piemērotu lielu attālumu braucējiem.

Modeļi ar M9R dzinēju piedāvā nevainojamus darbības rādītājus un brauktprieku, un tie ir pieejami ar četrām jaudām: 130 ZS., 150 ZS., 175 ZS. (apvienojumā ar automātisko transmisiju) un 180 ZS. ( attiecīgi 96 kW, 110 kW, 127 kW un 131 kW). Šie dzinēji ir īpaši ideāli piemēroti jaunās Laguna šasijas darbības rādītājiem. Maksimālais griezes moments ir robežās no 320 Nm līdz 400 Nm, un visi četri dzinēji viegli un vienmērīgi attīsta ātrumu līdz 5200 apgr./min.
Atkarībā no modeļa degvielas patēriņš ir robežās no 5,2 līdz 5,7 l/100 km (6,2 l/100 km ar automātisko transmisiju). Mazāks CO2 izmešu daudzums no 136 līdz 163 g/km nodrošina, ka pilnīgi visi šie dzinēji, neskatoties uz to tehniskajiem rādītājiem un segmentu, ir ekoloģiski.

Šajos dzinējos ir izmantota virkne tehnoloģiju, kas uzlabo to mazāk piesārņojošo darbību (cieto daļiņu filtrs, jauns EGR, uzlabota degvielas iesmidzināšanas sistēma).

{page}

Benzīna dzinēji: reaģējoši un efektīvi

Dinamiskais, klusais un vienmērīgais 16 vārstu 2,0 litru benzīna dzinējs (M4R) nodrošina maksimālo jaudu 140 ZS. (103,4 kW) un maksimālo griezes momentu 195 Nm. Šis Renault un Nissan izstrādātais E85 atbilstošais dzinējs apvieno enerģisku reakciju un griezes momentu pie neliela apgriezienu skaita minūtē un enerģisku darbību lielākā dzinēja darbības ātrumā, ievērojamu brauktprieku visā dzinēja darbības ātruma diapazonā un slāpētu akustiku. Neskatoties uz kombinētā cikla degvielas patēriņu tikai 7,5 l/100 km (atbilst 173 g CO2/km), jaunā Laguna Saloon no miera stāvokļa sasniedz ātrumu 100 km/h tikai 9,1 sekundē. Pievada ķēdei nav nepieciešama apkope un uz to attiecas pilnā darbmūža garantija.

2,0 litru 16 vārstu turbo iepūtes benzīna dzinējs (F4Rt) nodrošina maksimālo jaudu 170 ZS. (125 kW) un maksimālo griezes momentu 270 Nm. Tas iziet proaktīvo sešpakāpju automātisko transmisiju (AJ0) un nodrošina kombinētā cikla degvielas patēriņu 8,7 l/100 km (atbilst 201 g CO2/km). Ar šo dzinēju zem dzinēja pārsega jaunā Laguna Saloon ir īpaši izbaudāma un no miera stāvokļa nobrauc 1000 metrus 30,2 sekundēs.

Zemākas ekspluatācijas izmaksas

Jaunā Laguna atvieglo dzīvi tās īpašniekiem, pateicoties garākiem apkopes intervāliem. Oil Control System (OCS) (Eļļas kontroles sistēma) tehnoloģija nozīmē, ka eļļa maiņa tiek rekomendēta tikai ik pēc 30 000 km visiem dzinējiem, izņemot turbo iepūtes benzīna dzinēju (ik pēc 20 000 km). Aizdedzes sveces un gaisa un dīzeļdegvielas filtri ir jāmaina tikai ik pēc 60 000 km, bet piedziņas siksna un benzīna un dīzeļa dzinēju modeļu piederumi ir jānomaina tikai attiecīgi ik pēc 120 000 km vai 160 000 km, lai arī uz 2,0 l 16V benzīna un 2,0 l dCi dīzeļa dzinēju modeļu pievada ķēdi attiecas pilna darbmūža garantija. Visi dzinēji ikdienas lietošanās nodrošina mazāku degvielas patēriņu. Jaunajai Laguna ir 12 gadu pretkorozijas garantija.

Oil Control System (OCS) (Eļļas kontroles sistēma) nodrošina garākus eļļas maiņas intervālus. Brīdinājuma signāls informē vadītāju, ja viņa vai viņas braukšanas stils neatbilst dzinēja eļļošanas materiāla kvalitātei. Kad nepieciešams nomainīt eļļu, panelī parādās teksts 'oil change required' (jānomaina eļļa) vai 'change oil urgently' (steidzami nomainīt eļļu). 

MŪSDIENĪGUMS PILNĪGI VISĀ

Papildus izcilajam dinamiskumam jaunajai Renault Laguna ir plašs aprīkojuma klāsts, ieskaitot divas apskaņošanas iekārtas – galvenā klāsta 3D Sound Arkamys® iekārta un ekskluzīvā Bose® apskaņošanas sistēma – un integrētā Carminat TomTom® Live vai Carminat Bluetooth® DVD navigācija, kā arī Bluetooth® tālruņa un digitālo iekārtu Plug&Music pieslēgšanas iespējas.

ĒRTĪBA BRAUCOT

Jaunā Renault Laguna izceļas ar skaņas komforta uzlabošanai veltīto darbu; šajā jomā šis modelis (un jo sevišķi modeļi ar dīzeļdzinēju) izceļas kā sava segmenta noteicošais standarts.

Ērtību braucot nodrošina virkne palīgfunkciju vadītājam, kuras ietver elektronisko stāvbremzi, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, automātiskās priekšējo lukturu un priekšējā stikla tīrītāju ieslēgšanas sistēma utt. Augstā standarta braukšanas komforts ļauj vadītājam un automašīnā braucošajiem pilnībā izbaudīt automašīnas izcilo dinamiku.

Visbeidzot komfortu braucot palielina divu zonu, trīs režīmu (Soft, Auto un Fast) automātiskā klimata kontrole ar automātiskās salona gaisa kondicionēšanas funkciju un toksiskuma sensoru.

GAISA KVALITĀTES KONTROLES SISTĒMA

Jaunā Laguna izceļas ar īpašo darbu, kas veltīts siltuma komforta un salona gaisa kvalitātes nodrošināšanai. Atermiskais priekšējais stikls samazina saules staru radīto siltumu salonā par 30 procentiem. Priekšējā stikla augšējā daļā, blakus lietus un gaismas sensoriem esošais Saules gaismas sensors kontrolē divas atsevišķas zonas. Tā divas šūnas kontrolē Saules starojuma intensitāti abās automašīnas pusēs un optimizē gaisa temperatūru salonā. Papildu higrometriskais sensors atrodas pie iekšējā sānskata spoguļa pamatnes un darbojas saistībā ar progresīvo sistēmu, kura ir veidota, lai novērstu logu aprasošanu.

Jaunās Laguna galvenais jauninājums ir sistēma, kura automātiski aizsargā automašīnā braucošos no kaitīgu gāzu iedarbības. Tiklīdz toksiskuma sensors konstatē gaisa piesārņojumu (CO vai NO), tas automātiski aizver ārējās ventilācijas spraugas. Piesārņotais gaiss nevar iekļūt automašīnā, bet aktivētās ogles filtrs kondicionē un attīra salona gaisu, attīrot to no putekšņiem, gāzēm, aromātiem un cietajām daļiņām. 

KVALITĀTE PILNĪGI VISĀ

Izlaišanas brīdī 2007. gadā viens no Laguna III pamatmērķiem bija ierindot Renault starp nozares labākajiem uzņēmumiem produkcijas un servisa  kvalitātes ziņā.

Šobrīd, kad atsevišķu pētījumu rezultāti vēl nav publicēti, tie liecina par līdzīgiem rezultātiem. Publicētie neatkarīgie pētījumi (JD Power, ADAC utt.), kā arī uzņēmuma iekšējie pētījumi un pārbaudes specializētos apstākļos liecina, ka Laguna ir ieņēmusi vietu starp trīs labākajiem uzņēmumiem.

Laguna ir nodrošinājusi, ka bezkompromisa kvalitāte ir dziļi iesakņojusies Renault, katrā tās dzīves cikla etapā no projektēšanas un ražošanas līdz pārdošanai un pēcpārdošanas periodam.

Renault centieni kvalitātes jomā daudzu gadu garumā ir izcēluši visus grupas modeļus, un katrs jaunais modelis ir izrādījies uzticamāks un drošāks nekā tā priekštecis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmā sniega lamatas (+ video) 5

Video apkopotas situācijas, kad vadītāji nenovērtē braukšanas apstākļus, ko izmainījis pirmais sniegs. Lasīt vairāk

 

Kā „nogremdēt”piecus apvidus auto un divus traktorus, glābjot vienu „Ņiva” (+ video) 14

Stāsts sākas ar to, ka makšķernieki (varbūt zvejnieki vai mednieki) ar „Ņiva” mēģina apbraukt stipri pielijušo ceļu pa pļavu. Tas viņiem neizdodas un automobilis iestrēgst dubļos. Glābt „Ņiva” dodas Hyundai Santa Fe, Chevrolet Niva, Nissan Navara, Toyota Hilux, kā arī divi traktori, taču neviens no viņiem mērķi nesasniedz. Lasīt vairāk

 

ASV jaunuzņēmums radījis Tesla elektriskā kravinieka konkurentu (+ foto) 3

Losandželosā bāzētais jaunuzņēmums Thor Trucks, ko dibinājis 25 gadus vecs nekustāmo īpašumu tirgotājs, radījis konkurentu nesen prezentētajam Tesla Semi kravas vilcējam. Lasīt vairāk

 

Vairāki 100 tūkstoši eiro skāde - vācu pensionārs realizē „krusta gājienu” pret fotoradariem 7

Vācu pensionārs sabojājis sešus fotoradarus, nodarot milzu zaudējumus, kas sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti