CSDD komentārs par Valsts kontroles revīzijas ziņojumu 6

14.decembris 2010 0:00

CSDD: Pirmām kārtām gribam vērst uzmanību, ka Valsts kontrole CSDD darbībā nav konstatējusi nevienu normatīvā akta pārkāpumu un CSDD nevar būt atbildīga par normatīvo aktu nepilnībām.

CSDD nav valsts budžeta iestāde un tās darbības finansiālo pamatu veidot tikai un vienīgi ieņēmumi no sniegtajiem pakalpojumiem.

CSDD sniegto pakalpojumu tarifi ir noteikti pēc CSDD izstrādāts metodikas, līdz ar to ir nekorekts apgalvojums, ka noteiktie tarifi ir nepamatoti, jo vairāk tādēļ, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumā nav norādīti nekādi pakalpojumu pašizmaksas aprēķini.

CSDD atsevišķu pakalpojumu izmaksu segšanā pielieto šķērssubsīdijas principu un šādu praksi plaši izmanto uzņēmumi gan Latvijā, gan arī citur pasaulē. Pie tam, tas nav nekas prettiesisks vai ārkārtējs, ņemot vērā katra konkrētā uzņēmuma darbības specifiku.

Turklāt virkne CSDD pakalpojumi tiek sniegti vispār bez maksas, piemēram, CSDD – E-pakalpojumi, transportlīdzekļu norakstīšana, velosipēdu eksāmenu pieņemšana un velosipēdista apliecības izsniegšana u.c. Līdz ar to šie pakalpojumi tiek finansēti no citiem CSDD pakalpojumiem – transportlīdzekļu reģistrācijas, valsts tehniskā apskates un vadītāju kvalifikācijas eksāmenu pieņemšanas un vadītāju apliecību izsniegšanas, bez tam atsevišķiem pakalpojumiem, piemēram individuālo numurzīmju izsniegšanai, tiek piemērots ievērojami paaugstināts tarifs.

Bez tam tiek realizēti bērnu izglītības projekti satiksmes drošības jautājumos (Latvijas jauno satiksmes dalībnieku sacensības, kā arī citi konkursi un sacensības bērniem), kā arī visi sabiedrības izglītojošie un informējošie pasākumi – satiksmes drošības kampaņas. To, ka tādi pasākumi ir nepieciešami, pierāda Latvijas sasniegtais ceļu satiksmes drošības jomā, kur Latvijai ir labākie rezultāti Eiropā. Latvijā bojā gājušo skaits laika posmā no 2001.gada līdz 2010.gadam ir samazinājies par 54%.

Tehniskās apskates veikšana Latvijā nav nodota privātajām sabiedrībām. Transportlīdzekļu tehnisko kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros Latvijā veic pašas CSDD veidoti kopuzņēmumi, kas visi ir akreditēti, pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu. Tie tika izveidoti laika posmā no 1994. līdz 1998.gadam atbilstoši tā laika normatīvajiem aktiem. Līdz ar to līdz 2004.gadam valstī tika izveidots viens no modernākajiem tehnisko apskašu staciju tīkliem Eiropā, bez valsts budžeta līdzekļu izmantošanas. Bez ārvalstu investoru piesaistes tas nebūtu paveicams.

Latvijā par tehniskās apskates veikšanu ir otra zemākā cena Eiropā, turklāt pakalpojumu klāsts, ko saņemt klients ir viens no modernākajiem un pilnīgākajiem, kurā tiek kontrolēts gan transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis, gan arī tas vai transportlīdzekļa īpašnieks ir veicis visus valsts noteiktos maksājumus (nodevas, nodokļus un sodus). Turklāt šo valsts funkciju administrēšanai netiek tērēti valsts budžeta līdzekļi.

Papildinājums

CSDD nepiekrīt Valsts kontrolieres I. Sudrabas publiski paustajam viedoklim, ka CSDD nepamatoti noteikusi tarifus tiem pakalpojumu, kurus tā sniedz monopola stāvoklī un kurus it kā vajadzēja apstiprināt Ministru kabinetam.

Jau 2006. un 2007.gadā, Ministru kabinetā izvērtējot visus CSDD sniegto pakalpojumu tarifus, valdība noteica tarifus, kurus jāapstiprina Ministru kabinetā un tarifus, kurus ir tiesīga noteikt pati CSDD.

Līdz ar to, VK revīzijas ziņojumā būtībā ir tikai pausts Valsts kontroles revidentu viedoklis par attiecīgajiem Ministru kabineta noteikumiem, nevis konstatēta nepamatota CSDD rīcība.
 

 
Visi komentāri
 
280675. viesis 14.decembris 2010 9:48
0 0 Atbildēt

VK ierosinājumi bija gana interesanti.

Dodu 95% ka drīzumā izbīdīs cauri un pieņems APK tādu štelli, ka ja LV reģistrēts auto nav savlaicīgi izgājis tehnisko apskati – automātiski sods un nav svarīgi vai to lieto satiksmē vai nē, vienīgi ja varēsi ar GPS pierādīt ka tajā brīdī auto atradās autoservisā, remontā, tad iekasēto sodu atmaksās… :D :D :D

Citāts:

«VK norāda uz nepilnībām normatīvajos aktos, kā rezultātā radīta ietekme uz budžeta ieņēmumiem. Lai gan normatīvie akti paredz sodu transportlīdzekļa vadītājam par transportlīdzekļa vadīšanu bez derīgas tehniskās apskates, tajos nav noteikti mehānismi un transportlīdzekļu īpašnieku atbildība par tādu transportlīdzekļu pienācīgu uzglabāšanu vai likvidāciju un noņemšanu no uzskaites, kuriem ilgstoši nav veikta tehniskā apskate. Apmēram pusei jeb 46,8% (537 640) no reģistrētajiem transportlīdzekļiem šā gada 1.janvārī nebija derīgas tehniskās apskates.»

280677. viesis 14.decembris 2010 9:51
0 0 Atbildēt

Tās šķērssubsīdijas ir uz darbinieku makiem? Cik zinu, tad csdd nav samazinājusi ne algas ne štatus krīzes dēļ. Ofisa darbinieki joprojām saņem četru ciparu algas par luņa dzīšanu...

280699. viesis 14.decembris 2010 16:01
0 0 Atbildēt

Cik dzirdēts no medijiem, šobrīd statistika nenorāda, ka ar auto bez TA ceļu satiksmē būtu, nedarīti smagi un bīstami likumpārkāpumi. Šie skaitļi ir salīdzinoši niecīgi, tāpēc arī to aktualitāte nav liela. Visi autovadītāji reali apzinās visai augsto sodu(40 ls + soda punkts) par šo pārkāpumu un riskē tikai retais. Motivācija - kāpēc TA savlaicīgi nav izieta, ir elementara: materialas problemas, kas saistitas ar dārgiem auto remonta izdevumiem, vai saņemto sodu atmaksām. Un tādas problemas šobrīd ir tūkstošiem cilvēku. Servisnieki jau stāsta. ka cilvēki trūkuma dēl mainot saviem auto "pa vienai" bremžu kolodkai un pa vienai svecei....Riepas uz TA laiku daudzi pat aizņemas. Nu, tādi tie laiki - kā ir, tā jādzivo.

280707. viesis 14.decembris 2010 22:05
0 0 Atbildēt

Lazas kantoris, nekas vairāk. Šogad tā sanāca ka 2reiz gāju pilno apskati, vienā ir eļļas noplūde uz 2, otrajā nav, pirmajā lampas 1, dēļ sadiluša luktura, 2ajā par daudz kustas. vēl kautko vāvuļoja par buksēm un ielika 1.

Bet to ka man priekšā ir gandrīz beigušās bremžu uzlikas, to nepasaka. pagājušas 2as nedēļas un pazīstamā skaņa jau par sevi liek manīt.

Jēga no tādas tehniskās?

un tās izmaksas ar reizēm šķiet neadekvātas.

Pārbaude jau nevar atklāt to vai mēs uzskatam cenas par augstām, pamatotām.

280734. viesis 15.decembris 2010 21:24
0 0 Atbildēt

Kā tas sanāk. Kā pret kaut ko ir pretenzija, ta vienmēr kā attaisnojums parasti parādās salīdzinājums ar kaut kādu eiropas naudas ciparu, kurš vienmēr ir zemāks nekā Latvijā!!!

280779. viesis 17.decembris 2010 22:45
0 0 Atbildēt

Visi baigie gudrinieki, laikam nav nekur citur ar CSDD analogu nav saskārušies. Ir pieredze ar līdzvērtīgu iestādi Beļģijā - principā vienīgais, kas TA viņus interesē - bremzes un atgāzes. Ja ir avārija auto tehniskā stāvokļa dēļ, tad "autoru" pēc pilnas programmas ņem priekšā apdrošināšana. Lai dabūtu mašīnai Nr. bija jāgaida gandrīz mēnesis. Nr. atsūtīja pa pastu - vienu gab., otru gādā pats - vienīgā prasība - jābūt uz atstarojošā materiāla. Kad apdrošināšanas aģentei (bez Nr. īsti nevar apdrošināt), teicu, ka LV nr. dabūju ~30 min laikā, pie tam bija jāgaida garā rindā, tā gandrīz apgāzās. Līdz pat 70-tajiem gadiem, ja gribēji tiesības, uzraksti pašvaldībā un dabū uz mūžu bez jebkādiem eksāmeniem. Rādīja viens pendžinieks savējās - papīrelis knapi kopā turas - bildē garmatains 16-gadīgs hipijs :). Tā kā pie mums ir ļoti OK - īpaši ja, skati iet mazajās stacijās, nevis Rīgā. Mazāk cilvēku, darbiniekiem mazāk stresa, līdz ar to cilvēcīgāka attieksme. tā lūk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Austrālijā dzērājšoferis sagrauj mājas sienu; sods - 6 mēneši cietumā (+ VIDEO)

Austrālijā notiesāts šoferis, kurš Sidnejā februāra sākumā izraisīja smagu avāriju. Tiesa viņam piespriedusi sešu mēnešu cietumsodu. Lasīt vairāk

 

Shelby atjaunos 50.gadu jaudīgo Mustang ražošanu 3

Kompānija Shelby American paziņojusi, ka atjaunos 1967.gada Shelby GT500 Super Snake ražošanu, norādot, ka kopumā tiks izlaisti desmit eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Piecos mēnešos dzelzceļa negadījumos gājuši bojā septiņi cilvēki

Šī gada piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa jau notikuši 10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet traumēti - trīs, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz). Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija, "Aizvadīts rallijs Talsi 2018"

Sestdien Talsos noslēdzās tradicionālais rallijs "Talsi 2018". Rallijs "Talsi" katru gadu iezīmē rallija vasaras sezonas sākumu, tādēļ Talsos uz starta vienmēr stājās kupls dalībnieku pulks. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti