Autonams: Ķīnas tirgus maina paradumus 6

 
16.decembris 2010 13:23

Skybrake sistēmu izgudrotājs, ražotājs un uzstādītājs Autonams atgriezies no vizītes Kīnā, kur tikās ar vairākiem pasaules mēroga uzņēmumiem, runājot par sadarbību. Tuvākajā laikā Autonams plāno uzsākt eksportu arī uz Ķīnu.

Eksportēt uz Ķīnu

Vizītes laikā Autonams tikās ar vairāku uzņēmumu pārstāvjiem valsts attīstītākajos reģionos un pilsētās – Honkongā, Šeņzeņā, Guanžo un Šanhajā. Vizītes mērķis bija nākošais attīstības solis pēc šo reģionu datu un attīstības tendenču izpētes.
Autonams Ķīnā runāja par iespējām izmantot Ķīnas Tehnoloģisko centru uzkrātās zināšanas aizsardzības un bezvadu komunikācijas produktu radīšanai, apmeklēja nozares izstādes un tikās ar uzņēmumiem klātienē.


No kreisās ZTE Baltijas valstu sadarbības vadītājs Li Guatao, viens no SIA Autonams dibinātājiem Harijs Briedis, SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

Milzīga kapitāla uzkrāšanās

„Interesanta Ķīnas iezīme ir liela kapitāla uzkrāšanās attīstīto reģionu iedzīvotāju rokās. Viena bērna politika ir radījusi situāciju, kad divi vecāki visu mūžu strādājot uzkrāj naudu, kuru manto bērns. Bērnam izaugot un apprecoties ģimenes uzkrājumi jauni veido četru cilvēku mūža ietaupījumus. Patlaban Ķīnā aug jau trešā paaudze kopš viena bērna politikas ieviešanas, kas nozīmē, ka trešajai paaudzei jau ir pieejami līdzekļi, kurus uzkrājušas divas iepriekšējās paaudzes, kas ir 6 cilvēki,” vērtē SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.
Šā iemesla dēļ arī globālās dižķibeles laikā Ķīnas ekonomika varēja turpināt attīstīties, pateicoties aizvien augošajam iekšējam tirgum un maksātspējīgo iedzīvotāju skaita palielināšanās un turīguma iespaidā.

„Kapitāla uzkrāšanās un brīvo naudas līdzekļu apjoms ir tas, kas aizvien notur lielo pilsētu nekustamā īpašuma cenas un pakalpojumu un produktu cenas šajos reģionos. Pieaugot lielo Ķīnas pilsētu iedzīvotāju labklājībai, veidojas relatīvi nelieli, pirktspējīgi reģioni ar milzīgu iedzīvotāju skaitu,” pārliecināts E.Panders.

Patēriņa paradumu maiņa

International Trade Center norāda, ka neskatoties uz milzīgo Ķīnas iekšējā tirgus ražošanas kapacitāti, Ķīnā aizvien pieprasītāki ir importējamie produkti un pakalpojumi. Laika periodā no 2005.gada Ķīnas importa apjoms ir gandrīz dubultojies no 660 miljardiem USD līdz 1 100 miljardiem USD. Pēdējo gadu laikā Ķīna ir kļuvusi par pasaulē trešo lielāko importētāju, aiz ES, ja Eiropas Savienību skaita kā vienu veselu (1.vieta) un ASV (2.vieta).

Tajā pašā laikā pēc Centrālās Statistikas Pārvaldes datiem pēdējos 4 gados Latvijas eksports uz Ķīnu nav būtiski mainījies, bet saglabājies 10-12 miljonu latu robežās.

Pateicoties Ķīnas patērētāju paradumu maiņai, aizvien lielāks pieprasījums kļūst tieši pēc ES un ASV ražotām precēm. „Tā noteikti ir iespēja, kas šodien Latvijai ir jāizmanto,” pārliecināts ir E.Panders.
 

 
Visi komentāri
 
280741. viesis 16.decembris 2010 13:56
0 0 Atbildēt

Pieredzējuši ražotāji stāsta, ka uz Ķīnu nedrīkst neko labu tirgot. Viņiem patenti ir pie kājas. Nopirks, uzlauzīs un pēc gada paši sākš ražot, tikai par dempinga cenām.

280744. viesis 16.decembris 2010 15:01
0 0 Atbildēt

ķīniešiem vajag paraugu partiju. un viss.

280745. viesis 16.decembris 2010 15:06
0 0 Atbildēt

Ak jā. Un fīča ir tāda, ka klons sākotnēji tiek apjomos tirgots tikai uz vietas Ķīnā. Tur kaut ko iebilst praktiski neiespējams. Pāris gadu laikā šie ar kloniem sapelna piķi, tos drusku modificē un mauc ārā pasaules tirgū.

280748. viesis 16.decembris 2010 16:03
0 0 Atbildēt

Nu, jāuztaisa tā, lai nevar uzlauzt. Šodien tas ir iespējams.

280751. viesis 16.decembris 2010 17:05
0 0 Atbildēt

Tas nav tik vienkārši ar tiem ķīniešiem. Viņi labi saprot, ka vienkārši nopērkot vienu produktu un izjaucot, nokopēt kvalitatīvi ir grūti. Tāpēc viņi to dara lēnām un viltīgi. Pierunājot daļu ražošanas pārcelt pie šiem, jo jānodrošina lieli apjomi, etc. Un tad jau tiek iegūta pieeja ierobežotas pieejas informācijai.

280762. viesis 17.decembris 2010 11:23
0 0 Atbildēt

Cik esmu dzirdējis no vietējiem odekolonu/smaržu izplatītājiem - slavenie smaržu ražotāji šobrīd nožēlo, ka sapinušies ar kiniešiem savā biznesā. Cik var saprast, ka kinieši dragā vaļā to biznesu ar visiem slavenajiem zimoliem, bet kvalitate zem katras kritikas - un rezultā smalks dāmu smaržūdens šannels 5 smaržo pec dihlofosa... Pats nesen Spices odieru bodē dzirdēju vienas kundzes sūdzību, ka nupat pirktai Opium smaržai aromats izzūd jau pēc 1/2 stundas...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti