Parīzes ielās darbosies elektromobiļu noma 1

 
22.decembris 2010 0:02

Īslaicīgiem braucieniem pa Parīzes ielām Francijas galvaspilsētas iedzīvotāji varēs nomāt četrvietīgus elektromobiļus Bluecar.

Jauno elektromobiļu nomas projektu Autolib tiek plānots realizēt 2011.gada rudenī, ziņo aģentūra Reuters.

Četrvietīgos elektromobiļus Bluecar ir izstrādājusi Francijas kompānija Bollore sadarbībā ar itāļu ateljē Pininfarina.

Autolib projekta ietvaros pilsētas vadība plāno iepirkt trīs tūkstošus nomas elektromobiļu, kurus iedzīvotāji varēs paņemt un atstāt vairāk nekā 1000 autostāvvietās Parīzē un tās apkārtnē. Lai izmantotu nomas pakalpojumus, pilsētas iedzīvotāji katru mēnesi maksās 12 eiro nomas maksu. Pirmā nomas pusstunda maksās 5 eiro, nākamās 30 minūtes - 4 eiro. Maksa par nākamajām 30 minūtēm būs 6 eiro. Šādi tiks sekmēta elektromobiļu īslaicīga izmantošana.   

Patreiz Parīzē, līdzīgi kā Rīgā, darbojas analoģiska velosipēdu noma. Tā piedāvā nomāt velosipēdus, kuri ir novietoti velostāvvietās pa visu pilsētu, atgriežot to jebkurā pilsētas daļā, kurā ir ierīkotas šim nolūkam īpaši paredzētas stāvvietas.

Konceptautomobilis Bluecar pirmo reizi tika demonstrēts 2005.gadā. Auto sērijveida versijas debija notika 2010.gadā Parīzes autoizstādē. Tā garums ir 3,65m, platums - 1,72m un augstums - 1,6m. Auto ir aprīkots ar 50kW dzinēju. No nulles līdz 60km/h tas ieskrienas 6,5 sekundēs. Maksimālais ātrums - 130km/h.

 
Visi komentāri
 
280851. viesis 22.decembris 2010 22:07
0 0 Atbildēt

Paldies par pieskaršanos racionālas auto izmantošanas tēmai.

Komentējot rakstu, gan jāpiebilst, ka Parīzeas un Rīgas automātiskā velosipēdu noma nav gluži analošiska. Parīzes Velib divriteņi izvietoti pa visu pilsētu un paredzēti tam lai cilvēki katru dienu varētu braukt no darba uz mājām, veikalu, kafejnīcām u.t.t. pirmā nomas pusstunda ir bezmaksas. Savukārt Rīgā velosipēdi paredzēti galvenokārt nelieliem tūristu izbraucieniem pāri tiltam uz vecrīgu un atpakaļ. Par to liecina gan nedaudzo nomas punktu koncentrācija vecrīgas tuvumā, gan cena par stundu, kas ir dārgāka par braucienu ar sabiedrisko transp.

Baltic baikiem vēl ir kur attīstīties..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti