Īslaicīgiem braucieniem pa Parīzes ielām Francijas galvaspilsētas iedzīvotāji varēs nomāt četrvietīgus elektromobiļus Bluecar.
Jauno elektromobiļu nomas projektu Autolib tiek plānots realizēt 2011.gada rudenī, ziņo aģentūra Reuters.
Četrvietīgos elektromobiļus Bluecar ir izstrādājusi Francijas kompānija Bollore sadarbībā ar itāļu ateljē Pininfarina.
Autolib projekta ietvaros pilsētas vadība plāno iepirkt trīs tūkstošus nomas elektromobiļu, kurus iedzīvotāji varēs paņemt un atstāt vairāk nekā 1000 autostāvvietās Parīzē un tās apkārtnē. Lai izmantotu nomas pakalpojumus, pilsētas iedzīvotāji katru mēnesi maksās 12 eiro nomas maksu. Pirmā nomas pusstunda maksās 5 eiro, nākamās 30 minūtes - 4 eiro. Maksa par nākamajām 30 minūtēm būs 6 eiro. Šādi tiks sekmēta elektromobiļu īslaicīga izmantošana.
Patreiz Parīzē, līdzīgi kā Rīgā, darbojas analoģiska velosipēdu noma. Tā piedāvā nomāt velosipēdus, kuri ir novietoti velostāvvietās pa visu pilsētu, atgriežot to jebkurā pilsētas daļā, kurā ir ierīkotas šim nolūkam īpaši paredzētas stāvvietas.
Konceptautomobilis Bluecar pirmo reizi tika demonstrēts 2005.gadā. Auto sērijveida versijas debija notika 2010.gadā Parīzes autoizstādē. Tā garums ir 3,65m, platums - 1,72m un augstums - 1,6m. Auto ir aprīkots ar 50kW dzinēju. No nulles līdz 60km/h tas ieskrienas 6,5 sekundēs. Maksimālais ātrums - 130km/h.
Paldies par pieskaršanos racionālas auto izmantošanas tēmai.
Komentējot rakstu, gan jāpiebilst, ka Parīzeas un Rīgas automātiskā velosipēdu noma nav gluži analošiska. Parīzes Velib divriteņi izvietoti pa visu pilsētu un paredzēti tam lai cilvēki katru dienu varētu braukt no darba uz mājām, veikalu, kafejnīcām u.t.t. pirmā nomas pusstunda ir bezmaksas. Savukārt Rīgā velosipēdi paredzēti galvenokārt nelieliem tūristu izbraucieniem pāri tiltam uz vecrīgu un atpakaļ. Par to liecina gan nedaudzo nomas punktu koncentrācija vecrīgas tuvumā, gan cena par stundu, kas ir dārgāka par braucienu ar sabiedrisko transp.
Baltic baikiem vēl ir kur attīstīties..