LTAB: Jāmazina ēnu ekonomiku autoservisos 31

23.decembris 2010 0:05

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) atbalsta Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) publiski pausto viedokli par nepieciešamību mazināt nodokļu nemaksāšanu autoservisu nozarē.

Tādā veidā tas veicinātu godīgas konkurences principu veidošanos un izvairīšanos no tirgus kropļošanas, kas būtiski uzlabotu arī apdrošinātāju darbu atlīdzību izmaksāšanā par bojātu tr.l. remontu pēc CSNg.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Ekonomiskās lejupslīdes apstākļos pieauga to ceļu satiksmes negadījumos cietušo transportlīdzekļu īpašnieku skaits, kuri pēc ceļu satiksmes negadījuma vēlējās saņemt zaudējumu atlīdzības naudā. Šādos gadījumos cietušajam ir brīva izvēle, kam uzticēt sava auto remontdarbus un kādā veidā norēķināties par sniegtajiem servisa pakalpojumiem. Daļa šo īpašnieku grēko, ļaujot servisiem par sniegtajiem pakalpojumiem neizrakstīt rēķinus. Šāda tendence mazina apzinīgo servisu konkurētspēju un ļauj pelēkajai ekonomikai autoservisos tikai uzplaukt. Esam ierosinājuši izmaiņas OCTA likumā, kas paredz, ka apdrošinātājs par atlīdzību izmaksām naudā zaudējumu apmēru nosaka bez PVN, jo faktiski remonta pakalpojums nav saņemts. Šādas izmaiņas veicinātu legālu remontu veikšanas pakalpojumu izmantošanu.”

Priekšlikumi OCTA likuma grozījumos paredz, ka atlīdzības ar PVN tiks maksātas tikai tajos gadījumos, kad tiek saņemts autoservisa pakalpojums par bojātā transportlīdzekļa remontu. Šāda prakse tiek izmantota arī citās ES valstīs. Šobrīd grozījumi likumā vēl tiek skatīti Ministru Kabinetā.

J.Stengrevics: „Krīzes ietekmē daudz vairāk cietušo transportlīdzekļu īpašnieki izvēlas servisus, kuros nemaksā nodokļus, jo tie piedāvā zemākas cenas, kas ļauj ietaupīt uz apdrošinātāja izmaksātās atlīdzības rēķina. Tāpēc svarīgi ir papildināt apdrošinātāju instrumentus, lai tie efektīvāk varētu palīdzēt valstij un nozarei cīnīties ar servisiem, kas izvairās maksāt nodokļus. Priekšlikumi grozījumiem likumā, kas paredz skaidras naudas izmaksām zaudējuma apmēru noteikt bez PVN, mazinās cietušo interesi saņemt atlīdzību naudā, jo tas nebūs izdevīgi – nevarēs ietaupīt uz PVN rēķina. Cietušie būs daudz vairāk motivēti uzticēt remontdarbus jau konkrētam servisam, kura sniegtos pakalpojumus apmaksā apdrošinātājs."

Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu (OCTA likums), ceļu satiksmes negadījumos cietušo transportlīdzekļu īpašnieki par transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem var saņemt atlīdzību divos veidos: apmaksātu servisa pakalpojumu par remonta veikšanu transportlīdzeklim vai arī izmaksu naudā, kas ir pašsaprotama transportlīdzekļa bojāejas gadījumos, bet ir izvēles tiesības pie remontējamiem bojājumiem.
 

 
Visi komentāri
 
280853. viesis 23.decembris 2010 8:37
0 0 Atbildēt

Khmmmmm

Jā un nē.

Bieži vien, pie nelieliem bojājumiem cilvēku neinteresē - vai viņa auto tiek sataisīs ar vai bez PVN. Jaunu un vēl garantijā esošu auto remotu parasti uzņemas jaunā auto pārdevējs, ir gan reizes, kad apdrošinātājam ir viedoklis, ka tas pats būšot spējīgāks nodrošināt auto remontu (tas kļūst uzjautrinoši/apšaubāmi, ja tiek nobojāts retāk sastopamas auto markas modelis). Problēma jau tur - ka apdrošinātājs bieži vien cenšas uzspiest kādu, paša lobētu servisu, kam bieži ir tikai jāimitē remonta kvalitāte. Ir zināmi gadījumi, kad pēc "remonta" atklājas visādi pigori. A kad īpašnieiks saka - gribu remontēties tur un tur, tiek izdomāti visādi iegansti, lai tik tā nenotiktu...

280855. viesis 23.decembris 2010 10:10
0 0 Atbildēt

"Šāda tendence mazina apzinīgo servisu konkurētspēju..."

pisec, ku smieklīgi

280856. viesis 23.decembris 2010 10:15
0 0 Atbildēt

Turpinot iesākto, tā tiem rīkļu rāvējiem vajag... lai iznīkst... 30 kvadrātmetru uz mašīnu un dārgas iekārtas, ar kurām tolkam neviens nemāk strādāt nav panākumu atslēga...

es labāk pie Vasjas, Vitaļika un Serjogas. A vizuālos defektus vispār netaisu, lai tikai strahovščiki piķo

280857. viesis 23.decembris 2010 10:31
0 0 Atbildēt

Un ko - sanāk, ka cilvēks iet izvēlēties pats savu servisu, kurš godīgi maksā PeVNu, bet ar kuru negrib strādāt aptirsinātājs - ko tad? Negodīga konkurence?

Un ja cilvēks pērk detaļās pats autoveikalā, bet skrūē pats, tad par darbu nevienam nav jāmaksā, bet veikalā PeVNs tāpat jkānoskaita par detaļām...

280858. viesis 23.decembris 2010 10:33
0 0 Atbildēt

Lai nebūtu ēnas, servisos vajag labāku apgaismojumu.

280860. viesis 23.decembris 2010 11:59
0 0 Atbildēt

Man kā klientam ir vienalga kā serviss "optimizē nodokļus". Galvenais, lai kvalitatīvi dara savu darbu par saprātīgu cenu.

Es nejaucos servisa grāmatvedībā un serviss neprasa arī man, kur dabūju naudu, ko samaksāt viņiem.

280861. viesis 23.decembris 2010 12:10
0 0 Atbildēt

Varbūt tad lai ievieš polises bez un ar PVN

280879. viesis 24.decembris 2010 16:24
0 0 Atbildēt

Pats strādāju servisā un pašam ir arī savs auto,tāpēc viss manis rakstītais būs no pirmavotiem un domāju gana objektīvs.

1)Bieži vien cilvēki izvēlas atlīdzību saņemt naudā un savu auto remontēt kaut kādā šķūnītī par salīdzinoši zemu cenu,nu viss jau it kā O.K. ja skāde nav liela un prasības pret remonta kvalitāti un garantiju nav lielas.

2)Lielākā daļa,protams,izvēlas lētu OCTA vau KASKO un te jau sākas tas moments,ka pat normālā servisā,pie adekvāti sastādītas remonta tāmes jūsu auto tiks pārvērsts par šrotmobili,jo ja serviss notāmē remontu ar ADEKVĀTĀM izmaksām uz 1000 Ls,tad pats savām acīm esmu redzējis kur tāme tiek apstiprināta uz 600 Ls,bet serviss lai IZDZĪVOTU(pie sistemātiski pieaugošajām materiālu,energoresursu(bet ne kvalificēta un atbildīga darbaspēka cenām)) parakstās uz šo summu un līdz ar to maināmās detaļas mainītas netiek,vai arī ja nomaina tad pret tādām pašām kā sistās utt.,utjp.

3) Es te neaģitāju par dārgajām OCTAām vai KASKO bet paskaidroju lietas būtību,jo pat salīdzinoši dārgāka apdrošinātāja izvēle jums neko negarantē un tas jau ir apstāklis par kuru teikšu tālāk.

4)Pats esmu rekomendējis visiem paziņām turēties tālāk no servisa kurā strādāju,jo bezatbildīgu darbinieku ar t.s. virsbūves meistaru priekšgalā un iekšējās korumpētības dēļ notiek brīnumi kas pārspēs jebkuras Andersena pasakas :(

TĀPĒC(RAKSTīšU AR LIELAJIEM BURTIEM,LAI SAPRASTU UN IZLASīTU VISI KAM TAS IR BŪTISKI VAI VAR NODERĒT)

KONTROLĒJIET SAVA AUTO REMONTU VISOS POSMOS-IZJAUKTS PĒC AVĀRIJAS-OBLGĀTI PĒC BLEĶU DARBIEM ,PIRMS UN PĒC KRĀSOŠANAS KĀ ARI PĒC SALIKŠANAS UN TAD IR CERĪBA KA ŠROTMOBIĻA VIETĀ JŪS SAŅEMSIET SAVU KAUT ATREMONTēTU,BET TOMēR AUTO.

Ar cieņu viesis :) ja ir kompetent cilvēk ar reālām idejām,varbūt varēšu līdzēt ar padomu kā paraktiķis. regads at inbox.lv

280886. viesis 26.decembris 2010 14:37
0 0 Atbildēt

>ja skāde nav liela un prasības pret remonta kvalitāti un garantiju nav lielas.

Tas kaut kā neiet kopā ar

>Pats esmu rekomendējis visiem paziņām turēties tālāk no servisa kurā strādāju

Tad kāda atšķirība? Arī lielāks serviss atbildību neuzņemsies, ja jau tāme samazināta.

280889. viesis 26.decembris 2010 18:20
0 0 Atbildēt

******* off!!! Uzlika nodokli cīgām un šņabim - panesās kontrobas. Tas pats ar servisiem. Lai ne*******, ka materiāi dārgi- lai paseko līdz kā tie tiek izlietoti. Ja jau pašam darbu veicējam nav jāpērk nekas var jau uz pāris detaļām izgāzt litru grunts, pus litru krāsas un tik pat lakas. Tie jau ir 22-25ls. Tas jau nekas, ka visu var paveikt ar 5x mazāku daudzumu un nejau nu kvalitāte zūd- vienkārši lielāks čakars. Nelegālajos servisos vienīgais kas sadārdzina darbu ir tās pašas cīgas un šnabis, jo ziemā garākas tehnoloģiskās pauzes.

Piedāvāju LTAB dzīt mašīnas uz angāru maskavas ielā taisīt un necelt brēku. Varku sadalīsim :D

280890. viesis 26.decembris 2010 19:41
0 0 Atbildēt

Bet, ja es pats taisu, ar savām rokām. Detaļas jau nedos ar PVN atlaidi, būs jāpērk par pilno cenu!

280891. viesis 26.decembris 2010 20:13
0 0 Atbildēt

diez ko gan tu pats sataisīsi ar tām jaunajām detaļām? Saskrūvēt jau var, bet krāsošana un dzelžu normāla salikšana pa zazoriem diezvai izdosies. Pr melnajām detaļām vispār klusēju- izmēri var atšķirties no oriģinālajiem pat par cm un bez kvalitatīvas apstrādādāšanas vienkārši sapūs. Ir redzēts ka gada laikā no spārna paliek pāri tikai krāsa un skrūves :D

280892. viesis 26.decembris 2010 22:06
0 0 Atbildēt

Ja dzelži jātaisa, tad jā piekrītu. Bet ja jānomaina pāris lukturi, tad nekāda lielā māka nav un izdevīgāk pašam to darīt!

280896. viesis 27.decembris 2010 11:19
0 0 Atbildēt

Mūsu jauka valsts cītīgi cenšas panākt to, lai maziem biznesiem nav uzņēmuma autotransporta. lai ir izdevīgāk braukt ar privāto auto un saņemt kompensāciju par tā lietošanu darba vajadzībām, nevis gūt nesaprotāmo (bet mūsu ierēdņu precīzi sarēķināto) labumu no darba devēja auto. Līdz ar ko privātam auto arī necik nav interesants rēķins ar PVN no "godīga" bet nekonkurentspējīga servisa. Un nekad šai idiņu vadītā veidojumā ar CCCP mikrobusa nosaukumu Latvija šāda veida ēnu ekonomika netiks apkarota vai uzvarēta. Nekad. Nu var būt pēc 200 gadiem, kad kaimiņu Janks vairs nevarēs savā garāžā nomainīt magnētisko spilvenu un pārlodēt oriģinālo BMW sinhrofazatronu, kam beigusies garantija.

280897. viesis 27.decembris 2010 11:32
0 0 Atbildēt

Nu tā jau sanāk ka arī LTAB pūš tai pašā stabulē, lai PVN nemansātu neviens, jo daždesmit lati mēnesi par kantora auto, par kuru jāpierāda, ka neesi nīlzirgs ir tik pat dārgi

Toč vienkāršāk pārreģistrēt mašīnas uz privpers. Un apmaksāt tam degvielu un patapinājuma līgumā norādīto "īres" naudu... :D

280902. viesis 27.decembris 2010 22:46
0 0 Atbildēt

>Kanibaals

Tad kāda atšķirība? Arī lielāks serviss atbildību neuzņemsies, ja jau tāme samazināta.

Uzņemsies gan,jo serviss vienreiz atsakoties no darba(sadarbības partnera) var to pazaudēt uz pavisam un tas ka netiek ievērotas remonta tehnoloģskās prasības jau ir darba veicēja problēmas-negribi vai nevari tā strādāt-sip taisni,aiz vārtiem rinda stāv.Nu un tā es turpinu strādāt,jo rēķini ir jāmaksā arī man un neticēsiet,ēst arī gribas.

>280889. viesis Tu neesi gadījumā tas "haļjavščiks" kurš tirgo tās cīgas un šņabi+vēl zodz elektrību,un nemaksā nodokļus,ka tik gudri te izrunājies?

280903. viesis 27.decembris 2010 23:25
0 0 Atbildēt

esmu haļavšiks, kas nemaksā nodokļus, ja neskaita tos par materiāliem, šņabi un cīgām- kontrobasu nepīpāju. Un vispār šitie nodokļu maksātāji ir patrioti. Visu cieņu, bet es netaisos strādāt par ideju. Un vēl, esmu krāsojis auto 2 VID darbiniekiem, vāedus neizpaudīšu bet viens no tiem bija ļoti augstā amatā (tuaregs ar migalkām). Abi labi zināja ka netiek maksāti nodokļi, nauda uz rokas un visu gaišu. Tad par ko mēs te cepamies??? Vairas mersis tika Rumbulā pārkrāsots par prezidenta kancelejas vai kā nu to iest sauc naudu tādā pat ceļā. Gadus 3 atpakaļ subaru garantijas auto krāsošana notika tā pat un tur pat. Apdrošinātāji arī grēko, kantorus nesaukšu. Ko jūs gribat no privātajiem, ja valsts pati sev pat nod nemaksā?? Latvijā zog visi no visiem. Realitāte. Skarbi.

280907. viesis 28.decembris 2010 9:34
0 0 Atbildēt

totāls sviests, kam nav nekāda sakara ar ēnu ekonomikas apkarošanu.

280909. viesis 28.decembris 2010 10:07
0 0 Atbildēt

nu ja neviens nemaksās nodokļus nebūs arī šīs valsts...

280910. viesis 28.decembris 2010 10:44
0 0 Atbildēt

280909. viesis pirms 33 minūtēm

nu ja neviens nemaksās nodokļus nebūs arī šīs valsts...

-------------

a var būt nevajag ar? Tāpat visiem redzams, ka neizdevies eksperiments, nu nesanāk tiem latviešiem. :)

280911. viesis 28.decembris 2010 11:02
0 0 Atbildēt

klau, 910. - un ko piedāvā vietā? ko darīt tālāk?

moš ātrāk pieteikt karu zviedriem/krievsiem un padoties?

atceries, valsts nav nekādi nezināmi sveši činavnieki - valsts esam mēs paši, činavnieki ir mūsu pašu spogulis un esence. Negodīgi pavalstnieki nevar ievēlēt godīgus vadoņus. Padomā par to...

280912. viesis 28.decembris 2010 11:33
0 0 Atbildēt

ja El Tabis ir tik varoshh, lai tik samazina. Citaadi,tuksha runaashana. Grosi,Âdami, Gansas, Domino un citi Pejo buus pazzeelojushies pie El Tablo, ka deelj dienesta nodoklja pie vinjieem brauc reti apkalpoties un naakoshgad vinjiem naakotne skaidra, bet skaudra.

Uz privaatpersonu piespieda paarregjistreet daudziem auto,bet, kaa piespiediisi privaatajam iet remonteeties,kur daargaak? pie TA saaks prasiit nomainiitajaam detaljaam chekus ar darba izmaksas poziiciju? :)))

280917. viesis 28.decembris 2010 13:28
0 0 Atbildēt

Viennozīmīgi tas dienesta auto nodoklis ir trieciens servisiem un DUS kas maksā nodokļus, šobrīd maziem uzņēmumiem izdevigāk ir auto uz privāto serviss pie Jankas , detaļas no LT, degviela no RU, protams viss bez čeka.

280918. viesis 28.decembris 2010 14:17
0 0 Atbildēt

ja krāp nost pevnu, akcīzi un pārējos nodokļus, tad neprasi, bezmaksas ātro palīdzību, miličus, pažarniekus, skolu un pensiju... ;)

280921. viesis 28.decembris 2010 15:29
0 0 Atbildēt

TO:280918. viesis

Un kas no tā visa ir reāli palicis bezmaksas?

280922. viesis 28.decembris 2010 15:32
0 0 Atbildēt

Klau 921.

Interesanti, kad pamatots miliču, pažarnieku vai ātro izsaukums ir bijis par maksu???

Un cik tad tagad ir jāmaksā par kādu no šo dienestu izsaukumu?

Moš jāpārstāj reiz pīpēt vecmuteres rūtainā sega...

280927. viesis 28.decembris 2010 18:15
0 0 Atbildēt

To: Palaidniex

Protams izsaukums ir bez maksas, bet mūs visus laikam interesē pakalpojuma kvalitāte, jeb kā?

280928. viesis 28.decembris 2010 18:36
0 0 Atbildēt

Un pasaki konkrēti ko nekvalitatīvu kāds no šiem dienestiem ir sniedzis ar piemēriem un salīzinājumu - cik % ir nekvalitatīvs pakalpojums un cik % ir izpildīts tas, kas no operatīvās brigādes prasīts?

Ātrie nav atbraukuši uz sirclēkmi, atstājuši mājās atklātu kājas lūzumu ar pārsēju nevedot uz slimnīcu? Nav iztīrījuši pagalmu tavā privātmājā cenšoties nokļū līdz tevīm?

Pažarnieiki novērtējot situāciju un savus spēkus ļāvuši nodegt neglābjamam īpašumam bet aplaistot pārējos, lai tie necieš? Atteikušies kādu izvilkt no sakropļotas mašīnas? Izglābuši visus dūmos smokošos, bet piilngi degošā iistabā nav pamanījuši jau sen mirušo gultāpīpētāju un nav atbraukuši laikus? Ir izrdāzuši par aiizmetinātām ejakuāciijas kāpnēm balkonā? Neatbrauca kaķi inocelt no ābeles?

Un atkal vēlama procentuālā attiecība - neizdarīja, izdarīja.

Un ko operatīvā mličui brigāde nav izdarījusi? Nav atbraukusi vispār? Aizturējuši izsaucēju, kurs iizrādījies pats visiereibušākaiis ģebošīrs? Piedāvājuši sadzīves strīdu izsķirt pašiem un nerakstīt protokolus?

Nejaukt ar tiem izmeklētājiem, kuri pēcāk pārņēm šīs operatīvo inspektoru letas...

Pieļauju, ka par pēdējieim sūdzības un pamatots lažu % varētu būt lielāks.

280931. viesis 28.decembris 2010 22:46
0 0 Atbildēt

vidusmēra strādājošs pilsonis nodokļos samaksā tik daudz lai viņa kaķi no ābeles varētu celt speciāli apmācīta kaķcēlāju ekipāža....

bet kurās pakaļās tiek sabāzta nauda, to neviens tā īsti nemaz nezina.....

kā var valstele bez ekonomikas (bet ar ekonomikas ministru) ar 2 231 000 (01.12.2010) iedzīvotājiem tērēt 4 386 366 868 latus gadā (2010 budžeta izdevumi)

tas ir 164 lati mēnesī uz katru iedzīvotāju..... kādam taču tā nauda ir arī jānopelna

tagad sanāk, ka 20% no valsts iedzīvotājiem ir ierēdņi.... deguni, kas neko neražo, bet teorētiski palīdz tiem, kas ražo darīt to vairāk un labāk.....

280933. viesis 29.decembris 2010 9:20
0 0 Atbildēt

To:Palaidniex

Nevajag pārspīlēt , mums ir daudz labu lietu un profesionālu cilvēku, bet beidzamā laikā atsevišķi gadījumi vienkārši iespārda.

280934. viesis 29.decembris 2010 9:48
0 0 Atbildēt

Pirmais, klausies - pie valsts sektorā strādājošajiem pieskaitāms arī medpersonāls, izgltbas darbinieki, miliči, VUGdiņš utt...

Un, ja vidējā alga valstī ir Ls 400 bruto, tad apmēram nodokļos ļoti rupji sanāk Ls 200.

Un vēl, pat ja valstī "skaitās" 2,3 m iedzīvotāju, tad ekonomiski aktīvajā vecumā būs max 1/3, jeb o,7 - 0,8 m iedzīvotāju. No tiem bezdarbniekos neskaitās tikai ~85%... Līdz ar to, ja valstī no 0,6 m iedzīvtājiem, taja skaitā arī valsts sektorā strādājošajiem neiekasē nemaz tik lielu cīparu... Tā vien ir tām skolotājām un medmāsām samaksāt, a tu te pļūtī par speciāli apmācītām un aprīkotām kaķu nocēlāju brigādēm katrā pagastā...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pēdējo "McLaren Senna" pārdod par trīsreiz lielāku cenu nekā pārējos (+ foto)

Britu kompānija "McLaren" pārdevusi pēdējo varenauto "Senna" eksemplāru par 3 miljoniem mārciņu (3,3 miljoni eiro), kas ir gandrīz trīs reizes vairāk nekā prasīja par citiem šīs sērijas automobiļiem. Lasīt vairāk

 

3,5 miljoni eiro - pirmais klients no Krievijas tiek pie sava "Bugatti Chiron" 4

Pirmais klients no Krievijas saņēmis savu 1500 Zs jaudīgo varenauto "Bugatti Chiron", kas ieskaitot visus nodokļus tam izmaksājis 240 miljonus rubļu (3,5 miljoni eiro). Lasīt vairāk

 

Saeimas komisija atbalsta ieceri OCTA likumā precizēt apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja izskatīšanai galīgajā lasījumā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību. Lasīt vairāk

 

Kur var ātri un kvalitatīvi nomazgāt savu auto? 7

INDAFA – kompānija, kura specializējas automazgāšanas pakalpojumu sniegšanā profesionālā līmenī. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti