Piektdienas pēcpusdiena. Iegriežamies Auto Rīga salonā, lai uz brīvdienu lietošanu saņemtu Audi A4. Un ne jau parastu A4, bet gan 1.8 Turbo Quattro...
Iekāpjot auto, ar kuru būs jābrauc visa nedēļas nogale, pirmā doma – maz vietas. Pēc kāda laika šī sajūta izzuda, jo to kompensēja patīkamais salons, kas izpildīts ar īstu vācu kvalitāti. Tā kā auto jau gadu ir braucis, mums atkal ir iespēja ieskatīties nākotnē. Salonā nekas negrab. Īpaši izceļas dažādi salona atribūti – kastītes, piepīpētājs, glāžu turētājs, atvilktnīte sīkumiem – visi tas atveras un aizveras tikai lēnām. Sākam ar to, ka vēlamies iedarbināt auto. Bet kas tad tas?
Atslēgas vietā mums iedots tāds kā breloks... Pieleca! Nospiežam metāla podziņu un atslēga izlec, kā automātiskais nazis. Iedarbinam auto. Dzinējs klusi iedūcas. Pievēršam uzmanību mērinstrumentu panelim – pirmajā brīdī šeit viss ir tik vienkārši, bet tomēr eleganti. "Pabakstu" ar pirkstu, no malas skatoties, šķiet, ka panelis nemaz nav pārklāts ar stiklu. Tomēr ir. Trīs spieķu ar ādu pārvilktā stūre nav standarta. Spriežot pēc kataloga apraksta, tā ir sporta stūre – ļoti ērta un patīkama. Divu zonu klimata kontrole gan radīja aizdomas par mūsu temperatūras sapratni – zemākā iespējamā temperatūra 18°C. Kad uzstādīta šāda temperatūra, jau liekas par siltu, bet zemāk ir tikai LOW, tad tiek pūsts tikai auksts gaiss. Zem kondicioniera – vēl daži patīkami slēdzīši – sēdekļu apsilde ar sešiem regulējamiem temperatūras līmeņiem. Ņemot vērā, ka šim A4 bija ādas salons (~3000DEM), sēdekļu apsildīšana ir vienkārši nepieciešama.
Pēc auto iedarbināšanas gribas noregulēt sēdekļus pēc iespējas ērtāk. Tad nu šeit tas ir izdarāms "visos iespējamos veidos" un pie tam ar elektropiedziņu. Ar roku netīšām aizķeru vienu sviru... un manā mugurā lēni iespiežas atzveltnes izliekums. Vēlāk saprotu, ka var mainīt ne tikai izliekuma formu, bet arī augstumu. Tomēr ar sēdekļu regulēšanu aizrauties nedrīkst (īpaši liela auguma cilvēkiem) – tad aizmugurē paliks vieta tikai īpaši pieticīgiem pasažieriem. Pieregulējam arī stūres augstumu un attālumu. Lai nevajadzētu klausīties aizmugurē sēdošo pasažieru protestos par pašauro vietu, ieslēdzam audio sistēmu. Oooo – "Audi Concert" ar 10 skaļruņiem. Pagriežam skaļāk. Dodamies ceļā.
Piektdienas vakars. Sāk krēslot. Dodamies garā izbraucienā pa Rīgas ielām. Ksenona lukturi patīkami izgaismo ceļu. Kaut arī uz mašīnas "dupsīša" rakstīts tikai 1.8T, auto ar savu jaudu (150 Zs) ir provocējoši agresīvs. Tas tāpēc, ka savu maksimālo griezi – 210 Nm – šis četrcilindru dzinējs sasniedz jau pie 1750 apgriezieniem. Kaut pie brīvgaitas apgriezieniem ir sajūta, ka auto viegli "noslāpēt", kā piespiežam akseleratoru, auto jau lido. Sākumā iznāk tā nedaudz "paraustīties", jo sajūga pedālim ir ļoti garš gājiens. 100 km/h ātrumu 1.8T modelis sasniedz 8,9 sekundēs. Lieki būtu atgādināt, ka Audi A4 jau bāzes versijā ir iekļauta ESP sistēma, kas kādreiz bija jāpasūta atsevišķi. Patīkami, ka to var arī izslēgt...
Un, protams – Quattro! Nolūkojam kādu apsnigušu laukumu, netālu no Beberbeķu ezera. Nedaudz ieskrienamies, stūre pa kreisi, pedālis "grīdā". Hmm, mašīna it kā izraujas no trajektorijas, bet tikai uz īsu brīdi... un lai ko arī mēs darītu, klasiski apgriezt to neizdodas. Kas par problēmu? Ahā! Virs audio sistēmas atrodas gan glāžu turētājs, gan arī ESP slēdzis. Nospiežam, uz paneļa iedegas signāls, ka ESP ir izslēgts. Tagad, kaut ne pilnībā, auto ir pietuvojies klasiskai quattrai... Mēģinām ieskrieties vēlreiz. Jā, tagad dzinēja jauda ļauj to izraut no braukšanas trajektorijas un auto sāk griezties ap savu asi kā vilciņš. Un tieši ap savu asi. Aizmugurē sēdošie pie piektā apgrieziena apgalvo, ka viņiem tūlīt būs slikti... Tālāk braucam pa Skultes-Jaunmārupes ceļu. ESP ieslēgts. Sniegs. Ātrums – pieklājīgs. Auto vienkārši ideāli turas uz ceļa. Neesmu quattro specs, tāpēc visu laiku atceros no kāda kvatrista dzirdētu frāzi: quattra turas uz ceļa ļoti labi, to ir grūti izraut no trajektorijas, bet ja tas tomēr izdodas, tad nekas vairs nepalīdzēs. Tāpēc arī pie lielākiem ātrumiem nemēģināju īpaši eksperimentēt. Starp citu, noteikti vajag pieminēt, ka visos šajos eksperimentos varēja just, cik kluss ir Audi A4 salons – iespējams, tas pat varētu radīt pretēju efektu – vadītājs nejūt ātrumu, ar kādu pārvietojas...
Nedaudz neskaidrs ir spidometra panelis – lielie cipari ir sakārtoti dīvainā progresijā un nedaudz maldina pie A4 nepieradušu vadītāju – 10, 30, 50, 70, 100, 140, 180, 220, 260. Tas ir 100, kur parasti atrodas 90...
Tā kā uz paneļa visu laiku ir redzams kilometru atlikums līdz nākamajai benzīna uzpildei, mums ir iespēja kontrolēt, ko kompjūters domā pēc kārtīgas pavizināšanās ar "saulīšu" elementiem. Un viņš ne tikai domā, bet arī rāda – benzīna paliek arvien mazāk un mazāk. Kaut vidējā režīmā auto tērē ap 9,5 litriem uz 100 km, tad neliela patrakošana var šo skaitli palielināt samērā iespaidīgi.
Pēc iztrakošanās atgriežamies pilsētā. Ceļu satiksmes noteikumi atkal tiek ievēroti. Arī degvielas patēriņš atgriežas normas robežās. Un tikai tagad tā īsti saprotam, cik komfortabls ir šis auto. Tomēr šo mašīnu drīzāk var ierindot pie dārgiem vidējās klases pārstāvjiem, tā saucamajiem luksus sedaniem. Mašīna nav lēta, toties gandrīz viss nepieciešamais saņemams jau bāzes versijā.
Plusi: Veiksmīgs, dinamisks, stilīgs un patīkams dizains, laba skaņas un vibrācijas izolācija, laba salona ergonomika, bagāta bāzes komplektācija, liels bagāžas nodalījums.
Mīnusi: Garš sajūga pedāļa gājiens, bet pie tā pierod. Tiešām pamaz vietas aizmugurē sēdošo kājām.
Vai es tādu auto gribētu? Jā, noteikti!
Pirmdienas rīts. Žēl šķirties, bet - neko darīt... Paldies Auto Rīga par piedāvāto Audi A4 1,8T Quattro.
iAuto redaktors audi-tests
AUDI un pie tam Quatro un vel Turbo... Mmm, katra ista latvieshu vira sapnis... Tikai zel, ka daudzi latvieshi talak par savu degungalu nepaskatas un neko vairak ka AUDI, VW un BMW nezina.
PS - interesanti, cik sadi aprikots AUDI maksa? Un mani neparsteidz Redaktora izbrins par sauro salonu, jo jau AUDI 80 cilveks jutas ka saspiests konservu bundza. AUDI paliek AUDI :) I will pass this oportunity in my life... Nevermind AUDI un VW fanati!
John