Rīgas reģionā tai skaitā Ogrē un Jūrmalā ir uzsākuši darboties jaunie fotoradari, kuri ne tikai fiksēs vai tiek ievērots atļautais braukšanas ātrums un izieta tehniskā apskate, bet arī vai transportlīdzeklis ir apdrošināts.
Kā vēsta LTAB aprēķini, kad būs pabeigta visu plānoto fotoradaru uzstādīšana, transportlīdzekļu īpašnieku skaits, kuri tiks sodīti par braukšanu bez OCTA varētu pieckāršoties.
Kā liecina Ceļu policijas statistika, šī gada 9 mēnešos par ātruma pārkāpšanu sodīti 67192 auto vadītāji, no kuriem 6390 pārkāpumi fiksēti ar fotoradaru starpniecību. Savukārt par braukšanu bez OCTA šī gada 9 mēnešos sodīti 5605 auto īpašnieki, 106 gadījumos piedalīšanos ceļu satiksmē bez apdrošināšanas fiksējuši fotoradari. Nereti ir gadījumi, kad vienam un tam pašam auto īpašniekam vienas dienas laikā tiek fiksēti atkārtoti pārkāpumi. Dažreiz cilvēki vienas dienas laikā saņem pat piecus administratīvā pārkāpuma protokolus.
„Sabiedrībā nereti tiek uzskatīts, ka par vienu pārkāpumu var sodīt tikai vienu reizi. Tādējādi, ja tiek piefiksēts, ka transportlīdzeklis piedalās ceļu satiksmē bez OCTA, tad otro reizi tajā pašā dienā konkrētais auto īpašnieks netiks sodīts. Taču tie ir sabiedrības mīti, kuri izriet no neinformētības. Auto īpašnieks par vienu un to pašu pārkāpumu var tikt sodīts vairākkārtīgi, ja šos pārkāpumus fiksēs fotoradars vai ceļu policijas ekipāža, un sodu nāksies maksāt par katru šādu gadījumu neatkarīgi vai tas ir bijis divas vai desmit reizes”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Uz Latvijas ceļiem jau ir uzstādīti pirmie lāzerfotoradari, un pakāpeniski plānots uzstādīt visus fotoradarus. Kā liecina LTAB aplēses, ja līdz šim esošie 4 fotoradari fiksēja salīdzinoši nelielu transportlīdzekļu skaitu, kuri pārvietojas bez OCTA, tad pabeidzot uzstādīt fotoradarus visā Latvijā, tiek lēsts, ka neapdrošināto skaits, kuri tiks fiksēti ar fotoradaru starpniecību varētu pieckāršoties.
„Kaut arī neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu ceļu satiksmes negadījumu cietušajiem zaudējumu atlīdzības tiek segtas no OCTA garantijas fonda, kurā iemaksas tiek veiktas no apzinīgo transportlīdzekļu īpašnieku iegādātajām OCTA polisēm, bet pēc tam regresa kārtībā atgūtas no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka, braukšana bez OCTA ir nopietns pārkāpums. Šajā gadījumā papildus fotoradaru uzstādīšana ir apsveicama nevis tāpēc, lai sodītu vairāk, bet, lai kalpotu kā prevensijas līdzeklis uz neapdrošinātajiem autoīpašniekiem. Nākotnē palielinot fotoradaru skaitu, prognozējam, vēl efektīvāk cīnīties ar vieglprātīgiem autovadītājiem. Tomēr sodīto auto vadītāju skaita palielināšanās nekādā mērā nenozīmē, ka palielināsies arī neapdrošināto auto īpašnieku skaits. Tiek lēsts, ka neapdrošināto transportlīdzekļu īpašnieku procentuālais samērs arī nākamā gada pirmajā pusgadā varētu palikt nemainīgs vai pat nedaudz samazināties”, informē Juris Stengrevics.
Saskaņā ar LTAB rīcībā esošo informāciju šobrīd ceļu satiksmē piedalās 2-3% neapdrošinātu transportlīdzekļu. Pēc ekspertu novērojumiem tieši autovadītāji ar agresīvu braukšanas stilu, kas bieži pārkāpj ātrumu vai vada transportlīdzekli alkohola reibumā, bieži pārvietojas arī ar neapdrošinātu transportlīdzekli.
Vai vispār kaut kam der šis OCTA?
OCTA likums nedarbojas!
Varu kaut visu mūžu braukt, neizraisot avārijas, bet, ja kāds sakropļos mani, OCTA apdrošinātāji tāpat neko nemaksās! Ņirgs acīs un sūtīs tiesāties. Tiesāšanās visās instancēs paņems vismaz 6-7 gadus!
Kāpēc vispār ir vajadzīga OBLIGĀTA OCTA, ja VALSTS negarantē šī likuma normālu darbību, apdrošinātāji var nekaunīgi un atklāti nepildīt OCTA likumu?
Te jau ir aprakstīti gadījumi ar BALTIKUMS!
BEZTABU tikko atkal bija sižets par I grupas invalīdi meiteni, kurai jau 4 gadus atsaka apmaksāt medicīniskos izdevumus tas pats BALTIKUMS.
Kam vispār ir domāts apdrošinātāju un banku uzraugs FKTK?
Tikai, lai saņemtu procentus no apdrošinātājiem un asistētu viņiem klientu apkrāpšanas procesā