Līdz ar pirmo apledojumu maznozīmīgo CSNg skaits palielinājies par 60% 2

 
12.decembris 2011 14:11

Pēc apdrošināšanas sabiedrības ERGO datiem, pirmajā sala nedēļā būtiski ir palielinājies saņemto KASKO un OCTA apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies apledojuša ceļa seguma dēļ.

Lielākā daļa notikušo ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) KASKO apdrošināšanas veidā vērtējami kā maznozīmīgi – nodarītajam bojājumam nepārsniedzot 100 latu, kas iekļaujas pašriska limitā.
ERGO norāda, ka vismaz 50% gadījumu no notikušajiem CSNg varētu izvairīties, ja automobiļu īpašnieki savlaicīgi būtu sagatavojoši transportlīdzekļus atbilstoši ziemas periodam raksturīgiem laika apstākļiem, kā arī ievērot ziemas periodam piemērotu braukšanas stilu.

ERGO: 50% gadījumos no CSNg ziemā iespējams izvairīties

ERGO speciālisti atzīmē, ka ziemas periodā (novembris – marts) vairāk kā pusi no izraisītajiem CSNg būtu izdevies novērst, ja autovadītāji ievērotu pamata drošības prasības – atbilstoša distance, ātrums un riepu kvalitāte, kā arī izkoptu savstarpējo cieņu attiecībā pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors: „Līdz ar sala iestāšanos palielinājies to ceļu satiksmes negadījumu skaits, kas izraisīti saistībā ar apledojušu ceļu, tajā skaitā „melno ledu”, kas ievērojami palielina risku zaudēt kontroli pār transportlīdzekli. Rezultātā auto var tikt sanests, ieslīdēt pretējā braukšanas joslā vai noslīdēt nost no ceļa brauktuves. Nereti šādos ceļu satiksmes negadījumos vainojami arī paši autovadītāji, piemēram, transportlīdzekļiem laikus nav nomainītas vasaras riepas uz ziemas, vai tās tiek lietotas ar nodilušu protektoru – tādā gadījumā OCTA apdrošinātājs var regresa kārtībā vērsties pret CSNg izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku. Tāpat netiek ievērota ceļu satiksmes noteikumos norādītā distance starp priekšā braucošo transportlīdzekli, rezultātā radot nenozīmīgus, bet nepatīkamus ceļu satiksmes negadījumus.”
Līdzās paaugstinātam riskam, ko ziemas periodā ietekmē laikapstākļi, bieži negadījumu ietekmējis arī cilvēciskais faktors – transportlīdzekļa vadītāja pieredzes trūkums, neuzmanība, laikapstākļiem un ceļa stāvoklim neatbilstošs izvēlētais braukšanas ātrums un stils. Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības ERGO apkopoto statistiku ievērojami biežāk ceļu satiksmes negadījumus izraisa autovadītāji, kuru autovadītāja stāžs ir līdz 2 gadiem.

Ivars Vismanis atzīmē, ka ziemas periodā CSNg visbiežākie cēloņi ir nekvalitatīvs ceļa segums, ar dziļām vai asām zem sniega kārtas nepamanāmām bedrēm vai risēm, tāpat gada laikam neatbilstošas vai nekvalitatīvas riepas, kā arī pārāk mazas distances ievērošana līdz priekšā braucošam transportlīdzeklim.
 

 
Visi komentāri
 
284586. viesis 12.decembris 2011 19:29
0 0 Atbildēt

Vajadzētu uzzināt apdrošinātāju viedokli, lai neielido regresā!

Cik gara ir atbilstoša distance uz slapjas un uz apledojošas brauktuves? Vai džipam, vieglajam un kravas auto distances uz ledus būs atšķirīgas? Kad vainīgais pēc distances un kādas var cerēt uz regresu no ERGO? Pēc kādiem nosacījumiem ziemā izvēlēties braukšanas ātrumu un riepu kvalitāti?

284591. viesis 13.decembris 2011 14:34
0 0 Atbildēt

Pagaidām jau tikai tas ir sākums. Rīgā jau vispār nekādi "taustāmie" sniegi vēl nav bijuši, tikai nedaudz rīta apledojums. Bet arī uz tā daudzi jau pamanījušies uztaisīt crachus. Lauku rajonos sniegs jau tomēr ir bijis. Kad vienu rītu pie mums tā pēkšņi sasnigs "polmetra "sniedziņš, tad arī sāksies lielie autobraukšanas "brīnumi", kas turpināsies vismaz nedēlu, kamēr autovadītāji pieradīs pie ziemas apstākļiem. Kā parasti, visjautrāk klāsies uz salinieka ,krastenes un jūrmalenes - citur arī nebūs garlaicīgi. Apdrošinātāji par garlaicību īpaši nesūdzēsies...Kopumā, domāju, ka šoziem autovadītāji ziemai ir sagatavojušies rūpīgāk - ziemenes ir jau saliktas vairākumam. Protams, ir arī neapzinīgie braucēji, kuru plānos ir ar vasarenēm veiksmīgi nobraukt visu ziemu - lai nu viņiem veicas. Galvenā problēma, kādēl rodas ziemas crachi ,tomēr ir domāšanas problemas. Ja autovadītājs tomēr nedaudz vairāk ar savu smadzeņu darbību izvērtētētu konkrētos braukšanas apstākļus sarežģītā sniega,ledus, puteņa situacijā, CSN būtu daudz retāki. Diemžēl, daudzi nenopietnāki autovadītāji ziemā jūtas kā vasarā - muzons lidz galam, bulka rokā, pedālis grīdā...un tad viss arī sākas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti