Jaunais Zafira Tourer CNG – ar vienu dabasgāzes bāku veicamā distance – 530 km 16

 
13.decembris 2011 9:54

Drīz pēc Zafira Tourer pasaules pirmizrādes 64. Frankfurtes auto izstādē, Opel paplašina savu kompakto vienapjoma auto piedāvājuma spektru ar ārkārtīgi ekonomisku un videi draudzīgu alternatīvā dzinējspēka automašīnu.

2012.gada janvārī Opel daudzpusīgākā modeļa dzinēju gammu papildinās jaunā dabasgāzes ecoFLEX versija ar savā klasē vislielāko ar vienu CNG bāku nobraucamo distanci – līdz pat 530 km, kas, kā redzams, pārsniedz pat 500 km robežu. Tāpat kā iepriekšējam modelim, arī Zafira Tourer ir Opel monovalentPlus sistēma un rezerves 14 litru benzīna bāka, kas ļauj nobraukt vēl papildus 150 km lielu distanci.

Zafira Tourer 1.6 CNG (Compressed Natural Gas – saspiestā dabasgāze) Turbo ecoFLEX nodrošina 110 kW/150 ZS jaudu, 210 Nm griezes momentu, un tas spēj attīstīt maksimālo ātrumu 200 km/h. Kombinētajā ciklā automašīna izmanto tikai 4,7 kilogramus (7,2 m3) dabasgāzes uz 100 kilometriem , kas ir par vismaz 6% mazāk nekā Zafira CNG priekšgājēja modelim. CO2 emisiju daudzums ticis samazinātas līdz 129 g/km (iepriekšējam modelim 139 g/km), tādējādi izpildot Euro 5 atgāzu normatīvu. 1,6 litru dzinējs darbojas arī ar biogāzi vai dabasgāzes un biogāzes sajaukumu. 100% biogāzes lietošanas gadījumā oglekļa dioksīda emisijas ir tuvu nullei.

Septiņvietīgās automašīnas ar vienu CNG bāku nobraucamais attālums, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, ir ticis palielināts par 25%. Šie uzlabojumi galvenokārt panākti pateicoties jaunajai, īpaši vieglajai degvielas tvertnes sistēmai ar palielināto CNG ietilpību – 25 kg (iepriekšējam modelim: 21 kg), kā arī piedziņas optimizēšanai.

Zafira Tourer CNG versijas, ko jau ir iespējams pasūtīt, cena ir sākot no 27,950 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena Vācijā, ieskaitot PVN). Tādiem CNG automobiļiem kā jaunajam Zafira Tourer ir ievērojami mazākas degvielas izmaksas nekā to benzīna līdziniekiem. Piemēram, Latvijā CNG ir uz pusi lētāka nekā benzīns.

Inovatīva gāzes uzglabāšanas tvertne

Opel inženieri ir palielinājuši gāzes bākas tilpumu līdz 25 kilogramiem iepriekšējā 21 kilograma vietā. Tas savukārt ir palīdzējis CNG režīmā veicamo distanci palielināt par veseliem 25%, sasniedzot 530 km. Tā vietā, lai izmantotu jau ierastos tērauda gāzes cilindrus, inženieri šoreiz izvēlējās modernus kompozītmateriālus, tai skaitā oglekļa šķiedru. Šādu vieglu materiālu pielietojuma rezultātā tika ietaupīti veseli 85 kilogrami svara.

Vēl viena svarīga inovācija, kas palīdzēja pagarināt nobraucamo distanci vēl vairāk, ir elektronisko spiediena regulētāju izmantojums iepriekšējā Zafira CNG modeļa mehānisko ierīču vietā. Gadījumos, kad gāzes cilindri ir gandrīz tukši, elektroniskie regulētāji nodrošina efektīvu pat vissīkāko atlikušo gāzes rezervju izmantošanu. Zafira Tourer CNG pilnu septiņu sēdvietu konfigurācijā, darbības diapazona ziņā, pārliecinoši pārspēj tā konkurentus.

monovalentPlus koncepcija – maksimālai efektivitātei un ikdienas praktiskumam

Opel bija pirmais autoražotājs, kas optimizēja motorus dabasgāzes lietošanai, izmantojot pārdomāto monovalentPlus sistēmu. Saskaņā ar šo jau pārbaudīto koncepciju motors tika optimizēts CNG izmantošanai, taču automašīnā papildus vēl ir pieejama 14 litru benzīna bāka. Kad CNG ir izbeigusies, mašīna automātiski sāk izmantot benzīna rezerves.

Motoram ir veikti vairāki optimizācijas pasākumi: tā kā dabasgāzes detonācijas izturība ir līdz pat 130 oktāniem, bija iespējams palielināt arī kompresiju, tādējādi nodrošinot lielāku efektivitāti. Tāpat kompresijas pakāpes palielināšanu veicina virzulis, kas ir īpaši veidots darbam ar dabasgāzi. Iesmidzināšanas laika un daudzuma vēl precīzāku kontroli nodrošina katram cilindram atsevišķā sekvenciālā iesmidzināšana ar iesmidzināšanas bloķētāju un četriem inžektoriem dabasgāzei un benzīnam. Tas samazina kaitīgos izmešu daudzumu, un rezultātā rodas īpaši tīras izplūdes gāzes.

Opel Zafira: CNG automobiļu līderis

Kopš sava pirmā CNG automobiļa prezentēšanas 2001.gadā, visā Eiropā Opel jau ir pārdevis vairāk nekā 70,000 automašīnu ar CNG piedziņu, ieskaitot Zafira, Astra Caravan un Combo modeļus. Vairāk nekā divas trešdaļas no visām pārdotajām CNG automašīnām ir Zafira, kas to padara par nenoliedzamu pārdošanas līderi un vadošo modeli Opel CNG piedāvājumā. Opel visu laiku ir atradies to autoražotāju trijniekā, kas var lepoties ar visvairāk pārdotajām CNG automašīnām Eiropā.

Zafira 1,6 Turbo CNG versija būs pieejama arī turpmāk, bet jaunā Zafira Tourer 1,6 CNG Turbo ecoFLEX paceļ Opel CNG piedāvājumu vēl augstākā līmenī. Jaunais Opel Zafira Tourer nozīmē nevainojamu funkcionalitātes un komforta kombināciju. Tas ienes Insignia vērtības arī vienapjoma auto segmentā – premium līmeņa īpašības, inovatīvas tehnoloģijas, skulpturālu un dinamisku dizainu. Ar pamatīgi pārveidoto Flex7 sēdekļu sistēmu jaunais Zafira Tourer tagad nosaka jaunus standartus salona pielāgojamības un atmosfēras ziņā.
 

 
Visi komentāri
 
284590. viesis 13.decembris 2011 13:21
0 0 Atbildēt

Jauki jau... Bet es palikšu pie sava dīzelīša ar 1300km. Lai vai cik ekoloģisks būtu CNG, tas der tikai cilvēkiem, kas nekur nebrauc. Ar šitādu būs grūti, piemēram, ar ģimeni brīvdienās atpūsties pie dabas krūts :) Vai aizbraukt kādā ceļojumā.

284592. viesis 13.decembris 2011 14:42
0 0 Atbildēt

Konkrētais raksts ir par ar dabasgāzi darbināmu auto. Tā kā Latvijā šobrīd ar dabasgāzi uzpildīt savus auto tikpat kā nav iespējams, tad domāju, ka ziņa ir absolūti neaktuāla.

LV autoīpašniekus vairāk varētu interesēt t.s. šķidrā gāze.

284596. viesis 13.decembris 2011 20:48
0 0 Atbildēt

Sēņotāj, atkal problēmas ar grabažnieka tilpumu? :D Tāpat tam zefīram grabažnieks ir lielāks par tavu sābu...

284597. viesis 13.decembris 2011 20:49
0 0 Atbildēt

Pardon, lielāks nekā sābam :D

284599. viesis 14.decembris 2011 9:10
0 0 Atbildēt

Msh - vispār jau es rakstīju par nobraucamo attālumu, kas mašīnai ar īpašām uzpildes vajadzībām ir sevišķi svarīgs. Bet tu piejauc klāt ko citu, pie tam pilnīgi nezinot patiesību. Opel Zafira kravas tilpums ir 645 litri, SAAB 9-5 sedanam - 889! :D

284605. viesis 14.decembris 2011 16:14
0 0 Atbildēt

Nuja, šite ir tie auto, kas dabasgāzei pieejami Vācijā jau šodien ...

Fiat Doblò 1.4 T-Jet 16V Natural Power

Fiat Fiorino 1.4 8V Natural Power

Fiat Panda Panda 1.4 8V Natural Power

Fiat Punto Evo 1.4 8V Natural Power

Fiat Qubo 1.4 8V Natural Power

Mercedes B 180 NGT

Mercedes E 200 NGT

Opel Combo 1.6 CNG ecoFLEX

Opel Combo 1.4 CNG Turbo ecoFLEX

Opel Zafira 1.6 CNG ecoFLEX Turbo

Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX

SEAT Mii CNG

Skoda Citigo CNG

VW Caddy 2.0 EcoFuel

VW Caddy 2.0 Maxi EcoFuel

VW Caddy Tramper 2.0 EcoFuel

VW Passat 1.4 TSI EcoFuel

VW Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel

VW Touran 1.4 TSI EcoFuel

VW Touran Cross 1.4 TSI EcoFuel

VW up!

VW T5 2.0 EcoFuel

Un ja vēl mums būtu attiecīgi tik daudz CNG uzpildes staciju, kā Vācijā,

kur to ir 900+ ...

284607. viesis 14.decembris 2011 20:48
0 0 Atbildēt

Ja zefīram kravas tilpums ir mazāks nekā kaut kādam sāba sedanam, tad vai nu sābs par kravas tilpumu skaita arī vietu, kas rodas, ja nolaiž pakaļas ķebļus, vai arī zefīram par kravas tilpumu neskaita vietu, ko aizņem aizmugurējie divi ķeblīši, vai arī tu esi sajaucis ciparus. Galu galā kaut kā neticami ka uz opeļastmas bāzētam busiņam kravas tilpums varētu nebūt stipri lielāks kā uz opeļvētras bāzētam sedanam - es vēl saprastu ja kaut kāds kravas platums vai garums varētu būt lielāks... :D

284609. viesis 15.decembris 2011 10:19
0 0 Atbildēt

msh, netici jau gan... bet ir. Un nejauc principiālas lietas - SAAB 9-5 nav bāzāts uz Opel Vectra, bet gan uz GM Epsilon Extended, kamēr Vectra un 9-3 izmanto parasto Epsilon.

Man jau ir apnicis mainot riepas skaidrot, ka maināmās ir bagažniekā... jā, VISAS... jā, pareizā izmēra... jā - tās aiz RIMI kastes un citām mantām :D

Draugi gan jau ir iemācījušies, ka viņu Akordvagonā bērnu ratiņiem ir jāņem nost riteņi, bet es varu vienkārši iemest bagažniekā un vēl samest klāt somas ;)

284612. viesis 15.decembris 2011 16:34
0 0 Atbildēt

Saprotu ka šo CNG iniciatīvu Latvijā amatpersonas nokāva jau pirms vairākiem gadiem. Līdz ar to raksts kļūst bezjēdzīgs jo LV dabasgāzi nopirkt nevar...

284614. viesis 15.decembris 2011 17:33
0 0 Atbildēt

284612. viesim - Kā nu nevar - nopērc mājās uzpildes aparātu un pildies no trubas :)

284616. viesis 16.decembris 2011 7:30
0 0 Atbildēt

284612

Saprotu ka šo CNG iniciatīvu Latvijā amatpersonas nokāva jau pirms vairākiem gadiem. Līdz ar to raksts kļūst bezjēdzīgs jo LV dabasgāzi nopirkt nevar...

=======================

Amatpersonas tur "ņipričom" - Latvijas Gāzei bija aplam neizdevīgi uzturēt

šito , kaut nelielo struktūru, jo CNG auto skaits tiecās uz "0" :-) Tur vēl gailēja cerība, ka kaut kādus autobusus un komunālo transportu varbūt pēc Rietumvalstu parauga daļēji "pārvedīs" uz CNG un biogāzi, bet tur "ņi aļļo", un LG nolēma visu to būšanu likvidēt ... Biju tais procesos klāt, jo mūsu kantoris bija ieinteresēts tai padarīšanā, formāli iemesls atteikumam bija dažu

patiešām (it kā izglītotu!) amatpersonu pārliecība, ka "gāze taču bojā dzinējus", nespēja viņus pārliecināt pat "uzdāvinātā" ekskursija uz Zviedrijas un Norvēģijas autobusu firmām, kur sekmīgi ekspluatē šādus autobusus ...

Seene

284612. viesim - Kā nu nevar - nopērc mājās uzpildes aparātu un pildies no trubas

====================

Tie maitas :-) "mājas kompresori" padārgi maksā, sākas cenas no kādiem ~ 10 000 USD vai kaut kā tā ... Un tur jau jārēķina arī, cik tas kompresors elektrību apēdīs pa tām pildīšanas stundām utt.. Principā tādā privātmāju ieliņā vai ciematā, kur pienāk gāze, vairāki kaimiņi var samesties un iekārtot

šitādu verķi kopiskai lietošanai ...Ko Rietumos reāli arī dara :-)

284618. viesis 16.decembris 2011 9:14
0 0 Atbildēt

Crankshaft - ne vella nesanāks kopistiskai lietošanai - tie mājas kompresori ir domāti lēnajai pildīšanai - t.i. atstājot auto uz nakti. Nu labi - ja nav slinkums pa nakti celties, var abas ģimenes mašīnas uzpildīt :D

Bet tie, kam jau ir "ātrā uzpilde" - t.i. kompresors jau savlaicīgi piepilda augstspiediena rezervuāru, no kura savkārt mašīnu var uzpildīt ar šķidro degvielu salīdzināmā laikā, jau maksā citas naudiņas. Un ar ierīkošanu arī būs LIELA ķēpa - lielizmēra augstspiediena gāzes tvertnei domājams būs par kādu parakstiņu uz saskaņojuma vairāk, nekā malkas šķūnītim :)

284621. viesis 16.decembris 2011 17:06
0 0 Atbildēt

Nesen bija "DienasBiznesā" raksts par latvju bāleliņiem,kuri sāk veidot šādu iekārtu ražošanas biznesu.

284622. viesis 16.decembris 2011 19:11
0 0 Atbildēt

Seene 684 [?] pirms 10 stundām

Crankshaft - ne vella nesanāks kopistiskai lietošanai - tie mājas kompresori ir domāti lēnajai pildīšanai - t.i. atstājot auto uz nakti. Nu labi - ja nav slinkums pa nakti celties, var abas ģimenes mašīnas uzpildīt

-----------------------------------

HVZ, kā organizē to procesu - man pāris paziņas Vācijā dzīvo uz tā sauktās

"Privatstrasse", šitāds kompresors tur barojas no vienas no mājām. Nu tad visa iela arī kačā savos auto gāzi, kaut kā visiem pietiek, ik dienu jau jākačā nav. Turklāt allaž ir kāds, kas var tavu auto pieslēgt arī pa dienu, ja paša nav :-) Kādas 8 mājas tai ieliņā laikam bija un nevienā nav viens vienīgs auto :-)

284626. viesis 17.decembris 2011 17:45
0 0 Atbildēt

CNG ieks LV nav vairs nopērkams. turēt majas komprosoru...nu nez nez.

284630. viesis 19.decembris 2011 11:45
0 0 Atbildēt

Ir dzirdēts par mājas apstākļos lietojamu uzpildes verķi kurš ir nopērkams gan vienam cilvēkam lietojams , gan vairākiem ( bet ne komerc pildīšna ). Nezinu kas tur vairāk . Vai vairākas vienlaicīgas uzpildes trubas , vai jaudīgāka ( ātrāka) iekārta

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti