Drīz pēc Zafira Tourer pasaules pirmizrādes 64. Frankfurtes auto izstādē, Opel paplašina savu kompakto vienapjoma auto piedāvājuma spektru ar ārkārtīgi ekonomisku un videi draudzīgu alternatīvā dzinējspēka automašīnu.
2012.gada janvārī Opel daudzpusīgākā modeļa dzinēju gammu papildinās jaunā dabasgāzes ecoFLEX versija ar savā klasē vislielāko ar vienu CNG bāku nobraucamo distanci – līdz pat 530 km, kas, kā redzams, pārsniedz pat 500 km robežu. Tāpat kā iepriekšējam modelim, arī Zafira Tourer ir Opel monovalentPlus sistēma un rezerves 14 litru benzīna bāka, kas ļauj nobraukt vēl papildus 150 km lielu distanci.
Zafira Tourer 1.6 CNG (Compressed Natural Gas – saspiestā dabasgāze) Turbo ecoFLEX nodrošina 110 kW/150 ZS jaudu, 210 Nm griezes momentu, un tas spēj attīstīt maksimālo ātrumu 200 km/h. Kombinētajā ciklā automašīna izmanto tikai 4,7 kilogramus (7,2 m3) dabasgāzes uz 100 kilometriem , kas ir par vismaz 6% mazāk nekā Zafira CNG priekšgājēja modelim. CO2 emisiju daudzums ticis samazinātas līdz 129 g/km (iepriekšējam modelim 139 g/km), tādējādi izpildot Euro 5 atgāzu normatīvu. 1,6 litru dzinējs darbojas arī ar biogāzi vai dabasgāzes un biogāzes sajaukumu. 100% biogāzes lietošanas gadījumā oglekļa dioksīda emisijas ir tuvu nullei.
Septiņvietīgās automašīnas ar vienu CNG bāku nobraucamais attālums, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, ir ticis palielināts par 25%. Šie uzlabojumi galvenokārt panākti pateicoties jaunajai, īpaši vieglajai degvielas tvertnes sistēmai ar palielināto CNG ietilpību – 25 kg (iepriekšējam modelim: 21 kg), kā arī piedziņas optimizēšanai.
Zafira Tourer CNG versijas, ko jau ir iespējams pasūtīt, cena ir sākot no 27,950 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena Vācijā, ieskaitot PVN). Tādiem CNG automobiļiem kā jaunajam Zafira Tourer ir ievērojami mazākas degvielas izmaksas nekā to benzīna līdziniekiem. Piemēram, Latvijā CNG ir uz pusi lētāka nekā benzīns.
Inovatīva gāzes uzglabāšanas tvertne
Opel inženieri ir palielinājuši gāzes bākas tilpumu līdz 25 kilogramiem iepriekšējā 21 kilograma vietā. Tas savukārt ir palīdzējis CNG režīmā veicamo distanci palielināt par veseliem 25%, sasniedzot 530 km. Tā vietā, lai izmantotu jau ierastos tērauda gāzes cilindrus, inženieri šoreiz izvēlējās modernus kompozītmateriālus, tai skaitā oglekļa šķiedru. Šādu vieglu materiālu pielietojuma rezultātā tika ietaupīti veseli 85 kilogrami svara.
Vēl viena svarīga inovācija, kas palīdzēja pagarināt nobraucamo distanci vēl vairāk, ir elektronisko spiediena regulētāju izmantojums iepriekšējā Zafira CNG modeļa mehānisko ierīču vietā. Gadījumos, kad gāzes cilindri ir gandrīz tukši, elektroniskie regulētāji nodrošina efektīvu pat vissīkāko atlikušo gāzes rezervju izmantošanu. Zafira Tourer CNG pilnu septiņu sēdvietu konfigurācijā, darbības diapazona ziņā, pārliecinoši pārspēj tā konkurentus.
monovalentPlus koncepcija – maksimālai efektivitātei un ikdienas praktiskumam
Opel bija pirmais autoražotājs, kas optimizēja motorus dabasgāzes lietošanai, izmantojot pārdomāto monovalentPlus sistēmu. Saskaņā ar šo jau pārbaudīto koncepciju motors tika optimizēts CNG izmantošanai, taču automašīnā papildus vēl ir pieejama 14 litru benzīna bāka. Kad CNG ir izbeigusies, mašīna automātiski sāk izmantot benzīna rezerves.
Motoram ir veikti vairāki optimizācijas pasākumi: tā kā dabasgāzes detonācijas izturība ir līdz pat 130 oktāniem, bija iespējams palielināt arī kompresiju, tādējādi nodrošinot lielāku efektivitāti. Tāpat kompresijas pakāpes palielināšanu veicina virzulis, kas ir īpaši veidots darbam ar dabasgāzi. Iesmidzināšanas laika un daudzuma vēl precīzāku kontroli nodrošina katram cilindram atsevišķā sekvenciālā iesmidzināšana ar iesmidzināšanas bloķētāju un četriem inžektoriem dabasgāzei un benzīnam. Tas samazina kaitīgos izmešu daudzumu, un rezultātā rodas īpaši tīras izplūdes gāzes.
Opel Zafira: CNG automobiļu līderis
Kopš sava pirmā CNG automobiļa prezentēšanas 2001.gadā, visā Eiropā Opel jau ir pārdevis vairāk nekā 70,000 automašīnu ar CNG piedziņu, ieskaitot Zafira, Astra Caravan un Combo modeļus. Vairāk nekā divas trešdaļas no visām pārdotajām CNG automašīnām ir Zafira, kas to padara par nenoliedzamu pārdošanas līderi un vadošo modeli Opel CNG piedāvājumā. Opel visu laiku ir atradies to autoražotāju trijniekā, kas var lepoties ar visvairāk pārdotajām CNG automašīnām Eiropā.
Zafira 1,6 Turbo CNG versija būs pieejama arī turpmāk, bet jaunā Zafira Tourer 1,6 CNG Turbo ecoFLEX paceļ Opel CNG piedāvājumu vēl augstākā līmenī. Jaunais Opel Zafira Tourer nozīmē nevainojamu funkcionalitātes un komforta kombināciju. Tas ienes Insignia vērtības arī vienapjoma auto segmentā – premium līmeņa īpašības, inovatīvas tehnoloģijas, skulpturālu un dinamisku dizainu. Ar pamatīgi pārveidoto Flex7 sēdekļu sistēmu jaunais Zafira Tourer tagad nosaka jaunus standartus salona pielāgojamības un atmosfēras ziņā.
Jauki jau... Bet es palikšu pie sava dīzelīša ar 1300km. Lai vai cik ekoloģisks būtu CNG, tas der tikai cilvēkiem, kas nekur nebrauc. Ar šitādu būs grūti, piemēram, ar ģimeni brīvdienās atpūsties pie dabas krūts :) Vai aizbraukt kādā ceļojumā.