Jauns kompaktās klases līderis: «Audi A1 quattro» 1

 
23.decembris 2011 9:31

Audi papildina tā panākumiem bagāto A1 modeļu sēriju ar ekskluzīvu augstākās klases modeli. Dinamiskais A1 quattro, kurš būs pieejams tikai 333 eksemplāros, kļūst par kompaktās klases līderi.

Tā divu litru dzinējs ar turbokompresoru attīsta 188 kW (256 ZS) jaudu un 350 Nm griezes momentu, kas tiek nogādāts uz visiem četriem riteņiem. Audi A1 quattro uzņem ātrumu no 0 līdz 100 km/h 5,7 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 245 km/h.

A1 quattro darbina 2,0 l TFSI dzinējs. 1984 cm3 četru cilindru dzinējs klasiskajā Audi veidā apvieno tiešo degvielas iesmidzināšanu un turbokompresoru. Dažas no tā būtiskākajām īpašībām ir regulējama ieplūdes sadales vārpsta un divas balansējošās vārpstas, kas nodrošina vienmērīgu darbību. 350 Nm maksimālais griezes moments pastāvīgi pieejams pie dzinēja ātruma no 2500 līdz 4500 apgriezieniem minūtē, bet vislielākā jauda (188 kW/256 ZS) tiek attīstīta, kad apgriezienu skaits minūtē sasniedz 6000.

Ikkatra sportiskā, skanīgā četru cilindru dzinēja detaļa ir optimizēta, lai sniegtu augstu veiktspēju un zemu degvielas patēriņu. Common-rail iesmidzināšanas sistēma, turbokompresors ar iekšējo dzesētāju un regulējams eļļas sūknis ir tikai daži no piemēriem. Plānots, ka Audi A1 quattro vidēji patērēs mazāk kā 8,5 litrus degvielas uz 100 km. Tomēr tas darbojas kā lielisks sporta automobilis: ātruma uzņemšana līdz 100 km/h ilgst vien 5,7 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 245 km/h.

2,0 l TFSI dzinējs nogādā savu jaudu uz quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņas sistēmu ar precīzas sešpakāpju transmisijas palīdzību, ienesot saukli Vorsprung durch Technik mazo automobiļu klasē. Šīs sistēmas sirds ir elektroniski kontrolēts, hidrauliski darbināts daudzplākšņu sajūgs, kura plākšņu komplekts rotējot darbojas eļļas peldē.

Braucot normālos apstākļos, sajūgs lielāko daļu dzinēja jaudas novirza uz priekšējiem riteņiem. Ja to vilkme samazinās, sajūgs griezes momentu dažu sekundes tūkstošdaļu laikā spēj pārnest uz aizmugurējo asi, ar noteiktu spēku saspiežot kopā plāksnes. Spiediena rezervuārs palīdz elektriskajam sūknim palielināt eļļas spiedienu. Ja kāds no riteņiem zaudē saķeri, elektroniskais diferenciāļa bloķētājs EDL to nobremzē.

Daudzplākšņu sajūga novietojums pie aizmugurējās ass nodrošina vienmērīgu asu slodzes sadalījumu, bet Audi A1 quattro šasija ir pielāgota piedziņas sistēmas dinamikai. Tā ir noregulēta daudz precīzāk kā sērijveidā ražotajiem modeļiem. Priekšējā piekare ir McPherson tipa piekare, aizmugurē izmantota četru posmu ass. Jūtīgajai un precīzajai elektrohidrauliskā stūres pastiprinātāja sistēmai ir sportiska tiešā stūres mehānisma pārvada attiecība 14,8:1.

Audi A1 quattro pārvietojas uz 8,0 J x 18 vieglmetāla diskiem. Tie ir Glacier White krāsā, ar ekskluzīvu turbīnveida dizainu un aprīkoti ar 225/35 sērijas riepām. Iekšēji ventilēto priekšējo bremžu disku diametrs ir 312 milimetri, tos ietver melnas skavas. ESP stabilizācijas programma piedāvā sporta režīmu, ko ir iespējams pilnībā izslēgt, piemēram, kamēr aizbraucat līdz sacīkšu trasei.

Pietiek ar vienu skatienu, lai saprastu, ka Audi A1 quattro ir ļoti īpašs transportlīdzeklis. Tas pieejams tikai Glacier White metāliskā krāsā, bet tā jumts nokrāsots spīdīgi melnā krāsā. Priekšējais bamperis ir muskuļots, bet vienrāmja priekšējā režģa rāmis un restes nokrāsotas spīdīgi melnā krāsā. Izliektie priekšējo lukturu stieņi – spārni – ir sarkani. Uz priekšējā režģa, jumta arkas un aizmugurējām durvīm dižojas quattro emblēmas.

Aizmugurējie logi ir tonēti, jumts pāriet plašā divkrāsu spārnā. Melnā krāsa akcentē aizmugurējās durvis un izkliedētāju. Aizmugurējās LED gaismas ir tonētas, bet aizmugurējais bamperis dižojas ar izsmalcinātu izskatu. Izplūdes sistēmu noslēdz divi spīdīgi izpūtēji ar dubultiem uzgaļiem kreisajā un labajā pusē, katra diametrs ir 100 milimetri. A1 quattro ir 3987 milimetrus garš, 1740 milimetrus plats un 1416 milimetrus augsts, tādējādi tas ir mazliet garāks kā modelis, uz kura bāzes tas veidots. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 210 litri, bet, nolokot aizmugurējā sēdekļa atzveltni, tas palielinās līdz 860 litriem.

Audi A1 quattro interjerā dominē moderni sportiska melnā krāsa. Sēdekļiem un roku balstiem durvīs ir Silk Nappa ādas apdare ar kontrastējošām sarkanām šuvēm. Priekšējiem S sporta sēdekļiem ir izteikti polsteri, iebūvēti galvas balsti un quattro emblēmas uz atzveltņu pārvalkiem. Sēdekļiem ir plašas regulēšanas iespējas. Viduskonsoles zemākā daļa ir spīdīgi melna, kāju balsts un pedāļu uzlikas izgatavotas no matēta nerūsējošā tērauda. Sarkanas šuves rotā grīdas paklājiņu malas, bet uz durvju sliekšņiem redzamas A1 quattro emblēmas.

Mērinstrumentu panelim ir vairākas pievilcīgas iezīmes, tai skaitā balti rādītāji, sarkans tahometrs, quattro logo un vadītāja informācijas sistēma ar krāsu ekrānu. Daudzfunkcionālā sporta stūre apakšdaļā ir plakana, tai ir ādas apdare un kontrastējošas sarkanas šuves, kā arī uz tās norādīts automobiļa sērijas numurs. Transmisijas svira izgatavota no alumīnija. Vairākiem vadības elementiem ir alumīnija izskata apdare.

Audi A1 quattro būs pieejamas 2012. gada otrajā pusē, tas tiks piegādātas klientiem ar pilnu aprīkojumu. Daudzi aprīkojuma elementi ir ņemti tieši no luksus klases, tai skaitā ksenona plus priekšējie lukturi, tālo gaismu palīgsistēma, adaptīvās bremžu gaismas, LED salona apgaismojuma komplekts, gaismas un lietus sensors, salona atpakaļskata spogulis ar automātiskas aptumšošanās funkciju, aizmugurējā parkošanās sistēma, automātiskais gaisa kondicionieris, signalizācijas sistēma, sīklietu novietņu komplekts, komforta slēdzis un kruīza kontrole.

Arī informācijas un izklaides aprīkojums neliek vēlēties vairāk. Tajā ietilpst CD mainītājs, digitālais radiouztvērējs, Audi mūzikas saskarne un MMI navigation plus sistēma. Bose audiosistēmai ir 14 skaļruņi ar 465 vatu jaudu, durvīs iebūvētos zemfrekvences skaļruņus netieši apgaismo LED gaismas. Audi connect sistēmā izmantots Bluetooth tiešsaistes auto tālrunis, kas ļauj pieslēgties internetam un piekļūt īpašiem interneta pakalpojumiem, tai skaitā Google Earth, tieši no automobiļa. Arī pasažieri var pieslēgt savas mobilo sakaru ierīces integrētajam WLAN tīklājam.

 

 
Visi komentāri
 
284710. viesis 25.decembris 2011 12:54
0 0 Atbildēt

Fantastisks apraksts/tulkojums...

Visvairāk sajūsmina dažādu figņu krāsas apraksts un kā kronis priekšējiem S sēdekļiem ir izteikti polsteri un atzveltne ar pārvalku....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti