Automobili ar šādu skanīgu nosaukumu uz nedēļas nogali mums piedāvāja salons E&S, kas kādreiz bija pazīstams ar Saab auto tirdzniecību – tagad to varam asociēt arī ar Kia marku.
Nebiju nekad domājis, ka nāksies braukt ar korejiešu auto – pat no Kia taksometriem agrāk izvairījos, bet neko jau dzīvē paredzēt nevar. Daudz dzirdēts par Kia problēmām Latvijā – sarežģīti iegādāties rezerves daļas, neviens īsti negrib uzņemties atbildību; bet tas ir beidzies, tagad servisu garantē E&S. Nu skatāmies, kas tad tas ir? Benzīns – pilna bāka... un - aiziet! Pirmais iespaids – neskatoties uz saviem gabarītiem, dinamisks auto. Eksterjers. Jāpiekrīt dažādu reklāmas bukletu autoriem – samērā skaists auto. It sevišķi no aizmugures. Korejieši nav ierobežojuši sevi ar kaut kādiem stereotipiem – tie kārtīgi eksperimentējuši ar mašīnas izskatu, tomēr saglabājot arī klasiskās auto pazīmes. Tradicionālās austrumnieku formas nedaudz «atšķaidītas» ar dažiem asākiem elementiem, kas atgādina Forda «new edge» stilu. Mums tika piedāvāts Kia Rio 1,5 HB LS hečbeks – patiesībā šis auto izskatās pēc pilnvērtīga universāla. Normālā stāvoklī bagāžas nodalījuma vieta – 450 litri, bet ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus – 1275 litri. Jāatzīmē arī, ka virsbūve ir apstrādāta ar pretkozorijas materiāliem. Interjers. Frāze «tīri, bet pieticīgi» šoreiz būs ļoti atbilstoša. Tīri – domāts akurātais salons un tā apdare. Nekā lieka. Kia nelutina pasažierus ar daudzām kabatām un kabatiņām. Daži glāžu turētāji un viss. Diezgan mazs cimdu nodalījums. Tomēr galu galā – visam vietas pietiek. Visas paneļa detaļas ir stingras un negrab. Pieticīgi – tas materiālu ziņā. Pēc izskata lētā un pelēcīgā plastika, rada tādu samērā pieticīgu izskatu un atgādina mums, ka neesam iesēdušies luksusa automobilī. Pretstatā tam – vadītāja sēdeklim pat ir nolaižams elkoņa atbalsts. Lai arī tas īsti neder mūsu auguma cilvēkiem, tomēr labāk tā, nekā nekas. Sēdekļi samērā cieti, tomēr ērti - arī pēc vairāk kā 100km brauciena bija sajūta, ka esi veicis tikai dažus Rīgas kvartālus. Vadītāja sēdeklim ir regulējams arī augstums. Pedāļi bija tas, kas lika aizdomāties par auto mērķa auditoriju: ja kājas izmērs ir tāds palielāks, tos spaidot var rasties problēmas. Šī gan nebija pati bāzes versija – elektriskie logu pacēlāji, elektriski regulējami un apsildāmi sānu spoguļi, imobilaizers, lukturu augstuma reglēšana, miglas lukturi, kondicionieris, labs audio un citas ierasti «elementārās» fīčas šeit bija atrodamas. Ko vēl varētu gribēt? Varbūt tikai lielākus riteņus, jo standarta 14” ar 175/65R/14 riepām izskatās tā... nepierasti. Mums ar šo auto arī iznāca doties uz Valmieras iAuto pasākumu. Mašīnā – pieci cilvēki. Jāsaka, kaut kā nedzirdēju, ka kāds no aizmugurē sēdošajiem būtu skaļi kliedzis vietas trūkuma dēļ. Valmierā no auto visi izkāpa saviem spēkiem – bez notirpušām kājām. Sacensības. Kad visi dalībnieki bija izbraukuši «veiklības braucienu», arī mēs izmēģinājām. Hmm, rezultāts nebija tik slikts – ja drīkstētu piedalīties (es organizēju šo pasākumu), Kia Rio būtu trešā vieta. Mašīna ir labi vadāma (arī uz sniega), tai ir arī labs pagrieziena radiuss. Vienīgais – rokasbremzei, kas veiklības braucienā bija ļoti nepieciešama, izrādījās tāds pagarš gājiens, bet to jau iespējams noregulēt. Pēc atgriešanās Rīgā vēl nedaudz pavizinājāmies, tad vēl nedaudz – līdz Jūrmalai, atpakaļ un... iedegās sarkanā tanken lampiņa. Tas lika atcerēties, ka visu nevar gribēt: gandrīz universāls, pieci pasažieri, ātri braukt un vēl ekonomēt. Nē, tā nesanāks! «Pēc grāmatiņas» benzīna patēriņš ir 9 litri pilsētā, 5,7 litri – uz šosejas. Varbūt, bet tikai ne pilnai mašīnai. Kaut šim modelim ir tikai 1,5 litru 16 vārstu DOHC dzinējs, tas spēja sevi parādīt arī no labās puses. Dzinēja 97 zirdziņi ir pietiekami, lai pat ar «pilnu» auto uz ceļa nejustos slikti. Arī ieskrieties līdz 100 km/h (tikai ne jau pilns) Kia Rio var 11,3 sekundēs. Maksimālais ātrums – 175 km/h. Protams, man pat prātā neienāktu salīdzināt šo auto ar vācu automobiļiem (Audi, BMW utt.), bet arī Kia Rio cenas no saviem konkurentiem atšķiras par vairākiem tūkstošiem latu. Tas varētu būt pat ļoti iespaidīgs rādītājs. Kia Rio varētu uzskatīt par mazās-vidējās klases budžeta auto, iespējams, pat par vienu no līderiem. Savas cenas un kvalitātes attiecību ziņā šis auto var stipri konkurēt ar saviem – daudz pazīstamākiem klasesbiedriem. Šis auto varētu iepatikties dāmām, kurām patīk lielāki auto. Vēl tas varētu būt kā laba alternatīva tiem, kas šobrīd brauc ar paveciem automobiļiem, bet nevar atļauties iegādāties dārgās eiropas vai japāņu mašīnas. Reklāma: «Kia Rio 1,3 RS» sedans bāzes versijā ar visiem nodokļiem E&S salonā maksā 4900Ls! Ja vēl ņem vērā operatīvā līzinga iespējas, tad šobrīd, iemaksājot tikai 1000Ls un vēlāk (4 gadus) maksājot 69Ls mēnesī, jūs iegūstat pilnīgi jaunu auto, kuram E&S salons piedāvā arī garantiju – 3 gadi vai 100,000 km. (Versija, ar kuru mēs vizinājāmies, maksā 6590Ls.) Paldies salonam E&S par piešķirto auto. iAuto redaktors- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Dazhs varbuut teiks ka shrots, bet es uzskatu ka prieksh jauna auto praktiskai lietoshanai - normaali!