Jaunā Kia Rio – lētāk nemēdz būt 44

 
5.marts 2003 23:00

Automobili ar šādu skanīgu nosaukumu uz nedēļas nogali mums piedāvāja salons E&S, kas kādreiz bija pazīstams ar Saab auto tirdzniecību – tagad to varam asociēt arī ar Kia marku.

Nebiju nekad domājis, ka nāksies braukt ar korejiešu auto – pat no Kia taksometriem agrāk izvairījos, bet neko jau dzīvē paredzēt nevar. Daudz dzirdēts par Kia problēmām Latvijā – sarežģīti iegādāties rezerves daļas, neviens īsti negrib uzņemties atbildību; bet tas ir beidzies, tagad servisu garantē E&S. Nu skatāmies, kas tad tas ir? Benzīns – pilna bāka... un - aiziet! Pirmais iespaids – neskatoties uz saviem gabarītiem, dinamisks auto. Eksterjers. Jāpiekrīt dažādu reklāmas bukletu autoriem – samērā skaists auto. It sevišķi no aizmugures. Korejieši nav ierobežojuši sevi ar kaut kādiem stereotipiem – tie kārtīgi eksperimentējuši ar mašīnas izskatu, tomēr saglabājot arī klasiskās auto pazīmes. Tradicionālās austrumnieku formas nedaudz «atšķaidītas» ar dažiem asākiem elementiem, kas atgādina Forda «new edge» stilu. Mums tika piedāvāts Kia Rio 1,5 HB LS hečbeks – patiesībā šis auto izskatās pēc pilnvērtīga universāla. Normālā stāvoklī bagāžas nodalījuma vieta – 450 litri, bet ja nolaiž aizmugurējos sēdekļus – 1275 litri. Jāatzīmē arī, ka virsbūve ir apstrādāta ar pretkozorijas materiāliem. Interjers. Frāze «tīri, bet pieticīgi» šoreiz būs ļoti atbilstoša. Tīri – domāts akurātais salons un tā apdare. Nekā lieka. Kia nelutina pasažierus ar daudzām kabatām un kabatiņām. Daži glāžu turētāji un viss. Diezgan mazs cimdu nodalījums. Tomēr galu galā – visam vietas pietiek. Visas paneļa detaļas ir stingras un negrab. Pieticīgi – tas materiālu ziņā. Pēc izskata lētā un pelēcīgā plastika, rada tādu samērā pieticīgu izskatu un atgādina mums, ka neesam iesēdušies luksusa automobilī. Pretstatā tam – vadītāja sēdeklim pat ir nolaižams elkoņa atbalsts. Lai arī tas īsti neder mūsu auguma cilvēkiem, tomēr labāk tā, nekā nekas. Sēdekļi samērā cieti, tomēr ērti - arī pēc vairāk kā 100km brauciena bija sajūta, ka esi veicis tikai dažus Rīgas kvartālus. Vadītāja sēdeklim ir regulējams arī augstums. Pedāļi bija tas, kas lika aizdomāties par auto mērķa auditoriju: ja kājas izmērs ir tāds palielāks, tos spaidot var rasties problēmas. Šī gan nebija pati bāzes versija – elektriskie logu pacēlāji, elektriski regulējami un apsildāmi sānu spoguļi, imobilaizers, lukturu augstuma reglēšana, miglas lukturi, kondicionieris, labs audio un citas ierasti «elementārās» fīčas šeit bija atrodamas. Ko vēl varētu gribēt? Varbūt tikai lielākus riteņus, jo standarta 14” ar 175/65R/14 riepām izskatās tā... nepierasti. Mums ar šo auto arī iznāca doties uz Valmieras iAuto pasākumu. Mašīnā – pieci cilvēki. Jāsaka, kaut kā nedzirdēju, ka kāds no aizmugurē sēdošajiem būtu skaļi kliedzis vietas trūkuma dēļ. Valmierā no auto visi izkāpa saviem spēkiem – bez notirpušām kājām. Sacensības. Kad visi dalībnieki bija izbraukuši «veiklības braucienu», arī mēs izmēģinājām. Hmm, rezultāts nebija tik slikts – ja drīkstētu piedalīties (es organizēju šo pasākumu), Kia Rio būtu trešā vieta. Mašīna ir labi vadāma (arī uz sniega), tai ir arī labs pagrieziena radiuss. Vienīgais – rokasbremzei, kas veiklības braucienā bija ļoti nepieciešama, izrādījās tāds pagarš gājiens, bet to jau iespējams noregulēt. Pēc atgriešanās Rīgā vēl nedaudz pavizinājāmies, tad vēl nedaudz – līdz Jūrmalai, atpakaļ un... iedegās sarkanā tanken lampiņa. Tas lika atcerēties, ka visu nevar gribēt: gandrīz universāls, pieci pasažieri, ātri braukt un vēl ekonomēt. Nē, tā nesanāks! «Pēc grāmatiņas» benzīna patēriņš ir 9 litri pilsētā, 5,7 litri – uz šosejas. Varbūt, bet tikai ne pilnai mašīnai. Kaut šim modelim ir tikai 1,5 litru 16 vārstu DOHC dzinējs, tas spēja sevi parādīt arī no labās puses. Dzinēja 97 zirdziņi ir pietiekami, lai pat ar «pilnu» auto uz ceļa nejustos slikti. Arī ieskrieties līdz 100 km/h (tikai ne jau pilns) Kia Rio var 11,3 sekundēs. Maksimālais ātrums – 175 km/h. Protams, man pat prātā neienāktu salīdzināt šo auto ar vācu automobiļiem (Audi, BMW utt.), bet arī Kia Rio cenas no saviem konkurentiem atšķiras par vairākiem tūkstošiem latu. Tas varētu būt pat ļoti iespaidīgs rādītājs. Kia Rio varētu uzskatīt par mazās-vidējās klases budžeta auto, iespējams, pat par vienu no līderiem. Savas cenas un kvalitātes attiecību ziņā šis auto var stipri konkurēt ar saviem – daudz pazīstamākiem klasesbiedriem. Šis auto varētu iepatikties dāmām, kurām patīk lielāki auto. Vēl tas varētu būt kā laba alternatīva tiem, kas šobrīd brauc ar paveciem automobiļiem, bet nevar atļauties iegādāties dārgās eiropas vai japāņu mašīnas. Reklāma: «Kia Rio 1,3 RS» sedans bāzes versijā ar visiem nodokļiem E&S salonā maksā 4900Ls! Ja vēl ņem vērā operatīvā līzinga iespējas, tad šobrīd, iemaksājot tikai 1000Ls un vēlāk (4 gadus) maksājot 69Ls mēnesī, jūs iegūstat pilnīgi jaunu auto, kuram E&S salons piedāvā arī garantiju – 3 gadi vai 100,000 km. (Versija, ar kuru mēs vizinājāmies, maksā 6590Ls.) Paldies salonam E&S par piešķirto auto. iAuto redaktors
 
Visi komentāri
 
67484. viesis 5.marts 2003 2:52
0 0 Atbildēt

Dazhs varbuut teiks ka shrots, bet es uzskatu ka prieksh jauna auto praktiskai lietoshanai - normaali!

67492. viesis 5.marts 2003 8:42
0 0 Atbildēt

Nu ja, ka autiņam nav ne vainas ... priekš tās cenas cik viņš maksā, tas viss pat ir labi :)

67494. viesis 5.marts 2003 8:46
0 0 Atbildēt

Njaa, RS rulz! :DDD Kia Rio 1,3 RS, tas ir! :D

Bet imho, labaak braukt ar 5gadiigu vaacu normaalu autinju, nekaa ar korejieti...

A kaa tur ir ar to kvalitaati salonam, aareejai apdarei(plastmasaam utt)?

67505. viesis 5.marts 2003 9:00
0 0 Atbildēt

normaals viduveejs vaagjis, tik kaa ar to izturiibu...

Redaktors 5.marts 2003 9:02
0 0 Atbildēt

Rakos internetā – Amerikā tam dod 100,000 jūdžu garantiju.

67518. viesis 5.marts 2003 9:18
0 0 Atbildēt

citēšu autoru- "Eksterjers. Jāpiekrīt dažādu reklāmas bukletu autoriem – samērā skaists auto. It sevišķi no aizmugures. ". viss jau būtu ok tikai varēja jau kādu bildi ielikt kur auto būtu apskatāms no aizmugures nevis te liktu skatīties no dažādiem citiem leņķiem bildētu auto

:p

67525. viesis 5.marts 2003 9:26
0 0 Atbildēt

Bet ka tik ar shito nav taakaa ar vecajaam KIAam un VAZhnjiem jaunajiem, ka jau peec pus gada visas logu gumijas liip valjaa, plastmasas detaljas apluuzt&apkriit... :P

67526. viesis 5.marts 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Viennozimigi esmu no tiem kas dod prieksroku 5-7gadus vecam normalu izmeru, markas un kvalitates auto nevis sitadiem skibacaino brinumiem, kuri izskatas leti jau no gabala...

67529. viesis 5.marts 2003 9:33
0 0 Atbildēt

jap...

67534. viesis 5.marts 2003 9:41
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu tiem, kas saka, ka mazlietots vācietis ir labāks par šito 'jauno' korejiešu ******! Da šitais ir afigenna lētais vāģis. Kurš gan ir gatavs maxāt ~5000 Ls par jaunu auto, kas ir 'aprīkots' un tik pat 'ērts' kā 85. gada Sierra...

Labi, tas, ka jurid. pers. nopērk tādu auto, pabrauc divus gadus un tad nogrūž par kaut kādiem 1000 Ls vēl ir normāli, bet tiešām nesaprotu tās fiz. personas, kas pērk šitādus auto no salona.

Par to negrabēšanu arī biku ierēcu, jo tas auto takš ir tikko no salona, protams, ka ar ~200 km nobraukumu tas negrabēs, pienāks 2'000 km, ko tad darīsim? Tamponus ausīs bāzīsism! :)

Tad vēl par to Amerikas 100'000 jūdžu garantiju... Varu derēt, ka Amerikā šis auto ir pieejams pavisam citā komplektācijā, pavisam citu apdares līmeni, jo USA ir pavisam citi standarti (varu derēt, ka šitais KIA motors neatbilst USA stingrajām izmešu emisijas normām), kā arī drošības testos labi ja 2 zvaigznītes dabūtu...

Esmu pasēdējis jaunajās KIĀs, pat neradās vēlme ar tādu ****** izbraukt, sajūta, kā jau teicu, kā 85. gada Sierrā, kur nu vēl maksāt ~5000 Ls par šitādu [khm, khm] :o Sorry!

Redaktors 5.marts 2003 9:45
0 0 Atbildēt

Zvaigznītes ir **** un arī amerikāņiem komplektācija ir ļoti līdzīga. Nu varbūt bāzes versijā ir arī AC, kas šeit nav (par to auto tur maksā 10-12k$).

67540. viesis 5.marts 2003 9:46
0 0 Atbildēt

Es gan labāk braucu ar jauno auto (ar garantiju), nekā katru nedēļu remontēju to, kas sāk nojukt tiem 5-7 gadu vecajiem autiņiem.

67551. viesis 5.marts 2003 10:15
0 0 Atbildēt

"Jāatzīmē arī, ka virsbūve ir apstrādāta ar pretkozorijas materiāliem." - tipa mājiens, ka virsbūve ir krāsota. :)

Vairāk nekomentēšu :)

67552. viesis 5.marts 2003 10:16
0 0 Atbildēt

Nu nezinu kas tad tie par 5-7 gadu autiņiem, kas katru nedēļu jāremontē! Patreiz pusgadu braucu ar '93. gada mašīnu un esmu vienīgi eļļu nomainījis un "lietošanas šķidrumus" uzpildījis. (jāpārspļauj pār plecu, lai kāds te nenoskauž!) Tāpat iepriekš 4 gadus braucu ar '87. gada auto un arī īpaši daudz neremontēju.

67557. viesis 5.marts 2003 10:25
0 0 Atbildēt

Varēja jau autors aizbraukt uz automazgātuvi un sabildēt tīru auto. Citādi šīs bildes ar netīru auto maitā vizuālo iespaidu.

67563. viesis 5.marts 2003 10:38
0 0 Atbildēt

viesis 05.03.2003 09:46

Pilnigas mulkibas! Es braucu ar MB 260E '94gada mulkibas, ka jaremonte katru nedelu. Jebkura gadijuma mani nevilina korejiesu un krievu auto buves sasniegumi. Ar KIA braucis neesmu, bet ir nacies braukt ar 10o VAZni nu tads pats KIA vien ir. It ka gadu vecs, bet visas gumijas vala, klab, grab, ciet nesledzas UZHAS! Manam 9gadus vecajam mersim ir prata kas tads nenak. Sitais brinums 9gadus vispar nenokalpos, labi ja kadus 2-3gadus ar vinu vares pabraukt pirms vins izjuks pilnigi.

Redaktors 5.marts 2003 10:44
0 0 Atbildēt

Tiem, kas mēģina VAZu salīdzināt ar Kia, iesaku tomēr pamēģināt abus - atšķirība ir ļoti liela.

67585. viesis 5.marts 2003 11:10
0 0 Atbildēt

Nu tie 4900ls vēl izklausās ok, ja gribi jaun lētu auto, bet ja cena ir 6.5k ls, tad laikam skatītos uz kādu focusu vai opeli...

67593. viesis 5.marts 2003 11:48
0 0 Atbildēt

jaabrauc tikai ar jauniem auto - 2, max. 3 gadus expluatee un njem salonaa jaunu - un ar garantiju.

/kiska/

PS saaku domaat - vai pasaulee maz ir taads auto, kuraa Bimmers nav "paseedeejis"...?

67597. viesis 5.marts 2003 11:54
0 0 Atbildēt

Es tik varu pateikt, ka šitāds ir jāņem TIKAI uz operatīvo līzingu. Lai cik labs viš arī beigās neizrādītos, nezinu, vai dauc atradīsies ļauži, kas tādu pēc 3-4 gadiem gribētu atpirkt. Ar operatīvo līzingu vismaz šī problēma atkrīt.

Redaktors 5.marts 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Par tiem lietotajiem auto. Padomāsim uz priekšu. Jā, var jau pirkt 5-7 gadus vecu, bet it kā labāku auto, bet padomājiet, ko jūs darīsiet ar to pēc dažiem gadiem? Tādu "Kia Rio" jums banka, ja tas ņemts uz operatīvo līzingu, paņems atpakaļ un atkal varēsiet ņemt uz līzingu jaunu auto – varbūt nākošreiz pat lepnāku. Jauns tomēr ir jauns...

67626. viesis 5.marts 2003 13:15
0 0 Atbildēt

Protams, ka jauns ir jauns, bet vai tas ir 6,5k vērts?

67627. viesis 5.marts 2003 13:15
0 0 Atbildēt

Njifiga! Ar šitādiem opeļiem, fodriem kijām un *******dajiem jauns auto tikai SKAITĀS jauns auto. Normāls BMW/MERCEDES/AUDI arī 5-7 gadus vecs būs krietni labāks kā jauni augtākminētie draņķi. Pie tam tie draņi savos 3 gados zaudēs 60-80% no savas sākotnējās vērtības, un neiesmērēsi tu pēctam tos nevienam idiotam. Normāla mašīna 5 gadu vecumā vairs tik strauji vērtību nezaudēs. Un to arī pēctam nebūs problēmu pārdot, jo tā būs MAŠĪNA.

67634. viesis 5.marts 2003 13:44
0 0 Atbildēt

tigers laikam nezina, ko nozime operativais lizings...

67639. viesis 5.marts 2003 14:02
0 0 Atbildēt

Tigers izna labi kas ir operatīais līzings.

Operatīvajā līzingā vēl var ņemt sūdīgus auto, ja var pieciest grabināšanu...

Uzņēmumiem tas vēl ir OK, bet personīgajai mašīnai - nu nezinu...

67646. viesis 5.marts 2003 14:27
0 0 Atbildēt

Speciāli Kiskai - piemēram, man 'Auto' izstādes darba laiks ir par īsu, es uz to ierados, kad durvis atvēra un aizgāju, kad dzina laukā! Kamēr visos *******os pasēdēju, visu nočekoju un notestēju, sēdēju vāgeniem gan priekšā, gan pakaļā, visu izčamdīju utt. :D Bijām vesela brigāde. Šogad atkal izstāde, jāiet jāiečeko, kas jauns un būs reports kā nākas 8) :P

Agrāk arī domāju, ka pat jauns H*Iday ir labāks par jebkuru mazlietotu vāgenu, taču pieskaroties tam panelim vien... vē!

Redaktor, uztaisi testu - jauns H*Iday vs mazlietots vācu rulzis par to pašu cenu, pabrauc vienu ned. nogali ar vienu, un otru ned. nogali ar otru, tad arī sapratīsi the diferenci... Ekonomikā visnefektīvākā investīcijas piemērs man gan videnē, gan augstskolā ir minēts tieši jauns auto, parēķini pats, cik izmaksā paņemt jaunu, un cik pēc tam par to dabūsi lietotu auto tirgū pēc 2-3 gadiem. 5 gadus vecam auto pēc 2 gadiem vērtība proporcionāli dilst lēnāk. Tie, kas maina jaunus auto ik pēc garantijas perioda beigām, nav jau KIA, H*Iday u. tml. klienti...

67650. viesis 5.marts 2003 14:35
0 0 Atbildēt

Atnaca Bimmers un visu salika pa plauktiniem :)

Taisniba vien ir :)

67686. viesis 5.marts 2003 16:54
0 0 Atbildēt

Bimmer,

Ja Tu man paradisi kaut vienu macibu gramatu kur ir teikts, ka izdevigak pirkt lietotu auto?

Visizdevigak ir braukt ar taksi, pec tam jauns auto ar operativo lizingu.

Bet Tu jau laikam ari perc labas kvalitates vacu 10-20 gadus vecu apaksvelu (zekes, apaksbikses utt.).

Okkers

67723. viesis 5.marts 2003 20:03
0 0 Atbildēt

vis ir atkarīgs priekš kā auto pērkam - ja es pirkti bimmeram darba auto tad tikai OKU neko labāku viņa galva nav nopelnījusi

par 5000 ls var nopirkt 7 gadus vecu OOOO kura nobraukumu var tikai minēt

ja vajadzīgs auto ikdienas braukšanai gada laikā ap 100 000 tad vispār nav sarunu - jāņem jauns nevis lietots un darba šoferim nav vajadzīga laba salona apdare

ja tādai nelielai pabraukāšannai līdz 25 000 gadā un ir svarīgi kas priekša par zīmi tad pērciet savas lietotās vācmašīnas un remontējiet

man pazīstamai firmai ir darba autiņi KIA visi gada laikā nogājuši pāri par 100 000 BEZ PROBLĒMĀM nezaudējot nevienu darba dienu

tā lūk

pats gan arī piederu pie tiem kas brauc ~ 20 000 un KIA nepirkšu, bet tas nav iemesls, lai bļautu stulbo saukli ka vecs BMV ir labāks par jaunu KIA

67745. viesis 6.marts 2003 0:56
0 0 Atbildēt

totaalaka *******nja! kaa kaut ko taadu var nosaukt vispaar par ma6iinu? kaut kaadi para6niki ar taadiem laikam arii brauc

67900. viesis 6.marts 2003 12:18
0 0 Atbildēt

tur tak ne skata ne kaa.. nesaprotu.. jaaiet laikam pie shiem pieteikties par dizaineri.. shkjiibacainie aaksti..

68077. viesis 6.marts 2003 16:38
0 0 Atbildēt

jauns auto ir labs. mans sencis noirka jaunu zapi un teica, ka 20 gadus vecs zhigulis ir 100X labaaks. vot kaa. Var arii ieberzties :)

Tachu domaaju, ka uz KIA shis piemers neattiecas...

68262. viesis 7.marts 2003 13:32
0 0 Atbildēt

super

68264. viesis 7.marts 2003 13:32
0 0 Atbildēt

fui bezsakaras

68266. viesis 7.marts 2003 13:33
0 0 Atbildēt

:))) :)) :) :*

68289. viesis 7.marts 2003 14:40
0 0 Atbildēt

auto, kas pilnībā atbilst savai cenai.

Bet vai es operatīvā līzinga temiņa beigās vēl piemakšatu 1.5 k par šādas mašīnas iegūšanu īpašumā - laikam jau nē.

Bet firmai paņemt priekš saviem darbiniekiem - nemaz nav slikti. domāju, ka tā arī būs šīs mašīnas potenciālā auditorija.

68365. viesis 8.marts 2003 1:17
0 0 Atbildēt

Privaatai lietoshanai neder.

68404. viesis 8.marts 2003 23:57
0 0 Atbildēt

Pieljauju, ka man Kia-rio vareetu dereet, tachu njemtu to tikai komplektaacijaa ar kondicionieri...

68914. viesis 10.marts 2003 21:12
0 0 Atbildēt

Pazīstu vienu cilvēku, kas ar firmas Kia noripinājis 300 000 km, bet vāģis vel sakarīgi kust, šis saka, ka esot tam MAZDA motori un citi verķi.Tas ir kaut kāds Kia buss,ar nesakarīgu nosaukumu,mašinā ap 3 gadus veca,pats redzēju,jāatzīst, ka vismaz vizuāli izskatījās pēc mašīnas.

70490. viesis 17.marts 2003 21:56
0 0 Atbildēt

Viesis, labais,- 'vismaz vizuāli izskatījās peč mašīnas' :D Foršs un reizē patiess KIA raksturojums :)

74815. viesis 17.aprīlis 2003 11:45
0 0 Atbildēt

laba tacka

bez vardiem

130471. viesis 16.jūnijs 2004 11:25
0 0 Atbildēt

this sucks!!!!!!!

131894. viesis 2.jūlijs 2004 16:19
0 0 Atbildēt

Galīgie m€esli! Ja kādam vajag problēmas, lai iegādājas šitos dzelžus. Pie tam baigi dārgās problēmas! Viens no paziņām iegādājās šitās firmas džipu, divi citu parastas. Nevar būt, ka viņiem vienkārši nelaimējās! Tad jau labāk braucu ar 5-7 g vecu šrotvagenu nekā ar šitādiem galīgi neprognozējamiem lūžņiem. Tur vismaz nomaini detaļu un zini ka ies!

181116. viesis 5.oktobris 2005 12:56
0 0 Atbildēt

Kogan šauracainie varetu labu uztaisit!,tagad to šeit grib iesmērēt par katru cenu,tad jau labāk braukt ar riteni!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti