Precizē velosipēdu vadītāju pienākumus ceļu satiksmē 4

 
29.decembris 2011 11:36

Satiksmes ministrija un VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kas pilnveidos regulējumu attiecībā uz velosipēdu vadītājiem un gājējiem.

Velosipēdu vadītājiem būs atļauts šķērsot regulējamas gājēju pārejas braukšus, bet ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Līdz šim Ceļu satiksmes noteikumi paredzēja, ka velosipēdu vadītāji „zebru” drīkstēja šķērsot tikai ejot kājām.

Braukšus šķērsot neregulējamas gājēju pārejas nedrīkstēs (tas nav atļauts arī pašlaik). Pēc šo grozījumu pieņemšanas norma par gājēju pāreju šķērsošanu gājēju pārvietošanās ātrumā attieksies arī uz personām, kas pārvietojas ar skrituļslidām, skrituļdēļiem u.tml. sporta vai atpūtas inventāru.

Noteikumos paredzēts arī, ka velosipēdu vadītājiem, braucot pa ietvi, jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību.

Tāpat gan velosipēdu, gan mopēdu vadītājiem pa ceļu būs jāpārvietojas vienā rindā, tuvāk braukšanas joslas labajai malai. Tālāk uz brauktuves varēs izbraukt tikai tādos gadījumos, lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu, veicot kreiso manevru braukšanai pretējā virzienā.

Valdības atbalstītie grozījumi arī paredz, ka turpmāk ar velosipēdu varēs pārvadāt pasažierus, taču tikai tādā gadījumā, ja šis transportlīdzeklis būs izgatavots speciāli šim nolūkam. Tādējādi tiks atrisināts jautājums par tā sauktajām velorikšām, kas vasaras sezonā kā pārvietošanās līdzeklis lielākoties tiek izmantots Rīgā. Šādu velosipēdu lietošanas nosacījumi un kustības maršruti ir jānosaka attiecīgajai pašvaldībai.

Plānots, ka specializētie tūrisma transportlīdzekļi nākotnē varētu braukt ne tikai pa ielu, bet arī pa gājēju ceļu, velosipēdu ceļu, kā arī gājēju un velosipēdu ceļu, izņemot ietves.

Ar grozījumiem tiks noteikts arī jauns pienākums gājējiem – ne tikai ārpus apdzīvotām vietām jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu braukšanas virzienam, bet tas būs jādara arī apdzīvotās vietās neapgaismotos ceļa posmos.
 

 
Visi komentāri
 
284745. viesis 29.decembris 2011 17:27
0 0 Atbildēt

Kur ir links uz neteikumu projektu?

284760. viesis 2.janvāris 2012 9:16
0 0 Atbildēt

Atver māti gūgli, ieraksti nosaukumu ceļu satiksmes noteikumi un izvēlies to, kas ierakstīts likumi.lv. Un lasi noteikumus no A-Z. :)

Konstruktīva kritika raksta autoram- norma, ka velosipēdiem pa brauktuvi jāpārvietojas vienā rindā un iespējami tuvāk brauktuves malai, pastāvēja jau pirms tam. Bet no otras puses atkārtošana ir zināšanu māte.

284761. viesis 2.janvāris 2012 10:41
0 0 Atbildēt

vai kurustojums arī ieskaitāms regulējamās gājēju pārejās?

un kas kontrolēs lisopēdistu ātrumu tajos?

vai auto jāaprīko ar specializētām novērošanas videoiekārtām?

284762. viesis 2.janvāris 2012 13:03
0 0 Atbildēt

Gājēju pārvietošanās ātrums arī var būt stipri atšķirīgs. Un ko darīt, ja gājēju tajā brīdī nav, kādā ātrumā un vai vispār velosipēdists drīkst pārbraukt pāreju?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti