Pirmo reizi notika eksāmeni transportlīdzekļu vadīšanai ar automātisko ātrumkārbu 106

 
14.februāris 2012 13:00

10.februārī, CSDD Liepājas nodaļā pirmo reizi Kurzemē notika eksāmeni B kategorijas vadītāju tiesību iegūšanai auto vadīšanai ar automātisko ātrumkārbu.

Tādējādi šobrīd Latvijā ir jau 137 autovadītāji, kuriem ir tiesības vadīt tikai ar automātisko pārnesumkārbu aprīkotus vieglos spēkratus. Savukārt kopējais B kategorijas vadītāju skaits Latvijā ir vairāk nekā 740 tūkstoši.

Pagājušajā piektdienā Liepājā vadītāja tiesības braukšanai ar automātisko ātrumkārbu saņēma trīs jaunie braukt gribētāji. Šādā gadījumā eksāmena kārtība un cena neatšķiras no ierastās procedūras un izmaksām, taču braukšana jākārto ar auto, kas aprīkots ar automātisko ātrumkārbu un sekmīga eksāmena rezultātā jaunais vadītājs saņem apliecību ar 78.ierobežojumu kodu. Tas nodrošina tiesības vadīt transportlīdzekli tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Minētais kods ir vienāds visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tādēļ ar šādām tiesībām ir iespēja vadīt auto arī ārpus Latvijas. Savukārt, ja šis vadītājs vēlāk vēlēsies vadīt auto ar mehānisko pārnesumkārbu, tad CSDD būs jānokārto attiecīgais braukšanas eksāmens (bez autoskolas kursu apmeklēšanas) un jāapmaina tiesības.

Iespēju kārtot eksāmenu B kategorijas vadītāja apliecības iegūšanai braukšanai ar automātisko ātrumkārbu CSDD nodrošina kopš pagājušā gada augusta. Braukšanas eksāmeni līdz šim bija notikuši tikai Rīgā un Daugavpilī, bet pagājušajā piektdienā – pirmo reizi Kurzemē – Liepājā. Eksāmenu kārtošanu ar automātisko ātrumkārbu gan Rīgā, gan ārpus galvaspilsētas nodrošina viena CSDD automašīna. Tā pēc pieprasījuma dodas uz CSDD nodaļām, kas sniedz vadītāju kvalifikācijas pakalpojumus, nodrošinot iespēju kārtot eksāmenu iepriekš nokomplektētai vismaz septiņu cilvēku grupai.

Savukārt ceturtdien, 9.februārī, CSDD Liepājas nodaļā topošajiem autovadītājiem bija iespēja veikt iepriekš plānotu braukšanas iemaņu pārbaudes braucienu. Tā ir iespēja brīvprātīgi kārtot B kategorijas braukšanas eksāmenu „izmēģinājuma režīmā” un pēc tam saņemt skaidrojumu no inspektora par pieļautajām kļūdām un neprecizitātēm, kā arī saņemt protokolu ar vērtējumu. Kā liecina CSDD līdzšinējā un citu valstu pieredze, „izmēģinājuma eksāmens” ir noderīgs gan topošajiem autovadītājiem, gan pieredzējušiem braucējiem, kā arī profesionāliem autovadītājiem.

Statistika liecina, ka apmēram 70% vadītāju Latvijā, kuriem ir tiesības vadīt spēkratu ar automātisko ātrumkārbu, ir sievietes, savukārt vislielākais šādu tiesību īpašnieku īpatsvars ir cilvēki vecuma grupā līdz 30 gadiem.

 
Visi komentāri
 
285315. viesis 15.februāris 2012 8:46
0 0 Atbildēt

Lai dzīvo invalīdu apliecības! :D

285317. viesis 15.februāris 2012 12:21
0 0 Atbildēt

vēl vajag piedāvāt svētdienas braucēju un tikai līdz pilsētas robežai apliecības ...

285318. viesis 15.februāris 2012 12:56
0 0 Atbildēt

Domāju, ka vidēji pēc 10 gadiem, vismaz 90% no visiem vieglajiem auto būs ar automatiskajām kārbām. varbūt, kaut kādi sporta auto klasiski paliks ar rokas kārbām. Vienu laiku taču pat 1.formulā bija diskusijas par pāreju uz automatiem...Vieglo auto tirgū gan pēdējos gados, pieprasījums pēc "automatiem" pieaug . Kādreiz pats biju itin skeptiski pret tiem automatiem noskaņots, bet kad 1995.gadā paņēmu veco Granadu ar automātu, tā lieta iepatikās. Pazīstu ļoti daudzus autovadītājus, kuri pārgājuši uz automatiem, un par rokas kārbām pat vairs nedomā. Normals process. Šodien reti kur vairs ieraudzīsi jaunu auto ar rokas atveramajiem logiem. Tehnikas progress.

285319. viesis 15.februāris 2012 13:08
0 0 Atbildēt

anonimiķis:

kaut kur šajās lapās reiz lasīju, ka bijušajiem trolejbusniekiem, kuri pārgājuši strādāt uz autobusiem, atļauts strādāt tikai pilsētas robežas ietvaros. Viņi nedrīkst vadīt autobusu ne uz Babīti, ne Ādažiem.

285320. viesis 15.februāris 2012 14:23
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi - negribētu gluži piekrist tavai prognozei. Automāti ir dārgi, tērē papildus degvielu un var sagādāt ne mazumu problēmu savas sarežģītības dēļ. Premium/Luxus segmentā visticamāk tava prognoze piepildīsies. Bet ne auto kopējā masā - kurā skaitliski dominēs ekonomiskā/kompaktklase - ar tādiem ražotājiem, kā Dacia, Tata u.c., kas vispār nepiedāvā tādu opciju kā automātisko ātrumkārbu. Toties jauni auto ar rokas atveramajiem logiem ir vairumā kaut vai tajās pašās Eiropas valstīs, kur auto iegādājas atbilstoši dzīves līmenim, nevis pēc Latvijas ekskluzīvajiem standartiem.

285323. viesis 15.februāris 2012 19:20
0 0 Atbildēt

Tomāts ir vajadzīga lieta dīzeļiem - patēriņa pieaugums nav tik jūtams un tas tomāts aiztaupa nepārtrauktu robu dročīšanu uz augšu uz leju.

Bet nu šādas vadītāja apliecības uzsit smīnu - ja jau cilvēks nespēj sakoordinēt savas kājas, kas tas par braucēju?! Es vēl saprastu ja autoskolas izmantotu mašīnas ar tomātiem galīgu nejēgu sākuma apmācībai, lai sākumā šāds nejēga varētu koncentrēties tikai uz ceļu un tikai pēc tam iemācīties slēgāt robus, bet ne jau ka vispār tikai tomāts...

285324. viesis 15.februāris 2012 19:49
0 0 Atbildēt

Ja būtu jāpārliek tiesības, ieguvu tās pirms 27 gadiem, tad liktu tās tikai uz automātu,puļķi raustīt vairs neataisos,. Nez tie manuālās kārbas fani laikam mājās vēl lentiniekos mūziku klausās un līdzn kompjūteram ar nav nonākuši:)

285325. viesis 15.februāris 2012 19:55
0 0 Atbildēt

Un kur tiesības ar opcijām:

- braukt tikai pa dienu,

- braukt tikai vasarā,

- braukt tikai brīvdienās,

u.t.t.

285326. viesis 15.februāris 2012 20:25
0 0 Atbildēt

Es arī atzīstu tikai automātus, it sevišķi jaudīgām mašīnām.

285328. viesis 15.februāris 2012 21:20
0 0 Atbildēt

nesaprotu,kāpēc tā noniecina automātu,nav nekādas vainas it ipaši priekš sievietēm,mana sieva brauc jau kādus 10gadus ar automātu,mašīnas ir dīzeļi,degvielu patērē par 1-1,5 vairāk neka parastās kārbas,bet tas nenoliedzami atsver to drošību uz ceļa,mūsu intensīvajā satiksmē.tie pārgudrie lai daudz nekomentē bet paši lai pamēģina un tad jau redzēs,vienīgā vaina ir ,ja begts akumulators tad tikai piepīpēšana līdzēs

285329. viesis 16.februāris 2012 1:22
0 0 Atbildēt

"Nez tie manuālās kārbas fani laikam mājās vēl lentiniekos mūziku klausās un līdzn kompjūteram ar nav nonākuši"

=====================================

Sviestains salīdzinājums. 99% mūsdienu automātisko kārbu ir salīdzinami nevis ar kompjūteru, bet gan TV pulti, kas tavā vietā izvēlas, ko skatīties. Gribi hokeju? Ņehu... Skatīsies "Ugunsgrēku"!

No daudziem automātiem, ar ko ir braukts, divi tomēr ir spējuši radīt drošības sajūtu, ka auto ir iespējams kontrolēt. Abos gadījumos šķūninga auto, kam tikai kārba vien maksā virs 20K Euro - (AMG un AC Schnitzer). Par to cenu, ko varu samaksāt, atliek vien braukt ar manuāli.

285344. viesis 17.februāris 2012 8:36
0 0 Atbildēt

285328. viesi, kādu tad drošību rada tomāts? :D

285354. viesis 17.februāris 2012 16:18
0 0 Atbildēt

msh atbilde;drošība ir visā kas tev neliek novērst uzmanību braucot un to spēj automātiskā kārba

285355. viesis 17.februāris 2012 17:19
0 0 Atbildēt

Tas tā varētu būt iesācējiem un nejēgām. Man nav jāskatās uz kloķi lai to atrastu, nav uz to jāskatās, lai zinātu kurā robā tas ir un nav gari jādomā, kā to kustināt lai pārslēgtu. Varu arī pie viena bez skatīšanās tahometrā labi salāgot apgriezienus pārslēdzoties uz leju. Tātad, kurā brīdī kas novērš manu uzmanību?

Ak un jā, es arī pārštepselēties uz leju varu ātrāk nekā tomāts. Tāds brīnums kā DSG gan spēj pārslēgties ātrāk par cilvēku, bet diemžēl tik ilgi, kamēr cilvēka reakcija atbilst kārbas prognozei, bet ja pēkšņi tiek pieprasīts kikdaunis pārslēgšanās uz augšu vietā, tad rezultāts ir tāds pats kā parastiem tomātiem - aizture uz pāris sekundēm...

285356. viesis 18.februāris 2012 0:35
0 0 Atbildēt

msh, ne visi speej iemaaciities zemapzinjaa sleegaat atrumus... jaa, man ari atrumu sleegshana faktiski notiek automatiski un nekaadi netraucee, tomeer saprotu tos, kuri nespeej... tad kam vinjus mociit? labakk lai nekapj tad parastos auto bet brauc ar tomaatu...

285357. viesis 18.februāris 2012 7:57
0 0 Atbildēt

Manā skatījumā tā ir sevis ierobežošana, ja nu kādreiz tavs auto salūst un ir pieejams cits tikai ar manuālo, ja tusiņā kāds palūdz, lai aizved viņu ar viņa auto mājās? Nu tas tā nekad var arī nenotikt, un tomēr ja nespēj sadalīt uzmanību, lai slēgtu ātrumus ar kloķi, tad man šķiet uz ielas nav ko darīt.

285358. viesis 18.februāris 2012 13:50
0 0 Atbildēt

esmu redzējis ībļus, kas ar manuālo profesionāli sataisa lielākus sūdus, nekā kāds, kurš manuālo lietot ir sen aizmirsis un kopš tiesību iegūšanas lieto tikai tomātus...

Tie, kas liek tiesības uz tomātu nekad nepiesēdīsies pie stūres a/m ar manuālo kārbu, viņiem vienkārši tas nav vajadzīgs. Pamanīsies iztikt!

98% gadījumu vajadzība pēc prasmes lietot manuālo kārbu ir tāda pati, kā spēja vadīt fūru, kaut ikdienā minies ar mazlitrāžas pļurkšķi...

285359. viesis 18.februāris 2012 19:11
0 0 Atbildēt

Ā, nu tad jau tev ir lieliska tomātalfa...

Žēl ka es uz sitienu nespēju iedomāties tikai viena pazīstama cilvēka mašīnu ar tomātu - brālēna, neatceros, landkruizeris vai pajērs, jo sieva to kasti pirka. Visi pārējie štepselē robus ar roku.

285362. viesis 19.februāris 2012 17:21
1 0 Atbildēt

Un? Man, piemēram, nav tomātalfas un nevienas nav bijis ir bijis pustomāt- braucamais, bet nesaskatu nekādu problēmu, ka kāds brauc ar tomātu.

Lai tak brauc - vairāk laika ir pievērsties ceļam.

Kur tieši problēma? Tas ka kāds grib iemācīties tikai to, kas nepieciešams un tāpēc nemācās to, bez kā var lieliski iztikt?

Ja tā padomā ļoti daudzos 4x4 bezceļā sacīkšu aperātos kā reizi ir tomāti, laikam aiz braucēju neprofesionalitātes... :D

285363. viesis 19.februāris 2012 21:46
0 0 Atbildēt

Te ir latvija. Te nevis cilvēks var iztikt bez mākas braukt ar tomātu, bet gan cilvēkam bez mākas braukt ar mešalku ir jāiztiek bez braukšanas situācijās kad viņa mašīna nav lietojama. Man vislabāk patīk tā situācija ar vecajiem audī - cilvēki mēdz viņiem ravēt ārā tomātus pat ja tas tomāts ir ejošs... :D

Es robus slēgāt iemācījos 10 gadu vecumā - kad tiku iemācīts braukt ar vectētiņa mazāko traktoriņu, kuram ir volgas 4 robu kārba. Kopš tā laika nav bijis problēmu ātri pārslēgt robus - tolaik bija jāiemācās pārslēgties no otrā uz trešo tā, lai uz 5 kmph pret nelielu kāpumu braucošs traktors nenoslāptu ieliekot tajā trešajā, nu neko, pasēdēju uz noslāpēta traktora čikādams robus un māksla rokā :D

Un vispār problēma šajā apstāklī ir - ne jau tā, ka cilvēkam patīk braukt ar tomātu, bet tā, ka viņš nejēdz braukt. Padomā pats - iedomājies loģiski domājošu cilvēku, kuram patīk tomāti tik ļoti, ka viņš speciāli noliek vadītāja apliecību, ar kuru viņš drīkst vadīt tikai 10% [mošk vēl mazāk] latvijā esošajām mašīnām, ja viņš varētu nolikt normālu vadītāja apliecību un braukt ar savu tomātu, bet vajadzības gadījumā pārsēsties uz mašīnu ar mešalku. Vari tādu iedomāties? Es nē. Es toties varu iedomāties kāds cilvēks grib tādu vadītāja apliecību - tāds, kurš knapi spēj sakoncentrēties uz ceļu un kaut kādās nestandarta situācijās nespēj noreaģēt un savāra sūdus.

285364. viesis 19.februāris 2012 21:48
0 0 Atbildēt

Vienkāršāk izsakoties - tāds, kādu agrāk autoskolā dresēja tik ilgi, līdz viņš kaut cik spēja vadīt mašīnu. Nu tagad vēl pusizceptāki vadītāji varēs saņemt apliecības - invalīdu apliecības.

285365. viesis 19.februāris 2012 22:29
1 0 Atbildēt

msh - tur tavos pāķos ir kaut kāds nelabvēlīgs starojums uz smadzenēm.

80% no cilvēkiem, kas pārsēdušies uz tomātu NEKAD pat nemēģinās sēsties pie manuālās kārbas. Un ne pie kādiem apstākļiem to nedarīs!

Pasaki, kam jānotiek, lai cilvēks pēkšņi "būtu spiests" sēsties pie manuāļās kārbas aprīkota auto stūres??? Kam tādam jānotiek?

ļoti daudzi cilvēki vienkārši atsakās no stūrēšanas un viss, nesaskatot tur nekādu problēmu vaše! Vienkārši nebrauc, tiek kur vajag - citādāk. Nav taču tā, ka tikai manuālās kārbas lietotāji kaut kur nokļūst...

Ir cilvēki, kuri nokļūst kur vajag pat tad, ja tiem nav nedz vadītāja apliecības nedz mašīnas...

285366. viesis 20.februāris 2012 8:02
0 0 Atbildēt

Nelabvēlīgs starojums ir tur, kur tu esi - toksiskas gāzes gaisā un vēl urlu smaka... :D Kārtējais pilsētas sprukstiņa "es varu izmantot sabiedrisko transportu!" domu gājiens :D

Nu labi, lai jau būtu kā tu apgalvo - ka tur, Visuma Centrā, visi var atļauties, teiksim, gadījumā ja mašīna remontā un serviss ir tik kruts, ka dod maiņas mašīnu, kurai, ak vai, tomāts visdrīzāk nebūs :) , no tās atteikties un braukt uz darbu ar taksi, iet ar kājām, braukt ar autobusu/tramvaju/trolejbusu/vienalga un vēl priekšniecība glāstīs ka nokavē darbu... :) Vai kad līdzīgā situācijā kur tālāk jānokļūst. Vai kad jāaizņemas kāds buss lai kaut ko atvestu, kam, ak vai, visdrīzāk tomāts nebūs. Un tā jau varētu turpināt un turpināt... Kaut kādiem slaistiem un dīkdieņiem, vai arī vienkārši bagātiem cilvēkiem šādās situācijās problēmas varbūt arī nerodas :) Bet nevaru iedomāties kā šādas problēmas varētu nerasties cilvēkiem, kuriem uz darbu vienā virzienā ir jābrauc, teiksim, 25 km - vienalga vai no nīcas uz liepāju, vai no [ievieto vietas nosaukumu pats] uz visuma centru. Un tādu kaut kā ir baigi daudz, paskatoties tautas skaitīšanas datus. Vai tikai tu atkal nepārstāvi mazākuma viedokli... :)

285367. viesis 20.februāris 2012 8:38
1 0 Atbildēt

Pasaki, kāda mārrutka pēc vienmēr ir jāņem buss, kuru pats stūrēsi, ja kaut kas jāved? Domā visa pasaule griežas ap tavu lažas pagastu un tur esošajām tavām individuālajām vajadzībām?

Ir simtiem tūkstošu cilvēku, kam nav auto vispār, pēc definīcijas, nekāda! Bet tie kaut kā tiek uz /no darba, atved mājās skapi, uz dārzu atved kūtsmēslus un bruģi uz pagalmu utt... Tiešām visiem viss ir pašiem jāspēj un jādara? Vai tiešām visiem jābūt totāliem visdariem. Moš vēl piedāvāsi nolikt ikkatram autovadītājam tankera kapteiņa licenci, ja nu nejauši dzīvē sagadās izdevība/nepieciešamība no būtiņģes uz lažas pagastu aizvest 185 cisternas ar jēlnaftu...

Kuram cilvēkam diendienā ir jāaizņemas buss kaut kā vizināšanai? Nepaliec nu smieklīgs. Izklausās, ka tev tas auto ir pieaudzis pie pakaļas!

285376. viesis 20.februāris 2012 14:41
0 0 Atbildēt

Nespēja vadīt auto ar manuālo kārbu liecina vien par to, ka cilvēks principā būtu jātura pa gabalu no stūrēšanas. Izvēle ar kādu auto braukt ikdienā jau ir cits jautājums. Bet visās malās popularizējot drošību uz ceļiem, vienlaikus tiek pieļauta īpaši tizlu indivīdu dalība satiksmē - un tā jau ir problēma.

285377. viesis 20.februāris 2012 14:43
1 0 Atbildēt

Vēl debilāks koments... :D

Es zinu vismaz 10 cilvēkus, kuri VAIRS neprot un NEGRIB PRAST braukt ar manuāli un tapēc nav sliktāki braucēji par tiem, kas brauc tikai ar manuāli...

285378. viesis 20.februāris 2012 14:47
0 0 Atbildēt

Palaidniex - savas diagnozes paturi pie sevis. Cilvēks, kas nespēj braukt ar manuālo kārbu, ir bīstams satiksmei - ne jau tieši dēļ kārbas, bet sava tehniskā tizluma dēļ. Un nejauc ar tiem, kas automātu izvēlas savu ērtību dēļ.

285379. viesis 20.februāris 2012 15:16
0 0 Atbildēt

Kāpēc jāiemācās tas, ko nekad neizmantosi???

Tad jau, lai pierādīu ka neesi debils iemācies Japāņu alfabētu un gramatikas pamatus.

Tas nekas, ka nekad to neizmantosi, bet ja nespēsi, tad esi zudis cilvēks.

Tik pat labi būtu apgalvot, ka ja cilvēks nemāk dejot pasadobli - nav cilvēks...

285380. viesis 20.februāris 2012 15:44
0 0 Atbildēt

Salīdzinājums nevietā - cilvēks iemācoties ķīniešu valodu var pierādīt savu intelekta līmeni. Tajā pat laikā to neiemācoties, nekādu apdraudējumu līdzpilsoņiem nerada. Iemācoties vadīta auto ar mehānisko kārbu, rodas kaut minimāla izpratne par auto darbības principiem. Cilvēks, kas to nespēj apgūt, apdraud citus satiksmes dalībniekus ar savu nespēju izprast, kā rīkoties ar paaugstinātas bīstamības objektu. Pilns internets ir ar video, kur ģeniālie automātbraucēji sajauc pedāļus - gan ar letālām, gan tikai materiālām sekām. Ar manuālo kārbu tomēr šī suga atsijājas - cilvēki, kas nespēj pat pedāļus atšķirt, pie stūres netiek.

285382. viesis 20.februāris 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Verīt - tūkstošiem cilvēku ikdienā lieto simtiem dažādu izstrādājumu, iekārtu, mehānismu, sākot no vienkāršiem mehāniskiem, beidzot ar ļoti sarežģītiem automātiski darbināmiem un mikroprocesoru kontrolētim.

Tas ka zini, kā zini kā patiesībā ir uzbūvēta kaut vai mobilā tālruņa principiālā darbības shēma un tajā izmantotie informācijas plūsmas protokoli, nedod nekādas priekšrocības zvanot čomam. NEKĀDAS!

Vēlreiz atkārtoju idiotiem - pedāļu skaits nekādi neietekmē spēju vadīt auto, izprast ceļu satiksmi un tajā droši piedalīties neradot draudus ne sev ne citiem. Uz ielām ir simtiem kretīnu, kas domā, ka ir manuālās kārbas "Dievi", bet reāli sūdus vien uz ceļa rada un ir tik pat daudz cilvēku, kuri spētu lieliski vadīt auto, pat ja tam ir tikai rokas vadība un vadītājs ir 100% nedzirdīgs...

Vēl pasaki, ka visiem jāiemācās braukt ar Ford-T - kuram starp citu bija pilnīgi debila, toties manuālā kārba, kas ļāva sasniegt vēl augstākus automašīnas uzbūves izpratnes standartus... :D

285383. viesis 20.februāris 2012 16:53
1 0 Atbildēt

Nu manas domas ir tādas, ka ar mehāniku nolikt tiesības protams ir grūtāk un līdz ar to atlase uz celiem bija nedaudz lielaka. Vai vismaz vairak vajadzeja pamacities. Pats jau braukaju 11 gadus no kuriem jau piekto gadu ar normalu mana skatijuma automātu. Lai ko arī neteiktu automātam ir daudz plusu nu piem. nav riposanas atpakal uzsakot gaitu slipuma un tamlidz. Man gan nav problemas pabraukt ar mehaniku, bet tiesibu liksanas laika bija vairak jaiespringst neka tas ir ar automatu.

285384. viesis 20.februāris 2012 17:01
1 0 Atbildēt

Nu bet iespringi tak uz banālu ātrumu pārslēgšanu un pareizā pārnesuma izvēli, nevis uz satiksmes drošību un iekļaušanos plūsmā...

285386. viesis 20.februāris 2012 21:45
0 0 Atbildēt

Ja manuālo kārbu var pielīdzināt onanēšanai, tad automāts - tas jau ir orālais sekss.

285387. viesis 20.februāris 2012 21:55
0 0 Atbildēt

Palaidniek, redzot kā tu "saprati" manu postu un redzot kādu demagoģiju tu bīdi diendienā, tiešām liekas ka tu esi stulbs... :)

Kāpēc diendienā jāaizņemas buss? Bet kur ir runa par ikdienu?! :D Pieņemsim ka man reizi gadā rodas vajadzība aizvest kaut ko tik lielu, ko savā mašīnā ielikt nevaru, teiksim, 50 kilometrus. Un kaimiņam ir buss. Kuru es varu aizņemties, ielejot degvielu. Bet ja man būtu "invalīda apliecība", es nevarētu. Ko nu?

Un tie tavi pieminētie simti tūkstošu - viņi vai nu dzīvo pilsētā, vai nu viņi dzīvo piepilsētā un 3,14sās, vai arī viņi dzīvo laukos, viniem neko nevajag, tikai pēc iespējas biežāk piedzerties. Pirmo gadījumu neizskatīsim, pieminēšu otro. Savulaik, kad dzīvoju nīcā un strādāju liepājā, ar visu liepājas mazumu un faktu, ka no centra/jaunliepājas aktuālākajos darbadienas laikos gandrīz ik stundu uz nīcu startē autobuss, es rēķināju ka man mašīna ietaupa vienu stundu. Kad bija objekts grobiņā, tad jau varēja domāt vai tas ietaupījums jau nesanāk divas stundas, jo kamēr kolēģi ar busiem aizkratījās līdz liepājai, es jau pa taisno biju mājās. Bet personai, kas dzīvo pierīgā, strādā rīgā un lieto sabiedrisko transportu, baidos ka tā situācija ir vēl smagāka. Par trešo variantu es arī nekomentēšu.

Un par "mašīnu kas pieaugusi pie pakaļas" - man žēl bet mašīna bez TA un OCTA pie manas pakaļas pieaugt nekādīgi nevar - es vienīgi reizēm parūpējos lai tā nepieaugtu pie garāžas grīdas, nu, teiksim, šādi - img687.imageshack.us/img687/7775/img3227t.jpg , ne biežāk kā reizi nedēļā. Līdz vasarai tā situācija būs labota un man būs ar ko braukt, bet līdz tam man nākas līdz galam izbaudīt kājāmgājēja neērtību žūksni - teiksim, nespēju aizgādāt no rucavas uz nīcu kādu lielu priekšmetu, jo ar autobusu tāda lieta neies cauri, bet vecvecāki brauc reti un es nepieļaušu ka viņi ceļ smagus priekšmetus. Vai arī nepieciešamību lai atkļūtu šeit atpakaļ pēc nedēļas nogales noķert vienu vienīgu autobusu, un, ja to sanāk nokavēt, celties no rīta sešos lai ķertu citu. Nepieciešamību nestrādāt pusi dienas lai aizbrauktu līdz bankai ar autobusu. Nespēju sestdienā nokļūt lētākajā liepājas šrotā, jo tur nokļūšana un aizkļūšana tālāk uz liepāju iesaistītu kādu 7 km noiešanu ar kājām - es to spētu, bet tas patērētu daudz laika. Labi ka mana rīģele arī pūst šķūnī pusizjaukta, jo ja es viņu varētu lietot - tuvākais tanks atrodas vai nu 24 km attālajā nīcā, vai 20 km attālajā palangā otrpus robežai. Un tā varētu turpināt. Nē, mašīna nav pie manas pakaļas pieaugusi, kā jau tu redzi no šāda veida problēmu izklāsta... :)

285388. viesis 20.februāris 2012 22:22
1 0 Atbildēt

msh - nu riktīgi aptaurēts!

es arī reizēm aizņemos busu, gandrīz kravinieku un visādus citādus dranduļetus, bet man ir paziņas, kas principā nebrauc ar svešām mašīnām, dzīvo laukos un kaut kā visur ir tikuši un neko nav nokavējuši

vēl pasaki, ka pilnīgi visiem vajag E. Nu tā kā vsiem bez izņēmuma, ja nu pēkšņi vajag divasu piekabi pavalkāt vai kādu mašīnu nejauši no kaut kurienes atvest uz piekabes...

Vēlreiz atkārtoju ka lielākai daļai cilvēku (>90%) vajadzības atšķiras no pasaules nabas - Lažas pagasta centra - msh.

Atklāšu noslēpumu - ir cilvēki, kas tiek pie busa pakalpojumiem neizmantojot grandiozo iespēju vai obligāto nepieciešamību to stūrēt pašiem. IZTIEK un brīnišķīgi! TO, ka esi ar īpašām vajadzībām izbazūnēji jau sen. Ar to te varēji nebļaustīties... :D

Vēlreiz atgādinu tas, kas der un patīk Tev, noteikti nepatīk un neder citiem! Nevērtē visus pēc sevis.

285389. viesis 20.februāris 2012 22:34
0 0 Atbildēt

Msh - netērē velti laiku. Palaidniex ir tipiskais visuma centra paraugmietpilsonis, kas nekādas novirzes no savas dzīves standartiem nespēj pieņemt. Un kam liekas, ka lielākā daļa dzīvo tieši tā - saņemot labu algu par siltu krēslu, kur galvenais ir ierasties 9:30 un atbrīvot telpas 17:00. Auto ir ekskluzīvs pārvietošanās līdzeklis šo vajadzību nodrošināšanai un pašsaprotami, ka aizvietojams ar sabiedrisko transportu jebkurā laikā. Citām vajadzībām vienmēr ir nauda, lai noīrētu busiņu ar šoferi un krāvējiem. Apgrūtināti braukšanas apstākļi ir tad, kad uz ielas ir 2cm sniega un bail sabrist jaunās zeķes. Bet satiksmes drošības garants ir ticība visiem meliem, ko iestāsta amatpersonas.

285390. viesis 20.februāris 2012 22:45
1 0 Atbildēt

Vēlviens cirvis!

Atšķirībā no jums - pasaules mērauklām ir vēl ~ 1 miljards transportlīdzekļu un daudzās valstīs būtisks to procents ir ar tomātiem un tie cilvēki brauc un nestreso. Desmitiem valstīs šādas tiesības ir un tas problēmas nevienam nerada.

man personīgi nederētu tiesības tikai ar tomātu. Bet miljoniem cilvēku uz pasaules tas ir variants kā nesāpīgi piedalīties satiksmē, ko tie arī bez manuālās kārbas dara, vai arī kaut to kaut kad izmocījās uz manuālās, lai tiktu pie apliecības un vairs NEKAD nelietotu to un aizmirstu kā ta lietojama. Viņiem tas nav būtiski - spēja vadīt mašīnu ar manuālo. Bet laikam kā reizi uzskatu dažādības pretiniekiem to nesaprast...

Toč divi cirvji! Aizejiet viens otram paraustiet manuāli! :D

285391. viesis 20.februāris 2012 23:55
0 0 Atbildēt

Palaidniex, pastāsti kaut vienu iemeslu, kādēļ miljardam ir jābaidās par savu veselību un drošību uz ceļa, jo miljonam nav pa spēkam atšķirt pedāļus, bet pacelt savu pakaļu un aizbrauat ar sabiedrisko ir par grūtu. Lai tak noīrē limuzīnu ar šoferi, vai ne?

285392. viesis 21.februāris 2012 7:34
0 0 Atbildēt

Palaidniex 1679 [?] pirms 14 stundām

Nu bet iespringi tak uz banālu ātrumu pārslēgšanu un pareizā pārnesuma izvēli, nevis uz satiksmes drošību un iekļaušanos plūsmā...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tā viņš ir .

Pats noliku tieības tad kādus 5 gadus vispār nebraucu, un liku 90 gau vidū kad prasības CSDD uz brauktprasmi bij daudz mazākas . Pienāca brīdis ,ka darbam vajag auto . Paņēmu A vektru ar automātu , palūdzu lai no autoplača izbrauc darbinieks un noliek uz ceļa ( Biķernieku iela , pirku pie Vītola ) Nu ko iekāpu un aizbraucu , Biķernieku iela .. Brīvības iela uzreiz pa centru . Pēc 5 gadi nomainīju auto ar manuālo kārbu , un ar to nekāds drebulis , pāris reizes paslāpa , paraustījās un vis ok , bet ja mans pirmais auto būtu ar manuālo tad domāju atsākšana braukt būtu problemātiska , jo ne uz ceļa māki turēties ne štepselēt .

285393. viesis 21.februāris 2012 7:38
1 0 Atbildēt

Starp draugiem daudzi ar lielu braukt pieredzi ar štepselēšanu , bet kautkā pāriet uz automātu . Viens otrs pat visnotaļ kategoriski neko par manuālo dzirdēt negrib .Lai gan bij laiki kad pasi par tomātu lietotājiem izteicās visai neglaimojoši .

285394. viesis 21.februāris 2012 8:38
0 0 Atbildēt

Nē, palaidniek, tāpat kā tev nesaprast kas slikti ir mūsu fotoradariem, tāpat tu atsakies saprast atšķirību starp "negrib" un "nespēj" braukšanā ar mešalku.

Un beidz minēt par piemēru citas valstis. Te ir latvija! Valsts kurā cilvēki pat 10 gadus vecas mašīnas ar tomātu mēdz nopirkt jo eksemplāri ar tomātu ir lētāki un pēc tam prātot vai nenomainīt to tomātu uz mešalku... :D Aizej aizņemies busu ar tomātu. Es līdz šim esmu tikai vienu tādu redzējis - kaut kādu deviņdesmito gadu pirmās puses vasaras braucieniem [dzīvojamā virsbūve] domātu tranzītu... :D Kaut gan pareizi - cilvēkiem, kas nejēdz pat robus pārštepselēt, busa gabarīti varētu būt smags traucēklis, tā ka viss ir labi - invalīdu apliecība viņus noturēs tālāk no šādas problēmas :)

Tātad - tavi paziņas, kas dzīvo laukos, brauc tikai ar autobusu un neko nenokavē? Vai arī tomēr brauc ar vienu no divām/trijām/četrām ģimenes mašīnām? :D Ja otrais variants, tad tu kārtējo reizi jauc divas dažādas lietas kopā, ja pirmais, tad jāprasa kas tev ir lauki.

285395. viesis 21.februāris 2012 8:58
0 0 Atbildēt

msh - man ir ļoti daudz paziņas laukos, kas visu pagūst. Daļai ir visādā tehnika, daļai viens auto uz visiem, daļai NEVIENS. Un viņu sadzīē nav nekādu atšķirību. NEKĀDU! Ja tu nespēj bez tā vis iztik tā ir tava individuālā problāma, priekšrocība, drāma vai traģēdija. Bet ir cilvēki kas iztiek!!! Un nejūtās traucēti!

Neesot busi ar tomātiem? nepaliec nu smieklīgs, MB sprinteris jau cik sen ar tomātu ir sastopams ne viens vien. Cilvēki brauc un nestreso.

Nespēja (lasi megaliela nevēlēšanās spēt) lietot 3 pedāļus vs spēja un viekāršība lietot 2 pedāļus nunekādi neietekmē reālo stūrētprasmi, CSN "ievērošanu" un iekļaušanos satiksmē. Lasi kamēr zaļš paliec!

Un vēlreiz atkārtoju tu mums esi īpašs gadījums - tev arī helikoptera pilota un tankera kapteiņā licence nepieciešana, ja nu pēkšņi savajagās kaut ko kaut kur aizvest! Nevērtē visus pēc sevis!

Un ja cilvēks neprot braukt - nav starpība viņš to neprot darīt ar manuāli vai tomātu! Ja cilvēks nemaz nedomā (un tici man tādu ir desmitiem tūkstošu) lietot manuāli, tad viņu nekas neatturēs tā arī darīt. Agrākā shēma - iemācīties kaut kā nebūt nolikt eksāmenu ar manuāli tikai, lai dabūtu apliecību un nekad vairs to nelietot, ir realitāte ne vienam vien tūkstotim vadītāju! Negrib, neizmanto un iztiek! Kāpēc jāmocās, ja to neizmantos NEKAD! 90% gadījumu saprast ar kādu kārbu brauc citi plūsmā var tikai pie krustojuma. Plūsmā un rīcībā nav nekādas atšķirības - tomātbraucējs vai ar manuālo kārbu braucējs. Un ko maina manuālās kārbas prasmes braukšanā ar tomātu? PILNĪGI NEKO! Tad priekš kam?

Tev vajag manuāli - ej un liec uz manuāli, man vajag, vēl kādam vajag, bet ir miljoniem cilvēku kam NEVAJAG (lai vai kā negribētos ticēt) un nevajadzēs NEKAD. Un tieši tāpēc nav jēgas to mācīties!

Par ko tu te cepies - ej liec savas manuālās tiesības pielīmē pie pieres un lepojies. Neviens jau nespiež tevi tagad sevi "degradēt" un atņēmt Tavas tiesības vadīt mašīnas ar manuālo kārbu! Citi bez tādām lieliski iztiek!

Ja nepielec, tad ar saprašanu un intelektu Tev ir nevis skumji, bet nekādi - vienkarši nav ne pirmā ne otrā... :D

285396. viesis 21.februāris 2012 9:03
0 0 Atbildēt

Un vēl par drošību - kas ir labāk - duriks, kas iet uz apdzīšanu ar manuālo un truli spiež pedāli 1.4 golpam 5 vai sestajā robā (tādu ir simtiem uz šosejām) vai tāds pats duriks ar tādu pašu 1.4 golpu, kam tomāts vai dsg izmanto kick-down - pārslēdz pats pārnesumu uz leju?

A, umņik? :D

285399. viesis 21.februāris 2012 10:54
0 0 Atbildēt

Rudens68

"atsākšana braukt būtu problemātiska , jo ne uz ceļa māki turēties ne štepselēt."

=======================================================

Par to jau arī ir runa - ar šādu vadītprasmi uz ierobežotu laukumu, ne koplietošanas ceļiem jādodas...

Palaidniex

...kam tomāts vai dsg izmanto kick-down

=======================================================

Uz sausa asfalta jau neko, bet svētdienas pēcpusdienā atgriežoties no Tallinas, jebkāds "kick-down" būtu nozīmējis grāvi. Un dažiem tā ari bija sanācis. Kontrolēt automātu ir daudz grūtāk, nekā manuāli tad, kad ceļa apstākļi prasa īpašu uzmanību.

285400. viesis 21.februāris 2012 11:09
0 0 Atbildēt

Seene - esi kādreiz pabraukājis ar normālām mašīnām, kam ir normāli tomāti un pusautomāti?

Un vēl - parastam tomātam atlaista gāze ātrāk atjaunotu kontroli pār mašīnu, nekā atlaists sajūgs zemākā pārnesumā nesagatavotam vadītājam... Padomā par to...

285401. viesis 21.februāris 2012 11:31
0 0 Atbildēt

Palaidniex - jā, esmu. Divi vienīgie tomāti, kas ir spējuši nodrošināt pieņemamu auto kontroli, ir bijuši AMG un AC Schnitzer roku darinājumi. Jebkurš sērijveida liek nepārtraukti baidīties par to, ka nepiemērotākajā brīdī pieņems kaut kādu elektroniski debilu lēmumu, par kuru uzzināšu grāvī. Labos ceļa apstākļos bez diskomforta ir darbojušies arī Volvo XC70 un BMW M5 automāti, tomēr negribētu ar šādiem auto braukt pa ceļu, kur pastāv saslīdēšanas risks. Atlaista gāze jebkurai FWD mašīnai nozīmē zaudētu, nevis atjaunotu kontroli - vienalga manuālim, vai tomātam. RWD un 4WD mašīnas slidenos apstākļos prasa vēl daudz lielākas prasmes, nekā tikai spēju štepselēt manuālo kārbu.

285402. viesis 21.februāris 2012 12:13
0 0 Atbildēt

par brīvgaitu automātiem esi dzirdējis?

285403. viesis 21.februāris 2012 12:31
0 0 Atbildēt

Ko tu sauc par "brīvgaitu automātiem "?

285406. viesis 21.februāris 2012 13:25
1 0 Atbildēt

lielai daļai atlaižot gāzes pedāli automāts vienkārši ripo - kas tur nesaprotams

bet pusautomāti gan bremzē ar dzinēju, tiesa slēdozties uz leju normāli pusautomāti mēdz ielikt starpgāzi vai salāgot motora apgriezienus ar riteņu apgriezieniem, lai momentā nenoraujas saķere

jāstāsta kā tādam bērndārzniekiem... :D

285407. viesis 21.februāris 2012 13:28
0 0 Atbildēt

P.S.

svētdien uz šosejas da no jebkurienes jebkura muļķība varēja nozīmēt grāvi un te vienaldzīgi automāts/manuālā, bija kick/down vai vienkārši neapdomīgi nospiests pedālis grīdā

zāles pret stulbumu tak nav atrastas un idioti arī dievu lūdzot punu uzsitīs.

bet teikt ka visi automātkārbas braucēji būtu sliktāki braucēji būtu tas pats, ka visi manuāļa braucēji ar autovadīšanas dievi, kas tikai apstākļu sakritības dēļ nepiedalās autosacīkstēs un visi kā viens neiegūšt dalītu pirmo vietu visās disciplīnās! :D

285408. viesis 21.februāris 2012 13:46
0 0 Atbildēt

Palaidniex - "atlaižot gāzes pedāli, automāts vienkāŗši ripo" - nobrauc ar tādu no kalna... :D Gudrinieks...

To, ka visi automātkārbas braucēji ir sliktāki, neviens nav teicis. Atkal jau sāc kaut ko piedomāt klāt. Bet svētdienas ceļa apstākļos bija ļoti liela atšķirība automātam vai manuālajai kārbai. Manuālajai kārbai muļķība ir jāizdara, bet automātam jānovērš, jo gudrā mašīna to vien cenšas, kā šo muļķibu izdarīt vadītaja vietā. Un šī novēršana vidusmēra automātam jau ir visnotaļ āķīgs process.

285409. viesis 21.februāris 2012 16:21
0 0 Atbildēt

"Iemācoties vadīta auto ar mehānisko kārbu, rodas kaut minimāla izpratne par auto darbības principiem. Cilvēks, kas to nespēj apgūt, apdraud citus satiksmes dalībniekus ar savu nespēju izprast, kā rīkoties ar paaugstinātas bīstamības objektu."

Interesanti, kādā veidā?

Nu, tad varbūt esjam pēc pilnas programmas - tiesības liekam ar auto, kam ir mehāniskais "čoks", nav stūres pastiprinātāja, nav ABS., par ESP vispār nerunāsim, jo šīs ierīces vai to neesamība arī rada izpratni, pie tam, lielāku par auto darbības principiem.

285410. viesis 21.februāris 2012 16:28
1 0 Atbildēt

Mana mamma neprot braukt ar mehānisko kārbu, nav to darījusi, kopš nolika tiesības 1996. gadā. Tai pašā laikā, ikdienā braucot, viņa nav izraisījusi nevienu avāriju.

Bija man viens paziņa, kurš, līdzīgi kā te daži, teica, ka automāts ir sūds, ka īstā mašīna ir tikai ar manuālo kārbu, līdz 2003. gadā par lētu naudu nopirka Volvo ar automātu. Kopš tā laika viņš ir nomainījis kādas 4 vai 5 mašīnas. 3 reizes variet minēt, ar kādu ķeseli visas tās bija.

Patiesībā es pazīstu tikai vienu cilvēku, kurš no automāta ir mērķtiecīgi pārsēdies uz manuāli - viens radagabals, kurš 1990. gadā no Vācijas atveda Rekoropeli ar automātu. Ja nemaldos, viņam mūsu mazpilsētā pirmajam bija mašīna ar AT. Toreiz daudzi brīnījās - kā tas var būt, ka braucot nav robi jāslēdz. Lai nu kā, līdz pat pagājušajam gadam viņa mašīnām bija automāts, līdz pārsēdās uz mehānisko. Un, cik zinu, arī tikai tāpēc, ka par cenu, ko viņš bija gatavs maksāt, atrada viņaprāt puslīdz sakarīgu auto.

285411. viesis 21.februāris 2012 17:32
0 0 Atbildēt

Jā, ABS un jo sevišķi ESP tiešām nevajadzētu. Lampele spidometrā nav salīdzināma ar sajūtu kad mašīna cenšas kaut kur aizslīdēt :) Nezinu gan ar kādām mašīnām pamatā ir apgādātas visuma centra autoskolas, liepājā, cik redzu, tā diez vai būtu problēma, vismaz puse joprojām ir tāda, kur pat ABS esamība ir apšaubāma, par ESP nerunājot :) Stūres pastiprinātājs un čoka trūkums gan ir pārspīlēšana, jo tie ir nevis vadīšanas palīgi, bet tīri vadītāja ērtībai :)

Mana mutere savu vadītāja apliecību nolika kādus, hvz, nepilnus 30 gadus atpakaļ. Pirmā mašīna tika nopirkta 2003. gadā, otrā, esošais golfs, 2004. Pie tā, kāda viņa ir nejēga, nešaubos ka ja būtu patrāpījies tomāts, viņa aŗī nemācētu. Bet tā ir prieks redzēt ka šo gadu laikā viņa ir daudzmaz sakarīgi iemācījusies piedalīties satiksmē, un robus arī štepselē normāli :) :D

Palaidniek, a par kādu golfu ir runa? :D Ja par piekto vai sesto, tad tomāts. Par ceturto neņemos spriest, ja par otro vai trešo, tad mešalka - vectētiņam bija mk2 1.6 ar tomātu - paātrinājās 2x sūdīgāk nekā muteres mk3 1.4, izdomā ko tas nozīmētu šādas apdzīšanas gadījumā :D Ā un jā, ar to 1.4 - ja sāk trūkt jaudas, var viņu zāģēt augstāk, bet īpaši nerodas sajūta ka kaut kas parādītos... :D

Es arī tajās retajās reizēs kad ar to muteres golfu sanāk pabraukt, tā arī daru, kā tu aprakstīji - pēdējajā reizē es arī tā ar piekto robu izveicu ~ divus kilometrus garu apdzīšanas manevru :D

Es jau nesaku ka busi ar tomātiem neeksistē, bet zinot latvijas lietotāju paradumus, nešaubos ka pat nopirkt tādu būtu pagrūti, kur nu vēl aizņemties :D Tajos pāris šplinteros, kuros sanācis pasēdēt arī, protams, bija mešalkas.

P.N. Man prieks par taviem pensijas vecuma paziņām, kuri lieliski laukos iztiek bez mašīnas. Žēl tik ka visi nav pensijas vecumā, ar nostabilizējušos vienmuļu dzīvi un bez vēlmes to mainīt :) Lielisks piemērs par iztikšanu bez mašīnas atkal ir mans kolēģis - vai nu viņam vakarā un no rīta ir jāaizved/jāatved draudzene uz/no autobusa tos 4 km, vai arī viņš pats aizbrauc un paliek pie viņas tos bik vairāk kā 25 km. Kā arī viņš mēdz piektdienu vakaros aizbraukt uz liepāju "patusēt". Jā, tehniski abas šīs aprakstītās nodarbes var izveikt bez mašīnas. Bet tikai tehniski.

P.P.N. Lai tev būtu vēl par ko pacepties par to, kas man ir "katram gadījumam" - man ir arī C1 kategorija un traktortehnikas vadītāja apliecība :D

285412. viesis 21.februāris 2012 17:34
0 0 Atbildēt

GB12 -136

Nu, tad varbūt esjam pēc pilnas programmas - tiesības liekam ar auto, kam ir mehāniskais "čoks", nav stūres pastiprinātāja, nav ABS., par ESP vispār nerunāsim, jo šīs ierīces vai to neesamība arī rada izpratni, pie tam, lielāku par auto darbības principiem.

====================================

Tava izpratne par auto škiet ir tikpat lieliska, kā tavai mammai. Mehāniskajam "čokam" nav nekāda sakara ar auto vadītspēju. Stūres pastiprinātājs... Drīzāk maz ietekmējošs, jo stūres rata griešanas stingrība dod maz info par auto pagriežamību. ABS - pagarina bremzēšanas ceļu, ja to vēl nezināji. ESP - sistēma, kas noturēs auto uz ceļa līdz tādam ātrumam, lai no grāvja varētu izvākt līķus, bet ne jau bezgalīgi. Bez šīs sistēmas gluži vienkārši dabīgā atlase no slidena ceļa novāktu daudz vairāk braucējus, bet jau savlaicīgi - kad vēl varētu izdzīvot.

Paskaties kādreiz kriminālziņas bez rozā brillēm - ko stāsta vainīgie... "Braucu kā kings, bet te pēkšņi auto sāka pīkstēt kā traks un ieslīdēja pretējā joslā. Neko vairs nevarēju padarīt." Pretimbraucošā ģimene kapos, bet avārijas izraisītājam joprojām ne mazākās nojēgas, ka apledojis ceļš ir slidens, bet ESP iespējas nav varenākas par fiziku, ko arī skolā nav mācījies.

285413. viesis 21.februāris 2012 17:43
0 0 Atbildēt

"Stūres pastiprinātājs un čoka trūkums gan ir pārspīlēšana, jo tie ir nevis vadīšanas palīgi, bet tīri vadītāja ērtībai"

Bet kas tad tavuprāt ir automātiskā kārba?

285414. viesis 21.februāris 2012 17:48
0 0 Atbildēt

Sēne jau protams zina, kāda ir mana izpratne par kaut ko. Prieks, ka tava izpratne par visu ir topā... :D

Bet tu tā arī neatbildēji - kādā veidā cilvēks, kurš neprot vadīt auto ar mehānisko kārbu, apdraud satiksmi? Un kas ir tas, kas norāda, ka, ja viņš mācētu braukt ar mehānisko, šī apdraudējuma nebūtu? No satiksmes drošības viedokļa? Un, lūdzu, bez demagoģijas, kā parasti tu to dari, bet ar konkrētiem piemēriem.

285415. viesis 21.februāris 2012 18:26
0 0 Atbildēt

Tomāts ir tas pats, kas ABS un ESP - kaut kas, bez kā var iztikt un bez kā labāk iztikt :) Kamēr čoks - nu, viņu piestartējot izrauj un braucot kaut kad iestumj atpakaļ [principā es pat šo variantu neizskatu, jo karbuļi sūkā noklusējumā :D ], un stūres pastiprinātājs - pirmo mēnesi tev varbūt braukšanu krustojumos traucēs doma "aaaaiiiii cik grūti pagriezt", bet pēc tam rokas pieradīs un viss būs labi, no pieredzes, divarpus gadus nobraucu ar A80 bez stūres pastiprinātāja un ar momo baranku :D Mierīgi arī iztiktu bez, bet ko tu padarīsi, A90 lielā un smagā motora dēļ viņš ietilpa bāzītē un es speciāli ekstras laukā netaisos ravēt... :D

Vispār tas cepiens, ko jūs ar palaidnieku neiebraucat, ir nevis par to, ka var iztikt bez mešalkas prasmes, bet ka cilvēks, kurš speciāli izvēlas tomāta apliecību ir nejēga kurš nespēj sakoncentrēties braukšanai. Pastāsti, kurš speciāli izvēlēsies apliecību, ar kuru drīkst vadīt 10-20 [šaubos ka 20] pročus no latvijā esošajām mašīnām, ja viņam nesagādā problēmas nolikt tādu, ar kuru var visas [hammerus izņemot, tur vajag C1, kura man ir :D ]? Labi, palaidniekam ir sava, īpašā loģika par tēmu "ja pērkot mašīnu par identisku cenu var nopirkt divas identiskas mašīnas, tikai vienu ar zapasku, vienu bez, tad, protams, jāizvēlas tā, kurai zapaskas nav, jo tā tikai idioti tajā retajā reizē samaina cauro riepu un brauc tālāk, gudrie cilvēki izsauc ejakulatoru vai iet tālāk kājām" :D

Ā, un par ABS - sēņotāj, gribi teikt ka ABS pagarina bremzēšanas ceļu vienmēr? Vai tomēr tikai ļoti slidenos apstākļos? :) Ir audī stiliņā lasīti teksti par tēmu "man vajadzēja pierast braukt ar ABS - spied pedāli grīdā bet mašīna nestājas", man gan kaut kā liekas ka tas ir riepu un paša ABSa stāvokļa jautājums. Sakārtojot mana konstruktora ABSu, protams, izmantoju oscilogrāfu lai sadzītu devējus pa vietām, vadoties pēc signāla stipruma. Vismaz pabraucot pa sniegu, ar tādām riepām, kā man tur ir - mūžvecas, priekšējajām vēl laikam ir kaut cik sakarīgs protektors, bet pakaļā ir divas dažādas, nebija par ko sūdzēties - tāpat kā uz sausas graņķarofkas - lai ABS sāktu iejaukties, speciāli jāmin grīdā dziļāk nekā pats vēlies spiest :)

Un tad vēl tas patīkamais aspekts, kurš diemžēl audī izpaliek jau gandrīz 21 gadu [kaut gan vismaz nedaudz jaunākiem eksemplāriem var uztaisīt] - viduskonsolē jauka podziņa, pēc kuras nospiešanas vienīgā aktīvā drošību uzlabojošā ierīce mašīnā paliek torsena starpdiferis :)

285416. viesis 21.februāris 2012 18:31
0 0 Atbildēt

GB12 - mācēšana braukt ar mehānisko kārbu prasa kaut nedaudz izjust auto un spēt koordinēt savas kustības. Youtube ir pilns ar video no sekām, kas rodas izsniedzot neadekvātiem cilvēkiem vadītāja apliecības.

Lūk tipisks piemērs, pie kā noved spēja braukt tikai ar automātu www.youtube.com/watch?v=LZ10-cqe8vE Elementāra pedāļu sajaukšana. Diezgan neiedomājama cilvēkam, kas spēj iemācīties braukt ar manuālo kārbu, bet normāla un ierasta tiem, kam tiesības vadīt tik bīstamu lietu kā auto, tiek piešķirtas neapdomīgi.

285417. viesis 21.februāris 2012 18:42
0 0 Atbildēt

msh - pats kaut ko jauc - es tieši to arī apgalvoju, ka cilvēks, kas nespēj iemācīties vadīt auto ar manuālo kārbu ir tehniskā ziņā pārāk liels nejēga, lai tādam drīkstētu uzticēt auto vadīšanu. Kas attiecas uz ABS, tad lielākoties bremzēšanas ceļu pagarina (izņemot uz cietas virsmas cietpaurainiem vadītājiem) - galvenais ABS uzdevums ir novērst nevadāmu slīdēšanu.

285418. viesis 21.februāris 2012 19:57
0 0 Atbildēt

Seene,,,,ABS - pagarina bremzēšanas ceļu, ja to vēl nezināji. ESP - sistēma, kas noturēs auto uz ceļa līdz tādam ātrumam, lai no grāvja varētu izvākt līķus, bet ne jau bezgalīgi. Bez šīs sistēmas gluži vienkārši dabīgā atlase no slidena ceļa novāktu daudz vairāk braucējus, bet jau savlaicīgi - kad vēl varētu izdzīvot.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tā ir...man pie mājām ir viens tāds tradicionāli noslidināts krustojums , vienozīmīgi ar ātrumkārbu labāk ātrāk nobremzēju . Par visiem ESP arī piekritīšu , tagadējam auto tas ir , esmu mierīgs braucējs , Reizumis uz tukša ceļa pie maziem ātrumiem mēģinu drusku pamētāt . Un man ir dziļa pārliecība ,ka tā visa stabilizācija nepalīdzēs vai pat tieši sliktāk darīs . Vienreiz bij situācija ( manis provocēta uz tukša ceļa ) kad automātika nometa apgriezienus . Vienreiz tādā svaigi uzsniguša sniegā nobruka visas manas automātikas un braukšana bij krietni patīkamāka prognozējamāka .

285421. viesis 21.februāris 2012 22:08
0 0 Atbildēt

Nafig cilvēkam jāmācās braukt ar mehāniku, ja viņš var atļauties visu mūžu braukt ar automātu???????????????????????

285423. viesis 21.februāris 2012 22:38
0 0 Atbildēt

285421. viesim - tikai ar automātu mūžs būs krietni īsāks. Un diemžēl pastāv iespēja, ka ne tikai pašam.

285424. viesis 21.februāris 2012 22:44
0 0 Atbildēt

rudens68 - nav gluži tā, kā tu saki. Tā stabilizācija palīdz. Un reizēm pat

ļoti efektīvi. Bet bīstamība jau ir tieši tajā palīdzēšanā. Laba lieta, ja savāks autiņu, kad kādā brīdī savlaicīgi nepamanīsi ledu kādā meža ielokā uz visnotaļ sausa ceļa. Bet bīstama, ja dēļ tās nepamanīsi ceļa vispārējā stāvokļa bīstamību. Labs ESP autiņu turēs līdz pēdējam un tu pat nejutīsi, ka jāuzmanās. Bet tad, kad norausies, savākt jau vairs nebūs iespējams. Labi vēl, ka atšķirībā no ABS, to standartā var izslēgt. Sausā laikā var turēt ieslēgtu negaidītām situācijām un izslēgt ziemas apstākļos vai uz grunts ceļa.

285425. viesis 21.februāris 2012 23:06
0 0 Atbildēt

tākā nemācēšana braukt ar manuāli un spēitīga turpināšana to lietot palīdzētu nodzīvot ilgāk, kā nemācēšana braukt ar manuāli, tāpēc braukšana ar tomātu...

tā a rī nevienu vērā ņēmamu argumentu kāpēc tomāt braucēji būtu bīstamāki nesadzirdēju...

būs vien jāpiekrīt palaidnieksam, ka pagaidām savu personisko viedokli un nepamatoto paštaisnību mēģina uzstīvēt viens lauķis un principiāls stulbenis

285426. viesis 22.februāris 2012 9:06
0 0 Atbildēt

Nuja. Zapasku grabažniekā arī tikai "lauķi" vadā... :)

285427. viesis 22.februāris 2012 9:10
0 0 Atbildēt

interesanti kāds sakars sapaskai grabažniekā ar pārnesukārbas veidu?

kaut kasti šņabja izdzerot nevarētu tikt skaidrībā...

Jutājums labāk sekojošs, ko dara msh, kad tam plīsusi riepa, ir zapaska, domkrats,m bet oriģinālā riteņatslēga nelien ļitaka skrūvju caurumā? Kā viņu šajā situācijā glābj manuālās kārbas esamība uz auto? Vai tas, ka mašīnai ir sakabes āķis un viņa vadīāja apliecībā ir E un C kategorija?

msh - tu lieliski proti lietot msdos un tā pamataplikācijas? ja nē, tad Tev nav tiesību lietot windows... :D

285428. viesis 22.februāris 2012 10:01
0 0 Atbildēt

285427. viesi - kā glābj? Tā, ka saprātīgam cilvēkam nebūs problēmu ne nokārtot tiesības ar manuālo kārbu, ne pārliecināties vai riteņatslēga ir derīga tad, kad uzliks ļitakus, nevis jau būs jāmaina riepu.

Un kā tavuprāt nemākulīga windows lietošana apdraud kāda dzīvību? Nevajag salīdzināt nesalīdzināmas lietas.

285430. viesis 22.februāris 2012 10:10
0 0 Atbildēt

toč cirvis - ja būtu statistika - cik avāriju ir dēļ neprasmes apieties ar kārbu, tad tomātkārbu statistika pat pret attiecīgi ekipētu auto skaitu būtu tāda pati vai pat mazāka kā šumaheru ar manuālo kārbu... :D

vēlreiz atkārtošu jautājumu, kurš šķiet nunekādi stulbeņiem ar stāžu nepielec - kā tieši, nepastarpināti pārnesumu kārbas veids ietekmē satiksmes drošību? Kā arī kā mainās vadīāja brauktspēja ar automātu,

a) ja tas pirms tam nolicis eksāmenu (nevis iemācījies braukt) ar manuālo;

b) pārsēdies uz tomātu pēc ilggadīgas braukšanas ar manuāli;

un visbeidzot

c) moš 100% visiem jāliek C kategorija, jo tur auto uzbūvi ņem priekšā vairāk nekā liekot parastu B kategoriju?

285431. viesis 22.februāris 2012 10:16
0 0 Atbildēt

Es māku nedaudz rīkoties ar linux konsoli un vēl nedaudzāk ar DOS, pamatā viss ir piemirsies :P

Kāds sakars zapaskai? Analoģija ar "invalīdu" apliecību - kāpēc par to pašu naudu iegūt mazāk, ja var vairāk...

Un par to ļitaku - nav man tādu ļitaku, kur nelīstu [kā tad lai es tos ļitakus uzskrūvēju ja ne ar atslēgu - ar domu spēku? :) ], bez tam man mana A80 grabažniekā vienmēr stāvēja maza instrumentu kaste ar nelielu, nepieciešamāko instrumentu komplektiņu katram dzīves gadījumam kas nav kapitālais remonts uz ceļa, un ar A90q šitā tradīcija tiks turpināta :)

285432. viesis 22.februāris 2012 10:18
0 0 Atbildēt

Jā, dārgais viesi, arī neprasmi apieties ar kārbu cepisti sauc par "nepareizi izvēlētu ātrumu"... :D Nē nu patiesība jau ir, būtu vilcies lēnāk, būtu bijis ilgāks moments lai mēģinātu savākties... :D

285433. viesis 22.februāris 2012 10:21
0 0 Atbildēt

mhs - Priekš kam tev mājās ūdens sūknis, centrālapkure un un boileris

Īsti pacani ūdeni smeļ ar spaini no akas un silda lielā grāpī uz plīts!

285434. viesis 22.februāris 2012 10:21
0 0 Atbildēt

Ā, un par manu instrumentu kasti - pašam savas vajadzības dēļ kaut kur citur kā pie mājām to kasti nenācās virināt, bet pāris reižu citiem palīdzēt ar tās kastes saturu gan nācās... :D

285435. viesis 22.februāris 2012 10:22
0 0 Atbildēt

Jā, Palaidniek, pareizi, īstiem vīriem alfas grabažniekā ir kompresors un saliekamais pacēlājs kopā ar pneimatisko pistoli un citām lietām, un vēl pilnai laimei telts ko uzsliet apkārt... :D

285436. viesis 22.februāris 2012 10:27
0 0 Atbildēt

msh - nu lauķis, kas lauķis

Nespēj iedomāties cik cilvēkiem NEVAJAG vairāk.

Nopērk un ir miers vai nepārk vispār...

90% cilvēku mašīnu pērk, lai pārvietotu dibenu no A uz B, jo vienkāršāk tas izdarāms, jo labāk. Ja tiek piedāvātas sarežģītākas alternatīvas - vienkārši skipo... Ja kādam ir sports pirkt vecas lamatas un ravēt ārā pakaļbeņķus un zāģēt nost jumtu lai pārvadātu siena balles - tas, lai paliek viņa lauku sētas izpriecu un hobija ietvaros, drīkst kaut visu autoservisu piekabē vilkt līdzi...

Vēlreiz par C kategoriju - ja nu kaimiņam ir nevis mazbuss (līdz 3,5t), bet līdz 7,5 t buss vai kravinieks, ko aizņemties, arī C kategoriju tāpēc VISIEM bez izņēmuma jāskrien likt?

Bet Tev jau pāķos vaše vis pofig, var braukt bea numuriem, octas, skates utt. Galvenais ieraut drosmei ar vasarenēm pa lauku, ka tik štrumu kaste līdz ar ko skrūēt svešas mašīnas... :D

285437. viesis 22.februāris 2012 10:29
0 0 Atbildēt

palaidniek - beidz te strīdēties ar idiotiem, tie vispirms nolaidīs (starp citu jau ir nolaiduši) līds savam līmenim un tad sakaus ar pieredzi... :D :D :D

285439. viesis 22.februāris 2012 12:38
0 0 Atbildēt

pamēģini pabraukt kaut vai vienu reizi ar tādu blusu ka wv lupo 3l ar robotizēto karbu,pārslēgšanās ir lēna no pirmā atruma uz otro,pectam aiziet kā plēsts,ipaši apdzenot ka ir ieslēgts piektais vai ceturtais ātrums,uzraviens šim dīzelim ir vienkārši fantastisks un degvielu tērē 4litri ,jka gribi braukt ka šumahers tad 5litri,bet tad jacenšas braukt kaut kur uz 120,pats esmu mēģinājis un tāir tīrā patiesība,tapec nevajag cepties par tiem tomātiem,ja cilvēkam ir tā ērtāk lai brauc,ja jau 100 gados reizi viņam ievajadzēsies braukt ar mehānisko,tad tā jau ir viņa problēma,tas ir kā manuāliem parslēgiem kaut kad vajadzētu braukt ar helikopteru tapēc nenoniecināsim viens otru,ja jau ir dota iespēja mācīties un braukt ar automatu tad lūdzu,izskatas ka tie kuri brauc ar manualo karbu uzskata sevi par visgurākajiem un viņi avārijas neizraisa

285440. viesis 22.februāris 2012 12:48
0 0 Atbildēt

ASV tiesības liek ar automātiem. Interesanti, vai ir kāds veicis pētījumu, par cik samazinātos avāriju un bojā gājušo skaits, ja šie tiesīblicēji būtu likuši tiesības ar manuāli. Kad šādu puslīdz droši pētījumu sēne parādīs, tad piekritīšu, ka tiesības jāliek ar manuāli. Bet līdz tam - ... nu labi, neizteikšos, ko domāju.

285442. viesis 22.februāris 2012 14:14
0 0 Atbildēt

Starp citu, sēne, tas video ne mazākajā mērā neparādīja to, vai, ja šis autovadītājs kaut kad būtu licis tiesības ar mehānisko kārbu, šo negadījumu nebūtu izraisījis. Visticamāk, noliek tiesības uz mehānisko, bet ikdienā braucot tikai ar automātu, rezultāts būtu bijis tieši tāds pats.

285444. viesis 22.februāris 2012 22:22
0 0 Atbildēt

Da šitā vadītāju apmācības sistēma jau pamatā ir kļūdaina!

Es uzskatu, ka autovadītājus ir jāapmāca uz konkrētās kategorijas sliktāko gadījumu. Kas B kategorijai būtu manuālais benzīnnieks transportieris vai cits tās klases auto plus vēl ar B kat. piekabi. Vot ja tas salaga iemācīsies braukt ar šādu kombināciju, tad spēs braukt ar jebkuru B kat. tačku.

A nevis kā tagad. Noliek pravas uz A3 vai mazā bembja, iekāpj kruzakā un pirmajā stajankā noskrāpē.

285445. viesis 23.februāris 2012 8:03
0 0 Atbildēt

Kautkur ap 2007 gadu biju nobriedis mainīt savu A vektru un ieklīdu vienā mazlietotu subāru salonā , tad katkā pārdevēju pavilka uz vaļsirdību , proti galīgi nepērkot auto ar mehāniku pat nemēģina tuvāk to autiņu skatīt ,tikai tomātu ....

Pašam tagad ir ravs D ar mehāniku ...kapēc ....1. toreiz dīzelim nebija automāts , testa braucienā benzīns automāts man kaut kā nepatika ( pauzes ) plus nepatika uz šiltes degvielas patēriņa cipari , ja godīgi pat nezinu kas bij galvenais .

285446. viesis 23.februāris 2012 10:55
0 0 Atbildēt

Kautkur ap 2011. gadu draugs mainīja autiņu. Un meklēja Volvo XC70 D5 manuāli. Ne vienu vien pārdevēju pavilka uz vaļsirdību - automātu jebkurā laikā. Manuāļus nepārdod - ar tiem brauc. Nopirka automātu - tagad baidās tālu braukt - neviens nevar pateikt, kādēļ kārba brīžiem niķojas. Viss itkā kārtībā, bet pārliecības, ka kaut kur nepaliks ceļa malā, nav...

285447. viesis 23.februāris 2012 11:04
0 0 Atbildēt

Incanti vai Sēne savam Sābam ir izravējis visus ABS un ESP un paneļa lampiņas?

Kaut kādi dīvaini jums te dažiem secinājumi!

Sēne pat ir dadomājies, ka ar automātu ātrāk var nosisties un citus nosist...

Sēne, prātvēder, ja ar automātu nepieradis āmurgalva mēģinās šumaherēt pa šosejām, tad IESPĒJAMS nokļūs grāvī ātrāk kā tad, ja brauktu ar manuāli, bet parastam ļautiņam, kas rātni zēģelē no punkta A uz darbu un atpakaļ NU NEKĀDAS problēmas neradīsies!

Rokas kārbas viņam, šniceri visādi... Ne jau rallijam 99.9% mašīnu pērk, gudriniek!

285448. viesis 23.februāris 2012 11:18
0 0 Atbildēt

smaidiigais - padomā pats, par to, cik bīstams patiesībā ir parastais ļautiņš, kas rātni zēģelē no punkta A uz B, ievērojot atļauto ātrumu. Šādam braucējam nav ne mazākās nojēgas par fiziku, ātruma izvēli atbilstoši ceļa apstākļiem u.c. "mazsvarīgām" lietām. Un tā arī ar savu pārliecību, ka CSN noteiktais ātrums ir īstais drošais, zēģelē pretī savai kārtējai avārijai.

Un savam auto neko neesmu izravējis. Ar ABS jau sen esmu iemācījies sadzīvot, ņemot vērā, ka tas tikpat sen visām mašīnām ir obligāts un neatslēdzams. Bet ESP ir atslēdzams - un kā jau teicu iepriekš, ir visnotaļ pozitīva rezerve, kas var pārķert kaut ko negaidītu labos ceļa apstākļos, kad vadītāja uzmanība ir atslābusi. Bet nekad neaizmirstu izslēgt ziemas/grunts apstākļos.

285449. viesis 23.februāris 2012 11:30
0 0 Atbildēt

sēne - ne tikai izvarotājs recidīvists, bet profesionāls stulbenis ar stāžu! :D

285450. viesis 23.februāris 2012 11:41
0 0 Atbildēt

285449. viesi - tālāk par anonīmām rupjībām dzīvē neesi ticis?

285451. viesis 23.februāris 2012 12:16
0 0 Atbildēt

Smiekli nāk, atradušies automātisti, normāls tomāts ir teiksim jaunajam Challengeram un tādas klases mašīnām... ja tādas nevar pacelt, tad jābrauc ar manual, nevis piselēties ar kaut kādiem sūdiem.

285454. viesis 23.februāris 2012 13:43
0 0 Atbildēt

Interesanti, csdd vai CP ir statistika, kādas tačkas biežāg iekļūst avārijās - ar vai bez automātiem. Un kādām tačkām ir bijušas problēmas ar TA dieši kārbas dēļ.

Bet tā - automāts pakaļas pārvietojamajam ir pat nepieciešams.

285457. viesis 23.februāris 2012 14:06
0 0 Atbildēt

"Kautkur ap 2011. gadu draugs mainīja autiņu. Un meklēja Volvo XC70 D5 manuāli. Ne vienu vien pārdevēju pavilka uz vaļsirdību - automātu jebkurā laikā. Manuāļus nepārdod - ar tiem brauc. Nopirka automātu - tagad baidās tālu braukt - neviens nevar pateikt, kādēļ kārba brīžiem niķojas. Viss itkā kārtībā, bet pārliecības, ka kaut kur nepaliks ceļa malā, nav..." Sēne

Un tas ir iemesls nedot automātu tiesības?

285458. viesis 23.februāris 2012 14:17
0 0 Atbildēt

Tagad gandrīz visi lielās lux klases auto ir ar automātiem. Gribat teikt, ka ar viņiem nevar braukt, ka viņus nevar savākt uz ceļa un ka viņi visu laiku avarē?

Slimu suņu murgi!!!

Kā jau te teica - ja cilvēks var atļauties automātu, tad viņš arī to atļaujās...

285459. viesis 23.februāris 2012 14:23
0 0 Atbildēt

285454. viesi - kas par absurdu ideju ar TA un automātu problēmām?:D Ja būs problēma ar automātu, uz TA vienkāŗši neieradīsies. Ar manuālo, kurai kāds robs neslēdzas, tas gan ir iespējams, un to neviens arī nepārbaudīs, ja vien tas nebūs pirmais.

285461. viesis 23.februāris 2012 14:30
0 0 Atbildēt

285458. viesi - ar lielās lux klases auto nebrauc padsmitgadīgas tīnes un pusmūža mājsaimnieces, kas nespēj atšķirt 3 pedāļus. Vēl vairāk - lielākoties ar tiem brauc profesionāli šoferi, ne īpašieki...

Un jā - tos "savākt" ir gandrīz neiespējami. Šo auto balstiekārta ir radīta savādākai braukšanai.

285463. viesis 23.februāris 2012 16:12
0 0 Atbildēt

ar lielās lux klases auto nebrauc padsmitgadīgas tīnes un pusmūža mājsaimnieces, kas nespēj atšķirt 3 pedāļus.

Nu, nu...

Vēl vairāk - lielākoties ar tiem brauc profesionāli šoferi, ne īpašieki...

Te tu arī kaut ko nejauc?

Nē, nu, var jau būt, ka citur tā ir, bet ne jau LV...

285465. viesis 23.februāris 2012 17:46
0 0 Atbildēt

Vai tad pirmajā punktā sēne kļūdās? Parasti tak pie ruļļiem sēž vai nu 40-50 gadus vecais īpašnieks, vai kāds 20-30 gadus vecs, blonds radījums kurš nav ne "padsmitgadīga tīne" ne "pusmūža mājsaimniece"... :D

285466. viesis 23.februāris 2012 19:18
0 0 Atbildēt

msh - Man jau vairāk liekas, ka kļūdās GB12, par lielo lux klasi uzskatot trolejbusu :D

Bet praktiski nav gadījies redzēt lielo lux klasi ar 20-30 gadus vecu blondīni pie stūres. Tādas bieži stūrē SUV vai kupejas, bet tās jau ir citas klases mašīnas.

285467. viesis 23.februāris 2012 20:56
0 0 Atbildēt

Starp citu, arī tipiskie blondīņu un ne tikai SUVi ir automāti (kruzaki, rx, qx, pajero u.t.t.). Tā kā raustāmie paliek tikai visādiem kurjeriem, taksistiem, u.c. zema līmeņa strādniekiem. Protams, nejauksim šeit iekšā M5 u.c. ielas sporta auto, kam mehānika ir nepieciešamība.

Un bezceļos automātam ir priekšrocības.

285468. viesis 24.februāris 2012 0:44
0 0 Atbildēt

Kādas tās būtu - nespēja izvēlēties pašam robu? :D

285470. viesis 24.februāris 2012 8:11
0 0 Atbildēt

lauka vidū pašrocīgi nosēdinātā manuālmešalkas aprīkotā kaimiņa eLTeškas stūrētājam - msh - to nekad nesaprast... :D

285471. viesis 24.februāris 2012 12:11
0 0 Atbildēt

99

285472. viesis 24.februāris 2012 12:11
0 0 Atbildēt

100

285473. viesis 24.februāris 2012 12:51
0 0 Atbildēt

101

285474. viesis 24.februāris 2012 12:51
0 0 Atbildēt

102... un ko tālāk?

285482. viesis 25.februāris 2012 10:48
0 0 Atbildēt

tālāk 103

285535. viesis 28.februāris 2012 12:44
0 0 Atbildēt

Achtung! Stulbi vaditaji ir izlaisti uz ielam sargas! ja lohs nespej iemacities izspiest sajugu tad tas jau nozime ka vins nespes koncentreties uz celju!

Tas ir tapat ka pazinot - paligskolu beigusie ir uz ielam ! jei! pats braucu pa Rigu ar tomatu sesus gadus un teiksu ta ir ok kamer neiebrauc auzas ...tad tur ari paliec! tomati ir civilizetiem celjiem domati ne musu!

285622. viesis 3.marts 2012 11:45
0 0 Atbildēt

ierunājās kāds idiots, kas spēju izspiest trešo pedāli saista iekļaušanos satiksmē.

Interesanti zināt, ar ko tieši mehkārbas braucējam ir priekšrocības uz ceļa braucot jau 15-to gadu ar automātu pret to, kas noliek tiesības braukt tikai ar automātu?

Mārtiņš 11.jūnijs 2015 17:38
0 0 Atbildēt

Man nav tiesību esmu braukājis pa laukiem daudz ar mehānisko kārbu, bet drīz taisoties likt tiesības es labāk tās likšu uz automāta. Jo automāts man liekas ērtāk nekā slēgāt pārnesumus.

Lielas atšķirības starp manuālo un automātisko kārbu neredzu,

jo kolēģi iedeva pabraukt ar Audi 80 ar manuālo nu otrs ar tādu pašu Audi bet ar automātu. Neredzu tur atšķirību abi iet vienlīdz labi. Bez tam lielai daļai sporta auto ir automāts tāpēc var iet ratā tie kas uzskata, ka automāts ir kas slikts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti