Novēro un reaģē! 6

 
1.marts 2012 9:32

Pētījumu rezultāti liecina, ka tie autovadītāji, kas nekad nav iekļuvuši satiksmes negadījumā, uz bīstamām situācijām uz ceļa reaģē daudz ātrāk kā tie, kuriem jau ir pieredze ar satiksmes negadījumiem.

Savukārt gados jauni autovadītāji daudz sliktāk spēj novērtēt situāciju uz ceļa un identificēt potenciālos draudus kā pieredzējušākie. Viņiem nepieciešams arī vairāk laika atbilstošai reakcijai, un tam, saskaņā ar pētījumiem, ir ietekme uz aptuveni 44% satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti gados jaunāki vadītāji*.

“Pieredze ar satiksmes negadījumiem var rezultēties kā papildus uzmanība bīstamās situācijās, kas atsevišķos gadījumos var izraisīt novēlotu autovadītāja reakciju,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors. Lai laikus pamanītu potenciālās briesmas uz ceļa, nepieciešams rūpīgi vērot apkārtni, spēju atpazīt draudus un zināt, kā no tiem izvairīties. “Ātra, bet, galvenais, atbilstoša reakcija uz briesmām ir ļoti būtisks faktors,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors. “Tieši tāpēc ir vērts imitēt šādas situācijas drošā vidē, piemēram, īpašos treniņlaukumos un apmācībās.”

Pētījumi pierāda, ka spēja identificēt potenciālos draudus ir cieši saistīta ar autovadītāja braukšanas pieredzi. Gados jauni un nepieredzējuši autovadītāji daudz neuzmanīgāk novērtē situāciju uz ceļa un apkārt, salīdzinot ar tiem autovadītājiem, kas guvuši lielāku pieredzi. Gados jaunāki autovadītāji sliktāk spēj novērtēt situāciju uz ceļa plašākā perspektīvā, tālāk no viņiem*. “Jo vairāk kilometrus jūs nobraucat, jo vairāk bīstamas situācijas iespējamas uz ceļa. Papildus tam jauna pieredze iemāca mums uzmanīties no riskantām vietām un situācijām,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Autovadītājiem vajadzētu iemācīties atpazīt ne tikai pēkšņas briesmas, bet arī slēptas, par kurām neliecina nekas. “Pirmās situācijas piemērs ir grupa ar bērniem, kas skrien tuvu ceļam. Un ir ļoti vienkārši paredzēt, ka tie varētu uzskriet uz ceļa virsmas,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. “Tomēr otrās situācijas piemērs ir motociklists, kas brauc aiz muguras smagajai automašīnai.”

Avots: SWOV Ceļu satiksmes drošības pētījumu institūts
 

 
Visi komentāri
 
285569. viesis 1.marts 2012 9:42
0 0 Atbildēt

pirmajos 2 teikumos kaut kas nav labi.

285571. viesis 1.marts 2012 11:11
0 0 Atbildēt

Tehniskais nosaukums ir "iepriekšējā bīstamības identificēšana". Nevajadzēja klusēt, bet nosaukt pazīmes! Maniem audzēkņiem kursa darbos katram ir jānofotogrāfē un jāpaskaidro, kā pamanīt desmit bīstamās situācijas un piecām jānosaka to iepriekšējā identifikācija.

285572. viesis 1.marts 2012 11:15
0 0 Atbildēt

Pirmā bīstamība nesaņemt atlīdzību no apdrošinātāja ir iebraukšana grāvī vai kokā bezkontakta avārijas gadījumā :D

285575. viesis 1.marts 2012 14:14
0 0 Atbildēt

Tāpēc ka tie, kuri jau ir iekļuvuši negadījumā vienkārši necenšās reaģēt, lai tikai nopelnītu kādu latu.

Ja paskatās to pašus videoreģistratoru ierakstus netā, tad 50 avāriju un varbūt pat vairāk varēja arī nenotikt, ja vien reģistratora īpašnieks (ķipa cietušais) mēģinātu izvairīties no avārijas, nevis kā auns brauktu tikai taisni. Jā, formāli viņš ir cietušais, bet ja tā pati CP sāktu pa nopietnam analizēt šos "neapgāžamos" pierādījumus, tad vajadzētu sodīt arī par nemēģināšanu izvairīties no avārijas.

Ir negadījumi un ir apzināti izraisītas avārijas.

285578. viesis 1.marts 2012 17:34
0 0 Atbildēt

Nu nez pieredzei ir arī ēnas puses, jo pieredzējis vadītājs sāk no citiem braucējiem gaidīt noteiktu rīcību, bet ja tas sāk veidot pigorus tad sanāk avārija. Nu piemēram, ja kāds nogriežas uz blakus ceļa, tad nepieredzējis aiz viņa piebremzē bez maz līdz apstājas, bet pieredzējis pat nepiebremzē, jo rēķinās, ka tas pagūs nogriezties, kā tas parasti ir, bet ja ne tad ir tūdi.

285605. viesis 2.marts 2012 13:14
0 0 Atbildēt

Kaut kas tur neiet kopā tajā rakstā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti