Ņujorkas pilsētas administrācija sava bosa Malkoma Blumberga virsvadībā pieteica karu ārvalstu diplomātiem, kuri pārkāpj satiksmes noteikumus. Turpmāk automobiļi ar diplomātiskā dienesta numuriem, kuru īpašnieki nav nomaksājuši sodus par neatļautu stāvvietu un kuru soda apjoms ir pārsniedzis 230 dolāru, tiks piespiedu kārtā evakuēti uz policijas soda stāvvietām kopā ar neimūnajiem pārkāpējiem.
Lai atgūtu savu auto, diplomātam ir pilnībā jānomaksā visi sodi. Simtiem brīdinājumos, kuri izsūtīti diplomātiskajām misijām, ir uzsvērts: ja sodi par pārkāpumiem netiks samaksāti, tad spēkratu pārdos izsolē. Tādā veidā pilsētas vadība cenšas ietekmēt vēstniecību darbiniekus, kuri darbojas ANO un konsulātos un kuru parāds pilsētas kasei par nepareizu auto novietošanu ir sa-sniedzis 22 miljonus dolāru. Pie tik drakoniskiem paņēmieniem, raksta laikraksts The New York Daily, pilsētas vadība ķeras jau šobrīd, jo neveiksmīgās sarunas ar ASV Valsts departamentu par diplomātu parādu nav devušas vēlamos rezultātus. ASV Valsts departaments savukārt turpinās konsultēties ar Ņujorkas pilsētas administrāciju, meklējot alternatīvas metodes cīņai ar ļaunprātīgiem soda nemaksātājiem. Diskusija ar pilsētas administrāciju par šo tēmu notiek jau kopš pērnā gada maija, paziņoja Ārlietu ministrijas pārstāvis Filips Rikera. “Mēs piedāvājām programmu, kura saistīta ar autotransporta novietošanu un ir spējīga kaut kādā mērā risināt sastrēguma problēmu un garantēt, ka diplomātisko un konsulāro misiju pārstāvji, kuri atrodas Ņujorkā, sāks apmaksāt visus likumīgos sodus par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.” Diplomāts uzsvēra arī to, ka pilsēta patlaban nav pieņēmusi šos piedāvājumus. Rūdītākie pārkāpēji un sodu nemaksātāji ir Ēģiptes diplomāti. Viņu parāds pērnā gada vidū sasniedza 1,9 miljonus dolāru. “Godpilno” otro vietu ieņem Kuveita ar 1,25 miljonus dolāru lielu sodu. Sarakstu turpina Nigērija ar 1,2 miljonu, Indonēzija ar 944 tūkstošu, Maroka ar 634 tūkstošu dolāru naudas sodiem. Šim sarakstam var pievienot arī Ķīnu, Brazīliju, Grieķiju un Pakistānu. Krievijai, kurai parādu apjomi bija visai prāvi, izdevās diplomātiskā ceļā noregulēt savas problēmas. Kā ir ar ārvalstu misiju darbiniekiem Latvijā? Laikraksta AutoInfo korespondents sazinājās ar Rīgas Pašvaldības policijas Ceļu policijas nodaļas (RPCPN) priekšnieku Monāhova kungu. “RPCPN nav tiesīga sodīt ārzemju diplomātus par to, ka autotransports ir novietots, pārkāpjot CSN. Vai šis ir vēstniecības auto? Ir bijuši gadījumi, kad RPCP darbinieki ir izrakstījuši soda kvītis diplomātu autotransportam, bet pēc tam ir saņemtas protesta notas un vainīgais no soda naudas maksāšanas atbrīvots,” pavēstīja Monāhova kungs. Jautājot par to, kādi līgumi un likumi aizsargā diplomātu autotransportu, RPCPN priekšnieks nevarēja atbildēt. Varbūt Rīgas Domei ir jāpārņem savu ASV kolēģu pieredze un jāsāk sodīt CSN pārkāpējus un papildināt pilsētas kasi arī spītīgiem diplomātiem, kuri novieto savus automobiļus, traucējot satiksmi un radot sastrēgumus. AutoInfo- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vajadzeetu arii pie mums nokaartot, lai tos diplomaatus vareetu draazt taapat kaa ,,parastos,, autovadiitaajus.