Degvielas cenām augot, pieaug arī pieprasījumus pēc autogāzes 11

30.marts 2012 0:00

Straujais benzīna cenu kāpums veicinājis pieprasījumu pēc alternatīvās degvielas.

SIA „Eko Gāze” dati liecina, ka šā gada pirmajos divos mēnešos, „Eko Gāze” pārdotās auto gāzes apjomi, salīdzinot ar pagājušā gada šo pašu periodu, palielinājās par 30 procentiem.

Arvien vairāk autovadītāju, kā arī uzņēmēji, kam ir vidēji un lieli autoparki, izvēlas savās automašīnās uzstādīt auto gāzes iekārtas, lai samazinātu izdevumus par degvielu. Aprēķini liecina, ka izmantojot auto gāzi, iespējams samazināt izdevumus degvielu līdz pat  50%.

Andrejs Laškovs, SIA „Eko Gāze” valdes priekšsēdētājs: "Neapšaubāmi pirmais ieguldījums, lai varētu kā degvielu izmantot auto gāzi, proti, iekārtas uzstādīšana automašīnā, nav mazs. Turklāt, ja uzņēmumam ir salīdzinoši liels autoparks, kā, piemēram, BalticTaxi, Austrapak, EPS paklāju serviss, kas ir vieni no mūsu lielākajiem klientiem, izvedumi var būt mērāmi vairākos desmitos tūkstošu. Tāpēc piedāvājam uzņēmējiem, finansēt auto gāzes iekāru uzlikšanu automašīnām. Pie mums vēršas ļoti daudz uzņēmumu, kuri vēlas uzlikt šādas iekārtas un mēs cenšamies palīdzēt šajā jautājumā. Iesākot sadarbību, tiek izstrādāts ekonomiski tehnisks pamatojums, kas balstās uz atsevišķa uzņēmuma autoparka specifiku. Sadarbībā ar kredītiestādēm tiek izstrādāti individuāli finansējuma risinājumi. Rezultātā uzņēmums sāk ekonomēt uzreiz - brīdi, kad iesāk braukt ar jaunaprīkoto automašīnu. Tāpat, arī saviem pastāvīgajiem klientiem, ar kuriem noslēgti līgumi ļaujam par autogāzi norēķināties ar pēcapmaksu.”

Lai arī auto gāzes iekārtas uzstādīšana izmaksā pietiekami daudz, ap 700 latu (cena gan atkarīga no balona tilpuma un uzstādīšanas sarežģītības pakāpes), izdotos līdzekļus iespējams atgūt aptuveni gada laikā. Piemēram, ekonomiskai automašīnai ar 2 l dzinēju, kas uz 100 km patērē 8,5 l benzīna, ar vidējo mēneša nobraukumu ap 1500 km, pie pašreizējām benzīna un auto gāzes cenām, iekārtu, kas maksā 630 latus, iespējams atpelnīt 9 mēnešu laikā. Aprēķini liecina, ka augstāk minētiem parametriem atbilstošai automašīnai arī ikmēneša ietaupījums ir ļoti liels. Ik mēnesi uz degvielas rēķina var ietaupīt 76 latus.

Ieguvumi, lietojot autogāzi:

  • zemākas degvielas izmaksas.
  • ekoloģiskums: Sadegot sašķidrinātas gāzes produktiem, izplūdes gāzes satur daudz mazāk toksisku vielu, pilnībā izslēgta indīgo svina savienojumu un dažādu aromātisko polimēru klātbūtne
  • laba detonācijas noturība, kas dod iespēju to izmantot motoros ar kompresijas pakāpi līdz 12. un sasniegt augstus jaudas un ekonomiskuma rādītājus.
  • gāzes masas vienības sadegšanas siltums augstāks nekā benzīnam un izslēdz piededžu veidošanos degkamerā.
  • motoram darbojoties ar gāzi, netiek piesārņota un sašķidrināta motoreļļa, pagarinās tā kalpošanas laiks.
  • gāzes-gaisa maisījums nenoskalo eļļas kārtiņu no cilindru sienām, līdz ar to palielina „cilindru-virzuļu” grupas detaļu resursu.
  • tehniski: Gāzes-gaisa maisījums sadeg lēnāk par benzīna-gaisa maisījumu, līdz ar to motors strādā „mīkstāk” un ne tik trokšņaini, ir zemāka triecienu slodze uz tā detaļām.
  • degšanas procesā blakusproduktu cietās daļiņas motorā nogulsnējas daudz mazāk, nekā izmantojot benzīnu vai dīzeļdegvielu.
     
 
Visi komentāri
 
285857. viesis 30.marts 2012 11:10
0 0 Atbildēt
Bet benzīns motora uzsildīšanai vienalga tiek patērēts, tā kā kāda viena bāka 1-2mēnešos tiek "nosildīta". Kamēr nevar braukt tikai ar gāzi tas nav interesanti.
285858. viesis 30.marts 2012 11:34
0 0 Atbildēt
nav nekas jāsilda ar benzīnu. ziemā, ja zem -10 drusku .
285861. viesis 31.marts 2012 20:46
0 0 Atbildēt
iešprices sistēmām automatiski pārsledzas ja uzsilst apmēram līdz 20 gradi,tāpēc gribētu redzet kā tu tādu iedarbinasi un pabrauksi bez benzina
285862. viesis 31.marts 2012 22:09
0 0 Atbildēt
Vispār jau reduktoram normālai iztvaicēšanai vajag pat vēl nedaudz vairāk. Bet nu normālam motoram arī ziemas salā tos 30-40 grādus lai sasniegtu vajadzēs nobraukt labi ja 1-3 km.
285867. viesis 1.aprīlis 2012 22:27
0 0 Atbildēt
Bāka (ap 60 litriem) viena līdz divos mēnešos ir bulšits vai kautkas galīgi šķērsām saslēgts. Pašam ir ar iešprici gāes iekārta, kompī pārslēgšanās pie 35 grādiem, ja ārā ap nulli, tas ir paris minūšu jautājums vasarā vai ja pabraukts pārslēdzas 3-5 sekundžu laikā. Reāli ieleju 5 litrus pa kādiem trim mēnešiem vienīgi jāseko lai gāze nebeidzas, tad gan ātri benža aizies.
285879. viesis 5.aprīlis 2012 0:10
0 0 Atbildēt
man pietiek ar 20litriem menesī benzīna. menesī nobraucu ap 3oookm kas māk rēķināt? :D
285905. viesis 8.aprīlis 2012 18:38
0 0 Atbildēt
Jaunajiem gāziniekiem vēl jālej arī eļļa cilindru eļļošanai, tā kā nekāda ekonomija nesanāk.
285907. viesis 9.aprīlis 2012 9:32
0 0 Atbildēt
Eļļa cilindru eļļošanai ... tas skanēja jautri! Varētu domāt, ka benzīns
eļļo cilindrus :-) :-) :-)
285909. viesis 9.aprīlis 2012 11:43
0 0 Atbildēt
kur rodas tādi analfabēti??? pilnīgi kauns paliek viņu vietā :D
285956. viesis 11.aprīlis 2012 23:47
0 0 Atbildēt
Ella gazes iekartai tiek lietota japanu masinam ,lai dzesetu varstus
285960. viesis 12.aprīlis 2012 9:25
0 0 Atbildēt
285956. viesis
Ella gazes iekartai tiek lietota japanu masinam, lai dzesetu varstus
===================
Nevis lai dzesētu, bet lai "eļļotu", lai pildītu aptuveni tādas funkcijas, kā
šķidrā degviela izplūdes un ieplūdes vārstiem. Šķidrums, kuru tur padod, nav īsti eļļa, mazviskoza minerāleļļa ir tikai "nesējšķidrums", kurā izšķīdinātas pārējās sastāvdaļas. Būtībā šie šķidrumi, piemēram, izplūdes vārstiem pilda tādas pat funkcijas, kā svins etilētajos benzīnos. ne visām japāņu mašīnām
šie šķidrumi / sistēmas ir nepieciešami, lielākoties jaunākiem, turklāt ne visu marku, modeļiem, visbiežāk pēc 2005. - 2006. izlaiduma gada, japāņi kopš tā laika intensīvi darbojas jaunu materiālu un tehnoloģiju jomās, jāsaka gan,
ka ar vārstiem / ligzdām / vadīklām mēdz būt problēmas arī izmantojot benzīnu, īpaši Krievijā :-)
Tavs komentārs