Krievijā tiek izstrādāts jauns turbo dīzelis, kura jauda būs 200 Zs un vērā ņemams 314 Nm griezes moments, attiecībā pret tilpumu 2.3l! Diemžēl Krievijas auto rūpnīcas nevar pieņemt šo jauno izstrādājumu, jo visas līdz šim ražotās a/m nav paredzētas tādai jaudai.
Līdz šim jaudīgākie motori, kurus izmantoja UAZ un GAZ agregātiem, bija ar jaudu 110 Zs un 245 Nm griezes momenta, un šī jauda jau izmanto 100% transmisijas resursus. Jaunā motora izveidē piedalās ASV kompānijas Francijas filiāle “Garret” un Čehijas turbokompresoru rūpnīca “Turbo” . Diemžēl ražotāji atdzīst to, ka pagaidām Krievijā neražo tādas automašīnas, kuru uzbūve un mezgli spētu izturēt šādu jaudu. Neskatoties uz to tiks saražoti šādi motori nelielos daudzumos speciāli tūninga modeļiem. Par vairāk veiksmīgu izstrādājumu tiek uzskatīts jaunais ZMZ – 514 turbo dīzelis, kurš tika izstrādāts sadarbībā ar “Siemens”. Tieši “Siemens” common rail sistēma “atļauj” šim motoram sasniegt jaudu 130 Zs (šis pats motors ar parasto barošanas sistēmu attīstīja 98 Zs). Turklāt ZMZ – 514 atbilst Euro II atgāzu tīrības normām un ir taupīgāks par 20 % Komentārs: Vai esat dzirdējuši šādu teicienu: “Ja Sahāra būtu Krievijā, arī smiltis būtu deficīts!” Krievijā aizvien lielākā daļa ( ~60 %) sauszemes transporta sastāda NVS ražotās a/m, galvenais iemesls – lētās rezerves daļas un pieejamā a/m cena. Un tieši šī iemesla dēļ netiek izstrādāti jauni modeļi un motori, parastais iedzīvotājs to nevar atļauties nopirkt, bet ja tomēr var – tad viņš iegādāsies ārzemēs ražotu auto… Visā pasaulē auto ražotāji sacenšas jaudīgāku motoru ražošanā, saglabājot motora darba resursu un ekonomiju, bet Krievijā kā vienmēr viss ir otrādi… TIGER Tulkots no www. gazeta.ru- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu tas jau nav nekads lielais brinums, ka krieviem nav kur likt tik lielu jaudas diesel power motoru, jo vini veljoprojam izstrada savas transmisijas pec 60-to gadu standartiem. Tad varat spriest pasi.