Italian Baja prologā ātrākais no latviešiem Māris Saukāns 2

 
16.marts 2003 11:41

Kā jau tas bija gaidāms FIA Pasaules kausa izcīņas pirmajā posmā Italian Baja rallijreida prologā ātrākie bija Mitsubishi rūpnīcas komandas braucēji. Piektdienas pēcpusdienā sacensību dalībniekiem bija jāveic īss prologa brauciens, pēc kura rezultātiem tika noteikta starta secība pamatsacensībām, kas sāksies sestdienas rītā.

Septiņus kilometrus garo prologu visātrāk veica pilots Hiroši Masuoka. Lai līkumotā un drausmīgi akmeņainā trasē aizvadītu savu Mitsubishi Pajero Evo no starta līdz finišam, japānim bija nepieciešamas tikai 5 minūtes un 33 sekundes. Komandas biedrs Stefans Petransels Masuokam zaudēja nieka vienu sekundi, un rallijreida pamatsacensības uzsāks kā otrais. Ar trešo labāko laiku finišēja portugālis Karloss Souza. Starp citu, Souzas stūrmaņa vietu ieņēmis nestartējošā Žana Luī Šlesēra pagājušās sezonas partneris Anrī Manjī. Ceturtais bija beļģis Gregors de Meviuss, kas startē ar BMW X5, bet piektais rezultāts pieder braucējam no Apvienotajiem Arābu Emirātiem Halifam Al Mutavei. Viņš izrādījās ātrākais no braucējiem, kas startē ar Nissan automobiļiem. Sesto starta vietu pamatsacensībām ieņēma otrs BMW pilots Luks Alfāns no Francijas, un tikai septītais laiks pieder slavenajai vācietei Jutai Klenšmitei ar Volkswagen Tarek bagiju. Ātrākais no Latvijas reidistiem prologā bija Māris Saukāns. Viņš ieguva tiesības īsto sacensību uzsākt kā trīsdesmit trešais. Līderim tika zaudēta minūte un deviņas sekundes. Saukāna stūrmaņa Didža Zariņa pirmais iespaids: ”Akmeņi trasē bija vienkārši briesmīgi. Pa tādu trasi mums nācās braukt pirmoreiz. Latvijas dabā nekā tamlīdzīga nav. Nebija pat pērn Krievijā notikušā rallijreida Master vairāk nekā piecos tūkstošos kilometru.” No mūsējiem otru labāko rezultātu sasniedza Jānis Naglis ar Modri Mēteru. Naglis bija 17 sekundes lēnāks nekā Saukāns un kopumā uzrādīja 44 rezultātu no 83 startējušajām ekipāžām. Pēc finiša Naglis minēja, ka bijis neierasti startēt ar gandrīz tukšu lielo benzīnbāku, kamdēļ izjutis auto svara citādu sadalījumu, un tas nedaudz traucējis. Jāpiebilst, ka Naglis startēja trešais no beigām, un viņam braukt bija vēl sarežģītāk nekā pārējiem mūsu pilotiem, jo trases līkumos izdzītās dziļās rises neļāva brīvi izvēlēties trajektoriju, bet nācās pārvarēt citu mašīnu izdangāto grunti. Trešā Latvijas ekipāža Jānis Āzis un Valdis Purvinskis negaidīti sastapās ar tehniskām problēmām. Neparko neizdevās ieslēgt visu riteņu piedziņu, un prologu nācās veikt tikai ar velkošo pakaļējo tiltu. Neskatoties uz to, Āzis Saukānam zaudēja tikai 12 sekundes vairāk nekā Naglis. Jānis Āzis notikušo uztvēra ar viņam ierastu mieru: ”Nekas cits mums neatlika, kā braukt ar vienu velkošo tiltu. To ņemot vērā, rezultāts nebūt nav dikti peļams”. Uz lielo startu Āzis stāsies kā piecdesmit astotais. Jāatzīmē, ka tik īsā distancē rezultāti ir ārkārtīgi blīvi, un vietu sadalījumu bieži izšķir pat viena sekunde. Tikai dažas sekundes ātrāks par Saukānu bija Krievijas pagājušā gada čempions Ruslans Misikovs, kurš startē ar pazīstamās firmas Promotech sagatavotu Nissan Patrol. Neko īpašu prologā nespēja uzrādīt vairums no oriģinālas konstrukcijas bagijiem. Izņēmums, protams, ir VW Tarek, kā arī pazīstamā franču autobraucēja Tjerī Manjaldi pilotētais bagijs ar japāņu parketa džipa nosaukumu Honda CR-V. Manjaldi sasniedza desmito labāko laiku. Mazliet negaidīts ir varbūt vienīgi itāļa Andrea Toro divdesmitais rezultāts ar bagiju, kas nes sava būvētāju vārdu Toro Racing Car 1. Prologa rezultāti turpmākajā sacensību gaitā netiek ņemti vērā, jo prologs noteica tikai pamatsacensības starta secību. Tomēr spēku samēru daļēji var nojaust. Taču tikai daļēji, jo tik īsā priekšspēlē ārkārtīgi maza bija iespēja kļūdīties distances pareizā veikšanā. Sestdien būs jānobrauc trīs ātrumposmi – trīs apļi pa vienu un to pašu distanci, katrs 128 kilometru garumā. Svētdien vēl divi mazliet samazināti apļi 102 kilometru garumā. REZULTĀTI 1. H. Masuoka/Ž. Pikārs (Mitsubishi Pajero Evo) 5,33 2. S. Petransels/Ž. Kotrē (Mitsubishi Pajero Evo) + 0,01 3. K. Souza/A. Manjī (Mitsubishi Pajero) + 0,12 4. G. De Meviuss/A. Gjūneks (BMW X5) + 0,13 5. H. Al Mutavei/P. Maimons (Nissan Pickup) + 0,14 6. L. Alfāns/M. Stīvensons (BMW X5) + 0, 22 33. M. Saukāns/D. Zariņš (Mitsubishi Pajero) + 1,09 44. J. Naglis/M. Mēters (Mitsubishi Pajero) + 1,26 58. J. Āzis/V. Purvinskis (Mitsubishi Pajero) + 1,38 LAF 4x4 komisijas preses sekretārs Ainārs Zariņš Vivaro, Itālija 14.03.2003.
 
Visi komentāri
 
70129. viesis 16.marts 2003 14:57
0 0 Atbildēt

Sessiniekaa divi BMW, cool.

70184. viesis 16.marts 2003 21:17
0 0 Atbildēt

Labi, ka Zariņš paņemts līdzi. Ļoti labs raksts par tur notiekošo!

Tankists

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti