Pieaug CSNg skaits, kuros iesaistīti velosipēdisti 3

27.jūnijs 2012 13:28

Rīgas domes Satiksmes departaments sadarbībā ar CSDD projekta "Informētības paaugstināšana par velobraukšanu un mārketings" ietvaros, aicina uz praktiskajām veloapmācībām, lai pilsētnieki uzlabotu un nostiprinātu velosipēda vadīšanas iemaņas intensīvas satiksmes apstākļos.

Praktisko veloapmācību laikā dalībniekiem būs iespēja pārbaudīt velosipēda vadīšanas prasmes speciālā mācību laukumā, veicot dažādas grūtības manevrus nostiprinot gan praktiskās, gan teorētiskās iemaņas. Tāpat dalībnieki ar ceļu satiksmes drošības speciālistiem pārrunās drošas braukšanas pamatprincipus attiecībā pret sevi un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Pieaug CSNg ar velosipēdiem

Saskaņā ar CSDD datiem, līdz ar velosipēdu īpatsvara pieaugumu ceļu satiksmē, ir palielinājies to ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti velosipēdu vadītāji. Šī gada pirmajos piecos mēnešos ir ievainoti 79, bet bojā gājuši desmit velosipēdisti, salīdzinot ar identisku periodu pērn, kad ievainots tika 71 velosipēda vadītājs, bet bojā gāja viens.

Biežāk velosipēdistu pieļautās kļūdas

Saskaņā ar Satiksmes departamenta un CSDD apkopoto informāciju, biežākās kļūdas ko pieļauj velosipēdu vadītāji piedaloties ceļu satiksmē līdz ar to arī apdraudot savu drošību uz ir:
1. Dalība ceļu satiksmē bez atbilstoša velosipēda ekipējuma (lampām velosipēda priekšpusē un aizmugurē, atstarotājiem velosipēda spieķos u.t.t.);
2. Nepareizi veikts manevrs, nepietiekami pārliecinoties par drošību pirms manevra veikšanas (apbraukšana, apdzīšana, labā vai kreisā pagrieziena manevrs, u.t.t.);
3. Brauktuves šķērsošanas noteikumu neievērošana vietās, kur velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi (nobraucot no gājēju ietves nesamazinot ātrumu vai nepārliecinoties par drošību šķērso brauktuvi);
4. Satiksmi regulējošo luksoforu prasību neievērošana (arī krustojumos, kur uzstādīti jaunie velosipēdu vadītāju luksofori, kas nosaka kārtību, kad velosipēdu vadītājiem atļauts šķērsot krustojumu);
5. Nepietiekama laikapstākļu riska novērtēšana attiecībā uz velosipēda vadīšanu (stiprs vējš, apledojusi vai apsnigusi brauktuve, laikapstākļiem nepiemērots apģērbs u.t.t).

Lai mazinātu CSNg skaitu, kuros iesaistīti velosipēdu vadītāji, Rīgas domes Satiksmes departamenta un CSDD organizētās praktiskās veloapmācības notiks ceturtdien, 28.jūnijā 18:30 Ķekavas novada Baložu vidusskolā. Interesenti uz apmācībām ir aicināti doties ar Satiksmes departamenta organizēto transportu, kas 18:00 kursēs no Latviešu strēlnieku laukuma 1.

Uz apmācībām personīgais inventārs nav jāņem līdzi, jo gan velosipēdi, gan ķiveres būs pieejamas. Nodarbību plānotais ilgums divas stundas, pēc apmācībām interesenti tiks nogādāti atpakaļ Rīgas centrā.

Apmācības ir atklātas un tajās var piedalīties ikviens interesents.

 
Visi komentāri
 
286410. viesis 27.jūnijs 2012 15:10
0 0 Atbildēt

Vai nevar velosipēdu vadītājiem par braukšanu dzērumā piemērot velo konfiskāciju?

286411. viesis 27.jūnijs 2012 17:28
0 0 Atbildēt

Nee, labaak konfisceet tikai sedekli. Rori atstaat.

286414. viesis 28.jūnijs 2012 12:21
0 0 Atbildēt

Cik atceros, padomjlaikā par braukšanu ar velo šmigā vai bez doķiem 90% gadījumu miliči piemēroja velo konfiskaciju. Pats vēl sīcis biju, pa šoseju ar "škoļņiku" maucu, iecirkņa milicis ar moci, mani apturēja. Ielika riteni blacenē, un prom uz savu kantori - es bimbodams kājiņām uz mājām...Fāterīts pēc brauca skaidroties, dabūja ceineri rubļu sodā sapiķot,bet riteni saņēma atpakaļ. Cik atceros, Jūrmalas miličiem Dubultos bija tāds drāšu žogu apvīts šķūnelis, kurā vienmēr bija vairāki desmiti veļļuku - gan "erenpreisi", gan pajauni "start-šosse". Šodien jau citi laiki - arvien vairāk apstiprinās aizdomas, ka CP vīri uz šmigaino velosipedistu rēķina taisa nelikumigu biznesu. Beidzot,to problemy ir pacēlusi prese , sāk interesēties arī parlaments un valdība. Droši vien, normatīvā bāze tuvākajā laikā tiks izmanīta, lai to biznesu likvidētu. Ticamākais rezultāts tad būs tāds, ka CP nevienam šmigainam velobraučējam pat uzmanību nepievērsīs...Tas arī nebūtu labākais problemas atrisinājums. BET, šodien es arī neticētu faktam, ka reali CP jāņu dienās būtu atvēlējuši tik daudzl laika, lai ķertu un notvertu virs 200 šmigainiem velobraucējiem....? Ticamāk, ka visamz 2/3 no tiem bija attiecīgi "konvertēti" šmigaini autovadītāji.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti