Balstoties uz pārdošanas datiem par maija mēnesi, Opel revolucionārā elektriskā automašīna Ampera ir visvairāk pārdotā pasažieru elektriskā automašīna Eiropā. Pateicoties 20 % tirgus daļas, Ampera modelis ir apsteidzis visus savus konkurentus.
„Mēs esam lepni, ka esam pirmie Eiropā. Mūsu pārdošanas dati un pircēju viedokļi apstiprina to, ka mēs ar Ampera modeli pavisam noteikti atrodamies uz pareizā ceļa,” atzīmē Enno Fukss (Enno Fuchs), Opel e-mobilitātes vadītājs. „It īpaši mums ir veicies tādos tirgos kā, piemēram, Nīderlande, kur ir jūtama valdības iniciatīva šajā jomā.”
Nīderlandē Ampera modelis maijā ir ieguvis 77 % pasažieru elektrisko automašīnu tirgus daļas, padarot sevi par neapstrīdamu segmenta līderi ar milzīgu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem, kuru daļas mērāmas tikai viencipara procentu izteiksmē. Ampera modeļa Nīderlandes tirgus daļas vidējais lielums, no gada sākuma līdz šim brīdim, ir vairāk nekā 50 procenti, tādejādi iespējams uzsvērt tā pieaugošo popularitāti šajā valstī. Balstoties uz jaunākajiem pieejamajiem datiem, Ampera ir visvairāk pārdotā elektriskā automašīna arī Vācijā, kur tai pieder vairāk nekā trešā daļa tirgus, bet Šveicē – 44 procenti.
Ampera modelis ir izcīnījis virs 50 dažādiem vietējiem un starptautiskiem apbalvojumiem, kuru skaitā ir „Gada Auto 2012” un „Pasaules Zaļākais auto 2011”. Atzinību izpelnījušies arī tā sasniegumi drošības jomā, kas apbalvoti ar Euro NCAP piecu zvaigžņu maksimālo novērtējumu.
16 kWh litija jonu baterija darbina Ampera modeļa 111 kW/150 ZS jaudīgo elektrisko motoru. Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Veicamās distances palielinājuma režīms aktivizējas brīdī, kad baterija ir gandrīz izlādējusies, nemanāmi sāk strādāt 1,4 litru 63 kW/86 ZS benzīna motors un darbina elektrisko ģeneratoru, kas tālāk apgādā bateriju, nodrošinot iespēju veikt vairāk nekā 500 km lielu distanci bez vajadzības uzpildīties.
Labs jau nu ir - mani vāczemē kolēģis docents ar tādu jau izvizināja. Tiešām, īsts elektroauto. Nevis kaut kāds tur apšaubāms standarta hibrids. Domāju, ka turpimoties attīstīties tehnoloģijām, kādas jau ir amperai, pašreizējie ķipa hibridveidīgie vispār izzzudīs kā bezjēdžigs veidojums.
Interesanti, cik tā Ampera maksās pie mums ? Varbūt, būtu vērts nākotnē par tādu vēl padomāt?