No trim Latvijas ekipāžām finišu sasniedz tikai divas 7

 
18.marts 2003 0:03

@Rallijreidā Italian Baja Stefans Petransels atkal sensacionāli zaudē Hiroši Masuokam. No trim Latvijas ekipāžām finišu sasniedz tikai divas. RE Autoklubs komandas ekipāža Jānis Naglis/Modris Mēters ierindojas 26. vietā.

Itālijas pilsētā Vivaro, ar trīs Latvijas ekipāžu piedalīšanos, no 14. līdz 16. martam risinājās FIA Pasaules kausa izcīņas pirmais posms rallijreidā Italian Baja 2003. Jau ar pirmajiem ātrumposmiem savu pārākumu kārtējo reizi apliecināja Mitsubishi Motor Sport komanda, un par uzvaru savā starpā cīnījās šī gada Dakāras rallijreida nosacīti neveiksmīgais Stefans Petransels un uzvarētājs Hiroši Masuoka. Pirmajā dienā Petransels, būdams ātrāks visos trīs ātrumposmos, iekrāja 4,37 minūšu pārsvaru, bet otrās dienas pēdējā dopā auto tehnisku problēmu dēļ zaudēja Masuokam vairāk nekā septiņas minūtes un, tāpat kā šogad Dakāras maratonrallijā, uzvaru zaudēja burtiski pēdējos mirkļos.

No trim latviešu ekipāžām finišu sasniedza tikai RE Autoklubs komandas braucēji Jānis Naglis/Modris Mēters, bet, īsi pirms Italian Baja dibinātās komandas Rīga pārstāvji, Māris Saukāns/Didzis Zariņš un Jānis Āzis/Valdis Purvinskis bija spiesti izstāties, jo viņus pievīla tehnika. Automobiļu konkurencē kopumā startēja 82 ekipāžas, un Naglis/Mēters absolūtajā vērtējumā ieņēma 26. vietu.

Šī gada Italian Baja nozīmīgu padarīja divu automobiļu ražotāju rūpnīcu komandu līdzdalība. Bez Mitsubishi uz starta stājās arī Volkswagen komanda ar slaveno vācieti Jutu Kleinšmiti priekšgalā, kā arī spēcīgākās privātkomandas – Ralliart France ar līderiem Hosē Luisu Monterde un Andrea Maijeri, X-Raid ar Gregoru De Meviusu un Luku Alfānu, kuri Dakāras smiltājos lika runāt par BMW rūpnīcas iespējamu iesaistīšanos rallijreidu izcīņā, kā arī Dessoude Nissan, ko pārstāvēja Halifs Al Mutavei.

Uz Itāliju nebija atbraukusi tikai Nissan rūpnīcas komanda, toties kā allaž plaši pārstāvēta bija Promotech, kas ar sacīkstēm pārbūvētiem Nisan Patrol, Terrano un Pickup apgādā arī citas komandas un privētbraucējus. Ar Promotech gatavotiem auto startēja arī pagājušā gada Krievijas čempions Ruslans Misikovs no komandas Nart Time. Ļoti interesantu un, kā izrādījās, arī konkurētspējīgu bagiju zem nosaukuma Honda CR-V pirmoreiz parādīja pazīstamais braucējs Tjerī Manjaldi.

Italan Baja divdienu rallijreidā sportistiem bija jāveic pieci ātrumposmi, kuru kopgarums sasniedza gandrīz 700 kilometrus. Ar Mitsubishi rūpnīcas braucējiem visciešāk konkurēja Juta Kleinšmite ar Volkswagen Tarek bagiju un Karloss Souza, kam pievienojies ir nestartējušā francūža Žana Luī Šlesēra stūrmanis Anrī Manjī, no privātkomandas Mitsubishi Galp. Tiesa, Kleinšmites cerības pacīnīties par kopvērtējuma pjedestālu svītroja tiesnešu piešķirtais soda laiks pirmajā ātrumposmā. Pārējiem braucējiem, pat trešo vietu izcīnījušajam Souzam, tomēr nebija pa spēkam apstrīdēt Petransela un Masuokas Mitsubishi Pajero Evolution hegemoniju.

Cīņu ar ārkārtīgi akmeņaino trasi nespēja izturēt ne De Meviusa BMW X5, ne spēcīgā arābu pilota Al Mutavei Nissan Pickup, ne arī Manjaldi Honda un daudzu citu braucēju automobiļi. Finišu sasniedza tikai 48 ekipāžas. Starp izturējušajiem bija arī Naglis/Mēters, kas augstāko rezultātu – 26. vietu – sasniedza pēdējā ātrumposmā. Pirmajā sacensību dienā divas vietas augstāk spēja pakāpties Saukāns/Zariņš, bet piekto noslēdzošo dopu neizturēja viņu Mitsubishi Pajero. Trešā latviešu ekipāža Āzis/Purviskis dēļ salūzuša auto reduktora izstājās jau pirmās dienas beigās.

Italian Baja 2003  rezultāti

1. H. Masuoka/Ž. Pikārs (Mitsubishi Pajero Evo) 6:29;46

2. S. Petransels/Ž. Kotrē (Mitsubishi Pajero Evo) + 2;52

3. K. Souza/A. Manjī (Mitsubishi L200 Strada) + 17;57

4. S. Henrāds/A. Lovs (Volkswagen Tarek) + 50;04

5. H. L. Monterde/R. Tornabels (Mitsubishi Pajero) + 1:03;58

6. L. Komornickis/R. Mortons (Mitsubishi Pajero) + 1:05;03

7. J. Kleinšmite/F. Ponsa (Volkswagen Tarek) + 1:07;42

26. J. Naglis/M. Mēters (Mitsubishi Pajero) + 2:13;40

LAF 4x4 komisijas preses sekretārs

Ainārs Zariņš

 

 

 

 
Visi komentāri
 
70505. viesis 18.marts 2003 0:34
0 0 Atbildēt

Kura vietaa SAVAA grupaa ir muuseejie?

70518. viesis 18.marts 2003 8:45
0 0 Atbildēt

Ka divas ekipazas sasniedza finishu, ja teksta visur rakstit, ka finishu sasniedz viena ekipaza! Vai es ko jaucu?

70528. viesis 18.marts 2003 9:06
0 0 Atbildēt

Naglis rullē!

70535. viesis 18.marts 2003 9:26
0 0 Atbildēt

Vot, vot! Finisheeja tik viena ekipaazha taksh!!! :P

70550. viesis 18.marts 2003 9:49
0 0 Atbildēt

Nu par ko tad Klaidšmitei to sodu iedeva? Un kas salūza Āzim un Saukānam?

71826. viesis 24.marts 2003 20:54
0 0 Atbildēt

25. martā arī par šo sacīksti skatiet AAutosporta programmā Nr.1 19:50 LTV7

www.autosports.lv

71827. viesis 24.marts 2003 21:04
0 0 Atbildēt

Eu kura ekipaza tad finiseja.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti