Pirmo pusgadu OCTA nozare noslēdz ar zaudējumiem 33

6.augusts 2012 13:05

OCTA apdrošināšanas nozares darbību kopumā var raksturot ar visu apdrošināšanas sabiedrību peļņas vai zaudējuma aprēķinu.

Lai gan 2012.g. pirmā pusgada rādītāji ir vērtējami pozitīvāk kā pērnajā gadā, kad nozare pusgadu noslēdza ar 800 000 Ls lieliem zaudējumiem, tomēr arī 2012.gada pirmos sešus mēnešus nozare ir pabeigusi ar negatīvu bilanci -187 330 Ls.

Ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits

Saskaņā ar LTAB Informācijas sistēmas datiem kopējais 2012.gada 6 mēnešos notikušo CSNg skaits, par kuriem OCTA apdrošinātājiem iesniegti zaudējumu pieteikumi ir 13 596. Salīdzinājumā ar 2011.gada tādu pašu periodu ir vērojams samazinājums par 16,3%. Saskaņotais paziņojums noformējot CSNg 2012.gada 6 mēnešos izmantots 8 654 gadījumos, kas ir par 15,9% mazāk kā 2011.gada pirmajā pusgadā. Jāatzīmē, ka šāds samazinājums saistīts nevis ar saskaņotā paziņojuma mazāku pielietojumu CSNg apstākļu fiksēšanai, bet kopējo CSNg skaita samazinājumu un avāriju apmēriem.

„Ja paanalizējam statistiku par pēdējos piecos gados notikušajiem CSNg un to, cik daudzos gadījumos negadījumi noformēti ar saskaņotā paziņojuma palīdzību, var secināt, ka ar katru gadu šo CSNg īpatsvars kļūst aizvien lielāks. Salīdzinājumam – 2007.gadā tas bija 54,2%, 2010.gadā – 59,6%, un 2012.gada 6 mēnešos jau 63,7%” skaidro LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste.

No 2012.gada 6 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem 13 596 apdrošināšanas gadījumiem 12 570 apdrošināšanas gadījumi ir notikuši Latvijā, no tiem - 59% Rīgā un 1026 ārvalstīs.Vērā ņemams fakts ir tas, ka ārvalstīs notikušo apdrošināšanas gadījumu skaitam ik gadu ir tendence palielināties, kas skaidrojams ar aizvien vairāk pieaugošo gan uzņēmēju, gan arī fizisko personu ekonomisko aktivitāti. Visvairāk apdrošināšanas gadījumi notikuši Vācijā (178), Krievijā (128), Lietuvā (121), Polijā (120) un Igaunijā (70).

Apdrošināšanas atlīdzību izmaksas

2012.gada 6 mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti 17 538 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 13,6% mazāk nekā pērnā gada pirmajā pusgadā. Kopējais lēmumu skaits par atlīdzību izmaksām 2012.gada 6 mēnešos ir 17 548, par kopējo summu Ls 11 141 430, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2011.gada 6 mēnešos. Vislielākā atlīdzību summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 84,5% no kopējās atlīdzību summas (skat.1.attēlu). Savukārt vidējās atlīdzības izmaksas lielums salīdzinot ar 2011.gada 6 mēnešiem, ir pieaudzis par 7,3%, vidēji sastādot Ls 728. Kā norāda LTAB, salīdzinot ar pagājušā gada tāda paša perioda datiem nedaudz ir samazinājies vidējais atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušu apdrošināšanas gadījumu, tomēr joprojām tas ir ievērojami lielāks nekā Latvijā - 3,6 reizes lielāks nekā vidējais atlīdzības izmaksas lielums, par Latvijā notikušiem CSNg.

Sūdzību skaits turpina samazināties

Kā liecina LTAB apkopotie statistikas rādītāji par OCTA nozares darbību pirmaja pusgadā, kopējo saņemto sūdzību skaits par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem un rīcības atbilstību OCTA likumam ir samazinājies par 26,5% salīdzinot ar 2011.gada 6 mēnešiem. LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste informē, ka šobrīd tirgū vērojama kopējā sūdzību skaita pieauguma apstāšanās tendence, par ko liecina sūdzību īpatsvara no visiem apdrošināšanas gadījumiem samazināšanās no 0,84% 2010.gadā uz 0,72% līmeni 2012.gada 6 mēnešos.

„Vērtējot sūdzību skaitu pa gadiem ir redzams, ka sūdzību īpatsvars, kurās atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir nepamatots, ir bijis robežās no 0,09% līdz 0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Savukārt 2012.gada 6 mēnešos šis rādītājs ir tuvu minimālajai atzīmei, t.i. 0,11% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Tādējādi var runāt par to, ka iedzīvotāju uzticība apdrošināšanas sabiedrībām palielinās, kas ir būtiski, ne tikai no produktīvas sadarbības aspekta, bet arī apdrošināšanas sabiedrības sniegto pakalpojumu kvalitātes”, skaidro Baiba Gribuste.

Par visbiežākajiem sūdzību iemesliem kalpo atteikums apdrošināšanas atlīdzību izmaksai, cietušais nav apmierināts ar novērtētā zaudējuma apmēru vai arī gadījumos, kad cietušais pats atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā.
 

 
Visi komentāri
 
286554. viesis 6.augusts 2012 19:50
0 0 Atbildēt

muhahaaaaa, atkal sākas batonstumšana :D

286559. viesis 7.augusts 2012 9:59
0 0 Atbildēt

Pirmais, tu tā arī vēl neesi šos ciparus apgāzis... tikai visu laiku stum par baltoniem...

286560. viesis 7.augusts 2012 10:24
0 0 Atbildēt

tu esi kādreiz lasijis, ka kāds octists ir plusos???? Katru reizi vieni vienīgi mīnusi un atlaides....

286562. viesis 7.augusts 2012 11:22
0 0 Atbildēt

Nē nē, Pirmais, lūdzu ciparus nevis tukšpļūtīšanu un ''man izskatās''.

286564. viesis 7.augusts 2012 14:28
0 0 Atbildēt

kāpēc visu laiku ar apskaužamu regularitāti parādās šie gaudu raksti.... Bet neviens apdirsinātājs nav nobankrotējis vai no tirgus aizgājis....

Labie apdirsinātāji visu laiku sponsorē krīzes skartos autovadītājus?????

286565. viesis 7.augusts 2012 14:40
0 0 Atbildēt

Pirmais, esmu tev kādas reizes 3 točno to skaidrojis. Tas, ka zaudējumi ir NOZAREI, nenozīmē, ka zaudējumi ir visiem apdrošinātājiem. Un tas, ka zaudējumi nāk no viena apdrošināšanas veida, nenozīmē, ka zaudējumi ir kompānijai kopā. Tātad, OCTAs zaudējumi nav tik lieli, kā to arī pēc cipariem var redzēt (tā summa uz 10 apdrošinātājiem ir pupu miazas), lai to nevarētu kompensēt. Un arī neko gauduļojošu es tur neredzu. Ko tad tu gribēji, lai viņi melo un raksta, ka strādā ar plusiem? Vai neraksta neko? Tad būtu tev līdzīgi bļāvēji, kas bļauj par to, ka netiek publiskoti darbības rādītāji.

286566. viesis 7.augusts 2012 14:44
0 0 Atbildēt

nu es tak to pašu saku - visi ir plusos :D

286567. viesis 7.augusts 2012 15:15
0 0 Atbildēt

Nu ja, otra galējība...

Bet es joprojām gaidu no tevis skaitļus, kas apgāztu tevis minēto batonspraušanu.

286568. viesis 7.augusts 2012 15:26
0 0 Atbildēt

kādus skaitļus????? Gribi zināt cik kurš octists šodien dod atlaidi?????: D

286569. viesis 7.augusts 2012 15:31
0 0 Atbildēt

varbūt kāds varētu pateikt kad octa nozare pēdējo reizi bija plusos? :D

Iedomājies bauskas lumpeņa čomu, kurš katru gadu sarokot kūdru iztērē miljonu, bet pārdod sarakto par 800000iem.... Vai kamparu, kas ieved ledusskapjus uz 200 lašiem, bet tirgo pa 60 :d

Un tik ,naud, ka ir mīnusi, bet turpina pa vecam....

286570. viesis 7.augusts 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Pirmais, tu tiešām nesaproti vai tikai izliecies, ka nesaproti. Ja patiešām nesaproti, tad jābrībās, kā var nesaprast tik elementāras lietas. Ja izliecies, tad nav īsti skaidra motivācija.

P.S. Skaitļus, kas apgāž rakstā minētos zaudējumus. Tu saki, ka ir plusi. Tad gribētos redzēt tavā rīcībā esošos skaitļus, kas to apliecina.

286571. viesis 7.augusts 2012 16:06
0 0 Atbildēt

pirmais, kāda ir atšķirība - zaudējumi nozarei un zaudējumi apdrošinātājam? zini?

286574. viesis 7.augusts 2012 18:07
0 0 Atbildēt

Tad to nozari ir jāklapē ciet, nakuj tāda vajadzīga???

286576. viesis 7.augusts 2012 19:13
0 0 Atbildēt

Tiešām nakuj... 286574 pats ies piedzīt piķi, kad kāds ļoļiks uzmauks šim virsū... Kā man tas neienāca prātā...

286577. viesis 7.augusts 2012 21:40
0 0 Atbildēt

skaitļus gribi?

Pats vari dabūt... Skaitļi liecina, ka no klientiem ir iekasēts vairāk naudas kā tiem samaksāts.... Un tā ir visu laiku....

286578. viesis 7.augusts 2012 22:00
0 0 Atbildēt

Pirmais, tu kaut kur savu demagoģiju debilo vari nestumt?

286580. viesis 8.augusts 2012 9:22
0 0 Atbildēt

Zaudējumi rodas dēļ vecā autoparka, sevišķi, veciem fordiem.

286582. viesis 8.augusts 2012 9:47
0 0 Atbildēt

izmaksu līmenis 48-52% no iekasētajām prēmijām, bet vienalga mīnusos :))

286583. viesis 8.augusts 2012 9:47
0 0 Atbildēt

Pirmais, kuri skaitļi konkrēti to liecina?

Un skaitļi tomēr jāceļ studijā tev, jo tu apgalvo, ka rakstā minētais nav taisnība. Tad nu, lai nekļūtu par tukš... nu, tu jau zini ko, lūdzu pamato savus apgalvojumus ar faktiem.

286585. viesis 8.augusts 2012 10:56
0 0 Atbildēt

Priecājieties, ka nozare strādā ar zaudējumiem. Labi, ka nozare nav sasniegusi Eiropas valstu prēmiju līmeni. Šaubos vai kāds gribētu maksāt par strahovku 100 - 200 Ls gadā.

Lai būtu pavisam godīgi, tie nozares eksperi varēja piemest ciparus par to, cik strahovščiki nopelna no mūsu nomaksātās prēmiju naudas, laižot to tālāk apgrozībā.

286586. viesis 8.augusts 2012 11:05
0 0 Atbildēt

2011 gadā apdirsinātāji

saņēma 25 356 132 latus

atlīdzību prasības bija -17 627 720 (neto)

regulators -1 899 823 (neto)

šitos ciparus saskaitot joprojām sanāk konkrētie plusi ;)

vot tas ir tieši tas, par ko es runāju

apdirsinātāji iekasēja >25 citronus, un ķerpilām samaksāja

286587. viesis 8.augusts 2012 11:12
0 0 Atbildēt

galīgiem apdirsinātāju aizstāvjiem iesaku ieskatīties te - www.ltab.lv/lv/statistika

protams, ka kautkādi izdevumi jau viņiem ir, kautvai algas jāmaksā uttt...

reāli mīnusi nozarei būtu tad, ja izmaksas klientiem pārsniegtu prēmijas.... man no malas raugoties sanāk, ka apdirsinātāji gaužas, ka nepietiek jaunam mikrosunītim ;)

286588. viesis 8.augusts 2012 12:58
0 0 Atbildēt

Domāju, ka nākotnē octas cenas atkal palielināsies. Jāsaka, ka priekš vispārējā cenu līmeņa tās ir salīdzinoši zemas. Iespējams arī, ka strukturu darbinieki, kas apkalpo octu, pārāk izšķērdīgi ar naudu rīkojas. (IV)

286589. viesis 8.augusts 2012 15:20
0 0 Atbildēt

Nu bet OCTA tak ir tāda pati prece kā citas, tikai šeit to pārdodot apdrošinātājs rēķinās ar to, ka iekasētie 25LVL no manis vienā dienā var pārvērties 1250 latos, ko būs jāatdot pa remontu, tātad tauciņus vajag, pie tam vēl visi servisi kas iet kopā ar polisi (palīdzības dienests, auto evakuātors, rezerves mašīna u.c. arī maksā $$$) + vēl visas algas, biroja uzturēšanss izdevumi, softi, līzingi, nomas maksas, kam ir kredīti utt. domāju, ka tie 10 citroni nav tā lielākā summa uz visiem drošinātājiem un tie zaudējumi ir objektīvi. Jāatzīst jau godīgi, ka OCTA cenas LV ir vairāk kā smieklīgas, man ar 14 klasi octa maksā 30latus uz gadu.

286590. viesis 8.augusts 2012 16:51
0 0 Atbildēt

vai tik nav vēl tas, ka budžetā plāno peļņu nopzarei 5 citronus, faktiski sanāk 2 citroni 2 - 5= -3 citroni - tātad neiegūtā peļņa (jeb plānotie zaudējumi - 3 citroni)

286591. viesis 8.augusts 2012 18:10
0 0 Atbildēt

Fastkiller, tev vēl nav tā smieklīgākā. Esmu taisījis octu uz gadu par 8.50 LVL (mašīnai), pie tam, ne jau ar maksimālo BM.

286590. - kurš plāno peļņu nozarei, vismaz šai?

286593. viesis 9.augusts 2012 9:26
0 0 Atbildēt

manuprāt, budžetu stāda katra AAS atsevišķi un pēc tam "godīgi" padalās ar plāniem un rezultātiem un saliek visu vienā bildē...

citādi nekādus kopējos skaitļus par nozadi dabūt nevar.

un te viss atkarīgs no tā - cik "godīgus" ciparus karta AAS iesniedz kopbildei...

286597. viesis 9.augusts 2012 11:33
0 0 Atbildēt

iedomājamies situāciju, ka vadons ar visiem 8 darbiniekiem čoma purvā ir noracis pa gadu 100 kubus kūdras...

pārdodot tos dabūjis 1000 eiro, degvielā un vispār tehnikā (tīrie izdevumi) nosvilinājis 700eiro, algās samaksāts 50 eiro un vadoņčoms ir izņēmis dividendi 12000 eiro (pamēģini izdzīvot ar nieka štuku mēnesī)

rezultātā purvs ir mīnusos :D:D:D

līdzīgi ar apdirsinātājiem - ķipa iekasēti 25 miljoni, tieši iztērēti 17 miljoni, bet kautkur pa celam atbiruši vēl 10 ļimoni, rezultātā trīnītis mīnusos "pa ļubomu" nu kā te neparaudāt :D:D:D

p.n.

un ja jau nozarei neviens neplāno plusus, tad naxuj tādu nozari - airbaļķikam arī plusus neviens neplāno.... plusi ir kompānijām, kas apkalpo baļķiku, bet pašam baļķikam ir gandrīz 2 miljoni sponsoru, kas ikdienā pārtiek no reņģēm :D:D:D

286599. viesis 10.augusts 2012 17:13
0 0 Atbildēt

286593., kur konkrēti ir redzami apdrošinātāju Plāni, ar kuriem šie dalās?

Kas attiecas uz cipariem, ja nemaldos, datus var dabūt par jebkuru uzņēmumu, vai ne tā?

286605. viesis 13.augusts 2012 10:10
0 0 Atbildēt

gb12 - kā tad var zināt ir vai nav "nozare" pelnoša, ja šādu ciparu nav?

tik pat labi - AAS visu administratīvo finanšu slogu "saliek" uz OCTA nodaļām, kamēr veselības, nekustamo īpašumu utt "nodaļās" izdevumi ir pa nullēm.

Lūk i grāmatvediski sanāk - OCTA "nozares" peļņa pa kāju...

286606. viesis 13.augusts 2012 11:04
0 0 Atbildēt

286605. - nejauc, lūdzu, 2 lietas - es prasīju par Plānu, ko piesauca 286593. Par peļņu dati ir, minēti šajā rakstā, kā arī OCTA nozares darbības rādītāji pieejami LTAB mājas lapā.

286608. viesis 13.augusts 2012 11:59
0 0 Atbildēt

Nevis ir zaudējumi, bet grāmatvedībā uzrāda zaudējumus un nemaksā nodokļus. Naudu var izņēmt arī ne no oficiālās peļņas.

286609. viesis 13.augusts 2012 14:34
0 0 Atbildēt

tak gb12 pats pārstāv apdirsinātājus, huļiš ar jamo strīdēties - ja viņi saka, ka ir vieni vienīgi zaudējumi (peļņas nav un nebūs) tad ir jātic :D:D:D

p.n.

tā ir interesanta nozare...

ja pārējie apdirsināšanas veidi nav obligāti, tad dažādas octas tādas ir.... tas nozīmē, ka tās obligāti pirks pa jebkuru cenu....

pērējās apdirināšanas padārdzināt nevar (jo tās jau tāpat var iztirgot tikai ar lielām grūtībām - no sērijas - zvana tantuks apdrošinātājam un prasa vai var nopirkt veselības apdrošināšanu, jo rītā ejot slimnīcā :D )

bet obligātās apdirsināšanas cenas celt var, tautai nav kur sprukt.... vajag tikai oPiciālo viedokli radīt un savā starpā vienoties..... viedoklis ir (paldies mēdijiem)... vienošanās arī (ķipa)

tikai viena sāpe - dažādi apdirsinātāji nepārtraukti to vienošanos grauj..... maskējot to zem dažādām atlaidēm un akcijām.... cenšoties konkurentam atņemt tirgus daļu....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 2

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 5

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti